Kirjoittaja Aihe: Mietteitä tutuista Raamatun teksteistä  (Luettu 49133 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
Vs: Mietteitä tutuista Raamatun teksteistä
« Vastaus #75 : 08.09.11 - klo:12:13 »
Jeesuksen sanat joissa hän puhuu lempeästi ja rauhoittavasti pelokkaalle karitsalle, seuraajalleen. Esim. Joh. 14:27  ( vanhempi käännös)

Rauhan minä jätän teille: minun rauhani- sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.

Pidän näistä vanhahtavista sanoista. Peljätkö on minusta hiukan eri merkityksessä kuin pelätkö.
Maailma sanasta saimme hyvää ja ajatteluttavaa oppia Jukka Hautalalta seuroissa. Se liittyi Siionin virsien uudistukseen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #76 : 08.09.11 - klo:14:28 »
Tuo tuntuu lohdulliselta kohdalta, jonka laitoit tuossa edellä.
kiitos siitä.

-Opettelen vasta tuota kuvan laittamista.
En ole ennemmin oikein tajunnut, kuinka ne liitetään. :)

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #77 : 08.09.11 - klo:15:27 »
Jeesuksen sanat joissa hän puhuu lempeästi ja rauhoittavasti pelokkaalle karitsalle, seuraajalleen. Esim. Joh. 14:27  ( vanhempi käännös)

Rauhan minä jätän teille: minun rauhani- sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.

Nämä nimenomaiset sanat osuivat vahingossa silmiini riparilla, jota olin siirtänyt kauhun ja kaipauksen kaaostettua pientä mieltäni toista vuotta.  Sain flunssan ja jouduin vuodelepoon;  ei armoa siitä...  retuuttivat lääkärillekin...   ihan tyhmää...       Rupesin opettelemaan tenttiin tulevia jakeita ja etsin missä olisi ensimmäinen eli Joh 3:16.  
Tämä löytyi niin, niin vahingossa kuin voi, jos tuo vahingosta käy. Se oli outo tärskäys.  Mietin hämmentyneenä, miten joku kirjoittaa juuri minulle pätkiä Raamattuun...  että jos tuo on tarjolla, minä kyllä heti, hetihetiheti  haluan, ja tästä, kun nyt puhuttiin elämän antamisesta Jeesukselle, ajattelin että saa se sen ottaa.  Sen kun...   Jos tämmöistä saa, minulta saa vastineeksi mitä tahansa, aivan mitä hyvänsä, niin. Rupean uskovaiseksi ja seurakuntanuoreksi ja...ja...ja..    Tarinahan sitten jatkui, mutta tällä minut saatiin kyllä ryömimään pois piilostani.  Tämä oli minun  rakkain paikkani  siksi koko Raamatussa,  ja taitaa olla yhä.  Tähän yritin värkätä melodiaa silloin, mutten onnistunut.   Nyt kun opettivat muusikkokoulussa tekee mieli koettaa uudestaan.
« Viimeksi muokattu: 08.09.11 - klo:15:36 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #78 : 08.09.11 - klo:16:40 »
Niin, tätä samaa "sattumista " olemme me monet sanaa kuulleet ja lukeneet saaneet kokea. On se niin ihmeellistä miten Sana elää.   :icon_rolleyes:

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #79 : 08.09.11 - klo:21:35 »
Jumala, luo minuun puhdas sydän
ja uudista minut, anna vahva henki.

Ps. 51:12

Mistä ihmeestä tämä on niin tuttu raamatunkohta? Onko tämä joskus ollut jumalanpalveluksen kaavassa?
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #80 : 08.09.11 - klo:21:37 »
Jumala, luo minuun puhdas sydän
ja uudista minut, anna vahva henki.

Ps. 51:12

Mistä ihmeestä tämä on niin tuttu raamatunkohta? Onko tämä joskus ollut jumalanpalveluksen kaavassa?

Papit korjatkoon, mutta eikö se ollut kirkkorukouksen pala.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #81 : 09.09.11 - klo:10:00 »

Lapset, olkaa vanhemmillenne kuuliaiset Herrassa, sillä se on oikein. "Kunnioita isääsi ja äitiäsi" -tämä on ensimmäinen käsky, jota seuraa lupaus- "että menestyisit ja kauan eläisit maan päällä".
Ef. 6:1-3

Tämä raamatunpaikka tuli taas sähköpostiini. Tässä on asiaa vähintäinkin yhtä paljon jos ei enemmänkin meille vanhemmille kuin lapsille.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #82 : 09.09.11 - klo:20:45 »

Kolossalaiskirje 2:
3 jossa kaikki viisauden ja tiedon aarteet ovat kätkettyinä.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #83 : 10.09.11 - klo:08:31 »
Luin eilen kolossalaiskirjeitä. Kolmas luku oli ennestään (n. 25 v. sitten ) kovasti alleviivaamani. Luku on täynnänsä hyviä neuvoja, ohjeita, opetusta.
Ah, kuinka vaikeaa näiden todentaminen on! Se vaatii paljon pyrkimistä, kilvoittelua ja pyhittymistä.  "Enkelielämään", kute luostareissa pyritään en
koe kykeneväni.

Armahda minua Laupias Herra Jeesus Kristus.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #84 : 10.09.11 - klo:09:42 »
Luin eilen kolossalaiskirjeitä. Kolmas luku oli ennestään (n. 25 v. sitten ) kovasti alleviivaamani. Luku on täynnänsä hyviä neuvoja, ohjeita, opetusta.
Ah, kuinka vaikeaa näiden todentaminen on! Se vaatii paljon pyrkimistä, kilvoittelua ja pyhittymistä.  "Enkelielämään", kute luostareissa pyritään en
koe kykeneväni.

Armahda minua Laupias Herra Jeesus Kristus.
Ei enkelielämästä ole mitään hyötyä ja pahanteosta on harmia. Eletään vain jatkuvassa jumalayhteydessä niin arkena kuin pyhänä ihan tavallisesti.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #85 : 10.09.11 - klo:09:54 »

Enkelit on kauniita.
🇫🇮

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #86 : 10.09.11 - klo:10:22 »
Tessalonikalaiskirjeitä luen koska niitä luemme Tiksissä maanantai-iltana, ne on läksynä ajankohtaisesti  Raamattu läpi- ryhmässä.  Kaksi vuotta myöhästyneenä kerkisin nyt, oli muuten maanantai illat varatut. Pääsin kuitenkin alkamaan UT:ta. Tosi, tosi mukavaa!  Hyvä opettaja minusta meillä. Vähän huvitti kun se pyysi viime maanantaina alottamaan iltashartaudeksi "Herraa hyvää kiittäkää" ja kysyin kumpi melodia...  sanoi että sinä alotat kumminkin B-melodialla...   :003:  hahhaa, mutta miten se arvas...  

Olen ajatellut ennenkin, ja ihmetellyt todella, miten synnytyskipu voi yllättää raskaana olevan naisen?  Eikö se päinvastoin ole jokseenkin odotettavissa?
Olen kyllä iloinen siitä että joku tästä jotakin selittää.  Tuo "vääryyden ihminen" on aina ollut mysteeritapaus minulle, en ole niin innokkaasti ilman osaavaa opettajaa viitsinyt kajota koko Antikristukseen - se on tuntunut vähän vaaralliselta puuhalta - mutta on toista, kun koko kirje on sitä pullollaan ja opettaja tuntuu varovaiselta. 
« Viimeksi muokattu: 10.09.11 - klo:10:36 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #87 : 10.09.11 - klo:10:34 »

Kaikki sinut tietää ja tuntee.
🇫🇮