Kirjoittaja Aihe: Körtti-akkojen pulinaa  (Luettu 43382 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
Vs: Körtti-akkojen pulinaa
« Vastaus #45 : 06.12.11 - klo:10:38 »
Jouluna laitan jalkaani memen kutomat villasukat, myyjäisitä hankitut. Samoin joulupöydässä on Seija-ystävän leipomaa ruisvuokaleipää. Sekin myyjäisistä. Siinä on oikein riihirukiista. Savunhajuista kuulema.

Ensi lauantaina kun Matti menee Karhulaan hautajaisiin ja auto jää minulle, menen ortodoksikirkon myyjäisiin. Näin olen suunnitellut. Ikonia olisi tarkoitus katsella joululahjaksi.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #46 : 07.12.11 - klo:10:24 »
  Osaaksä koota sen ilman miestä?

Kävin täällä pitkästä aikaa, oli miellyttävä löytää soveliaita kangaspuita, mies kelpaa minulle kyllä myös  :003:  ja jos hän osaa jotakin kahta paremmin  :003:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #47 : 09.12.11 - klo:10:13 »
Luulin ottaneeni ison palan haukea eilen pakkasesta jääkaappiin sulamaan.  Mikä iloinen yllätys kun pakkauksesta putkahti neljä kaunista kuhafilettä.
Olisihan se haukikin välttänyt näin siivouspäivää. Lipeäkalan tapaan laitettuna.

Olen laiskuuttani lopettanut lappujen kirjoittamisen pakkausten päälle ja niimpä on käynyt useaan kertaan että kun mustikoita olen hakenut, pussista on tullut mustaviinimarjoja.
Kaikki menee kyllä käyttöön suunnitelmia muuttaen.

Poissa Atanasia

• ystäväkansaa
« Vastaus #48 : 09.12.11 - klo:10:57 »
Lainaus
  Olen laiskuuttani lopettanut lappujen kirjoittamisen pakkausten päälle ja niimpä on käynyt useaan kertaan että kun mustikoita olen hakenut, pussista on tullut mustaviinimarjoja.
Kaikki menee kyllä käyttöön suunnitelmia muuttaen.

:icon_lol:  sama täällä - tulee arkeen pikku ylläreitä
Herra armahda.

Poissa Tiitiäinen

• vaivatulla mielellä
« Vastaus #49 : 09.12.11 - klo:12:08 »
miulla on taas ihan toiste päin...kirjoittelen lappuihin muutakin kuin mitä kääre sisältää...esim. punaisia puolukoita punaposkisille yms...tai jotain havaintoja pakastuspäivästä esim. turkasen pimiää, onneksi hyvä soppa valaisee mielen... Kivoja ylläreitä saa siis myös näin...  :001:

Poissa hippiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #50 : 09.12.11 - klo:12:32 »
Olen laiskuuttani lopettanut lappujen kirjoittamisen pakkausten päälle...

En kirjoittele minäkään, yritän kyllä laittaa punaiset marjat punakantisiin ja siniset sinikantisiin ja toisaalta on ihan sama mitä sieltä milloinkin tulee kun syön ne lähes aina sellaisenaan. Paitsi puuroon yritän onnistua löytämään mustikoita. Ja niin joo, karpalopussukoihin olen kirjoittanut paikan mistä ne on, samoin kuin pohjoisesta poimittuihin marjoihin, kun ne on vähän niinku spesiaalijuttuja.

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #51 : 14.01.12 - klo:09:03 »
Ruokaostokille olisi lähdettävä. Ja taas on ideapula mitä perheelle viikonlopuksi tarita. Jouluruokien jälkeen ei mikään kovin tuhti maistu kennelekään.
Perunat ja kala on maistuvaisinta. Lohi on Lotan herkkua, broileri myöskin, mutta minua on alkanut lintujen laitto tökkiä. Pinaattikeitto ja kananmunat. Mutta nei ei ole sunnuntairuokaa. Hapankaali-pekoninilaatikko, sama juttu. Borchkeitto on siinä rajoilla.
Helpointa olisi saada joku uuniruoka hautumaan, että voin katsoa hiihtokilpailua.

Olisiko sittenkin wokkiruoka se juttu? Kaupassa viimeistään on päätös oltava valmiina.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #52 : 26.04.12 - klo:11:28 »
Mökkikausi on nyt korkattu. Mökki siivottu, kukkapenkit kunnostettu, kuivakäymälä tyhjennetty. Saunottiin illalla, nukuttiin rehellisen työn uuvuttamina, toipilaita kun vieläkin ollaan.
Hyvin ovat perennat lähteneet sielläkin ja krookukset täydessä loistossaan.

Lintuhavaintojakin tuli lisää kaupungin melko rajoitettuun valikoimaan verraten.

Poissa Kalistaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #53 : 27.04.12 - klo:11:37 »
Mökkikausi on nyt korkattu. Mökki siivottu, kukkapenkit kunnostettu, kuivakäymälä tyhjennetty. Saunottiin illalla, nukuttiin rehellisen työn uuvuttamina, toipilaita kun vieläkin ollaan.
Hyvin ovat perennat lähteneet sielläkin ja krookukset täydessä loistossaan.

Lintuhavaintojakin tuli lisää kaupungin melko rajoitettuun valikoimaan verraten.

Riitta-mummi on vireessä!

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #54 : 27.04.12 - klo:13:46 »
Kuule H, entisiin kunnon aikoihin verraten ihan epävireessä.

Hiukan piristi uusi telkkari, hiusten kuosiinleikkaus, pyykin ulkokuivatus tänään, mutta hikeä pukkaa.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #55 : 02.07.12 - klo:20:40 »
Pakastearkku sulatettu, puhdistettu, uudelleen järjestelty ja turhat sisälmykset poistettu. Mikä helpotus!
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #56 : 05.07.12 - klo:11:13 »
Kiitos kun otit tämän asian esiin. Olin päättänyt tehdä saman, mutta jo unohdin. Arkussani on enää muutama punaherukkapussi, jäätelöpaketti, vanhaksi menneitä pensaspapuja ja melkoinen määrä myös vanhoja herkkutattipusseja.  Punaherukat kiisseliksi, jäätelö syödään ja muut kaatopaikkajätteeseen. Ensi viikolla laitan mansikoita tulevan talven varalle.

Tuleeko miten mustikoita teidän kaikkien marjapaikoille ?

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #57 : 05.07.12 - klo:13:21 »
On täällä näköjään Kalistajakin käynyt, että eiköhän "Körtti-akkojen" palstalla uskalla piipahtaa.
Marjapaikat kyllä kiinnostaisi, ja mielelläni käyn marjametsissä.  Tänä kesänä mustikat jää minulta
poimimatta, niitä on kyllä Kanta-Hämeeseenkin tulossa, ainakin säät ovat olleet suosiollisia, kotimökin
ympäristössä näyttää raakileita olevan.
Ehkä syksyllä sitten taas Lahdessa asuvan entisen työkaverin kanssa puolukoita haeskelemaan, siinä
touhussa kertyy kilometrejä, hyvää mieltä, yhdessäoloa, joskus löytyy puolukoitakin.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #58 : 05.07.12 - klo:14:45 »
Ennen kävimme Lammin Evolla puolukassa. Siellä oli hyvin, mutta sitten alkoi olla vielä paremmin poimijoita. Padasjoella on viime vuosina suosittu aukkohakkuita, niihin tulee kangasmaille puolukkaa muutaman vuoden kuluttua, mutta sitten kun puskat, horsmat ja pihlajat valtaavat aukot saanti loppuu. Torilla on varma saanti ja huonon selkäni vuoksi on terveellisempääkin marjastaa siellä. Kiropraktikko kielsi jo kolmekymmentä vuotta sitten marjojen noukkimisen ja kasvimaan kitkemisen. ( täytin viime sunnuntaina 69 )kuusysi, lahtelaisittain.
Lapset ja lapsenlapset ovat halukkaita syömään marjoja ja kun omat loppuu käyvät mummin varastoilla.

Olet tervetullut juttelemaan tänne kun luontosi näyttää kestävän.  Hyvät miehet ymmärtävät myös akkojen juttuja!   :039:

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #59 : 10.07.12 - klo:22:45 »
Ukkokulta toi tänään ensimmäiset piirakkamustikat. Oli joutunut nyppimään sormin ensimmäiset kypemmän näköiset varsista. Ei niistä vielä ole kerätä, mutta kyllä niistä makoisa piirakka tuli.  :003: 
Pyryharakka