Kirjoittaja Aihe: Tänään 5c  (Luettu 27357 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Tänään 5c
« Vastaus #105 : 19.12.11 - klo:21:11 »
Voivoi, hurmio on aivan hurmaavaa!

Herra armahda.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 5c
« Vastaus #106 : 19.12.11 - klo:23:37 »
Erakko-E, Pena, kiitos!  Tuo tuntuu mukavalta.  Palasin juuri kotiin, kas, runoni eli vapaa-aasosiaatiotehtävä herätti seliseliseli sitten niin voimakkaita tunteita että ryhmä analysoi sitten minua... kunnes löin nyrkillä pöytää ja saoin jotta perkelies (anteeksi, tarvitaan tähän Seppos)  tämä oli toinen kerta kun analysoitte minut ettekä runoani joten tämä sai nyt olla.  Minä en mene sinne enää keväällä. Samaten lopetan sen typerän novellikurssin jolla opettaja käskee pystyttää näkötornin novelliin ja saa pillistä kuristaa äijää ennen kuin saa selvityksen - kera runsaan ilkeän tekstin sivistykseni tasosta - mikä se on.

Myöhemmin saan kuulla että sepä on tämän opettajan oma keksintö, eikä tuo taida itsekään tietää mikä se on, mutta kun kotitehtävää oli mahdotonta tehdä tietämättä.  

Minä lopetan kirjottamisen kokonaan.  Minul on liian riivatun ikävä musiikkia. Se minut saa jollakin tapaa keveäksi, on tunne kuin minua lohdutettaisiin koko ajan,soitan mieleni tasapainoon ja konsertissa maailma vain lakkaa olemasta...  niin on...  ei riviäkään enää.  Eikä tartte lukea läksyjä jotka varmaan olisi hyödyksi, en yhtään epäile, mutta minulle sarjaa EVVK - nykyproosaa sun muuta.  Kaivan Turgenjevini ja Mustapääni ja laulan...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään 5c
« Vastaus #107 : 20.12.11 - klo:14:45 »
No niin...nyt on vähän imuroitu ja kuusi laitettu paikoilleen + kynttilät ja koristeet. On se ehkä vähäsen amerikkalaistyylinen kun siinä on paljon koristusta, mutta yhtä kaikki kaunis. Joululiinat + olkipukit + muu tilpehööri on myös paikoillaan.

Sen verran jouluihmisiä ollaan, että tuon kaiken laitan ja joulusapuskat ostin. Tärkeimpänä KINKKU!  :icon_xmasrazz:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Vs: Tänään 5c
« Vastaus #108 : 20.12.11 - klo:15:18 »
Tulin 98-vuotiaan Liisa-neidin luota. Keskustelimme, emmekä ensimmäistä kertaa samaa sukupuolta olevien avioliitoista ja lapsista.  Liisa on ollut lapsesta asti uskova, pyhäkoulunopettaja ym. Ei  siihen aikaan näistä mitään puhuttu, mutta niimpä vain hänkin on kasvanut iässä ja armossa että hyväksyy ja ymmärtää nämäkin pariskunnat nykyään.


Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Tänään 5c
« Vastaus #109 : 20.12.11 - klo:15:44 »
98-vuotiaan perspektiivi elämään on jo aikamoinen.

Ikä antaa ainakin mahdollisuuksia laajaan ja syvään elämännäkemykseen,
muttei aina takaa sitä.




Tänään on mustaa.
 :icon_cool:
Herra armahda.

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Tänään 5c
« Vastaus #110 : 20.12.11 - klo:17:30 »
Tonttu-Tomera on suorittanut viimeiset lahjusten hankinnat...  :icon_xmasrazz: nyt pitäis vaan tomeroitua vielä paketoimaan mokomat...

Tänään olen myös nähnyt kaksi pienen pientä vauvaa, jotka olivat kyllä kerrassaan suloisia...

Ja olen liikuttunut ja lumoutunut...kirjakaupan loppuunmyynnistä tarttui matkaani teos, jonka äärellä lumoudun ja liikutun...kirja on vaan niin kirvelevän kaunis: Maailman ihanin tyttö. Näin muutama vuosi sitten ko.projektista ja näyttelystä kertovan ohjelman ja vaikutuin syvästi...nämä tytöt tulivat ensimmäistä kertaa ikinä nähdyksi.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6371
Vs: Tänään 5c
« Vastaus #111 : 20.12.11 - klo:22:00 »
Olisi pitänyt syödä enemmän piparitaikinaa kun sitä oli jääkaapissa, niin olisin selvinnyt vähemmällä paistamisella. En muistanutkaan, kuinka rasittavaa työtä se on.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Vs: Tänään 5c
« Vastaus #112 : 21.12.11 - klo:09:15 »
Kaneli on maksalle vaarallista. Meillä ei syödä piparkakkuja, eikä juoda glögiä.  :003:

Nuha on siirtynyt aivoihin, pitäisi saada niistäkin jotakin ulos. Onneksi olen järjestyksen ihmisenä tehnyt listoa töistä ja hankinnoista joka päivälle.
Kirjastossa aion kyllä käydä omin päin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 5c
« Vastaus #113 : 21.12.11 - klo:14:36 »
 :-\  Joo tämä kysymys kanelista herätti minut jälleen vakavasti pohtimaan elämän lyhyyttä, merkitystä ja tarkoitusta myös.  Elänkö syödäkseni kanelia? Kaneli toisaalta on minulle merkityksellinen elämän yksityiskohta.  Olen väsynyt vaniljaviinereihin;  himoan tekemään kaikkia kanelipullia ja homperskoja. En juuri nyt, tosin. Poikkesin vain kaiken joulusässän välissä  :kahvi:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 5c
« Vastaus #114 : 21.12.11 - klo:14:56 »
Tänään meille kävi pitämässä yksityisesityksen kaksi tanssijaa ja yli 20 hengen gamelan orkesteri. Ohjelma kesti 1,5h ja maksoi yhteensä vähemmän kuin kaksi lippua oopperaan. Musiikki oli paikoin hyvin voimakasta ja tanssijat taitavia, mutta hinta oli todella uskomaton. Yritimme saada paria tanssijaa, mutta tämän emäntämme järjesti meille.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22150
Vs: Tänään 5c
« Vastaus #115 : 21.12.11 - klo:15:37 »
:-\  Joo tämä kysymys kanelista herätti minut jälleen vakavasti pohtimaan elämän lyhyyttä, merkitystä ja tarkoitusta myös.  Elänkö syödäkseni kanelia? Kaneli toisaalta on minulle merkityksellinen elämän yksityiskohta.  Olen väsynyt vaniljaviinereihin;  himoan tekemään kaikkia kanelipullia ja homperskoja. En juuri nyt, tosin. Poikkesin vain kaiken joulusässän välissä  :kahvi:

"Puhdas vesi kohtuullisesti nautittuna ei ole terveydelle vaarallista."

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Tänään 5c
« Vastaus #116 : 21.12.11 - klo:15:51 »
Kaneleissa on eroja...normi kaneli on maksalle pahaksi, mutta laadukas Ceylonin kaneli ei maksaa rasita vaan on ruuansulatukselle hyväksi, kuten monet muutkin mausteet kohtuudella. Ceylonin kanelia ei varmaan mistään perus Prismasta saa...en tiedä...itse olen siirtynyt Sonnentor merkkiseen luomu kaneliin, joka siis on tätä terveellistä Ceylonin kanelia!  :icon_wink: kaikkeen sitä oppii kun kaveripiirissä on raakaruokailija....  :023:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Vs: Tänään 5c
« Vastaus #117 : 21.12.11 - klo:16:06 »
Se siis kaneleista.  Mitähän maksa vasanmaksapateesta sanoo ?  Kuuklasin eilen netistä 5-6 reseptiä kolmen keittokirjan lisäksi. Kovin on monta eri tapaa tehdä tätä jouluherkkua. Kehitin näistä oman version. Versioin ensin yksinkertaisimman perus-pateen, sitten lisäilin kaikki mitä olin hankkinut
muka tarpeellisena. Aurinkokuivattua tomaattia, anjovista, savupekonia, kermaa, munia, vehnäpaahtoleivän sisusta, korppujauhoja, siirappia, suolaa(oli turhaa kun anjovis hoiti homman), mustapippuria, valkopippuria, timjamia, laakerinlehtiä ja konjakkia.   Makua on, ainakin lämpimänä.

Tein taas liian runsailla mitoilla, niitä tuli kaksi, yht. yli 2 l. Syömme nyt toisen ennen aattoa, silloinhan se jää yleensä lusikalliseen.

Kaupasta ostaen olisi tullut halvemmaksi ja 250 g olisi riittänyt. Maksa oli kyllä ilmaista metsän antia.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Vs: Tänään 5c
« Vastaus #118 : 22.12.11 - klo:11:51 »
Joulusiivous on tehty ja kaikki valmiina Joulun tulla.  Tämä vaihe on usein ollut se paras.

Uuniperunat eivät ole vielä aivan valmiit, mutta lipeäkala on. Ja tuuvingit otin uunista yhdentoista jälkeen, laitoin ne uuniin klo 6. Makiaa on. Muutoin olisin paistanut vasta aattona mutta huomena viemme jouluruokia Lotalle ja Martalle ja käymme hautausmaalla ja vihoviimeisillä ruokaostoksilla.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Tänään 5c
« Vastaus #119 : 23.12.11 - klo:09:36 »
Pakkailen tässä ja sitten lähden ajelemaan kohti Pohjanmaata.
Ilma näyttää olevan ihanteellinen, kuiva ja aika valoisa.

 
Herra armahda.