Kirjoittaja Aihe: Tänään 5c  (Luettu 27122 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 5c
« Vastaus #60 : 09.12.11 - klo:16:23 »
Pääteltynä on, että nyt on minun keskittyminen suurilaajuiseen sukka- ja tumppuprojektiini. Tumppupareista teen nyt viimeisen, kyllä 12 paria pitäis riittää, sitten succhia. Lisäksi sisar toivoo puolta miljoonaa kampaa ynnä suurta joukkoa kynsisaksia.  Ne hän kaikki tulee saamaan.   Dosentti odottakoon.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tänään 5c
« Vastaus #61 : 10.12.11 - klo:00:07 »
Sauna ja pesuhuone ovat nyt puhtaita ja kuivumassa hyvää vauhtia. Voi tätä onnen tunnetta. 
Mistähän johtunee, että minulla tulee paljon enemmän joulumieli siivotuista paikoista kuin leipomuksista tai ruuanlaitoista. Tänään tein lanttulaatikkoa ja paistoin koko piparitaikinan, mutta eivät ne tehneet niin onnelliseksi kuin saunan pesu. 

Olisi täällä paljon kommentoitavaa, mutta on nyt yhteys niin hitaalla päällä, että en jaksa odottaa sivujen avautumista. Taidan tästä lähteä nukkumaan ja toivottaa hyvää yötä tästä samalta sivulta.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Tänään 5c
« Vastaus #62 : 10.12.11 - klo:08:07 »
Sauna ja pesuhuone ovat nyt puhtaita ja kuivumassa hyvää vauhtia. Voi tätä onnen tunnetta. 


Onnittelut! Ymmärrän täysin. Minulla on saunan pesu ensi viikon ohjelmassa, ja olen varma, että siitä se joulumieli oikein rävähtää esiin. Laitan jouluradion pauhaamaan, ja sitten harjat heilumaan!  :eusa_clap:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33861
Vs: Tänään 5c
« Vastaus #63 : 10.12.11 - klo:08:19 »
Matti kävi kolaamassa 10 cm paksun märän ja painavan lumikerroksen pihasta, ennen kuin veljekset lähtevät serkkupoikaa maan poveen siunaamaan Kymin kirkkoon. Toivottavasti tie on selvä ja suora, eikä liukas.

Minä jään lepäilemään viimeaikaisista kiireistäni. Aion kuitenkin engl. hedelmäkakun paistaa ja jotakin suuhunpantavaa laittaa hautajaisista palaaville.
Muutoin katselen tv-urheilua ja luen hist. romaania joka kertoo sortovuosista ja työväenliikkeen noususta Helsingissä.

Puhtaat lakanat laitan vuoteeseen ja sitten jouluksi vielä sama juttu.

Älkää rehkikö itseänne uuvuksiin !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22134
Vs: Tänään 5c
« Vastaus #64 : 10.12.11 - klo:09:21 »
Toivottavasti tie on selvä ja suora, eikä liukas.

Kouvolan kohdalla pitää kääntyä etelään. Kymissä ei ainakaan ole liukasta, vesikeli.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tänään 5c
« Vastaus #65 : 10.12.11 - klo:10:12 »
Onnittelut! Ymmärrän täysin. Minulla on saunan pesu ensi viikon ohjelmassa, ja olen varma, että siitä se joulumieli oikein rävähtää esiin. Laitan jouluradion pauhaamaan, ja sitten harjat heilumaan!  :eusa_clap:

Vinkkinä haluan sanoa, että Kiilto -saunapesu on erittäin hyvää siihen tarkoitukseen, kun sitä käyttää ohjeen mukaan. Ikinä ennen en ole saanut pintoja noin helposti puhtaaksi eikä haju ole liian voimakas. Huomasin pullon kyljestä, että ph on 10, joten se selittää aika paljon.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään 5c
« Vastaus #66 : 10.12.11 - klo:12:00 »
...paistoin koko piparitaikinan...

Otin Pirskasta salaa kuvia 
      
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6353
Vs: Tänään 5c
« Vastaus #67 : 10.12.11 - klo:12:19 »
Älkää rehkikö itseänne uuvuksiin!
Päätin, että sää on liian märkä joululahjaostosten tekemiseen, joten en rehki. Imuroin pikaisesti (on niin hämärää ettei liian huolellista jälkeä näekään tehdä) ja ehkä paistan muutaman piparin, jotta ehdin ennen kuin olen syönyt koko taikinan. Joulukortit voisin kirjoittaa. Jokos se postin punainen kuori on tullut, ei minulla vain näy? Ja maanantaiksi pitäisi päättää, kuinka monta päivää joulun ympäriltä otan vapaata.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33861
Vs: Tänään 5c
« Vastaus #68 : 10.12.11 - klo:12:51 »
Punaisia kuoria saa postista  tai Rautakirjasta jos se toimii postina kuten meillä.

On kummallista kuinka paljon vähemmän ressaantuu kun tekee yksin, omia aikojaan näitä kyökkihommia. Vaikka yhdessä on mukavaa, niin aina se ukko pyörii jaloissa.  :003:

Katselin jo ampumahiihtoa ja join maistiaiskahvit. Hedelmäkakkutaikinaa tulee aina sen verran suuri satsi että paistan toisen pienemmän. Ei se ole vielä tekeytynyt, mutta onnintuin kumminkin (ihme tapahtui) !
Sämpylät onnistuu lähes aina, niin nytkin. Panen molempia pöytään kun padasjokiset poikkeavat takaisintullessa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään
« Vastaus #69 : 10.12.11 - klo:15:13 »

könkkäsin korttelin ympäri ja kävin kauppahallissa, ottipa voimille  :icon_eek: Tosi kurja keli kepittelyyn, kaikki sympatia ja empatia niille, joille se on jokapäiväistä taiturointia.
 
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Tänään 5c
« Vastaus #70 : 10.12.11 - klo:15:50 »
Se on kuule taiturointia ilman keppejäkin tänään  :icon_wink:

Mie kävin tas hakemassa kassillisen kirjoja

mm. "Tulevaisuuden musiikinhistorian" - hm  :017:
Herra armahda.

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Tänään 5c
« Vastaus #71 : 10.12.11 - klo:17:05 »
Tää menee just kohta taloyhtiön pieniin jouluihin...siellä on kunnon ruoka ja ihanan lämmin meininki! Hienoa yhteisöllisyyttä tuommoset...miulle ne on samalla myös läksiäiset...

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään 5c
« Vastaus #72 : 11.12.11 - klo:14:08 »
Tiedoksi tamperelaisille, jotta että, kuten linkistä voi lukea Aleksanterin kirkossa TT:n näyttelijät laulavat tänään kauneimpia joululauluja klo 18.00 alkaen, myös jouluruno (Inkeri Mertanen), papin puhe (Säde Siira) ja vapaaehtoinen kolehti Suomen Lähetysseuran kautta Bangkokiin Thaimaahan.

TT:ssä on myös tyylikäs ja viihtyisä ravintola Kivi!

www.tampereenteatteri.fi/index.php?mid=1&pid=2&nid=189

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6353
Vs: Tänään 5c
« Vastaus #73 : 11.12.11 - klo:17:44 »
Piti viettää lepo- ja pyhäpäivää, mutta nyt tuolla onkin työpaikka, jota minun täytyy kai hakea. Osaisinko nopeasti kirjoittaa ihan rehellisen hakemuksen jotta saisin loppupäivän levättyä? Kiire kun on niin tulee kyllä helposti valehdeltua.

Inhoan työnhakua ja vitkuttelen lukemalla Seuratuvan vanhoja ketjuja.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Tänään 5c
« Vastaus #74 : 12.12.11 - klo:14:13 »
Sain sähköpostia Hoasilta. Miulle tarjotaan kämppää Viikistä, kolmen hengen solusta, 2009 valmistuneesta talosta... :023: ja näköjään bussilla ja jalkapatikassa koulumatkaan menee noin 40 minuuttia...tämä hyvä. Tiitikälle löytyy kotikolo myös "isolta kirkolta"...  :002: