Kirjoittaja Aihe: Katso tv:stä  (Luettu 42231 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

myyrä

• Vieras
Vs: Katso tv:stä
« Vastaus #105 : 15.09.12 - klo:17:42 »
"Harrastukset pidentävät ikää
Harrastukset pidentävät selvästi ikää. Mielekäs tekeminen tuo lisää elinvuosia varmemmin kuin kolesterolin alentaminen tai tupakoinnin lopettaminen. Harrastamisen pitää kuitenkin olla vapaaehtoista ja yhteisöllistä sanoo terveyden toisinajattelija, tutkija Markku T. Hyyppä."

http://hyvaterveys.fi/artikkelit/Harrastukset-pident%C3%A4v%C3%A4t-ik%C3%A4%C3%A4/415/

Kirjassaan "Olen elävä kello" aivotutkija Hyyppä kritisoi vuorotyötä. Itse nuorempana tein erivuoroisia vuorohommia, mutta sopeuduin niihin. Keskeytymätöntä 3-vuoroa ja keskeytyvää 2-vuoroa ainakin.

Lintujen tarkkailu on parasta, mitä voi housut jalassa harrastaa  ;)

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #106 : 15.09.12 - klo:23:04 »
Lintujen tarkkailu on parasta, mitä voi housut jalassa harrastaa  ;)
[/quote]

Sen verran olen myyrän puheenvuoroja lueskellut että tämän saattoi arvata.
No, mites sitten...no olkoon...
Itse taistelen dementiaa vastaan täyttämällä sudoku-ruudukoita.

myyrä

• Vieras
« Vastaus #107 : 20.09.12 - klo:20:36 »
Tänään suuri vaalikeskustelu (osa 1) TV1 klo 21.05!

ps. tämän piti mennä kuntavaali osioon  :icon_eek:

myyrä

• Vieras
« Vastaus #108 : 30.09.12 - klo:23:14 »
Olen nyt muistanut katsella pari osaa Borgia-suvusta kertovasta sarjasta. Se on siis kai osittain fiktiivinen tv-sarja, mutta kiinnostava silti. On se ollut melkoinen suku. Uskonnon ja vallan liitto on saanut aikaan vaikka minkälaisia hirveyksiä ja miksi ei tänäkin päivänä saisi.

Luin äsken, että Cesare Borgiaa esittävä maalaus tai maalaukset on olleet esikuvana sille, minkälainen käsitys meillä on Jeesuksen ulkonäöstä, huh huh  :icon_eek: onhan esikuva.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #109 : 01.10.12 - klo:05:47 »

Uskonnon ja vallan liitto on saanut aikaan vaikka minkälaisia hirveyksiä ja miksi ei tänäkin päivänä saisi.

Tuo jaarittelu uskonnon ja vallan liitosta kaipaisi avaamista. Minä kun en siihen usko. Uskontohan läpäisee kaiken. Se ON vallassa ja politiikassa. Kristillinen liitto on rehellinen. Muka että ne vois erottaa! Ei onnistu. Jo ammoin partiolaiset lauloivat: "Kun  u s k o  puhdas säihkyvä on, niin vuoret siirtää voi...". Muuttaako "nto" asian toiseksi? En usko. Uskomatonta!

🇫🇮

myyrä

• Vieras
« Vastaus #110 : 01.10.12 - klo:07:53 »
   Tuo jaarittelu uskonnon ja vallan liitosta kaipaisi avaamista. Minä kun en siihen usko. Uskontohan läpäisee kaiken. Se ON vallassa ja politiikassa. Kristillinen liitto on rehellinen. Muka että ne vois erottaa! Ei onnistu. Jo ammoin partiolaiset lauloivat: "Kun  u s k o  puhdas säihkyvä on, niin vuoret siirtää voi...". Muuttaako "nto" asian toiseksi? En usko. Uskomatonta!

www.icon.fi/~erkkik/babylon.html

:icon_wink:  :039:

Poissa vasara

• ystäväkansaa
« Vastaus #111 : 01.10.12 - klo:22:53 »
 Tuhkimotarinoita TV2 tänään 21.00 nyt Areenassa.     Työnsä Gambian avustamisessa jäi sivulauseeseen. :icon_rolleyes:

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #112 : 05.10.12 - klo:17:46 »
Areenalla näuttävät "Fasismin oppituntia".  Historianopettaja sai demonstroida 15-vuotiaille, kuinka kuka tahansa tempautuu "liikkeeseen" mukaan, vaikkei edes tiedä mitä kohti liikutaan.  

Koska oppilaita ei varoitettu, se tapahtui lopulta muutamien päivien aikana - "Kolmannen Aallon" kannattajien identiteetti ja rooli koululaisena meni ihan sekaisin. Kukaan ei tiennyt, mistä ihmeestä oli kysekään, mutta aion katsoa toistamiseen koska haluan varmuudella tietää, miksi se tyttö sanoikaan, että sehän on väärin.   Opettajakin oli hämmästyksissään, sillä ei hän odottanut tuollaista reaktiota, samoin, ei oltu järjestetty mitään apua niille jotka olivat ihan haavi auki, mitä, eikö se ollutkaan tosijuttu?

Koska ihmisessä on tällainen ominaisuus, seurata menestyvää karismaattista johtajaa minne hyvänsä kyselemättä suuntaa, tahtoisin todella tietää, kuinka sitten joku ei niin tee.  Tuollakin oli muutama enemmän, kuin heti alkuun protestoinut ja ryhmästä erotettu tyttö, joka sen jälkeen vain pelkäsi, mutta avoimeksi jäi, miksi hän poikkesi toisista.  Hänhän jopa aloitti "yhden naisen vastarintaliikkeen" jossa perhe tuki.  Olisikohan todella lopulta kasvuympäristöllä pääasiallinen vaikutus?  
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #113 : 06.10.12 - klo:20:49 »
Olen seurannut maajussille morsian ohjelmaa.

myyrä

• Vieras
« Vastaus #114 : 06.10.12 - klo:20:57 »
Olen seurannut maajussille morsian ohjelmaa.

Aiotko yrittää... :icon_wink:

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #115 : 06.10.12 - klo:23:45 »
En.  :eusa_angel:
Ei ensinnäkään rohkeus piisaisi edes tv:ssä esiintymiseen saati muuten. :icon_eek: :icon_rolleyes:

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #116 : 08.10.12 - klo:05:06 »

Nyt YLE Areenassa nähtävänä oleva kuusiosainen dokumentti Operaatio Mannerheim http://areena.yle.fi/tv/1648324 kertoo The Marshal of Finland -elokuvan http://yle.fi/uutiset/suomen_marsalkka_keraa_katsojia_yle_areenassa/6315103 teosta Keniassa. Pienellä budjetilla lyhyessä ajassa kuvattu elokuva poiki kiinnostavan dokumentin sen tekemisestä toisenlaisessa kulttuurissa.
Ymmärtääkseni tuottaja Erkka Lyytiselle oli tekemisen pontimena ollut havainto aiempien yritysten kaatumisesta, mikä oli johtunut sankarimyytin kohtuuttomasta merkityksestä kansakunnalle, Suomen itsekeskeisyydestä sen takertuessa historian johtohahmoon.

Lyytisen projekti räjäytti luutumia. Hän totesi leffan tekemisestä, että oikeastaan tärkeämpää kuin elokuvan valmistuminen, oli itse tekemisen prosessi. Elokuva paljasti kuin sipulin kuoriminen sankari-Mannerheimista ihmisen. Kun vaimo valitti, ettei Gustaf ollut tarpeeksi kotona perheestään huolehtimassa, marsalkkamme totesi, että kansakunnan paras on myös perheen paras.

🇫🇮

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #117 : 10.10.12 - klo:19:32 »
Tänään esiintyi pienehkössä roolissa nykyinen James Bond 007, Daniel Craig Sydämen asialla sarjan 1. tuotantokauden jaksossa. En olisi tuolla esiintymistaidolla ikinä hänestä arvannut tulevan niin kuuluisaa näyttelijää. Karismasta oli jo vihiä.

Saattaa löytyä Areenalta.

Ja löytyikin.
http://areena.yle.fi/tv/1456239
« Viimeksi muokattu: 10.10.12 - klo:19:38 kirjoittanut Riitta-mummi »
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #118 : 10.10.12 - klo:20:09 »
Olen taas varaillut lentoja ja hotelleita. Maanantaina loppui leikki kesken kun Visa meni turva tilaan eikä hyväksynyt enempiä tapahtumia. Kun lennämme paikasta toiseen ja asumme useassa hotellissa tulee yli kymmenen varausta, mutta Visa ei hyväksy sitä kerralla. Täytyy välillä soittaa pankkiin ja sanoa, että minä se olen eikä kortti ole väärissä käsissä. Tietysti tällainen turvajärjestely on hyvä, mutta se tekee asiasta hankalan. Vielä huomenna täytyy huomauttaa pankille etteivät ne ole rosvojen tekemiä varauksia eli nollatkaa turvalaskuri, jotta voin varata viimeiset. Ja kaikki tämä vain sen vuoksi että on matka ristiäisiin hiukan mutkitellen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

• Vieras
« Vastaus #119 : 11.10.12 - klo:15:11 »
Olen taas varaillut lentoja ja hotelleita. Maanantaina loppui leikki kesken kun Visa meni turva tilaan eikä hyväksynyt enempiä tapahtumia. Kun lennämme paikasta toiseen ja asumme useassa hotellissa tulee yli kymmenen varausta, mutta Visa ei hyväksy sitä kerralla. Täytyy välillä soittaa pankkiin ja sanoa, että minä se olen eikä kortti ole väärissä käsissä. Tietysti tällainen turvajärjestely on hyvä, mutta se tekee asiasta hankalan. Vielä huomenna täytyy huomauttaa pankille etteivät ne ole rosvojen tekemiä varauksia eli nollatkaa turvalaskuri, jotta voin varata viimeiset. Ja kaikki tämä vain sen vuoksi että on matka ristiäisiin hiukan mutkitellen.

Tosi-TV.