Kirjoittaja Aihe: Riivatun rakkineet osa 3  (Luettu 47558 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mt

• ystäväkansaa
Vs: Riivatun rakkineet osa 3
« Vastaus #90 : 11.10.11 - klo:18:21 »
Totta...vaikkapa moraalitontahan se on valkata tuleva työntekijä fb profiilin perusteella...ja ainakin edellisessä työpaikassa kovasti haluttiin, että työntekijät kuuluisivat fb:n ja tykkäisivät oman firman tapahtumista jne....

Mutta nuo edeltävät tekijät ovat juuri syynä siihen miksi olen naamakirjassa salanimellä....  :003:

Työnhakijaa koskevien tietojen kerääminen internetistä työhön otettaessa on itse asiassa tarkasti säädeltyä. Asiasta säätää Laki yksityisyyden suojasta työelämässä (2004/759). Lain 4. pykälä: "Työnantajan on kerättävä työntekijää koskevat henkilötiedot ensi sijassa työntekijältä itseltään. Jos työnantaja kerää henkilötietoja muualta kuin työntekijältä itseltään, työntekijältä on hankittava suostumus tietojen keräämiseen."

Työhönoton yhteydessä tapahtuva tietojen keruu kuuluu yhteistoimintalain piiriin. Yhteistoimintaneuvotteluissa on käsiteltävä
"yrityksessä noudatettavat periaatteet ja käytännöt siitä, mitä tietoja työntekijästä kerätään työhönoton yhteydessä ja työsuhteen aikana ottaen huomioon, mitä yksityisyyden suojasta työelämässä annetussa laissa (759/2004) säädetään."

Eli tietojen haku esim. yhteisöpalveluista ei ole ilman muuta luvallista. Asia pitää käsitellä yhteistoimintamenettelyssä ja siitä on kerrottava työntekijälle/-hakijalle.

Lisäksi kerättävien tietojen on oltava tarpeellisia:
"Työnantaja saa käsitellä vain välittömästi työntekijän työsuhteen kannalta tarpeellisia henkilötietoja, jotka liittyvät työsuhteen osapuolten oikeuksien ja velvollisuuksien hoitamiseen tai työnantajan työntekijöille tarjoamiin etuuksiin taikka johtuvat työtehtävien erityisluonteesta. Tarpeellisuusvaatimuksesta ei voida poiketa työntekijän suostumuksella."

Jos haetaan esimerkiksi logistiikkasuunnittelijaa, ei tehtävän luonne edellytä sitä, että työhönottaja kerää tietoja hakijoiden (sekä täyskaimojen) kirjoituksista esim. naamakirjassa tai netin keskusteluryhmissä.

Mt

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #91 : 24.10.11 - klo:08:55 »
 >:(  Tämä rakkine heivautti yhtäkkiä päälle fonttikokoa varmaan kaksikymmentä enkä pyytänyt sitä tekemään. Siis kaikki on suurin kirjaimin. Ei hyvä. Miten minä saan tän tavalliseen kuosiin?  Hyvin ihmeellistä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #92 : 24.10.11 - klo:09:06 »
>:(  Tämä rakkine heivautti yhtäkkiä päälle fonttikokoa varmaan kaksikymmentä enkä pyytänyt sitä tekemään. Siis kaikki on suurin kirjaimin. Ei hyvä. Miten minä saan tän tavalliseen kuosiin?  Hyvin ihmeellistä.

Ööh...komento takaisin.  Onnistuin ... olin zoomannut huiskauttamalla jotain ihme namiskaa tämän 150:neen.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #93 : 01.11.11 - klo:19:28 »
No tämä nyt ihan mahdotonta peliä on...  >:( Minulla on yksi ainoa iso tiedosto jonka kohdalla Word lopettaa, sivulla 104, neljännellä rivillä.

Kopioin sen jo kertaalleen ja tallensin luku kerrallaan, ja kas.  Niitä ei kaikkia löytynyt mistään. Alkuperäistiedosto kylläkin jökötti siinä  >:( Kun tänään oli aikaa kopioitsin uudestaan. Tämä kieltäytyy edes kopioimasta kappaletta kolme, ja tekee päällevärjäyslakon aina sivulla 104, rivillä neljä. Kopioin sitten juonisti alun ja lopun ja löin tyhjiä rivejä ja näemmä sain sen kopioitua. Rtf-versioina.  En ymmärrä mikä niitä syö. Kolmella taholla sen pitäisi olla, omalla tietsikalla, ulkoisella kiintolevyllä ja Dropboxissa.

Mitä ihmeen menoa tämä on?  >:( Eksorsistiko pitää tilata vai onko juttu niiiiiiiin  huono ettei edes kone huoli sitä? En ole ehtinyt ähkyä sen kanssa kun on runokurssia ja novellikurssia, mutta tänään oli aikaa.  Ajattelin katsella yhtä lukua, ja se oli kadonnut, siksi tein tämän.  >:(

Sinänsä ei mikään tappio... se on oikein sarjaa eimetämmösiäsentään, mutta kun minä pidän siitä ite.

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #94 : 01.11.11 - klo:20:31 »
No tämä nyt ihan mahdotonta peliä on...  >:( Minulla on yksi ainoa iso tiedosto jonka kohdalla Word lopettaa, sivulla 104, neljännellä rivillä.

Kopioin sen jo kertaalleen ja tallensin luku kerrallaan, ja kas.  Niitä ei kaikkia löytynyt mistään. Alkuperäistiedosto kylläkin jökötti siinä  >:( Kun tänään oli aikaa kopioitsin uudestaan. Tämä kieltäytyy edes kopioimasta kappaletta kolme, ja tekee päällevärjäyslakon aina sivulla 104, rivillä neljä. Kopioin sitten juonisti alun ja lopun ja löin tyhjiä rivejä ja näemmä sain sen kopioitua. Rtf-versioina.  En ymmärrä mikä niitä syö. Kolmella taholla sen pitäisi olla, omalla tietsikalla, ulkoisella kiintolevyllä ja Dropboxissa.

Mitä ihmeen menoa tämä on?  >:( Eksorsistiko pitää tilata vai onko juttu niiiiiiiin  huono ettei edes kone huoli sitä? En ole ehtinyt ähkyä sen kanssa kun on runokurssia ja novellikurssia, mutta tänään oli aikaa.  Ajattelin katsella yhtä lukua, ja se oli kadonnut, siksi tein tämän.  >:(

Tallenna tiedosto aina pelkästään rtf-muotoon. Sen monimutkaisempia et tarvitse, koska tekstissä on tärkeintä sisältö, ei ulkomuoto.

Koeta pitää tiedostot kohtuullisen kokoisina, esim. yhden luvun mittaisina. Se vaatii vähän enemmän jumppaamista uudelleenorganisoinnissa, mutta ei se mahdotonta ole.

Tee teksteistä eri versioita ja nimeä ne seuraavasti: Luku_1_01.rtf, Luku_1_02.rtf jne. Jos tuorein versio korruptoituu, edellinen on tallessa. Jos luvuista tulee useita versioita, kullekin luvulle kannattaa tehdä oma kansio.

Lohduksesi kerron, että kamppailin koko viime viikonlopun takkuilevan tiedoston kanssa. Vippaskonsteilla sain sen toimimaan niin, että asiakkaalle kehtasi lähettää laskun.

Mt

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #95 : 02.11.11 - klo:09:44 »
Sain viime yönä seitsemän englanninkielistä työtarjousta, jotka olin muka itse lähettänyt. Näitä hakkerien organisoimia juttuja tulee aina silloin tällöin, eivätkä ne ole vaarallisia ellei niitä avaa ja vastaa niihin. Siis kaikki suoraan roskiin. Ottaa vain pieneen päähäni moinen kiusanteko tai eivät he kiusaa halua tehdä vaan päästä koneeseeni käsiksi. Siksi kaikki varovaisuus on paikallaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #96 : 02.11.11 - klo:13:37 »
Kuinka voin poistaa Internet Explorein turhista meileistä ilman että klikkaan jotta saan sen punaisen POISTA ristikon esiin?
Meillekin on alkanut tulla turhia tarjouksia, joita en haluaisia avata. Mutta en osaa muuta keinoa kuin tehdä näin.

Olen, kuten tiedätte, hyvin avuton netin käyttäjä, eikä Matti sen etevämpi.

Henk.koht g-mail-postiini ei tule onneksi muuta kuin niiltä joille olen osoitteen ilmoittanut.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #97 : 19.11.11 - klo:12:22 »
 :-\ Ihan samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa.
Tämä tietotekniikka ei välttämättä tee elämää helpommaksi tai ksinkertaisemmaksi.

Autoakin on helpompi korjata, kuin pelata näitten rakkine tietsikkojen kanssa.

Olen heivaamassa Vistaa ja asentamassa USB palikasta windows 7 kaa, 8 win en laita kun liian uusi vielä.

On tässä softaa poikineen pitänyt ladata, että pääsee varsinaiseen asennukseen ja sitten varmuuskopioinnit sitä ennen.

Lauantaina voisi tehdä parempiakin asioita.
Vaikka.....no kait jotakin.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #98 : 19.11.11 - klo:12:32 »
Tämä on paljon pienemmän suuruusluokan rakkinekysymys mutta harmittaa tämä minua suuresti. Onko mitään tehtävissä kun

-Körtti omistaa sähkökynttelikön, sellaisen joka on se perusmalli, seitsemän kynttilää rivissä ylös alas mennen, väriltänsä valkoinen
-Körtti on viime vuonna riisuessaan joulupukua kodiltaan sammuttanut sen, käärinyt johdon, tallettanut kuivassa ja pimeässä, se ei ole kaatunut (kodin juhla-asustekomero)
-Hän ottaa sen esille ja kokeilee josko tuo taas toimisi.

-Se ei toimi. Kynttilöihin ei syty valoa.
-Lamput käydään yksitellen lävitse, yksi helisee pahaentieisesti, vaihdetaan ehjään.

- Kynttilät kieltäytyvät syttymästä.

- Onko mitään tehtävissä?  Voiko kynttelikkö noin vain lopettaa?

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #99 : 19.11.11 - klo:13:30 »
Tämä on paljon pienemmän suuruusluokan rakkinekysymys mutta harmittaa tämä minua suuresti. Onko mitään tehtävissä kun

-Körtti omistaa sähkökynttelikön, sellaisen joka on se perusmalli, seitsemän kynttilää rivissä ylös alas mennen, väriltänsä valkoinen
-Körtti on viime vuonna riisuessaan joulupukua kodiltaan sammuttanut sen, käärinyt johdon, tallettanut kuivassa ja pimeässä, se ei ole kaatunut (kodin juhla-asustekomero)
-Hän ottaa sen esille ja kokeilee josko tuo taas toimisi.

-Se ei toimi. Kynttilöihin ei syty valoa.
-Lamput käydään yksitellen lävitse, yksi helisee pahaentieisesti, vaihdetaan ehjään.

- Kynttilät kieltäytyvät syttymästä.

- Onko mitään tehtävissä?  Voiko kynttelikkö noin vain lopettaa?

Ei voi. Henget eivät vaikuta siihen, Joko joku muu lamppu on rikki tai lamppu ei tee kontaktia pohjaan. Ota kynttelikkö seinästä ja nosta jollain lamppujen pohjakoskettimia hiukan sekä tarkasta silmällä lamppujen hehkulangat ennekuin laitat ne takaisin. Kyllä sen sitten pitäisi toimia.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

• Vieras
« Vastaus #100 : 23.11.11 - klo:16:13 »

Poissa Viisveisaaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #101 : 23.11.11 - klo:16:25 »
Keittiökaappien valmistajatkin muuttavat joka vuosi mittoja, että saisivat ihmiset ostamaan uutta eikä ottamaan jostain vanhasta.

Ekan kerran kun kuulin siitä luulin sitä vitsiksi, mutta kun alan kauppiaskin niin väitti, niin uskottava se kai on.

Kodinkoneet ja kännykät kanssa tehdään, kuten myyrä edellä ilmoitti kestämään vain lyhyen aikaa, jotta kauppias saisi taas myydä.
Sitten ainainen tuunaaminen kännyjen kanssa, kun kuitenkin eniten vaan puhutaan sen kanssa ja samaa on voinut tehdä kännyaikakauden alkupuolen kännyjen kanssa ilman tuunailuja tähän päivään asti, mutta aina vaan kehitellään uutta puhelimeen. Kohta varmaan sillä voi pestä pyykitkin.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #102 : 23.11.11 - klo:20:06 »
Minulla on pari kestävää elektronista laitetta.

Toinen on tietokone, Mac Powerbook 100 jostain 90-luvun alkupuolelta. Täydessä iskussa vielä, valitettavasti sillä ei tee oikein mitään puuttuvien standardiliitäntöjen takia. Ehkä jostain löytyisi palikka, jolla muutetaan Appletalk (vai mikä se nyt oli) -verkkoliitäntä joksikin nykyaikaiseksi. Silloin sieltä saisi imuroiduksi joitakin kuolemattomia tekstejä talteen. Vaikka liitännät toimisivat, mahtaisiko teho riittää nettikäyttöön? No sähköpostiin nyt ainakin.

Toinen on Nokian puhelin. En tiedä, mikä malli tai mikä vuosi, mutta tietysti ilman mitään grafiikkaa. Se toimii hyvin ja on varapuhelimeni. Tilailen sillä joskus mokkulaan käyttöaikaa. Ostin sen käytettynä työkaverin teini-ikäiseltä pojalta. Nyt on poika jo aikamies.

Monet digitaalitekniikkaan perustuvat laitteet ovat sellaisia, että niiden teknologinen käyttöaika on joka tapauksessa rajallinen. Esimerkiksi tietotekniikka kehittyy ja tekee monta hyvin toimivaa teknologiaa vanhanaikaiseksi. Saattaa minulla olla toimiva äänitaajuinen modeemikin, mutta eipä sillä ole enää paljon käyttöä. Tietokoneen järkevä käyttöikä työkäytössä on 3-4 vuotta, yksityiskäytössä enemmän, jos pitää päivityksistä huolta. Kun käyttöjärjestelmän tuki loppuu, on aika vaihtaa konetta - tai sen käyttöjärjestelmää, jos nörtin taidot riittävät.

Teknisesti vanhentuneita tallennusvälineitä on pitkä liuta. Kuka pystyy enää lukemaan levykkeitä? Cd-levyjä vielä saa luetuksi, mutta tallennusvälineenä ne alkavat olla jo eilistä päivää. Paperi on sentään toista. 70 vuoden ikäinen kirje ei ole edes vanha, ja pari sataa vuotta vanha kirja on nyt yhtä hyvä kuin painovuotenakin. Sen paperihan on kestävyydeltään ylivoimaista moniin tuoreempiin verrattuna, sidoksesta puhumattakaan.

Mt

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #103 : 24.11.11 - klo:21:08 »
Minä olen hyvin kiitollinen rakkineohjeista kynttelikön suhteen.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #104 : 25.11.11 - klo:09:48 »
 >:(  Tämä ohjelma ilmoittaa jotakin, jota en täsmällisesti käsitä, ja kieltäytyy yhteistyöstä.  Korjaan yhtä tekstitiedostoa ja se käskee minun tarkastella ympäristömuuttujaa temp.  enkä edes tiedä missä tuo asuu...     Totean tehneeni turhaa työtä!  Viimeiset korjaukset eivät ole tallentuneet!  Syynä on ilmeisesti jokin ympäristömuuttujaa koskeva asia.