Kirjoittaja Aihe: Tätä luen / tämän luin osa 3  (Luettu 40950 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sadetta

• ystäväkansaa
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 3
« Vastaus #120 : 19.02.12 - klo:21:37 »
Juuria kaivelen.

Olavi Kares, Heränneen kansan vaellus, ykkösosa aluillaan.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Kalistaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #121 : 19.02.12 - klo:21:44 »
Juuria kaivelen.

Olavi Kares, Heränneen kansan vaellus, ykkösosa aluillaan.

Hyvin kirjoitettu teos. Vaivaa on nähty. Moni sattuva sana kirjassa tuossa.

myyrä

• Vieras
« Vastaus #122 : 28.02.12 - klo:07:49 »
Sain loppuun Suuren Intiaanikirjan. Se on kooltaankin niin iso, että täytyi pitää sylissä sohvan nurkassa sitä lukiessa. Esitellään jollain tavoin lähes 300 Pohjois-Amerikan ja Kanadan intiaaniheimoa-, ryhmää yms. tapoineen, taiteineen ynnä muineen. Tekijät on korkean tason yliopistomiehiä. Upeita valokuvia, piirroksia, karttoja ja kaikkea...

Poissa hippiäinen

• ystäväkansaa
Vs: Tätä luen
« Vastaus #123 : 28.02.12 - klo:19:55 »

Juuri ilmestynyttä lapsuudenkotikylän historiikkiä, kyllä on mielenkiintoista!!  :060:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
Vs: Tätä luen
« Vastaus #124 : 28.02.12 - klo:20:28 »
Juuri ilmestynyttä lapsuudenkotikylän historiikkiä, kyllä on mielenkiintoista!!  :060:
Eikö ole mahtavaa, että semmoisia kirjoja tehdään. Minullakin on kesken vastaava kirja ja sitä on todella mukavaa lukea.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #125 : 28.02.12 - klo:20:47 »
Erich Metaxas, Dietrich Bonhoeffer. Pastor martyr prophet.spy. :026:

Meillä alkaa lukemiset olla yksipuolisia...    jos kirjoittamisetkin...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #126 : 28.02.12 - klo:21:18 »
Hain tänään kirjastosta varaamani 3 Wilfrid Stinnissenin kirjaa

Saisinko tiedustella, mitkä nimenomaiset kolme? Itse lainasin pari päivää sitten Tosi ihmisen ja jo mummoni kirjastosta tutun Kristillisen syvämietiskelyn. Edellisessä ainakin käsitellään muuatta seikkaa, jota olen vähän ihmetellyt, ja joka on ehkä suunnilleen pyhitys tai seuraaminen, johon Kaanaan kielessä juuri päästiin. Toisaalta alku luomisjärjestyksen korostuksineen liittyy niihin kysymyksiin, joista aloitin Seuratuvan puolella oman luomisjärjestysketjunsa - ja herättää vastahankaa! Jotta on ainakin minulle ajankohtainen kirja.Mutta nyt kertaan ensin, mitä Erkki Niinivaara -vainaa samoista aiheista sanoi, noita katolilaisia samalla (tarpeettoman?) ankarasti lytäten.

Oikeastaan tarvitsisin kirjan tai muun, joka kertoisi, miten tulla toimeen meidän kristittyjen tai sensuuntaisten etsiskelijöiden erimielisyyksien kanssa, ts. sen että jokainen uskoo omalla tavallaan, ja vielä eritoten sen että joidenkin mielestä olen katumaton syntinen enkä kuulu porukkaan ja olen menossa helvettiin. Tai jollen ihan tuota niin huonompi ja erehtynyt kumminkin.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #127 : 29.02.12 - klo:01:09 »

Oikeastaan tarvitsisin kirjan tai muun, joka kertoisi, miten tulla toimeen meidän kristittyjen tai sensuuntaisten etsiskelijöiden erimielisyyksien kanssa, ts. sen että jokainen uskoo omalla tavallaan, ja vielä eritoten sen että joidenkin mielestä olen katumaton syntinen enkä kuulu porukkaan ja olen menossa helvettiin. Tai jollen ihan tuota niin huonompi ja erehtynyt kumminkin.

Pelkään pahoin, että se kirja on vielä kirjoittamatta, 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #128 : 29.02.12 - klo:08:36 »
Saisinko tiedustella, mitkä nimenomaiset kolme? Itse lainasin pari päivää sitten Tosi ihmisen ja jo mummoni kirjastosta tutun Kristillisen syvämietiskelyn. Edellisessä ainakin käsitellään muuatta seikkaa, jota olen vähän ihmetellyt, ja joka on ehkä suunnilleen pyhitys tai seuraaminen, johon Kaanaan kielessä juuri päästiin. Toisaalta alku luomisjärjestyksen korostuksineen liittyy niihin kysymyksiin, joista aloitin Seuratuvan puolella oman luomisjärjestysketjunsa - ja herättää vastahankaa! Jotta on ainakin minulle ajankohtainen kirja.Mutta nyt kertaan ensin, mitä Erkki Niinivaara -vainaa samoista aiheista sanoi, noita katolilaisia samalla (tarpeettoman?) ankarasti lytäten.

Yhden olen jo palauttanut. En muista mikä se oli, mutta tuntui liian opilliselta minulle. Jäljellä täällä on Syvemmälle rukoukseen ja Isä sinun käsiisi.
Luen referoiden ja pidän ns. käytännön harjoituksista, esim. :
" Mistä voi tietää että elät Jumalan tahdossa? Tästä jos jokin tuottaa sinulle huolta, se merkitsee ettet ole täysin antautunut Jumalan tahdon varaan, kuinka vahvasti ehkä luuletkin eläväsi hänen tahtonsa mukaan. Se joka elää Herran tahdon mukaan ei kanna huolta mistään. Jos häneltä puuttuu jotain, hän jättää tarpeensa ja samalla itsensäkin Herran haltuun. Hän asettaa kaiken Herran käsiin. Ja jollei hän saa sitä mitä tarvitsee, hän pysyy levollisena, aivan kuin olisi saanut sen. Häntä ei pelota, tapahtuupa mitä tahansa, sillä hän tietää että Herran tahto tapahtuu. "

Tämän tyyppisiä yritän juntata ylihuolehtivaan, pelokkaaseen mieleeni ja tasoittaa vilkkaan mielikuvitukseni harhoja.
Tämä oli tuosta  Isä sinun käsiisi kirjasta.

Enemmän kuin näistä Stinisseneistä olen pitänyt Owe Wikströmin Pyhyyden kaipuu puhekokoelmasta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #129 : 29.02.12 - klo:10:29 »
Lainaus käyttäjältä: Riitta-mummi  (tai oikeammin Wilfrid Stinissen)
"Se joka elää Herran tahdon mukaan ei kanna huolta mistään."

Mites tuo onnistuu ihmiseltä, jolla on lapsia? Samalla tavoin kuin Sarpatin leskeltä aikoinaan? Itselläni ei ole, joten en osaa omasta kokemuksesta sanoa. Joskus vain tuntuu, että näiden katolisten sääntökuntaihmisten opetuksia on vaikea perheellisen elämään soveltaa. Olisihan se vapaampaa, jollei olisi perhettä eikä omaisuuttakaan.

Taidan tyytyä elämään Herran tahdon vastaisesti.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Kalistaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #130 : 29.02.12 - klo:10:31 »

Esa Ruuskanen - Teppo Ylitalo:

Lapuan historia III

Liikettä on ollut, monella saralla! :kahvi:

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #131 : 29.02.12 - klo:13:08 »
Mites tuo onnistuu ihmiseltä, jolla on lapsia? Samalla tavoin kuin Sarpatin leskeltä aikoinaan? Itselläni ei ole, joten en osaa omasta kokemuksesta sanoa. Joskus vain tuntuu, että näiden katolisten sääntökuntaihmisten opetuksia on vaikea perheellisen elämään soveltaa. Olisihan se vapaampaa, jollei olisi perhettä eikä omaisuuttakaan.

Taidan tyytyä elämään Herran tahdon vastaisesti.

Siinähän se just on, että ihmisellä jolla on lapsia, lapsenlapsia , vieläpä lapsenlapsenlapsia on myös sen edestä ajateltavaa, murehdittavaa, käytännön avustustoimenpiteitä ja kaikenkaikkiaan jatkuvaa huolehtimista. Oli jopa koirasta paljon huolta, muka.
Saati jos olisi kaksitoista lasta  kaikkine jälkeläisineen, ja  ne kaikki murehdittavat, ei huolehtijatyyppi jaksaisi "kuormaansa kantaa".
Nämä ovat jos mitkä opettaneet rukoilemaan, ja ruokouksessa luottamaan sanaan: Älkää mistään murehtiko ! tms.

Täksi luen mielelläni sellaista hengellistä kirjaa tai kirjoitusta joissa puhutaan arjen, parisuhteiden ja itsensä jaksamista. Ja viimeisenä muistuu
mieleen. Tapahtukoon sinun tahtosi, eikä minun.  Tämä on minun leponi.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa tim1965

• Puheen mittainen pastilli on huvennut
« Vastaus #132 : 29.02.12 - klo:15:31 »
Luin David Bentley Hartin teoksen Ateismin harhat, parhaillaan on lukemisen alla Heikki Räisäsen teos Mitä varhaiset kristityt uskoivat. Sen jälkeen luen Kari Kuulan Paholaisen biografian.

myyrä

• Vieras
« Vastaus #133 : 02.03.12 - klo:15:19 »
Pentti Linkola - Johdatus 1990-luvun ajatteluun (WSOY 1989)

"...ja kaikesta huolimatta toivon, kun vanhenen, rukoilen palavasti, että varjeltuisin loppuun saakka kuolemansynniltä nimeltä suvaitsevaisuus..."

;)

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #134 : 30.03.12 - klo:18:21 »
...nyt lueskelen hissukseen Pääoman ensimmäistä osaa.

Olen jo voiton (en tarkoita tässä voiton suhdelukua) puolella, sivulla 545, aiheena lisäarvon muuttuminen pääomaksi. Nykyisenä yksinyrittäjänä olen samanaikaisesti oma työläiseni ja oma työnantajani, joten teorian lisäksi voin helposti kokeilla käytännössä esim. lisäarvon määrän kasvattamista eri menetelmin.

Mt