Kirjoittaja Aihe: Tänään 5b  (Luettu 37807 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
Vs: Tänään 5b
« Vastaus #90 : 19.11.11 - klo:09:34 »
Olen herännyt tänään kuudelta, keittänyt kaurapuuron ja valuttanut kahvin. Kävin jo seitsämältä foorumilla. Sitten teimme lanttujen kuorinnan, paloittelujen ja keiton talkoilla Matin kanssa. Kohta ne ovat kypsiä survottaviksi, valmistettaviksi uuniin ja niin on minulla Herättäjän myjäisiin lanttulaatikot valmiina. Ne voi nimittäin pakastaa.

Perkasimme lohen, graavasimme puolet ja keitin lohisopan toisesta puolesta päineen, ruotoineen.
Vein lintulaudalle pähkinöitä ja heittelin harakoille kauraleivän loppuja. Ne alkoivat ruokailemaan vasta kun päivä hiukan valkeni.

Kovin harmaata on vieläkin vaikka räntää on maassa. Illalla meilläkin pitäisi olla -1 astetta ja huomen aanuna jopa -3.

Tänään tulee vielä MTV3:lta hiihtoa Norjasta. Eikö ne kohta ole kaikki maksukanavilla ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa AKUANKKA313

• ystäväkansaa
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
« Vastaus #91 : 19.11.11 - klo:09:41 »
:-\ Tänään läppäristäni numero 3 heivaan vistan mäkeen ja asennan windows 8. saas näkee miten onnaa.
Eli enste: :eusa_pray:
Voithan myös ostaa siihen usb-liitettävän ulkoisen kovalevyn
ja laittaa siihen eri käyttiksen ja ohjelmat.
Oletko kokeillut Java käyttöjärjestelmää ja sen kautta ladattavia oheisohjelmia.
Ne ovat ilmaisia. Täältä voi ladata sen talteen:http://www.java.com/en/download/index.jsp
wikipediassa http://fi.wikipedia.org/wiki/Java
Vähän tylsää poikaystävä on pe kl 20 asti töissä sekä la kl 8-15 su kirppiksellä nyt äitinsä kanssa.
Joka toinen viikko pe ja la töissä siis. Ei auta muuta kuin lähteä joko mummoa auttamaan
tai uimahalliin/kuntoilemaan.
Elämä on kemiaa.

myyrä

• Vieras
« Vastaus #92 : 20.11.11 - klo:13:05 »
Jäi lähtemättä kauemmas Herättäjän päivään, kun eilen pesetin auton enkä laittanut aseöljyä lukkoihin. Yleensä aina laitan, mutta nyt en ja lukot oli umpijäässä enkä viitsinyt pimeässä ja kylmässä mähertää niiden kanssa. Painuin takaisin nukkumaan ja äsken sulatin ne kuumalla vesipussilla.

Muuten, lukkosulat yms. kannattaa unohtaa ja voidella lukot aseöljyllä. On kaikkein parasta.

myyrä

• Vieras
« Vastaus #93 : 20.11.11 - klo:13:13 »
Äsken juoruttiin pihalla kahden naapuritalon naisen kanssa oikein sydämen kyllyydestä.

Tekipä hyvää  :icon_cool:

Poissa Atanasia

• ystäväkansaa
« Vastaus #94 : 20.11.11 - klo:13:16 »
Lainaus
Äsken juoruttiin pihalla kahden naapuritalon naisen kanssa oikein sydämen kyllyydestä.

Tekipä hyvää  icon_cool

:icon_lol:

kyllä "tietojenvaihto" on tarpellista ja tekee hyvää
Herra armahda.

Poissa steal

• ystäväkansaa
« Vastaus #95 : 20.11.11 - klo:16:59 »
Kohta lähden viemään kynttilän.
On sellainen pieni tilaisuus itsemurhan tehneiden muistolle ja sellaisia tuttujahan mulla on useita. :'( :'(

Poissa Atanasia

• ystäväkansaa
« Vastaus #96 : 20.11.11 - klo:17:09 »
Sytytän kohta tuohuksen tässä kotona.

Vein haudalle viikolla kynttilätelineeseen öljyastian, jossa
lampukasta sydänpidike ja piiiiiitkä sydän,
saas nähdä mite kauan palaa... ehkä ei enää

Herra armahda.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #97 : 20.11.11 - klo:17:30 »
Erittäin ihmeellinen tapaus, ihminen - tarkoitan körtti -  vähän vain ajattelee tuunata novellikurssin viime tehtäväänsä, hän aloittaa lauantaina iltapäivällä hyvissä ajoin, hän ottaa kyllä lääkkeensä kun alkaa tulla oudohko olo muttei hän katso kelloa ajattelee vain että ovatpa poissa, he, sitten.  Hän ymmärtää erään ohjeen ja tuunaa lisää, kunnes havaitsee kellon osoittavan seitsemää (ei yhdeksäätoista.)

Hän on kolme viikkoa ikävöinyt kirkkoon messuun päästä.  Nyt puhelin ääntelee ja ilmenee, körtti on nukahtanut työpöytänsä ääreen läppärin päälle, körtti havahtuu, se  on toinen körtti joka on ilmeisesti kokenut kutsumusta havahduttaa ja mainitsee muuan paikan jossa pidetään sitten seurat. Körtti kiirehtii kiitollisena hälyttämään taksia, palaa messusta sekä seuroista kotiinsa, tuunaa tekstiä, mutta nukahtaa näppäimistölleen, useita kertoja.

Hän kokee syvää kiitollisuutta mainitusta ystävästä, juuri noin hän toivoo itselleen meneteltävän, tämä oli suurenmoisesti.   :kahvi:

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #98 : 20.11.11 - klo:17:31 »
Minä en käynyt veljen haudalla, sillä kirkosta tultuamme "elämä jatkuu"-porukka ilmoitti tulevansa iltapäivällä kyläilemään. Tai mitä se nyt kyläilemistä on, ovat kotonaan. Lotta ja Martta olivat oikein sieviksi puettu, sillä tänään on myös Lasten Oikeuksien päivä.

Martta sai oikeuden olla kaiken huomion keskipisteenä, sillä Lotta halusi hetikohta Kiviä Heittelemään. Se tarkoittaa että menevät vaarin kanssa rantaan taskut pullollaan kivä. Nyt oli tammenterhoja, ja ne pyörivätkin Lotan riemuksi jäätä pitkin kauas. Lahti on jääriitteessä'.

Kyllä Lotta oli riemuissaan kun huomasi vaarille tekemänsä (myös Martan) kortin kehystettynä lasin alla portaikin seinällä. Moneen kertaan osoitteli kumpi on Lotan, kumpi Martan. Kyllä ne ovatkin upeat modernit sormivärityöt. Kummassakin on nähtävissä kirjaimellisesti taiteilijan käden jälki.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #99 : 21.11.11 - klo:18:10 »
Älä ikinä mene mihkään kirjottamisopetuskurssille sen minä vaan sanon..  Minä oon kahdella ja skotasin itelleni yksityisopettajan kaikkiin novelliin ja proosateksteihin ja sillai...  Hän kertoi olevansa onnellinen ja kokevans liikutuksia...   Minä ihmettelen syytä...   Minä- koin niinikään onnellisuuksia ja menin liikutuksiin...  

Tarina on tämä:  to-pe yönä herään ja tiedän mikä mun opetusnovellis tökkii ja kuin sen saa ei-tökkiväksi, vedän peiton korviin ja nukun edelleen. Lau aamuna käärin hihani ja paiskon tekstiä mitä nyt pidän tervedyttävän tauon eli käyn muistaakseni täällä tai sitten se oli kaupasssa. Muutoin elän niitten novellihenkilöiden elämää.  Nousi päivä laskee päivä minä kirjotan ja välil nukahtelen näppäimistön päälle. Su aamuuna piippaa känny vierelläni, ystäväkansalainen tekstaa hopi hopi,  kirkkoon ja seuroihin ja on ihanaa. Palates käymme istahtaman Pyhän Laurin kirkos ja on ihanaa.

Su avaan koneen ja etin novellin kun se jäi vähän kesken. Kirjotan ja kirjotan ja jälleen laskee päivä pidän tervehdyttävän tauon ja poikkeen täällä.palaan novelliin ja totean että nukun näppäimistön päällä ja kello on kuus kolkyt. Aamulla. Ponnistelen novellin loppuun  saan sen lähtemään ja samal tuon kirjeen onnellisuudesta ja liikutuksista. Kirjoitan kauniin kiitoskirjeen ja herään näppäimistön päältä kello yksitoista kirje edessäni .  Lähetän sen ja menen nukkumaan ja säädän kellon soittamaan 17.00. Sitä ennen se soi ja kysytään milloin mie tahon lomarahat ja olen hämmästryny kun novellis ei esiinny lomarahaa. Täs vai ens kuussa. Qureschi luulee takuul et olen päissäni.  Sanpon et ens kuussa mutta nythä mie ne tarviin lastebn joululahjoihin.

Nukun sängyssä.  Kello soittaa.  Koen oloni syyntakeettomaksi. Soitan Venholle etten pääse runokurssille ja kerron kuin älyvapaa syy.  
............................................................

Eikö, eikö vaan ollu ny viisasta olla menemättä? :-\.  Niin hienon pastissin olin tehny!   :022:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #100 : 21.11.11 - klo:22:08 »
Meillä oli tänään peuranpilkkojaiset. Eilen kannettiin peuran ruho navetan karjakyökkiin sulamaan, onneksi. Yöllä oli kylmimmillään - 12,5 astetta. Se olisi riihessä, kinnerissä jäätynyt aika kovaksi.
Nyt voi sitten hyräillä: Läskiä lotinaa . . .   :icon_cool:
Pyryharakka

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #101 : 22.11.11 - klo:07:50 »
Tänään on vihdoin influenssarokotuspäiväni. Kerkesin jo yhden syysflunssan sairastaa, mutta se hoitui kahdessa viikossa. Nyt on uutisoitu tulossa olevasta influenssaepidemiasta, se onkin toinen juttu. Pari kertaa on ollut todella vaikeaa, sydänpussitulehdusta ym.

myyrä

• Vieras
« Vastaus #102 : 22.11.11 - klo:09:15 »
Hieno talvipäivä, pakkasta, lunta ja aurinkoa.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #103 : 22.11.11 - klo:09:56 »
Onko ilkee influenssa tämä kun on tulossa?  Minä oon tavallisesti rokottanu itte itteni. Onko puheissa perää vai eikö, että ifluenssapiikin jälkeen tulee kipeeksi?  Minä kerran tulin ja sitte olin kipee koko talven. Sain influenssankin kun rokote vastasi sinä vuonna huonosti.  >:(

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #104 : 22.11.11 - klo:10:01 »
Onko ilkee influenssa tämä kun on tulossa?  Minä oon tavallisesti rokottanu itte itteni. Onko puheissa perää vai eikö, että ifluenssapiikin jälkeen tulee kipeeksi?  Minä kerran tulin ja sitte olin kipee koko talven. Sain influenssankin kun rokote vastasi sinä vuonna huonosti.  >:(

Otin tämän piikin, kun menimme kipusiskon luo pistettäväksi Havriksilla omat piikit mukana, mutta hän katsoi koneelta ja sanoi ettei pistä kun meillä on vielä voimassa. No ettei tulisi hukkareissu,i.se niin otin sitten flunssapiikin, kun tarjottiin. Havriksit siirtyivät perintönä seuraavalle sukupolvelle ja siellä käyttöön.

Flunssa piikki ei tuntunut missään eli olin ilmeisesti jo valmiiksi immuuni tälle virukselle. Kun otin edellisen flunssapiikin sairastin useita flunssia sinä talvena, mutta sen jälkeen on ollut helpompaa.
« Viimeksi muokattu: 22.11.11 - klo:10:05 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi