Kirjoittaja Aihe: Herättäjäjuhlat Oulussa 8.-10.7.2011  (Luettu 26348 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sadetta

• ystäväkansaa
Vs: Herättäjäjuhlat Oulussa 8.-10.7.2011
« Vastaus #60 : 14.07.11 - klo:20:47 »
Sisäpiiri on varmaan väärä termi. Paremminkin voisi sanoa, että foorumi toimii facebookin korvikkeena osalle porukasta, eli asiajuttujen sekaan tuleen paljon "leivon juuri pullaa"-tyylistä juttua.

Jos tätä vertaa pariin muuhun foorumiin joita seuraan, niin niistä puuttuu tällainen jutustelu lähes tyystin.
Tämä jutustelu ehkä on tuonut minulle kuvan sisäpiiristä?

Paikallaolijat luovat sisällön. Keskusteluun herännäisyyden hengessä sisältyy monenmoista. Meitä on moneksi.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Syterskalet

• aralla tunnolla
« Vastaus #61 : 14.07.11 - klo:23:45 »
Tulisipa rutkasti tyhjää tilaa foorumille, jos tänne jäisivät vain asiajutut.
Ei välttämättä, foorumin voisi jaotella osastoihin niin että pulinoillekin olisi oma karsinansa.

Jos haluatte malliesimerkin onnistuneesta keskustelufoorumin jaottelusta, niin vilkaiskaapa Hopeisen Omenan sivuja:
http://hopeinenomena.net/

Siellä pulinat laitetaan Off-topic-osastoon.

Oletteko muuten huomanneet kuinka aktiivisessa käytössä Nuorten Keskustelu on ollut viime aikoina?
On tainneet nuoret siirtyä muille saiteille?

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #62 : 15.07.11 - klo:05:04 »

Pulinan ja asian rinnakkainolo on linjassa ykseyteen pyrkimisen kanssa.
Pulina edistää rentoutta. Rentous sulkee pois kireyden.
Asia tulee esille, jos on tullakseen. Aina on mahdollista aloittaa uusi aiheketju asiasta kuin asiasta kun se vain tapahtuu herännäisyyden hengessä.

🇫🇮

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #63 : 15.07.11 - klo:08:38 »
Ei välttämättä, foorumin voisi jaotella osastoihin niin että pulinoillekin olisi oma karsinansa.
Jos haluatte malliesimerkin onnistuneesta keskustelufoorumin jaottelusta, niin vilkaiskaapa Hopeisen Omenan sivuja:

Oletteko muuten huomanneet kuinka aktiivisessa käytössä Nuorten Keskustelu on ollut viime aikoina?

Onko sinulla ehdotusta osastojaosta?

Vilkaisin Hopeista omenaa. Siellä oli silloin parikymmentä nimimerkkiä sisällä. Tällä foorumilla oli samaan aikaan kaksi nimimerkkiä (= aktiivia eli kirjoittavaa) ja kymmenkunta vierasta (passiivia).

Hopeinen omena on Applen tuotteita käyttävien foorumi. Sen jaottelu aiheisiin on mielekästä ja helpompaa kuin vastaavan jaon tekeminen Körttifoorumille. Olen itse passiivinen Hopeisen omenan jäsen. Käväisen siellä joskus vilkaisemassa, onko ratkaistavaan ongelmaan jo keksitty ratkaisu. Körttifoorumin löyhähkö aihepiiri ei sivua samalla tavalla käytännöllisiä ongelmia. Hopeisen omenan tapaan jaoteltuna täällä olisi sellaisia osastoja kuin: Virsikirjat, Raamatut, Hartauskirjallisuus, Virsisävelmät ja veisaaminen, Seurapuheet ja puhujat, Uskontoon liittyvät verkkokaupat, Kirkkohistoria, Teologia, Kirkollinen elämä ja seurakuntatyö, Herättäjä-yhdistyksen toiminta, Muut kristilliset suuntaukset, Muut uskonnot...

Nuorten osalta olet oikeassa, harvassa ovat. Epäilen kuitenkin, että Körttifoorumi ei ole siinä asiassa ainoa. Seuraan muutamaa erikoisalan foorumia, ja niiden osallistujat eivät keskimäärin kovin nuoria. Alle kaksikymppiset viestivät toisten kanavien kautta.

Jos meillä olisi täällä offtopic-osasto, sinne kuuluisivat esimerkiksi ketjut
- Tänään
- Rönsyt
- Kerro vitsi
- Nyt soi

Mitkä muut?

Mt

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #64 : 15.07.11 - klo:09:01 »

Nuoriso on paljolti IRC-galleriassa ja facebookissa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #65 : 15.07.11 - klo:09:36 »
Skyterskalet, hei, johan  tämä on jaoteltu.  On yleinen keskustelu ja Seuratupa.  Seuratuvassakin välillä vedetään henkeä, ja se on hyvä itsesäätelytapa.  Ei tarvii mennä aseen kans toisen ovelle.  :023:   Samoin on hyvä, että Seppos et co antavat liekaa, sillä tällä puolellakin juttu valuu v'lillä vakavaksi ja saa sen tehdä. Jumalan valtakunta ist Dasein...    :026:

Erityisesti ketjut mitä tänään ja ammoin avattu körttiakkojen puheenpulinaa edustavat sitä leivon pullaa, joskus ihan konkreettisesti.

Mahdoitko olla vielä paikalla kun Riitta-mummi avusti minua, niin että syntyi kaikkien aikojen pääsiäispaisti,  virtuaalilammas?  Perhe muistaa sen yhä. Se oli niin hyvää, siis.  Minä tekstasin että mitä nyt pitää tehdä, ja niinedespäin. Täällä päässä puhkesi pikku paniikki näet kun resepti olikin yhtäkkiä kateissa ja noin...
« Viimeksi muokattu: 15.07.11 - klo:09:40 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #66 : 15.07.11 - klo:10:50 »
Samaa minäkin ajattelin, että johan tämä on jaoteltu. Täällä on sitäpaitsi nuorille ihan oma osastonsa, joten ei pitäisi olla estettä heidänkään osallistumiselle. Nykyään ainakin Sanneli ja Tiitiäinen osallistuvat keskusteluun, ja he ovat nuoria.

Sisäpiiriin kuuluminen on aika paljon ihan itsestä kiinni. Minulle valitteli yksi meidän kylän äiti, kuinka hän tuntee itsensä ulkopuoliseksi tällä kylällä. Ei ole vissiin kukaan tullut kotoa hakemaan, että hei tuleppas mukaan. Me olemme niin erilaisia. Jos lähtee itse liikkeelle, niin kyllä toiset ottavat mukaan joukkoon.

Jos aloitetut aiheet eivät kiinnosta, niin kuka kieltää tekemästä uutta aloitusta aiheesta, joka itseä kiinnostaa. Minä ainakin jätän itseäni kiinnostamattomat aiheet lukematta kokonaan.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #67 : 15.07.11 - klo:11:01 »
Sitähän minä just ehdotin! Laittaa vain uuden aiheen...
🇫🇮

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #68 : 15.07.11 - klo:11:10 »

Mahdoitko olla vielä paikalla kun Riitta-mummi avusti minua, niin että syntyi kaikkien aikojen pääsiäispaisti,  virtuaalilammas?  Perhe muistaa sen yhä. Se oli niin hyvää, siis.  Minä tekstasin että mitä nyt pitää tehdä, ja niinedespäin. Täällä päässä puhkesi pikku paniikki näet kun resepti olikin yhtäkkiä kateissa ja noin...

Milloin pitäisi käyttää yv:tä (yksityisviestiä)?

🇫🇮

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #69 : 15.07.11 - klo:12:45 »
Milloin pitäisi käyttää yv:tä (yksityisviestiä)?

No, tuo olis ollut liian hidas minulle ja Riitalle, olis paisti palanut monta kertaa, sillä yv kiertää minulla Fimnetin kautta. Olin lisäksi aika paniikissa ja katsoin vain olisko joku paikalla, onneksi se oli juuri hän, ja siinäpä tuli mainio ohjeistus, kädestä pitäen neuvottu loistopaisti toisillekin.  :icon_biggrin:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #70 : 15.07.11 - klo:13:50 »
Kahdenkeskiset ovat kahdenkeskisiä, mutta foorumille rustattu on yhteistä jaettavaa, kuten pari vuotta sitten Pääsiäislampaan valelu kahvilla ja
paistolämpötilan- ja ajan ohjeistaminen minun tapaani.
Ai että Leena muisti vielä sen.

Entäs ne mersu- ja messerschmittkeskustelut, Idols-kisat ja jalkapallo! Hauskaa ja hyödyllistä kiinnostuneille. Laadunvalvonnasta vastaa kyllä seppos ja kumppanit.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa mami

• armon kerjäläinen
« Vastaus #71 : 15.07.11 - klo:21:33 »
Olisin lähettänyt yhden kuvan Oulusta herättäjän Kuvaseuroihin, mutta olen unohtanut käyttäjätunnukseni ja salasanani sinne, tai sitten sivu ei ole enää toiminnassa. Anyway, ehkä voisin lähettää kuvani jollekin henkilölle, joka voi laittaa sen sinne?

Yritin myös kommentoida tänne aikaisemmin kun vielä puhuttiin Histan veisaajista, miten hieno konsertti se oli, mutta kännykkäliittymällä pystyy vain kirjoittamaan kommentteja, ei lähettämään niitä. Lähetä-nappi ei reagoi mitenkään ja sepustukset jäivät sitten menemättä minnekään. Me ostettiin Laura Sippolan tulkintoja Siionin virsistä ja meistä se on ihana levy, kuunneltiin sitä sunnuntaina kun ajettiin Oulusta eteenpäin. Jossain Utajärven kohdalla osuttiin pitkälliseen ukkosmyrskyyn ja kaatosateeseen.
Lyö särö väärään varmuuteeni.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #72 : 15.07.11 - klo:21:46 »
"Sivusto on tällä hetkellä kehitystyön alla, ja siksi vielä puutteellinen. Pyydämme kärsivällisyyttä." http://www.kuvaseurat.fi/
🇫🇮

Poissa Mörtti-57

• ystäväkansaa
« Vastaus #73 : 15.07.11 - klo:22:21 »
Olisin lähettänyt yhden kuvan Oulusta herättäjän Kuvaseuroihin, mutta olen unohtanut käyttäjätunnukseni ja salasanani sinne, tai sitten sivu ei ole enää toiminnassa. Anyway, ehkä voisin lähettää kuvani jollekin henkilölle, joka voi laittaa sen sinne?
Kuvaseurat kyllä pelittää, mutta käyttäjätunnuksen ja salasanan hukkaaminen on huanompi homma.
Jos viälä kuvaseuroohin haluat, niin kävin kopsaamas käyttäjälistan, josta toivottavasti löytää oman tunnuksen ja sillähän ja sähköpostiosootteella saakin pyytää uuren salasanan :eusa_angel:
Yritänpä laittaa YV-viästinä käyttäjälistat.
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa mami

• armon kerjäläinen
« Vastaus #74 : 15.07.11 - klo:23:11 »
Kiitos Mörtti! Olin siellä näköjään tutulla nimimerkillä "mami". Sitten piti vain kokeilla muutamia vanhoja salasanoja, joita olen pruukannut käyttää ja simsalabim, sain kuvan vietyä Kuvaseuroihin!  :eusa_clap:
Lyö särö väärään varmuuteeni.