Kirjoittaja Aihe: Tänään 5c  (Luettu 27361 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Tänään 5c
« Vastaus #90 : 17.12.11 - klo:15:10 »
Otsasi hiessa pitaa sinun matkustaman.
Singaporeen on saavuttu

Tiedostava matkamies maan muistaa maksaa vapaaehtoisen päästömaksun silloin, kun joutuu lentomatkustamaan, vaikka yleisesti ottaen välttelisikin lentämistä co2 päästöjen vähentämiseksi.

Onhan siinä vähän anekaupan makua, mutta helpottaa kuitenkin matkamiehen omaatuntoa.

Tietysti voi myös istuttaa puun eli sitoa co2:ta luonnonmenetelmällä.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Tänään 5c
« Vastaus #91 : 17.12.11 - klo:15:25 »
Lennelkää rauhassa ja vapaana hupsuista murheista.
Minä laittelen taas ens kesänä puunpottitaimia putkella maahan meijjän kaikkien puolesta.
Jotta varmasti tuhansia lentoja saatte nyt rauhassa lennellä.   ;  )                        :eusa_angel: :039:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 5c
« Vastaus #92 : 17.12.11 - klo:15:34 »
Kiltti pikku silmukka, missä sinä olet?  Sängyn allako?  Minä vain katselin pressakeskustelua, ei sinun olisi tarvinnut sillä välin hävitä maailmasta...??
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Vs: Tänään 5c
« Vastaus #93 : 17.12.11 - klo:16:22 »
Yks´kaks on maassa lunta pari senttiä. Ja lisää sataa hiljalleen. Hyvä että irroitin kiven päältä sammalta joulukukkakoriani varten. Poimin myös muutaman mustikan varren ja katkaisin yhden värikkään piikkipaatsaman oksan samaa tarkoitusta varten.
Valkoisia hyasinttejä on kuusi odottamassa istuttamista ja lisukkeena käpyjä ja teko-omena. Kyllä siitä sievän pitäisi tulla, mutta ainakin yöksi  se on vietävä  ulos tuoksumaan.
Ehkä ostan vielä amarylliksen jos löydän sopivan yksilön. Ne olivat Prismassa kaikki joko auenneita tai aivan pieniä nuppuja. Kauppa käy niiden kohdalla  hyvin. Joulutähtiä, hyasinttejä ja sypresseja oli runsaasti.                                                         
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8436
Vs: Tänään 5c
« Vastaus #94 : 17.12.11 - klo:17:07 »
Tänään.. kävin parturissa.

Olisi pitänyt ottaa korvakuulokkeet mukaan, tai keskeyttää parturin latteuksien jakelu.
Kuinka paketteja on ostettu ja oletteko ostaneet ja joulupukki sitä ja tätä.

Hänellä kun on ne sakset kädessä ja valta leikata ja ties vaikka ois korvasta palasen ottanut, niin ei uskoltanut muuta kuin ystävälliseen tapaan myönnellä juttelua.
Joulun aiheet on nyt käyty läpi kyllästymiseen asti. Miten joillakin riittää jutun aihetta joulun pinnallisesta, vaikkakin merkittävästä puolesta.

No en kyllä itsekkään osaa sen vertaa keskustella fiksuista aiheista. :-\
Lentoaihe on fiksu ja josko puun istuttaminen pelastaa maailmaa, niin ensi kesänä voinen kokeilla istuttaa yhden aneen annon muodossa.

Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään 5c
« Vastaus #95 : 18.12.11 - klo:13:17 »
Tänään.. kävin parturissa.

Olisi pitänyt ottaa korvakuulokkeet mukaan, tai keskeyttää parturin latteuksien jakelu.
Kuinka paketteja on ostettu ja oletteko ostaneet ja joulupukki sitä ja tätä.

Hänellä kun on ne sakset kädessä ja valta leikata ja ties vaikka ois korvasta palasen ottanut, niin ei uskoltanut muuta kuin ystävälliseen tapaan myönnellä juttelua.
Joulun aiheet on nyt käyty läpi kyllästymiseen asti. Miten joillakin riittää jutun aihetta joulun pinnallisesta, vaikkakin merkittävästä puolesta.

No en kyllä itsekkään osaa sen vertaa keskustella fiksuista aiheista. :-\
Lentoaihe on fiksu ja josko puun istuttaminen pelastaa maailmaa, niin ensi kesänä voinen kokeilla istuttaa yhden aneen annon muodossa.



Seuraavan kerran kun menet parturiin ja parturi kysyy: Miten leikataan?
Niin vastaa: Kaikessa hiljaisuudessa.
Pyryharakka

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Tänään 5c
« Vastaus #96 : 18.12.11 - klo:14:12 »
Tulipa mieleen lapsuus ja ammattikoulu josta opiskelut alkoi siis
 Nivala oli paikkakunta.
Siellä parturioppilaat leikkas tukan ja kerran aloin vitsaileen vähän liikaa.
Tyttö sanoi nauraen jotta nyt arska jos et ole hiljaa, niin leikkaan korvasta.
Olinpahan hiljaa, mutta silti korvasta saksi veret  ja oli nolona sen jälkeen.
En tiedä, oliko vahinko vai tarkotus, mutta nauruks meni.

Nykyään kun käyn joskus parturissa arvostan hiljaisuutta ja haluais nukahtaa siihen tuolille.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6371
Vs: Tänään 5c
« Vastaus #97 : 18.12.11 - klo:14:23 »
Tuolla kun toisessa ketjussa niitä liikeideoita kyseltiin, niin miten olisi parturi-kampaamo, jonka bisnesidea olisi hiljaisuus, eli ei tarvitsisi yrittää rupatella. Minustakin se nimittäin on tuskastuttavaa.

Toinen olisi lahjapakkaamo, voisi sijaita jossakin keskustassa ja olla auki ympäri vuoden. Tai ehkä kukkakauppias, joka näppärästi sitaisee kimppuja ja seppeleitä, voisi sivubisneksenään sitaista myös lahjat siistiin pakettiin. Eilen käytin liikekeskuksen paketointipalvelua ja huokaisin helpotuksesta, mutta vaikein tapaus eli iso pyöreä pehmosiili on vielä kääreettä. Ehkä vietän tänään lepopäivän enkä yritäkään, ja voisi siinä yrityksessä parit ärräpäätkin päästä päivän pyhyyttä pilaamaan. Itse kun en osaa paketoida kirjaakaan niin ettei vähän nolottaisi lopputulos.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tänään 5c
« Vastaus #98 : 18.12.11 - klo:18:38 »
Tuolla kun toisessa ketjussa niitä liikeideoita kyseltiin, niin miten olisi parturi-kampaamo, jonka bisnesidea olisi hiljaisuus, eli ei tarvitsisi yrittää rupatella. Minustakin se nimittäin on tuskastuttavaa.


Minulla on aivan mahtava kampaaja. Hän puhuu asioista, jotka minua kiinnostavat. Virkistyn tosi paljon istuessani siinä tuolissa ja jutellessani hänen kanssaan. Hän on todella hyvä suustaan.

Hän on joskus itse sanonut, että hänen ei auta työssään puhua aivan mistä vain. Ei kannata politikoida asiakkaiden kanssa, koska olisi aika kauheaa, jos tulisi kovasti riitaa jostain näkemyseroista (aivan niinkuin toisinaan täällä foorumilla).
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Vs: Tänään 5c
« Vastaus #99 : 19.12.11 - klo:08:32 »

Tänään poltin aamukahvipöydässä punaista kynttilää. Se viritti runojen lukemiseen. Kokoelma Tämän runon haluaisin kuulla on tässä nettipöydällä.
Jaan teille runon  Minä rakastan.

Minä rakastan leipää ja lihaa,
minä rakastan viiniä ja laulua,
minä rakastan lapsia ja kauniita naisia,
minä rakastan vanhoja eukkoja
ja itsekseen turisevia vanhoja ukonturilaita.

Minä rakastan ruohonkorsia ja puita,
vesien välkettä kuutamossa
ja viisasta keskustelua ystävien seurassa.
Yleensä olen luotu rakastamaan,
siksi näette minut niin harvoin
sellaisena mitä ole.


Arvo Turtiainen                                        Minä rakastan 1955
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Tänään 5c
« Vastaus #100 : 19.12.11 - klo:09:45 »
Minun kampaajani jakelee joskus hyvinkin suorasukaisia elämänohjeita: "Tietysti sä teet näin!" Se on oikeastaan aika hupaisaa. Olen ollut hänen asiakkaansa jo pari vuosikymmentä ja tiedämme toisistamme jo yhtä ja toista hyvinkin henkilökohtaista. Riippuu kulloisestakin mielentilasta, kuinka jaksaa rupatella niitä näitä.

Joskus kun olen käynyt olosuhteiden pakosta vieraalla kampaajalla ja osunut tuppisuutyypille, se on tuntunut suorastaan hiukan pelottavalta. Alkaa miettiä, onko henkilö vihainen, ja pelätä kutriensa puolesta.   

Tänään en mene kampaajalle vaan glögille. Ensin taistelen työhuoneen pinoja vastaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 5c
« Vastaus #101 : 19.12.11 - klo:15:40 »
Itkeskellyt kinoja kirjoittamisen opettajien kanssa.  Olen tekemässä jarrutusliikettä koska en halua enää haaskata siihen aikaani, ja ne väittävät että koketeeraan tai yritän muuten kiusata...  mutta kun se on totta.  Soitan mieluummin.  Tämä on jarrutusvuosi;  katsoin kesällä mitä oölin kirjoittanut, ja päätin lopettaa kokonaan.  Jotta se ratkaisu ei olisi "hätiköity" menin niille kursseille joilla en ymmärrä mistään mitään.  Minulle näytetään kolmiota paperilla;  se on runo, se on metafora, ja metafora on runo.  Enkä minä vaan näe kuin  kolmion paperilla!  Kaikki ovat hurmiossa, paitti minä.

Se tyttökin pyöri vastapäivään, vaikka tein mitkä temput, pyöröhdin itse, räpytin silmiä, kokeilin uudelleen... vastapäivään.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa erakko-erkki

  • Kaivaa Siionin virsiä takataskusta
  • Viestejä: 57
  • Seuraan tätä tietä.
Vs: Tänään 5c
« Vastaus #102 : 19.12.11 - klo:18:56 »
Itkeskellyt kinoja kirjoittamisen opettajien kanssa.  Olen tekemässä jarrutusliikettä koska en halua enää haaskata siihen aikaani, ja ne väittävät että koketeeraan tai yritän muuten kiusata...  mutta kun se on totta.
 

Leena, älä anna periksi. Tärkein ihmissuhteesi on suhde itseesi. Kirjoitat ensisijaisesti itsellesi, muiden arviota eivät ole tärkeitä. Oma kokemukseni: kirjoittaminen on terapiaa. Siunausta ja voimia.
« Viimeksi muokattu: 19.12.11 - klo:19:02 kirjoittanut anonyymivalvoja »
"Jos et taija rukoilla, niin ikävöi, jos ett taija ikävöijä, niin sairasta Herrallen, vaikka et mitään vastausta tuntisi moneen aikaan."

Poissa erakko-erkki

  • Kaivaa Siionin virsiä takataskusta
  • Viestejä: 57
  • Seuraan tätä tietä.
Vs: Tänään 5c
« Vastaus #103 : 19.12.11 - klo:18:59 »
Sori, mä mokasin. Pari alempaa riviä ovat omaa "live-teksti", ei sitaattia. :icon_xmasredface:

Anonyymivalvoja korjasi.
« Viimeksi muokattu: 19.12.11 - klo:19:04 kirjoittanut anonyymivalvoja »
"Jos et taija rukoilla, niin ikävöi, jos ett taija ikävöijä, niin sairasta Herrallen, vaikka et mitään vastausta tuntisi moneen aikaan."

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22150
Vs: Tänään 5c
« Vastaus #104 : 19.12.11 - klo:20:42 »
Minulla on myös usein vaikeuksia ymmärtää joidenkin hurmioitumista. Ehkä minulta puuttuu taipumus sellaiseen. Liikutun kyllä silloin tällöin tai joskus jopa lumoudun, mutta hurmion olen pystynyt onneksi välttämään. Se näyttää sivusta katsoen jotenkin pöljältä.