Kirjoittaja Aihe: Kiitoksen aihe  (Luettu 27724 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
Vs: Kiitoksen aihe
« Vastaus #30 : 28.10.11 - klo:10:56 »
Olen kiitollinen tyttärelle että hän sai minut (painostamatta) ymmärtämään lihaskunnon parantamisen tärkeyden tällä iällä.
Nyt teen kuntolaitteella jo liki puolet enemmän vetoja , nostoja ja työntöjä kuin kaksi viikkoa sitten. Aamulenkillä sitten huomaa vaikutuksen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa AKUANKKA313

• ystäväkansaa
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
« Vastaus #31 : 28.10.11 - klo:11:54 »

"Kiitos-päivä" Thanksgiving eli sadonkorjuu-juhla on merkittävimpiä kristillisiä juhlia Yhdysvalloissa.
http://en.wikipedia.org/wiki/Thanksgiving

Kyllä kiitoksen aiheita löytyykin, toisinaan, jos on tylsää niitä ei vaan muista.
Parempi olisi muistella. Kaikkia ei edes kehtaa tilittää.
Lista nimiä, ketkä ovat olleet kultaakin kalliimpia tietyissä elämänvaiheissa löytyy kyllä päästä.
Sisaruksille olen kiitollinen syystä ja poikaystävän äidillekin yms. tukijoukoille..
Elämä on kemiaa.

Poissa Viisveisaaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #32 : 28.10.11 - klo:15:32 »
Olen opettelemassa positiivista ajattelua ja asennetta ja olla kiitollinen kaikista ongelmista.
Oikeasti nehän tässä kasvattavat ja pistävät ottamaan irti itsestä ja Jumalasta enemmän. :-\

Siksi kai musta ei olekkaan liukuhihna työhön, vaikkakin ihan kunnioitettavaa työtä sekin.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #33 : 28.10.11 - klo:19:48 »
Dosentti  :026:  koetti viimeisissä vankilakirjeissään huomautella "Aikana, tällaisena kuin tämä meidän, on vaikea muistaa kiitollisuuden merkitystä". Tai jotain. Kyllä luulen että vaikka surisi surutkin, kannattaa katsoa silmät auki asioita joista olla kiitollinen ensin, sitten voi hiljaa mielessään ajatella asioiden kääntymistä hyvin päin, vaikka Dosentin arvelen kyllä nieleksineen muutamaan kertaan --- tuskin tuo tiesi että voisi olla kiitollinen siitä, että hänen jos kenen elämän ei annettu jäädä turhaksi...    sarjaa Johannes Kastaja.  Kehnostihan hällekin kävi, ei silti  :-\  .

Nyt yritän hampaat irvessä kiittää rahahuolista ja luottaa siihen että kyl joku taas joskus tarvittee jotakin jota pystyn tekemään siis jotain josta ihmiset - tai siis körtit - saa rahaa vuokraan ja asuntolainaan.  Pyhää huolettomuutta täs vain tarvitaan - sitä voi vaiks kuolla ennen kun tili tyhjenee. Ja hyvin moni asia on erittäin hyvin mitä körtti rahalla tekee.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa AKUANKKA313

• ystäväkansaa
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
« Vastaus #34 : 30.10.11 - klo:00:15 »
Kävin taas tänään avustamassa liki 90v mummoani, kun poikaystäväni oli töissä.
Mummolle en halua valittaa asioitani ollenkaan, kun haluan häntä piristää.
Ja kerron kuulumisistani lähes pelkästään positiivisessa valossa, sillä muuten en toimisi auttajana.
Yritän huomauttaa asioita, jotka ovat lähes pelkästään positiivisia:
-hän on ollut ikänsä ihmisten keskuudessa suosittu, naapuritkin ovat paaponeet häntä papin rouvana
-hänellä on harvinaisen monta lääkäriä sukulaisissa
-hänen luonaan viihdyn
-autan häntä mielelläni
-hän on kova sinnittelemään korkeasta iästään ja liikuntakyvystään huolimatta
Luon turvallisuuden tunnetta: annan hänen kiukutella, suuttumatta
ja kerron että asiat järjestyy: järkkäämme hänelle tukea ja apua yms.
yksi asia kerralllaan..
Elämä on kemiaa.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #35 : 30.10.11 - klo:03:58 »
   Äitini on saavuttanut 90 vuoden korkean iän. Hän asuu yksin siskojeni viikottaisen, osin päivittäisen (puhelut) tuen kantamana. En tiedä, kuinka paljon hänen pitää sinnitellä. Uskon hänenkin pyrkivän antamaan läheisilleen kuvan "ei tässä mitään, ihan hyvin...", ja näin toisaalta varmaan onkin. Mutta yksinäisyys! Kuten urheilussa, palautumiskyky on ratkaiseva. Uusien vaiheiden ylipääsyssä kysytään totaalista kestävyyttä. Sitkeys on avainsana. Sitä kuusi lasta synnyttäneellä ja kasvattaneella äidilläni tuntuu olevan. Kuten tunnettua naisilla sinnikkyyttä on enemmän. Naisten korkeampi ikä selittynee elämänläheisyydellä, miesten alhaisempi kuoleman.

Tavatessani synnyttäjäni viikko sitten hän kysyi, olenko onnellinen. Vastasin: kyllä.
   Tulee mieleen viimeinen kohtaaminen isäni kanssa ennen hänen kuolemaansa kymmenen vuotta sitten. Itkiessäni luopumisen tuskaa hän totesi – täysissä sielun voimissa, uskon – : "Ei auta itku markkinoilla."

Soitan äidilleni tai tapaan (etäisyys 400 km) muutamia kertoja vuodessa, koska hän on siskojeni hyvän huolenpidon alla, mikä ei ole riittävä syy. Toinen syy on, että olen isäni poika. Hän soitti minulle pari, kolme kertaa vuodessa. Olen joskus sanonut äidilleni, silloin kun olin vielä työelämässä, että soita sinä. On hän soittanutkin muutamia kertoja. Nyt eläkkeellä tilanne ei ole vielä muuttunut. Johtuneeko siitä, että en ole palautunut.

Paljon ois aihetta lapsella kiittää.

🇫🇮

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #36 : 31.10.11 - klo:16:24 »
Onnea PekkaVeen äidille.  Minä olen kiitollinen siitä myös että oon saanu vanhempani pitää että pärjäävät ja elämänsä on mielekästä...   soittelen aika usein, mutta yhtäläisesti ´kerron siskon perrheen kuulumiset jotka sisko raportoi minulle yleiseen levitykseen...   nyt alkaa olla niin että samassa facebookissa Neiti Kesäheinän Valkyyrioitten ja Suuren Pallonlyöjän kanssa olen parhaiten perillä nuorison hankkeista... hirviötäti valvoo... Matti oot flirtannu tarpeeks tehän näätte huomenna koulussa ootko soittanu selloläksyn...    :003:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #37 : 31.10.11 - klo:16:40 »
Lämmin kiitos Pirskalle neuvoista !

Riitta

Poissa Sarai

• Kotimatkalla
« Vastaus #38 : 31.10.11 - klo:19:38 »
Olen kiitollinen suomalaisesta terveydenhuollosta ja sosiaaliturvasta. Olen joutunut raskauden aikana käymään useita kertoja erikoislääkäreillä ja erilaisissa tutkimuksissa ja saanut hyödyntää neuvolapalvelujakin ihan pitkän kaavan mukaan. Kaikki tämä käytännössä ilmaiseksi! Maksan ilolla veroni, kun niitä käytetään näin. Tänään tuli myös postissa kirje, että äitiyspakkauksen saa hakea. Vaikka meille tuo avustus ei olekaan taloudellisesti välttämätön, on paljon niitäkin joille se on elinehto.

Ja tietysti olen äärettömän kiitollinen siitä pienestä elämästä, joka sisälläni (toivottavasti vielä ainakin pari kuukautta) möyrii.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #39 : 31.10.11 - klo:19:59 »
Kirjoituksesi on kiitoksen aihe. Olenkin jo odotellut mitä sinulta kuuluu. En uteliaisuudesta, vaan kädet on olleet ristissä, ja siksikin. Ja kiitos terveydenhuollollesi. Hyvien lääkärien ja hoitsujen  avulla minäkin pärjään.

Mitä Leeville kuuluu ?

Lähes päivittäin kaipaan Bassoa vaikka meille on suotu näitä pienokaisia elämäämme.

Voi oikein paksusti vielä se pari kuukautta !  Lapsesi saattaa syntyä samoihin aikoihin kuin meidän suvun nuorimmainen. Viattomien lasten aattona.  :059:

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #40 : 31.10.11 - klo:20:18 »
Lauantaina olin ristiäisissä. Niissä kastettiin Elviira, joka vielä syntymäpäivilläni möyri äitinsä sisällä. Kiitoksen aihe, jos mikä!

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #41 : 31.10.11 - klo:20:22 »
Olipa mukavaa, että Riitta-mummi ymmärsi neuvoni niinkuin olin tarkoittanut. 

Mukavaa oli myös kuulla, että Sarain raskaus etenee normaalisti.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #42 : 31.10.11 - klo:20:24 »
Lauantaina olin ristiäisissä. Niissä kastettiin Elviira, joka vielä syntymäpäivilläni möyri äitinsä sisällä. Kiitoksen aihe, jos mikä!

Oli siinä kiitoksen aihetta, kun oli ristiäiset eikä viime aikoina yleistyneet nimiäiset. Olen kauhulla seurannut käytännön leviämistä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #43 : 31.10.11 - klo:20:43 »
Toisille lapset ovat "tehtyjä", itse. Toisille Lapset Ovat Jumalan Lahja. Lahjoista kiitetään.(Ainakin sitten kun   y m m ä r t ä ä. ) :eusa_pray:

Poissa Sarai

• Kotimatkalla
« Vastaus #44 : 31.10.11 - klo:22:49 »
Riitta-mummi, Leevi voi hyvin ja ihmettelee vähän mahaani. Luulen että se aistii vauvan jotenkin, koska se suhtautuu mahaan hiukan varovasti, ja käyttäytyy muutenkin minua kohtaan rauhallisemmin kuin muita kohtaan. Odotan mielenkiinnolla miten se tottuu vauvaan sitten kun tapaa sen naamakkain. Ties vaikka tunnistaisi tutuksi?!