Kirjoittaja Aihe: Tänään 5d  (Luettu 32082 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6355
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #105 : 13.01.12 - klo:23:38 »
^No joo... tuo Pieksämäestä aina muistetaan, mutta minä oikeastaan en tunne koko kappaletta. Minulle Pieksämäki on Pieksämäen NMKY:n lentopallojoukkue, ja onpa siellä joku kiva moderni kirkkokin keskustassa, ja esimerkki siitä miten pikkukaupunkikin saadaan näyttämään kaupungilta ruutukaavalla (vrt. vaikka isompi Nokia).
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6355
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #106 : 13.01.12 - klo:23:42 »
Perjantai 13. päivä iski viime hetkellä: menetin ulsterin napin. Kuulin kyllä bussissa jotain lattialle putoavan esineen kolinaa, tarkistin ettei repustani puutu mitään, mutta ei tullut mieleen, että äänen lähde voisi olla nappini ja lattian välinen vuorovaikutus. Ja minä kun olen niin mielissäni juuri niistä persoonallisista napeista ollut, ja koko ulsteristakin, jonka edulliseen hintaan löysin kirpparilta taannoin juuri kun asiallisen näköistä takkia tarvitsin. Miksi pitää kiintyä esineisiin? Mietin jo, millainen käsityömanööveri olisi nappijäljitelmän tekeminen konstilla millä hyvänsä.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #107 : 14.01.12 - klo:00:26 »
Olihan hauska ilta,  :) , tämmöset jää hyvien muistojen joukkoon. Ja ehottomasti tämä on aina hyvä biisi:

www.youtube.com/watch?v=S5FCdx7Dn0o

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #108 : 14.01.12 - klo:00:46 »
Olihan hauska ilta,  :) , tämmöset jää hyvien muistojen joukkoon. Ja ehottomasti tämä on aina hyvä biisi:

www.youtube.com/watch?v=S5FCdx7Dn0o

Ai niin...selevisin hyvin kottiin...en lähteny ennee muualle  :002: Mukava taksikuski (niin kuin täällä kaikki).

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #109 : 14.01.12 - klo:12:33 »
Perjantai 13. päivä iski viime hetkellä: menetin ulsterin napin. Kuulin kyllä bussissa jotain lattialle putoavan esineen kolinaa, tarkistin ettei repustani puutu mitään, mutta ei tullut mieleen, että äänen lähde voisi olla nappini ja lattian välinen vuorovaikutus. Ja minä kun olen niin mielissäni juuri niistä persoonallisista napeista ollut, ja koko ulsteristakin, jonka edulliseen hintaan löysin kirpparilta taannoin juuri kun asiallisen näköistä takkia tarvitsin. Miksi pitää kiintyä esineisiin? Mietin jo, millainen käsityömanööveri olisi nappijäljitelmän tekeminen konstilla millä hyvänsä.

Tuosta tuli mieleeni oma kokemus kuukauden takaa: Ruuhkabussissa jokin kilahti. Vanha rouva huomautti asiasta minulle ja arveli kolikon pudonneen. Etsiskelin penkin alta ja löysin metallisen napin. Tarjosin sitä rouvalle, mutta se ei ollut hänen. Jätin sen siis bussiin. Vasta kotona huomasin, että omasta takistani oli pudonnut metallinen painonapin päällys.  >:(

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #110 : 14.01.12 - klo:18:29 »
Kiitokset Joensuun HerättäjäSeurat-toimikunnalle ja
Siioin Virsi-yhdistykselle,
virret soivat niin kauniistai ja kovaa.
Poljento oli ihan kohdallaan.

 :109:
Herra armahda.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #111 : 14.01.12 - klo:19:42 »
Tunnustuskirkkomme on, murheellista kyllä, käytännöllisesti katsoen  hajonnut.

Me jyrkän siiven dahlemilaiset saamme lokaa niskaamme kaiken aikaa. Finkenwalden seminaarimme matka Tanskaan ja Ruotsiin sujui hyvin, joskin Dosentti  on masentunut, uskokaa pois. Häntä nimitellään fanaattiseksi separatistiksi, sitä hän viimeksi maailmassa on, eikä hän todellakaan etsi muuta, kuin kuuliaisuutta Jumalan tahdolle.  Me olemme ainoina kristikansasta lähettäneet Hitlerille huomautuksen:  Emme hyväksy juutalaisten kohtelua. Se saapui olympialaisten alla, mutta siinähän saapui.

Elämme raskasta aikaa.
Näemme painajaisia öisin.

« Viimeksi muokattu: 14.01.12 - klo:19:52 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #112 : 14.01.12 - klo:20:54 »
Kiitokset Joensuun HerättäjäSeurat-toimikunnalle ja
Siioin Virsi-yhdistykselle,
virret soivat niin kauniistai ja kovaa.
Poljento oli ihan kohdallaan.

 :109:

Kiitos vaan teille molemmille! Kulmapöydän fiilis oli mahtava!  :)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #113 : 15.01.12 - klo:14:50 »
http://www.youtube.com/watch?v=XTwbQlJKY5E

Lapsi lensi Maltalle.  Hyvin pudottautuva vauva, vai kuinka sanoa...   Kun otti syliin, nukahti itse, ja nyt... tosin vasta (?) opiskelijavaihtoon neljäksi viikoksi mutta silti, hän oli rennosti lerpuin vauvana.  Kuinka hän saattaa matkustaa niin kauas. En tajuu.  
« Viimeksi muokattu: 15.01.12 - klo:14:55 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
Läheltä piti
« Vastaus #114 : 15.01.12 - klo:19:06 »
Meinasi tulla uusi valvoja tälle foorumille, kun auto tuli läpi punaisista valoista hipaisten autoni kylkeä kuskin oven puolelta. Ratissa oli nuori nainen ja mitä lie miettinyt kun täysin hiljentämättä läpi punaisten. Pikkuisen toisin niin siinä olisi ollut lähtö. Kyllä hän sitten huomasi mitä oli tehnyt ja voi vaikeasti, mutta ei katumus auta mitään. Opetus on katso silti, vaikka sinulla on vihreä valo. Auton nopeus oli reilut 80km/h joten näkyvyys risteykseen ajaessani ei riittänyt havaitsemaan häntä. Minulla oli 90 asteen mutka eli ajoin hiljaa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #115 : 15.01.12 - klo:19:25 »
Huh huh. Oli siis suojelusta ja varjelusta matkassa onneksi!

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Läheltä piti
« Vastaus #116 : 16.01.12 - klo:00:26 »
Meinasi tulla uusi valvoja tälle foorumille, kun auto tuli läpi punaisista valoista hipaisten autoni kylkeä kuskin oven puolelta. Ratissa oli nuori nainen ja mitä lie miettinyt kun täysin hiljentämättä läpi punaisten. Pikkuisen toisin niin siinä olisi ollut lähtö. Kyllä hän sitten huomasi mitä oli tehnyt ja voi vaikeasti, mutta ei katumus auta mitään. Opetus on katso silti, vaikka sinulla on vihreä valo. Auton nopeus oli reilut 80km/h joten näkyvyys risteykseen ajaessani ei riittänyt havaitsemaan häntä. Minulla oli 90 asteen mutka eli ajoin hiljaa.

Huh. Ehkä katumus kuitenkin auttaa.  Hän ei toiste toheloi juuri samoin.  Ketään se ei palauta henkiin, niin kyllä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #117 : 16.01.12 - klo:14:20 »
Luulin että tänään oli eilen.  Välissä nukuin kyllä. 

Muistelemme yhdessä  :026:  Ensimmäisen tasavallan aikaa, ja olemme sitä mieltä, että Weimarin tasavalta olisi siitä kyllä noussut jaloilleen, vaikka suhtauduimme siihen silloin nuorina epävarmasti. Pohdiskelemme Versailleasin rauhaa.

Dosentti rohkenee tiedustella mitä kunnioittavimmin, löytyisikö hänestä paikallaan istuvaa,  mutta muuten näköistä hahmoa. Hän on valvonut ja miettinyt, kuinka hiuskarvan varassa Sepposin elämä oli, ja lähettää tervehdyksen.  Hän on vauhdikas mutta istuu toisinaan.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6355
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #118 : 16.01.12 - klo:15:54 »
Luulin saavani viettää lomaviikkoa, mutta äsken soitettiin ja kutsuttiin työhaastatteluun, joka olisi torstaina Espoossa vaikka työ olisi Tampereella. Olisikohan varmempaa mennä bussilla, jos aikoo ajoissa perille? Ja eihän minulla ole vaatteitakaan! Salkkukin ihan kulahtanut. Ehkä menen alastomana, salkulla strategiset paikat suojaten, niin se salkun kuluneisuus ei kiinnitä huomiota kun on tärkeämpää ihmeteltävää. Kaikkea se rahanahneus teettääkin (tai oikeammin tunnustuksenahneus; mitäs minä rahalla mutta haluaisin että tähänastista työkokemustani arvostettaisiin ja hyödynnettäisiin).

Piti valmistautua huolella miettien keskiviikkoiseen keskusteluun seurakuntani pastorin kanssa, mutta se nyt menee ihan plörinäksi taas.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #119 : 16.01.12 - klo:16:12 »
Minä taas katsoisin hyvällä jos salkku on käytössä kulahtanut.
Jos  on uus salkku, niin sehän kielii käyttämättömyydestä.

Olen joskus ollut valihtemassa työntekijöitä ja liian usein on sellaisia CV-papruja joissa ihan älyttömästi harrastuksia ja korostetaan, miten joka päivä ui, punttisali, sähly, juoksu......
On pitänyt mainita jotta milloin aattelit töihin keretä.
On muuten aika yleistä vieläkin.

Asia mitä itse arvioinneissa arvostin oli se kun työnhakija sanoi suoraan jotta voi soittaa edellisille työnantajille.
Sliipatut ja rakennekyntiset raakattiin heti.
Ole oma ihtes, äläkä kiistä huonojakaan puolijas, mutta älä kuiteskaan tee isonna niitä.
Totuus ja aitous puree parhaiten jos on paljon kokenut töihinottaja.
Pidän peukkuja !!    :023: