Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään...  (Luettu 44650 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
Vs: Mitä tänään...
« Vastaus #90 : 15.04.11 - klo:19:55 »
Kuinka ihminen voi ommella housuja, ja äsken lahkeita oli tarvittavat neljä palasta ja nyt yksi on kadonnut?  Minusta tämä on hyvin tavatonta.  >:(  Eurokankaan ylijäämäpalasista vielä.  Siis niitä oli oikeasti kaikki palaset. Mitä minä nyt teen :'( :'( :'(
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Atanasia

• ystäväkansaa
« Vastaus #91 : 15.04.11 - klo:20:04 »
jos näit kahtena... tai yhdessä on nyt kaksinkertainen kangas...
Herra armahda.

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #92 : 15.04.11 - klo:21:57 »
Kaalia kyllä syön ja kaalikeitto on oikein herkkua nam. Myös kaalikääryleet on hyviä. Mutta että kukkakaali...hmm...

Mitäs sanotte seuraavista vihanneksista: lanttu ja punajuuri?  :icon_sad:

Joskus nuorna työttönä koulussa lallatettiin hokemaa: Lanttuva, lanttuva, se on Amerikan herkkuva.

Lanttu on oikein herkkua; syksyllä tuoreena palana tai raasteena, pannulla rasvassa kypsytettyinä kuutioina, laatikkona, juunijuureksissa, perunan kanssa muussissa ja lanttukukkona.....
Punajuuri on hyvää juunijuureksissa, punajuurisalaattina ja laatikkona, johon tulee vain punajuuriraastetta, smetanaa ja sinihomejuustoa.
Täällä jo kuola valuu suupielistä.  :023:
Pyryharakka

Poissa sadetta

• ystäväkansaa
« Vastaus #93 : 15.04.11 - klo:22:03 »
Ah NAM!  Lanttua, punajuurta, selleriä, porkkanaa, sipulia (ehkä perunaakin) kuutioina pyöräytettynä viinietikka-oliiviöljy-suola-yrttiseoksessa ja sitten uuniin. Äärettömän hyvää  :icon_sunny:
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Salis

• ystäväkansaa
  • Körtti
« Vastaus #94 : 15.04.11 - klo:22:33 »
Ah NAM!  Lanttua, punajuurta, selleriä, porkkanaa, sipulia (ehkä perunaakin) kuutioina pyöräytettynä viinietikka-oliiviöljy-suola-yrttiseoksessa ja sitten uuniin. Äärettömän hyvää  :icon_sunny:

Mulla valuu kuola kuin Pavlovin koirilla. Nam!
Acta, non verba.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #95 : 16.04.11 - klo:08:50 »
 >:( Minä menen Eurokankaaseen ja valitan. He myyvät kangasta joka katoaa siksakkauksen jälkeen. He saavat antaa miunulle uutta. Ellei  :026: syönyt sitä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #96 : 16.04.11 - klo:11:50 »
Lähden kokeilemaan sukukousta. Se alkaa tunnin päästä. En ole koskaan ennen ollut sellaisessa. Kyseessä on isäni äidin äidin suku. Saapas nähdä mitä näkee ja kokee. Olen utelias.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #97 : 16.04.11 - klo:21:37 »
Lähden kokeilemaan sukukousta. Se alkaa tunnin päästä. En ole koskaan ennen ollut sellaisessa. Kyseessä on isäni äidin äidin suku. Saapas nähdä mitä näkee ja kokee. Olen utelias.
Ne ovat usein hyvin hauskoja, Leena tietää...

Muistanette - joku kentiers muistaa -  villatakinhihan, lähes valmiin joka niinikään katosi. Kun varmuuden vuoksi täällä joka nurkan myllersin, ei suinkaan löytynyt housunlahjetta, mutta villatakinhiha löytyi. Minusta tämä on varsin hämmästyttävää. Olen varma siitä että  :026:  Dosentti on mustasukkainen ja tyytymätön jos lasken kirjan kädestäni ja ryhdyn ompelemaan. Se piilottelee palasia,. jotta turhautuisin ja keskittyisin sen kaikinpuolisiin elämänmenoihin tässä vaan.  Niin!  Mutta Leenapas ompeli jäännöspalasista lahkeen. Tulevat kiintoisat näistä housuista.

Poissa Tiitiäinen

• vaivatulla mielellä
« Vastaus #98 : 16.04.11 - klo:21:50 »
kävin vigiliassa ja sain mukaani hyvän mielen lisäksi siunattuja virpomavitsoja.....

Poissa juhani

• ystäväkansaa
« Vastaus #99 : 16.04.11 - klo:22:48 »
Sukukokoukset ovat niin historiallisia tapahtumia. Go sukukokous go.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #100 : 17.04.11 - klo:10:25 »

Kävin siellä. Paikalla oli 24 henkeä, joista nuorin oli 6 viikkoa vanha, mutta jo jäsen. Kuten tavallista valitettiin nuoremman väen puutetta, mutta nuoremmalla väellä on paljon tärkeämpää hommaa kuten lapset jne. Oikeastaan ainoa anti oli hyvä sukututkimusohjelma.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Salis

• ystäväkansaa
  • Körtti
« Vastaus #101 : 17.04.11 - klo:15:40 »
Meilläpäin seuroja ei ole liiemmälti. Tänään oli poruukkaakin. Kaksi asiaa tuli mieleen 1) Riittävästi puhujia, ja yksi hyvä aihekin, muttei kukaan ollut kunnolla valmistautunut etukäteen puheen pitämiseen. Sen verran voisi kunnioitta osallistujia, että valmistelisi puheenvuoronsa 2) Osallistujia oli ihan kiitettävästi, mutta heidän keski-ikänsä oli turhan korkea. Miten seurojen kaavaa muutetaan siten, että keski-ikäiset ja nuoret innostuvat mukaan?
Acta, non verba.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #102 : 17.04.11 - klo:16:38 »
Meilläpäin seuroja ei ole liiemmälti. Tänään oli poruukkaakin. Kaksi asiaa tuli mieleen 1) Riittävästi puhujia, ja yksi hyvä aihekin, muttei kukaan ollut kunnolla valmistautunut etukäteen puheen pitämiseen. Sen verran voisi kunnioitta osallistujia, että valmistelisi puheenvuoronsa 2) Osallistujia oli ihan kiitettävästi, mutta heidän keski-ikänsä oli turhan korkea. Miten seurojen kaavaa muutetaan siten, että keski-ikäiset ja nuoret innostuvat mukaan?

Luulen, että seurojen kaava ei ole se, mikä karkottaa nuoria ja keski-ikäisiä seuroista. Itse olen kuullut nuorilta kritiikkiä semmoisten seurojen jälkeen, jossa ei varmaan myöskään ollut valmisteltu puheita juuri mitenkään. Sitten puhuttiin, kuinka herännäisyys kulkee suvuittain ja tässä ja tässäkin suvussa on ollut heränneitä niin ja niin kauan. EVVK, meinasivat nuoret.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #103 : 17.04.11 - klo:19:06 »
Hain tyttäreni, hänen miehensä ja heidän vauvansa synnytyslaitokselta.
🇫🇮

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #104 : 17.04.11 - klo:19:16 »
Onnea isovanhemmille!

toivoo iso-mummi Riitta
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)