Et ymmärtänyt oikein, vaan ammut nyt yli maalin ja reilusti. Homo on yksin homoutensa kanssa eikä vahingoita ketään. Sen sijaan ottamasi esimerkki vahingoittaa toista ja on ihan eri asia. Älä sotke tahallasi asioita vaan pysy kaidalla tiellä. Olemme kaikki Raamattumme lukeneet ja toivon että et ripustele myllynkiviä kaulaamme.
Otin esimerkiksi jotain kovin vastenmielistä, koska kerroit meille Jumalasta seuraavaa
hyväksyisin kaikki samanarvoisina Jumalan lapsina, joista yhtään Hän ei hylkää, vaikka me tekisimme mitä.
En sillä esimerkilläni sekoittanut mitään, en esim. rinnastanut homoa hyväksikäyttäjään. Halusin selvittää kantaasi siitä, onko todella niin, että "yhtään Hän ei hylkää, vaikka me tekisimme mitä". Ajattelet siis, että on asioita, joissa elävä ihminen on Jumalan armon ulkopuolella. Homoutta et laske niihin, lasten hyväksikäytön sen sijaan lasket.
Emme ole sinua lukuunottamatta puhuneet pienten viettelemisestä, joten se lienee ainoastaan sinun ongelma. Se ei liity tämän keskustelun aiheeseen.
Tuonkaltaiset vyön alle huitaisut lienevät tällä sivistyneiden ihmisten foorumilla onneksi harvinaisia. Oletan.
Kristitty voi tehdä paljonkin, joka erottaa hänet Jumalasta, mutta homous ei kuulu niihin asioihin. Kukaan meistä ei ole voinut valita vanhempiaan, sukupuoltaan eikä sukupuolista suuntautuneisuuttaan. Ei sellainen asia voi olla syntiä, mitä ei ole tehnyt tai laiminlyönyt. Homofobia on siirtynyt ympäröivästä yhteiskunnasta aikoinaan Raamattuun.
Ei kukaan valitse sitä, mitä sisimmässään tuntee, mutta sen, mitä sen jälkeen tekee, sen me kukin valitsemme. Tavallinen heteromies tuntisi seksuaalista kiusausta joutuessaan tilanteeseen, johon kuningas Daavid joutui (2.Sam.11:2). Siinä sitten kukin tekisi omat valintansa.
Ovatko ne tehneet syntiä, jotka syntyvät luonnonoikusta varustettuina molempien sukupuolten välineillä? Ovatko he syntisiä jos he tuntevat sukupuolista mielenkiintoa jotakuta toista kohtaan, kun he ovat itse molempia.
Sukupuolisen mielenkiinnon tunteminen ei ole syntiä, vaan se on vasta kiusaus, mikäli kyseessä on henkilö, joka ei ole oma puoliso. Puolison kohdalla se ei ole kiusaustakaan, vaan normaali ilmiö.
Varoitin sinua jo kerran valikoivasta raamatunlauseisiin takertumisesta. Noudatatko Paavalin ohjetta tervehtiä suudelmalla? Paavali käskee sinun näin tehdä kolmessa eri kirjeessään. En noudata sitä itsekään ja siksi en heitä sinua sillä kivellä kysyn vain raamatun tulkinnastasi eikö kaikki lauseet ole saman arvoisia. Toisia niistä ei tarvitse noudattaa ja toiset taas ovat kivempia syntejä, kun ne löytyy muilta. Yritetään rakastaa myös niitä, jotka eivät voi olla samanlaisia kuin me ja jätetään myllynkivet Jumalalle.
ABCe-kortti
Kyllä välillä on tilanteita, joissa tervehdin halaamalla, mutten suudelmalla, se kun ei ole täällä tapana. Mutta jos menisin venäjänmaalle, uskoisin pystyväni oppimaan heikäläisten poskisuudelmatavan. Ei se niin kummalliselta näytä.
Ja mitä tulee valikoivaan raamatuntulkintaan, niin oletko ihan varma, ettet Sinä valikoi itsellesi sopivia jakeita niistä muista?