Kirjoittaja Aihe: Katso tv:stä  (Luettu 42251 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
Vs: Katso tv:stä
« Vastaus #60 : 06.05.12 - klo:12:50 »
On se todella hienoa, niin kuin Pena totesi, kun tietää varmasti, kuka on, kenen lapsi ja mistä kotoisin.

Samalla mietityttää, millainen identiteetin etsintä tulee olemaan edessä niillä, jotka ovat saaneet alkunsa keinomenetelmillä ilman tietoa biologisesta alkuperästään. Joillakin saattaa olla rankkaa.

Juuri olin juhlimassa biologista alkuperääni. Pentit pitivät näet sukukokousta. En oikein osaa perustaa identiteettiäni sukulaisuuteen. Perhe on tärkeä, samoin työ ja muut siteet yhteiskuntaan. Ystävät löytyvät niistä kuvioista.

Onnellinen lapsuus ottovanhempien hoidossa on varmaan ihan hyvä tapa rakentua omaksi itsekseen.

myyrä

• Vieras
« Vastaus #61 : 17.05.12 - klo:14:45 »
Olen kai vähän outo kun minua kiinnostaa Mafia  :icon_eek: Eilen tuli taas yksi elokuva, löyhästi todellisuuspohjainen "Sisilialainen todistaja". Kyllä siinä tapahtumat periaattessa oli oikeita, mutta henkilöiden nimet ym. oli muutettu.

Tutkin yöllä ja tänään nettiä, josta taas löytyi paljon uuttakin tietoa Sisilian Cosa Nostrasta, Napolin seudun Camorrasta, Calabrian Ndranghetasta ja Apulian seudun Sacra Corona Unitasta. Olen myös lukenut näistä kirjoista. USA:n suurkaupunkien mafia sai alkunsa italialaisista siirtolaisista ja siirtyi myöhemmin sisilialaisten sukujen haltuun. Sitä hallitsee nyt viisi perhettä, joista kaksi on heikentynyt.

Mafia on ujuttautunut myös lailliseen liiketoimintaan.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #62 : 17.05.12 - klo:15:53 »
Noh, jos tunnustaisi vielä yhden omituisuutensa: Minä seuraan kiihkesti Tanssiakatemiaa. Puolustaudun sillä, että siinä näkee varsin erinomaisesti tanssittua kaikenlaista balettia... Contemporary dancea... Jazzz-balettia... juoni saa olla sitten mitä on.  Juonta on vähän liikaa minun makuuni, mutta pitkiä hyviä tanssipätkiä, myös, kuinka niitä askelia opetellaan.  Ja kuinka ne on vaikeita! (lastentarhakaverini äiti vei tyttärensä balettikouluun ja jotta pikku Tarja ei olisi aivan yksin siellä, järjestettiin pikku Leena hänelle kaveriksi)
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
Katso tv:stä
« Vastaus #63 : 15.07.12 - klo:09:47 »
Nyt melkein ihan justiinsa tulee Herättäjäjuhlien jumalanpalvelus TV1:seltä
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

• Vieras
« Vastaus #64 : 15.07.12 - klo:11:24 »
Nyt melkein ihan justiinsa tulee Herättäjäjuhlien jumalanpalvelus TV1:seltä

Loppui harmittavasti kesken ennen ehtoollista. Saisivat televisioida ja radioida ne kokonaan.

Toisaalta, voisihan sitä mennä kirkkoon.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #65 : 15.07.12 - klo:11:50 »
Eilen oli kiinnostava elokuva TV -Kakkosella. Autismia käsitteli klo 19.-21.05, löytynee Areenasta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #66 : 15.07.12 - klo:22:38 »
Loppui harmittavasti kesken ennen ehtoollista. Saisivat televisioida ja radioida ne kokonaan.

Toisaalta, voisihan sitä mennä kirkkoon.

Olisin itekki nähnyt sen päätökseen mielelläni, ja minua kiusasi hieman, että kamera näytti pääosan aikaa juuri niitä tyhjiä penkkejä joita oli vain siinä ristin edessä. Tuli kummallinen fiilis, että hei, eikö siel ollukkan ketään, misträ ne ruokajonot ja muut sikisi?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

• Vieras
« Vastaus #67 : 19.07.12 - klo:12:56 »
Eduskunnan Espanja-keskustelu TV1 klo 14.00.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #68 : 22.07.12 - klo:22:42 »
Oli mielenkiintoinen konsertti Utoyan muistolle. Esiintyjät olivat kansallisia kärkiä yhtä lukuun ottamatta eli Juhanin suosikki Bruce Springsten lauloi amerikkalaisen kansalaisoikeustaistelulaulun We shall overcome

Ohjelma tulee huomenna uusintana kanavalta ylefem
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #69 : 23.07.12 - klo:13:01 »
Joo, kannattaa ehdottomasti katsoa, vaikka uudelleenkin, tänään ylefem klo 15.50 alkaen.
Minun suosikki esiintyjissä Mari Boine, kävin joku vuosi sitten konsertissaan Hämeenlinnassa,
hyllyssäni muutama cd.

myyrä

• Vieras
« Vastaus #70 : 23.07.12 - klo:18:25 »
Harmillista kun tänään klo 21 tulee samaan aikaan ykkösellä ja Teemalla musaohjelmat, joita molempia katsoisin. Toisella Jukka Poika ja toisella Dusty Springfield. Liekö laskeneet, ettei ilmoisna ikinä tästä maasta löydy tyyppiä, joka tykkää molempien musiikista, mutta kun löytyy.

Toinen jää katsottavaksi Areenasta.

Poissa maisakai

• ystäväkansaa
« Vastaus #71 : 23.07.12 - klo:19:14 »
Olisin itekki nähnyt sen päätökseen mielelläni, ja minua kiusasi hieman, että kamera näytti pääosan aikaa juuri niitä tyhjiä penkkejä joita oli vain siinä ristin edessä. Tuli kummallinen fiilis, että hei, eikö siel ollukkan ketään, misträ ne ruokajonot ja muut sikisi?

... Ja kaiken lisäksi tyhjät penkit johtuivat siitä, että tv-kameroille oli rakennettu korkea koroke, jonka takaa ei olisi nähnyt alttarille. Kaikkialla muualla olikin aika täyttä. Ei sitten päästy telkkariin.  :icon_biggrin:

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #72 : 23.07.12 - klo:19:18 »
Harmillista kun tänään klo 21 tulee samaan aikaan ykkösellä ja Teemalla musaohjelmat, joita molempia katsoisin. Toisella Jukka Poika ja toisella Dusty Springfield. Liekö laskeneet, ettei ilmoisna ikinä tästä maasta löydy tyyppiä, joka tykkää molempien musiikista, mutta kun löytyy.

Toinen jää katsottavaksi Areenasta.
Näinhän välillä käy kun on monipuolinen musiikkimaku, onneksi areena pelastaa paljon.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #73 : 23.07.12 - klo:19:32 »
En katso tänään enää mitään.
Klo.18 uutisten jälkeen tuli mielenkiintoinen 10-minuuttinen. Päivän kasvo, Hanna Smith Aleksanteri-instituutista kertoi suorin sanoin miksi Venäjällä tunnetaan kitkeryyttä Suomea kohtaan.

Hämeen uutisissa 19.10 oli pätkä Jaakon-vaelluksesta. Se on kirkkovaellus Hattulan kirkolta Rengon kirkolle. Osanllistujia oli kai kolmisenkymmentä.
Rengon kirkko kuuluu Santiago de Compostelan pohjoisen reitin päätepisteeseen.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #74 : 24.07.12 - klo:08:29 »
Ylen aamutv:ssä puhui sosiaalipsykologi, tietokirjailija Jaana Venkula niin viisaita ja loistavalla puhetaidollaan, että henkeä haukkoen kuuntelin.
En tuntelut häntä ennestään lainkaan. Haastattelu alkoi aiheesta Loman jälkeen töihin paluu, mutta se siirtyi ihmisten masennukseen ja ahdistukseen. Haastattelu tuli 7.50-8.00. Tulenee uusintana iltapäivällä.
Hän mm.  näki EU:n loppuvan samaan mahdottomuuteen kuin NL:n.
Kiinnostuin niin hänen ajatuksistaan että googlasin lisää:
http://www.studio55.fi/oikeusjakohtuus/artikkeli.shtml/1519214/tiedekirjailija-lahetyksessa-nain-konkreettinen-tekeminen-vaikuttaa-mielenlaatuun