Kirjoittaja Aihe: Riivatun rakkineet osa 3  (Luettu 47571 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet osa 3
« Vastaus #75 : 20.09.11 - klo:17:51 »
Olen nyt käyttänyt osin Mozilla Firefox- selainta ja osin Google Chrome -selainta. Huomasin ihmeekseni, että jälkimmäisellä ei tahdo millään onnistua Youtuben kuuntelu. Firefoxilla kuuluu aivan moitteettomasti, mutta Chromella pätkii niin pahasti, ettei kuuntelemisesta tule mitään. Tämä siis samanaikaisesti, eli vika täytyy olla selaimessa. Oletteko toiset huomanneet samaa?

Kokeilin erittäin nopealla verkkoyhteydellä, joka minulla on niin ei niissä olut mitään eroa. Täytyisi kokeilla mokkulalla, onko niissä eroa, mutta täällä kotona tukiasemaan on noin sata metriä, joten olosuhteet ovat liian hyvät.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Mörtti-57

• ystäväkansaa
« Vastaus #76 : 21.09.11 - klo:19:31 »
Onkohan Goog-jumalalle ja Facebookille tullu riitaa, kun chrome-selain ei pelitä enää Facebookis. :017:
Kiältämättä tua Googlen kyltymätön halu tiätää kaikesta kaikki on ku jostakin tiäteiskauhuelokuvasta. Muistan, kun Helluntailaaset jo vuasikymmeniä sitten oli kovia ennustamahan antikristuksen tulemista ja yhyristivät silloon mikrosirut ym. tavaksi jolla hallitahan ihimistä. Maalimaa kun katteloo ny, niin oliskohan tuas vähän perääkin :eusa_think: Rahat ja talous näyttää imuroitavan johonkin mustahan aukkohon ja niiren avulla sitten hallitahan maailmaa. Miälenkiintoisia aikoja elämmä.
http://kaarle.puheenvuoro.uusisuomi.fi/9574-google-pyrkii-luomaan-koneellisen-jumalan-maailmalle
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #77 : 21.09.11 - klo:21:20 »
Onkohan Goog-jumalalle ja Facebookille tullu riitaa, kun chrome-selain ei pelitä enää Facebookis. :017:
Kiältämättä tua Googlen kyltymätön halu tiätää kaikesta kaikki on ku jostakin tiäteiskauhuelokuvasta. Muistan, kun Helluntailaaset jo vuasikymmeniä sitten oli kovia ennustamahan antikristuksen tulemista ja yhyristivät silloon mikrosirut ym. tavaksi jolla hallitahan ihimistä. Maalimaa kun katteloo ny, niin oliskohan tuas vähän perääkin :eusa_think: Rahat ja talous näyttää imuroitavan johonkin mustahan aukkohon ja niiren avulla sitten hallitahan maailmaa. Miälenkiintoisia aikoja elämmä.
http://kaarle.puheenvuoro.uusisuomi.fi/9574-google-pyrkii-luomaan-koneellisen-jumalan-maailmalle

Kokeilin naamakirjaa Chromessa ja hyvin pelitti ilman ongelmia. En osaa arvata mikä sinulla on tökkinyt, mutta minulle ei ollut ongelmia.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Mörtti-57

• ystäväkansaa
« Vastaus #78 : 21.09.11 - klo:22:52 »
Nyt myähääsellä rupes chromella pelaamahan. Kummallinen vika, kun yläpalkki näkyi, ei muuta. Kirjauruin ulos ja taas sisähän, mutta ei auttanu. Toisella selaamella pelitti hyvin. :017: Kalistaja houkutti mun aikanaan tuahan naamakiriahan ja siälä oon palion aikaani hukannu. :107: Turhan koukuttava juttu.
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #79 : 22.09.11 - klo:09:52 »
Olen hyvin laiska naamakirjailija, vaikka en mikään erakko ole.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #80 : 22.09.11 - klo:14:13 »
Minä en ole siihen voinut osallistua lainkaan kun tytär sanoi että se on   n u o r t e n  juttu.

Voi olla parempi etten osaa sinne liittyäkään kenenkään riesaksi. Ainakin näin ollen Mattikin pääsee välillä koneelle. Meillä on vain yksi läppäri.   :003:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #81 : 22.09.11 - klo:14:31 »
Minä en ole siihen voinut osallistua lainkaan kun tytär sanoi että se on   n u o r t e n  juttu.

Voi olla parempi etten osaa sinne liittyäkään kenenkään riesaksi. Ainakin näin ollen Mattikin pääsee välillä koneelle. Meillä on vain yksi läppäri.   :003:

Se on varsinainen koukuttaja. Naamakirjan perustaja on uuden tänään julkaistun Forbesin listan mukaan USA:n 14 rikkain. Lisätään tähän vielä että firman rahoittaja ja taloudesta vastaava on 50 rikkaimman joukossa. Raha todella kasvaa puussa, mutta hyvä muistaa, ettäpuut kuihtuu ja kuolee.
« Viimeksi muokattu: 23.09.11 - klo:10:16 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Syterskalet

• aralla tunnolla
« Vastaus #82 : 22.09.11 - klo:22:39 »
Minä en ole siihen voinut osallistua lainkaan kun tytär sanoi että se on   n u o r t e n  juttu.

Voi olla parempi etten osaa sinne liittyäkään kenenkään riesaksi. Ainakin näin ollen Mattikin pääsee välillä koneelle. Meillä on vain yksi läppäri.   :003:
Kyllä kannattaisi Riitta-mummin harkita vaikka iPadin hankintaa, niin pääsisi Matti koneelle milloin vain.
Itse olen käyttänyt sitä vasta pari päivää, mutta ihan hyvältä tuntuu jo nyt. Yksi e-kirjakin on jo ostettu unilääkkeeksi.

Rakkineista vielä sen verran, että nyt on Nokian E7 tarjouksessa - jos symbian ei ahdista, niin kannattaa harkita. On paljon parempi kuin esim. N97 mini, jossa on resistiivinen kosketusnäyttö.
Hyvin käy Körttifoorumin luku E7:lla!

Poissa Syterskalet

• aralla tunnolla
« Vastaus #83 : 08.10.11 - klo:22:35 »
Katselin tässä juuri mtv3:sta, jossa mainosmies todisti, että yksi tabletti antaa 24 tunnin helpotuksen. Vasta myöhemmin tajusin, että ei tarkoitettukaan iPad:a! Kyseessä olikin masulääke.

Tämä iPad on tuonut paljon onnea meidän perheeseen. Rouva saa koko hesarin aamulla, kun minä luen lehden omalla pikku tabletilla.
Illalla voin mennä petiin ajoissa, kun surfaus käy nyt myös lakanoiden välistä.
Kirjatkin voi lukea virtuaalipainoksina joten vähemmän puita on keitettävä selluksi.

Oikeastaan iPad on niin ihana, että sen täytyy olla syntiä!

p.s. Saakohan tähän virsikirja-tai jopa Siionin virsi-sovellusta, niin ei tarvitsisi ottaa enää paperiversiota seuroihin? Tässäpä idea Herättäjäyhdistyksen it-ihmisille  :-)

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #84 : 09.10.11 - klo:22:15 »
Minulla jatkuu tietyn yhden ja saman tekstin kohdalla vtuo ihastuttava ...Word lopetti toimintansa...   Se on suuri mysteeri sillä se ei todella ole ollut riesaksi muualla.  Kun aloin tallettaa sitä rtf-muodossa, se sentään harveni, mutta kyllä joskus tekee mieli huutaa kiukusta, kun on kirjoittamassa uudelleen, eli joka juttuhan täytyy sataan kertaan kirjoittaa, ja saan kyllä alkua ja ,loppua korjailtua mutta kun olen tehnyt töitä johonkin puolivälin aluun eli sivun 150o tuntumaan, tämä alkaa. Nyt olen jo niin turhautunut, että kerralla totean että okei, ei sitten. 

Toisaalta nyt tarinan perusrunko alkaa siten jäsentyä, että sen voisi pilkkoa lukuihin.  Alkuunhan ei voinut.  Olisiko se ratkaisu? 

Tietty on mukava tietää, että se on tiputettu aina Dropboxiin ja ulkoiselle kiintolevylle, eli mitään apua se katosi fiilistä ei tule niinkään enää.  Lähinnä vain joku kyllästyminen: ei väkisin!  Se harmittaa siksi että monesti, kun olisi aikaa juuri siihen, on olo että ole sitten ja pidä virhees.   >:(
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa meme

• ystäväkansaa
« Vastaus #85 : 09.10.11 - klo:22:19 »
Ei facebook mikään nuorten juttu ole, äitini, siis ollut kelan eläkkeelläkin jo hyvän aikaan, on siellä kirjoilla ja poikani ystävä. Joten Riitta-mummi nyt vaan kirjaantumaan sinne ja lastenlasten ystäviksi :023:. Tuolla se minullakin on taustalla auki lähes kaikki päivät ja kone ilmoittaa jo joku kuittaa jotain minulle.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #86 : 09.10.11 - klo:22:42 »
Minulla jatkuu tietyn yhden ja saman tekstin kohdalla vtuo ihastuttava ...Word lopetti toimintansa...   Se on suuri mysteeri sillä se ei todella ole ollut riesaksi muualla.  Kun aloin tallettaa sitä rtf-muodossa, se sentään harveni, mutta kyllä joskus tekee mieli huutaa kiukusta, kun on kirjoittamassa uudelleen, eli joka juttuhan täytyy sataan kertaan kirjoittaa, ja saan kyllä alkua ja ,loppua korjailtua mutta kun olen tehnyt töitä johonkin puolivälin aluun eli sivun 150o tuntumaan, tämä alkaa. Nyt olen jo niin turhautunut, että kerralla totean että okei, ei sitten. 

Toisaalta nyt tarinan perusrunko alkaa siten jäsentyä, että sen voisi pilkkoa lukuihin.  Alkuunhan ei voinut.  Olisiko se ratkaisu? 

Tietty on mukava tietää, että se on tiputettu aina Dropboxiin ja ulkoiselle kiintolevylle, eli mitään apua se katosi fiilistä ei tule niinkään enää.  Lähinnä vain joku kyllästyminen: ei väkisin!  Se harmittaa siksi että monesti, kun olisi aikaa juuri siihen, on olo että ole sitten ja pidä virhees.   >:(

Pilko se lukuihin ja tee joka luvusta oma tiedostonsa. Tuo 150 sivua viittaa siiihen, että koneeltasi lopuu työmuisti, en tosin tiedä minkä kokoinen muisti koneellasi on. Kun käsittelet sitä, niin sulje kaikki muu. Luulen ja toivon, että se poistaa ongelmat.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Tiitiäinen

• vaivatulla mielellä
« Vastaus #87 : 10.10.11 - klo:00:37 »
Miulla oli rakkineen kanssa ongelmia kun tietokone hylki nettitikkua...nyt se toimii...mutta vasta kun sen on ensin kertaalleen irroittanut ja laittanut uudelleen koneeseen...kuulemma muillakin ko.firman asiakkailla samoja ongelmia...kukaan ei oikein tunnu tietävän mistä moinen kiikastaa, mutta pääasia että toimii kunhan ensin tekee pienet kommervenkit.

Mie tunnustan, että liityin naamakirjaan tulevan bändimme AA Ämmien takia...nyt saan bändin kahteen muuhun A.M.:n yhteyden sujuvasti naamakirjan kautta...aion pidättäytyä hamstraamasta sinne kovinkaan monia ihmisiä. Ketään sukulaista en ystäväkseni huoli...sorry...enkä edes kovin montaa kaveria...tällä hetkellä miulla on siellä 2 kaveria....parit enemmän tai vähemmän musiikki-ihmiset voin sinne suvaita ja ehkä, mutta tämä on hyvin suuri ehkä, muutamat mettämöllit, mutta mitään 500 kaverin laumaa en aio itselleni hamstrata...

Poissa maisakai

• ystäväkansaa
« Vastaus #88 : 11.10.11 - klo:09:25 »
Meitä on työpaikan it-henkilö varoittanut liittymästä facebookiin sen tietoturvariskien takia. Mitä enemmän asiasta kuulen (yksityisyysasetusten muuttaminen käyttäjä informoimatta jne.), sitä tyytyväisempi olen siihen, että olen päättänyt pysytellä ulkopuolella. Harrastusryhmissä saattaa kyllä sen vuoksi jäädä informaation ulkopuolelle, kun jotkut käyttävät infon jakamiseen pääasiassa fb:ia. Nettisivustoilla kyllä tunnutaan nykyisin kyllä kipuilevan myös sen vuoksi, ettei fb:sta pääse yrityksistä huolimatta kokonaan eroon. Tulevat työnantajat näkevät sitten koko ihmisen henkisen kehityskaaren...

Poissa Tiitiäinen

• vaivatulla mielellä
« Vastaus #89 : 11.10.11 - klo:16:21 »
Totta...vaikkapa moraalitontahan se on valkata tuleva työntekijä fb profiilin perusteella...ja ainakin edellisessä työpaikassa kovasti haluttiin, että työntekijät kuuluisivat fb:n ja tykkäisivät oman firman tapahtumista jne....

Mutta nuo edeltävät tekijät ovat juuri syynä siihen miksi olen naamakirjassa salanimellä....  :003: