Kirjoittaja Aihe: Tänään 3  (Luettu 29296 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2577
Vs: Tänään 3
« Vastaus #45 : 07.09.11 - klo:11:56 »
Uke on lyhennys ukulelesta. Se on portugalilaisten merimiesten Tyynelle merelle viemä soitin, joka sai suuren suosion Tahitilla ja Havaijilla. Sieltä nimikin on peräisin. Pienen kitaran näköisessä soittimessa on neljä kieltä, jotka viritetään joko A D F# H tai G C E A. Ylin kieli (A tai G) soi oktaavia korkeammalta kuin luulisi. Tunnetuin ukulelen ystävä taitaa olla George Harrison, jolla oli kuulemma matkalaukussaan aina pari mukana. Marilyn Monroe soittaa Piukoissa paikoissa ukulelea kappaleessa Running Wild.

 Pena: sinun pitäisi pistää duo pystyyn Yleisradion musiikkitoimittaja  Kai Ulmasen kanssa. Ulmanen soittaa ukuleleä hyvin. Olen hänen - Ulmasen siis - ukulelen soittoaan kuunnellut ravintola Matkarakastajassa Helsingissä ja myös veneessä Helsingin edustalla.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22114
Vs: Tänään 3
« Vastaus #46 : 07.09.11 - klo:12:34 »
Minulla on vuosikausia ollut takaraivossani ajatus 'apinaorkesterista', jonka nimenä voisi olla vaikka 'the Copacabana Hula Hula Cuban Boys'. Ehkä se ajatus voi oikein hyvin siellä takaraivossa. Pysyy raivon määrä sopivan pienenä.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tänään 3
« Vastaus #47 : 07.09.11 - klo:15:06 »
On se kumma, kun minä olen joka päivä monta kertaa "tämän sivun 99. kävijä tänään ja minulla on mahdollisuus saada iPhone4 - iMac - iPad2", näin siis Hotmail -sähköpostissa. En ole ensinkään otettu tuosta "kunniasta".
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 3
« Vastaus #48 : 07.09.11 - klo:16:17 »
On se kumma, kun minä olen joka päivä monta kertaa "tämän sivun 99. kävijä tänään ja minulla on mahdollisuus saada iPhone4 - iMac - iPad2", näin siis Hotmail -sähköpostissa. En ole ensinkään otettu tuosta "kunniasta".

Vihastuminen ja kiukustuminen ovat parempia reaktioita sillä sinua yritetään höynäyttää.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Tänään 3
« Vastaus #49 : 07.09.11 - klo:16:34 »
Olimme päivällä porukalla (lapsenlapsi ja pikku-akat) syömässä siskonmakkarasoppaa. Martalle ( 8,5 kk ) annettiin pelkkiä perunoita "sormiruoaksi"
mutta Lotalla oli samanlainen lautasellinen ja lusikka kuin meillä aikuisillakin.
Tyytyväisenä hän pistelikin jäähdytetyn lautasellisensa. Vaarilla oli vielä oma annos kesken ja Lotta alkoi tuijottaa yhtä makkaranpätkää. Kiusaus voitti ja pikkuisen ja sormet ojentuivat kohti vaarin lautasta. Silloin tyttöjen äiti torui, mutta ei vihaisesti, " Lotta, toisten lautaselta ei oteta !"

Kyllä meni pikkuisen naama vakavaksi ja mietteliääksi. Itku ei tullut mutta lähellä näytti olevan. Vaari olisi antanut makkaran Lotalle mutta ei se nyt kelvannut vaikka yritettiin suuhun laittaa.

Jäin miettimään että näinkö pieninä me jo erotamme oikean ja väärän, ymmärämme halun ja kieltäytymisen merkityksen.
 Toisaalta jo pienempänä Lottakin osasi olla tottelematon ja tehdä uhallakin sitä mikä oli kiellettyä.  Lotta tulee ensi viikolla vasta 1v 9 kk vanhaksi.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Tänään 3
« Vastaus #50 : 07.09.11 - klo:17:27 »
Minulla on sellainen muistikuva omien sankareiden taaperoiästä, että äidin huomiokykyä ja oikean / väärän kertomiskestävyyttä on aloitettu testata heti kun liikkeelle on lähdetty eli 11 kk iässä. Kaikki sähkölaitteet kiinnosti ym ym kieletyt paikat. Ja voi sitä parkua kun jäi kiinni teosta. Välillä pojat tiesivät ihan tarkasti mitä olivat tekemässä. Menivät kieletyn paikan lähelle ja katsoivat taakseen, että näkeehän joku.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Tänään 3
« Vastaus #51 : 07.09.11 - klo:18:02 »
Kiva kun kerroit meme omat muistosi. Omista tyttäristäni tämän ikäisinä en muista näitä kehtitysjuttuja. Siitä on jo n i i i i i n  kauan. Ihmettelen nyt näitä lapsenlapsenlapsia. Hyvä ettei ole poikkeavaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Tänään 3
« Vastaus #52 : 07.09.11 - klo:20:29 »
Hei!

Olipa mukava katella telkkarista pikkumummon seikkailuja Sievissä K-kaupassa ja YLE:n Kunniakirjan luovuttamista kaupan palvelualttiille ja iloiselle henkilökunnalle!

Aikaisemmin päivällä tuli postissa viikottaiseen tapaan paikallislehti Sieviläinen. Lehdessä oli pikkumummon työanantaja vuosien takaa kuvalla varustetussa muistokirjoituksessa. K-halli Masan kauppias oli kuollut 64-vuotispäivänään rakkaan veneilyharrastuksen parissa ja löytynyt hukkuneena Pielaveden Murtoselältä. Matti oli mullekin hyvä kaveri nuoruusvuosina Sievissä, palokunnassa ja muutenkin. +

Poissa pikkumummu

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 466
Vs: Tänään 3
« Vastaus #53 : 07.09.11 - klo:20:37 »
 Niin oli Matista iloinen kuva niinkuin Matti oli. Meille syntyi todella luja ystävyys joka kesti tähän saakka. Minulla on todella ikävä niitä yhteisiä keskusteluja mitä Matin kans käytiin. Hän kävi muutama päivä ennen kylässä meillä  Hän toi mulle punaisen kukan, joka kukkii vieläkin.  Kiitos Mauno kirjoituksesta

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään 3
« Vastaus #54 : 07.09.11 - klo:22:03 »
Hei!

Olipa mukava katella telkkarista pikkumummon seikkailuja Sievissä K-kaupassa ja YLE:n Kunniakirjan luovuttamista kaupan palvelualttiille ja iloiselle henkilökunnalle!


Juu, minäkin ilahduin Pikkumummon näkemisestä. Hieno juttu, että hommasit kaupan väelle kunniakirjan.  :023:
Pyryharakka

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Tänään 3
« Vastaus #55 : 08.09.11 - klo:08:07 »
Missä ohjelmassa Pikkumummo oli ja näkeekö ohjelman YLE-areenassa?

Poissa Tuuli

  • Kulku käy kohti Paavon Pirttiä
  • Viestejä: 27
Vs: Tänään 3
« Vastaus #56 : 08.09.11 - klo:12:56 »
Ohjelma oli suomi express ja näkyy Areenassa.

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Tänään 3
« Vastaus #57 : 08.09.11 - klo:13:41 »
Kiitti tiedosta, pitää katsoa kunhan tältä poppanaloimen laitolta ja yhdistysasioilta kerkeän :017:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Tänään 3
« Vastaus #58 : 08.09.11 - klo:14:55 »
Hei pikkumummu !

Nyt näin minäkin sinut Sievin K-kaupassa. Eilen olin jossakin muussa puuhassa Suomiexpressin lähetysaikaan, mutta nyt pidin varani.
Kylläpä olet ruskea.

terv. iso-mummi
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Tänään 3
« Vastaus #59 : 08.09.11 - klo:21:32 »
Kiitti tiedosta, pitää katsoa kunhan tältä poppanaloimen laitolta ja yhdistysasioilta kerkeän :017:

Kutomista, ihanaa!! Kangaspuut varastossa odottavat pääsevänsä käyttöön tässä jossain vaiheessa, hieman myöhemmin.

Minkä väristä poppanaa aiot kutoa? Yksivärisistä vaiko kirjavista kuteista, valmiista vai itseleikatuista?
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa