Kirjoittaja Aihe: Tehdään hallitus  (Luettu 28558 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
Vs: Tehdään hallitus
« Vastaus #45 : 20.05.11 - klo:10:57 »
Yksi ensisijainen keino on verojen nosto, joka kohdistuu suurituloisiin.

Palaan asiaan (ehkä) vielä tarkemmin, kun joudan enemmän miettimään.

Rikkaat maksavat eniten veroa.
🇫🇮

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #46 : 20.05.11 - klo:11:55 »

Totta tuo on henkeä kohti laskettuna, mutta niitä on niin vähän. Eniten verotuloja tulee suuresta keskiluokasta. Paras keino on täystyöllisyys. Se muuttaa monet saajista maksajiksi.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #47 : 20.05.11 - klo:12:11 »
Kukahan meidät täystyöllistäisi? Monet meistä luokitellaan vain henkilöstökuluksi, josta pyritään pääsemään eroon.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #48 : 20.05.11 - klo:13:11 »
Omistava luokka työllistää.
🇫🇮

Poissa juhani

• ystäväkansaa
« Vastaus #49 : 20.05.11 - klo:13:13 »
Siellä Pyhällä Saksanmaalla minä olisin joutunut polttouuniin n.65 vuotta sitten... olen vammainen.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa juhani

• ystäväkansaa
« Vastaus #50 : 20.05.11 - klo:13:26 »
... mutta kuusi arjalaista poikaa ja yhden arjalaisen tytön olen siittänyt virallisesti.

myyrä

• Vieras
« Vastaus #51 : 20.05.11 - klo:13:51 »

Hyvä :icon_sunny:

Pääomaveroakin voisi korottaa :002:

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #52 : 20.05.11 - klo:14:45 »
... mutta kuusi arjalaista poikaa ja yhden arjalaisen tytön olen siittänyt virallisesti.

Oliko valantehnyt virkamies varmistamassa?
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #53 : 20.05.11 - klo:16:02 »
Meidän lapset ovat ainakin sikäli arjalaisia, että suuresti arvostamamme kotiapulainen ja lastenhoitaja oli Arja. Hänelle kauniit kiitokset!

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #54 : 20.05.11 - klo:16:19 »

Minä olen puoliksi karjalainen. Kyllä 1/2 karjalaista aina seitsemän arjalaista voittaa!

Mt

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #55 : 20.05.11 - klo:16:40 »
Omistava luokka työllistää.

Pienyrittäjänä voin todeta, että meidän firma ei ole maksanut palkkaa kokopäiväisesti kuin omistajilleen. Kerran katsoin, mitä työehtosopimus sanoo. Siihen jäi työllistämishaaveet. Riski ja kustannus olisi ollut liian suuri. Freelancereita ja toisia nyrkkipajoja on kyllä työllistetty, mutta silloin ei ole kyse palkasta vaan palvelujen ostamisesta.

Tilanne olisi toinen, jos voisi kerätä verottamatonta palkkapuskuria esim. työntekijän 3-6 kuukauden palkan verran. Siinä ajassa ehtii hyvin ajaa uuden ihmisen sisään, kehittää esim. uuden liiketoiminta-alueen ja kasvattaa liikevaihtoa niin, että uusi työntekijä kattaa kulunsa ja jotain jääkin. Yhteiskunta saisi veronsa palkkaverona - veron määrä ei olennaisesti muuttuisi, vain sen maksuajankohta ja kirjaaminen yhteiskunnan tilinpidossa muuttuisi.

Nyt jos kerää yhtiöön rahaa uuden kehittämistä ja työntekijän palkkaamista varten, se verotetaan ensin yritysveroprosentin mukaan ja sitten kun jäljelle jäävällä rahalla työllistetään, yhteiskunta nappaa taas verot. Virossa kuulemma ei yritykseen jääviä rahoja veroteta ollenkaan. Jos niin on, sekään ei ole oikein. Kyllä niistä pitäisi jonkin verran veroa maksaa siitä hyvästä, että homma pelaa eikä tarvita suojelurahoja eikä lahjuksia. Mutta vähemmän kuin niistä voitoista, jotka nostetaan osinkona.

Tällaista olen miettinyt jo vuosia. Kuvittelin, että se on pelkkää osaamattoman näpertäjän haihattelua, kunnes luin tunnetun tilimiehen kirjasta samanlaisia ajatuksia.

Mt

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #56 : 20.05.11 - klo:17:17 »
Minä olen puoliksi karjalainen. Kyllä 1/2 karjalaista aina seitsemän arjalaista voittaa!

Ol meijän Arjakii karjalaissii.

Poissa Mörtti-57

• ystäväkansaa
« Vastaus #57 : 01.06.11 - klo:22:26 »
Eipä hyvältä näytä tua hallituksen synnyttäminen. :icon_eek: Palikat on taas hajallaan hiakkalaatikos. Jyrkin pystyttämä Baabelin torni ei tullu valamiiksi.
"Raamatussa kerrotaan, miten ihmiskunta tunsi olevansa yhdistynyt, yksikielinen ja yksimielinen, ja he halusivat rakentaa tornin tavoittaakseen taivaan. Siksi hän sekoitti ihmisten kielet ja ihmiset hajaantuivat ympäri maailmaa. Näin Babylonin tornin kertomus on Raamatun selitys ihmisroduista ja ihmiskunnan jakautumisesta eri kansoihin, joilla on omat kielensä."
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #58 : 02.06.11 - klo:04:21 »

Neuvotteluissa etsitään consensusta uudessa tilanteessa. Perussuomalaisten poissaolo ulottaa keskustelut Säätytalon ulkopuolelle. Säädyttömien kannatus, heidän painoarvonsa, pistää säätyläiset varpailleen. Mutta neuvottelijat ovat tehneet paljon työtä, joka on edistänyt tulevan hallituksen muodostumista.

Uusi sukupolvi ja osa vanhaa ovat yhtälö, joka vaati sovittelua. Siksi neuvottelut vievät aikaa. Sovittava kuitenkin on, jotta työrauha kestäisi neljä vuotta seuraavin vaaleihin.

Odotan malttamattomana hetkeä, jolloin voin kirjoittaa: Tehtiin hallitus.

🇫🇮

Poissa juhani

• ystäväkansaa
« Vastaus #59 : 02.06.11 - klo:09:42 »
"Tulkoon hallitus", sanoi...