Kirjoittaja Aihe: tänään 5f  (Luettu 40406 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa steal

• ystäväkansaa
Vs: tänään 5f
« Vastaus #90 : 11.04.12 - klo:19:21 »
Ok, jotain vastaavaa ajattelinkin.
Nigerialaisia ja Somaleita on ennenkin tullu mun posteihin, mutta suoraan.
Pistä lukkoja vaan. :kahvi:

Poissa Mörtti-57

• ystäväkansaa
« Vastaus #91 : 11.04.12 - klo:22:54 »
Kotiuruin Wanhasta Karhunmäestä, jossa Kalistajan ym. kanssa kuunneltihin Anu ja Juha Väliahon 19 v:n mittaisesta lähetystyästä Volgan ja Uralin välillä. Lähetystyän hyväksi myityä Bashkirialaista hunajaa maistelles voi ny miätiskellä osallistumista Kazanin kirkonrakennuskökkähän.
Tyämaalle olis matkaa 2500km ja sinne kolkutellahan rautateitä pitkin.
Totesin kalistajalle, että olisko sittenkin paree lahajoottaa matkarahat tyämaakassahan, ku itte raahautua paikanpäälle kökkähän?  :eusa_think: Siltiki kumpikin tapa on paree, ku lentää putkella Thaimaasehen viikoksi kärtsäämähän rannalle ittiänsä.
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Kalistaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #92 : 12.04.12 - klo:05:34 »

Mörtti-57! Laitoin tuosta Kazan-asiasta muutaman rivin naamakirjalaatikkoosi eli facen lokeroon. Mutta noin niin kuin yleisesti ja yksityisesti ottaen: Sinä olet rakennusmestari ja rakentaja - sinua tarvitaan Kazanissa. Sinä voit saada oppia siellä, ja opettaa toisia. Varmaan vasara - tämän foorumin kirjoittajia - voi sinulle vaikka yksityispostilla kertoa millaista kirkon aikaan saaminen inhassa idässä on. Itsekin olen saanut puuhata - olen siis pyörittänyt betonimyllyä, ollut tiskaajana ja diakonin apulaisena sekä sanomalehtimiehenä - eri puolilla Venäjää ( ja hieman Viroakin ). Olen saanut 1990-luvulla ja 2000-luvun alussa touhuta Herättäjän miesten ja naisten ( joita on ollut idän talkoissa jo lähes viisisataa) muun muassa Toksovassa ( 26 kilometriä Pietarista ), Keltossa, Moskovassa, Petroskoissa, Sortavalassa, Syktyvkarissa ( Komin tasavalta ) ja Kallivierissä Narvan mailla. Ehkäpä työretkiä itään on minulle(kin) luvassa jatkossakin. Suosittelen noita matkoja opin ja ymmärryksen kannalta kaikille foorumisteille. Tätäkin tekstiä lukee justiinsa nyt sellainen ihminen, joka voisi lähteä täältä itään vaikkapa Isonkyrön herättäjäjuhlien talkooaherruksen jälkeen. :kahvi:

Poissa Kalistaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #93 : 12.04.12 - klo:05:39 »
Jos saitte mme2012 ladyrita.lta postia niin se loppui nyt ja hänet on viimeisen Senegalista tuleen viestin jälkeen laitettu porttikieltoon.

Seppos

Senegalista?! Lieneekö "Dakarin Riitta" Löytyn Jaakon ystäviä ja tuttuja?! :039:

Poissa Viisveisaaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #94 : 12.04.12 - klo:17:05 »
http://www.seiska.fi/viihdeuutiset/_a363077/juuri+nyt+mikko+leppilammen+kotitalo+roihuaa++kuvat/

Ai pahus. Mitäköhän on tapahtunut.

Toikin kaveri tuntuu vaan samalta pikkupojalta, kun oli skeittaamassa kisiksen edessä.
Seurustelin silloin hänen lastenhoitajan kanssa.

Niin vaan aika vilahtaa..
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #95 : 13.04.12 - klo:19:52 »
Matkakuumetta pukkaa ja minulla se ilmenee siten etten oikein saa mihinkään ryhdytyksi. No, olen keräillyt kamoja kasaan,  ja voisin kai pakata, niin saisin siivottua täällä...  Olenhan minä tuunannut vaatteita ja sellaista. 

Kunnollisin oli pitkä sauvalenkki, sitten olo on ihan uninen.  En käsitä mitä ihmettä hermoilen, sitä kai että viimeksi poikkesin ulkomailla (ei klasketa Ruotsia) 1991.

Sepelkyyhky on käynyt tuon tuostakin keinumassa tuijassani ja tsekkaamassa  erään hauskan kantikkaan kukkalaatikkoni, kyllä taas meteli nousee yhtiökokouksessa jos tulee semmoisia alivuoralaisia.  Ne takuulla muuttavat ensi viikolla kun on rauhallista. Kissa ottaa ne levollisesti ja Dosentti  :026:   lähtee mukaan, sillä koetan referoida hänet iltaisin, edes  Kirkkotaistelun. Saatan ehdottaa Kissalle siirtymistä lähemmäs terassinovea siksi aikaa. 
...............................................

Voi Mörtti, olisinpa sinä niin lähtisin  sinne Kazaniin. Minä olisin siellä oletettavasti vain tiellä, mutta nauloja osaisin ojennella, kantaa esineitä, pestä astioita, kuoria perunoita ja kirjoittaa tapahtumasta tapoahtumakirjan. Mutta kun Kalistajakin lähtee...    Sekin homma on hoidettu...   
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #96 : 13.04.12 - klo:20:03 »
Olis minul Mörtin osaaminen niin kyllä lähtisin sinne Kazaniin. Et Kalistaja löytäis minul mitään duunia?  Voisin ojennella nauloja, tai muuta.  Tietty olen terveysriski, mutta ellei se häirittis toisia niin olishan lääkäri matkas.  Tosin mitähän minä toden tullen osaisin tehdä muuta kuin lähettää kopterilla takas Suomeen, vaiks olinkin kirran amanuenssina huippukipsaaja.  Tosin minun kohdal olisi kyllä tolkullista antaa matkarahat naulalaatikkokassaan ja hoitaa vain kukkia.

Tolkuton matkakuume pukkaa. Viikonloppu enää ja sitte menoks. 

Mitään järkevää en saa oikein aikaan, siten se ilmenee.  Silloin lähden ulos ja kävelen hyvän pitkän sauvalenkin.  Tosi äkkiä palasi se Lapin aikojen "en-kestä-enää-olla-sisällä".
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #97 : 13.04.12 - klo:20:47 »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #98 : 14.04.12 - klo:09:28 »
Onpa huima! Yksin kappelissa kuvia katsomassa!

Poissa Viisveisaaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #99 : 14.04.12 - klo:09:31 »
F1 aika ajot menossa ja jännittää ihan pirusti..
AAAauuuu Hvä Kimiii   AAAUuuuuuu!!!!
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #100 : 14.04.12 - klo:09:33 »
En pysty tajuamaan että näkisin nuo itte.  Jos siellä on tunkua, katselen nyt ne kunnolla.

Eilen oli jokin ihme yhteyshäikkä ja viesti katosi. Näkyy sitten saapuneen perille kuitenkin. No onhan todettu x2 että ehkä juuri Mörtin kaltaista tarvittaisiin siellä, kun nyt Kalistajakin kertoo, missä se paikka olikaan. Ollapa suuri ja vahva ja osata rakentaa niin lähtisin.  

Poissa Mansipaani

• ystäväkansaa
« Vastaus #101 : 14.04.12 - klo:09:46 »
Meillä jäi Roomassa käydessä tuo Sikstiiniläinen kappeli näkemättä, yritettiin kyllä päästä sinne mut jokin meni mönkään (en muista mikä) ja mentiinkin ohi, läheiselle terassille syömään sen sijaan. Voisin mennä Roomaan uudestaan, niin paljon nähtävää- koko kaupunki on yksi suuri ulkoilmamuseo.

Mitähän tästä uutisesta pitäisi ajatella: http://www.pohjolansanomat.fi/Kotimaa/1194738033224/artikkeli/poika+ulos+tupakoinnista+-+vanhemmille+ehdollista.html
Ehkä se on sitä "rajattoman rakkauden" kasvatusta.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #102 : 14.04.12 - klo:21:26 »
Tulin juuri Töölön sairaalasta hakemasta tytärtä leikkauksesta. Viikolla raitiotiekisko hyppäsi päälle ja hän lensi ohjaustangon ylitse. Onneksi oli kypärä ja pää säilyi ehjänä, mutta käsi murtui kolmesta kohden eli kyynärpäästä, ranteesta ja pahiten pikkusormi, joka leikattiin tänään ja sinne laitettiin titaania. Onneksi kyseessä oli vasen käsi kun tyttö on oikeakätinen. Urheilu on vaarallista ja näyttää triathlonkin olevan vaarallista.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #103 : 15.04.12 - klo:08:15 »
Näin on.  Onneksi tuon tyyppinen sairaus ei tartu.

Minä sain taas tartunnan hoitaessani sairaan lapsenlapsen ja nuhanenäisten pikku-akkojen asioita.
Jo toissapäivänä kurkussa tuntui kutinaa. Kipua ei ole ollut missään muualla kuin oikeassa hauiksessa. Eilinen päivä meni pakkoyskiessä. Vain istuma-asento oli siedettävä.
Sitten illalla muistin äidin sipulimaito-keinon. Kuumensin 3 dl maitoa, ripautin suolaa ja 1 tl. voita ja yhden pienen keltasipulinhienonnettuna ja hiukan mustapippuria. Annoin keitoksen hautua hetken kuumalla levyllä, siilasin ja join hörppien laakeasta liemikulhosta.Jopa lakkasi pakkoyskä! Ja se oli ihan maukastakin.
Matti köhii samalla viisii, mutta ei huoli sipulimaitoa.  Tein hänelle ja itsekin kokeilin eucalyptys-totia. Se ei kutinaa vienyt mutta ei se pahaa tehnyt.

Ruokavieraita on joka tapauksessa tulossa.  Kirkkoon ei ole menemistä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #104 : 15.04.12 - klo:09:24 »
Mummovainaa (kuoli 1959) tyrkytti aina sipulimaitoa ja tauti kuin tauti parani pelkällä sanalla sipulimaito. Oli se ihmelääke.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi