Kirjoittaja Aihe: Miksi kirkko tukee heterovastaisia piirejä?  (Luettu 58390 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karjalaisenkyösti

• ystäväkansaa
Vs: Miksi kirkko tukee heterovastaisia piirejä?
« Vastaus #120 : 03.04.11 - klo:00:36 »
Lainaus käyttäjältä: Jampe
Te vaaditte että koko yhteiskunnassa ja kaikkien yksilöiden pitää tehdä kääntymys ja ajatella kuten te tahdotte.  Teillä on tietoinen pyrkimys ja aivopesukampanja meneillään jonka tavoitteena on "eheyttää" valtaosa suomen kansasta. Syytätte muita manipuloinnista mutta itse harrastatte sitä suurimmassa määrin ja kaikkein agressiivisimmin. Pääasiallisina keinoina toisinajattelivien nimittely, leimaaminen ja marttyyriretoriikan tietoinen käyttäminen. Asian tekee kaikkein vastenmielisimmäksi se, että ilmaistessani oman kantani saan välittömästi kuulla olevani "loukkaava, ahdasmielinen, tahallisesti muita sortava, tietämätön, ymmärtämätön jne."

Jampe on tainnut löytää tämän asian ytimen. Todella hyvä kiteytys.

On surullista (ja varmaan turhauttavaa), että vastakkaista näkökantaa edustavat toistuvasti näyttävät ymmärtävän hänen tekstinsä monelta osin väärin.

Poissa karjalaisenkyösti

• ystäväkansaa
« Vastaus #121 : 03.04.11 - klo:00:49 »
Lainaus käyttäjältä: Ilwyd
Niin, sama pätisi myös siihen, jos olisit rasisti, ja puhuisit toisista roduista samaan sävyyn kuin niistä oli tapana puhua

Hassunhauska kontrasti tuossa lauseessa.
Ensinnäkin lause on samaan aikaan antirasistinen ja äärimmäisen rasistinen.
Se sisältää ajatuksen, että olisi olemassa useita ihmisrotuja.
Nimittäin ei ole olemassa enempää, kuin yksi ihmisrotu.
Samaa rotua kaikki.

Mitä taasen koiriin ja kissoihin tulee, sieltä löytyy eri rotuja.

En ole biologi, mutta veikkaisin, että jos haluttaisiin uusi ihmisrotu, ihmisen pitäisi risteytyä jonkun toisen lajin kanssa.

Poissa karjalaisenkyösti

• ystäväkansaa
« Vastaus #122 : 03.04.11 - klo:01:02 »
Lainaus käyttäjältä: llwyd
Eli argumenttini on: nämä ihmiset ovat ihan tavallisia, ihan normaaleja ihmisiä, joita ei ole syytä demonisoida tai syrjiä, ja joita on syytä kunnioittaa sekä tuomiten muistaa heitä vielä lähihistoriassammekin kohdanneen julman vainon.

Argumenttisi on sellainen, että sen pohjalta on vähän vaikea lähteä keskustelemaan.
Tuttavillasi on lukematon määrä erilaisia ominaisuuksia.
Jos suurinosa jonkun tuttavasi ominaisuuksista on ns. tavallisia ominaisuuksia, ei sillä perusteella voi vetää johtopäätöstä, että
homous on normaali / epänormaali ominaisuus.

Minussa on lukematon määrä erilaisia ominaisuuksia, hoidan velvollisuuteni, pyrin elämään lain edessä kaidalla tiellä.
Olen ns. normaali ja yhteiskunnan näkövinkkelistä hyvä ihminen.
Minussa on myös epäterveitä ominaisuuksia. Siis se, että olen normaali ihminen, ei tarkoita sitä, että kaikki ominaisuutenikin olisivat normaaleja ja esimerkillisiä muille ja että minun pitäisi niitä muille rummuttaa väkisin.

Jos joku aikoo kommentoida tätä tekstiäni, niin olisi suotavaa, että tämä teksti ennen kommentoimista luettaisiin huolellisesti läpi muutamaan kertaan ajatuksen kanssa.
En jaksaisi lähteä tooistelemaan itseäni.

Poissa karjalaisenkyösti

• ystäväkansaa
« Vastaus #123 : 03.04.11 - klo:01:21 »
Lainaus käyttäjältä: llwyd
Kokeile seuroja, kokeile herättäjäjuhlia, kokeile Paavo Ruotsalaisen kirjoituksia ja elämänkertaa, myös Niilo Kustaa Malmbergin, lue Juha Siltalan "Suomalainen ahdistus",

Voihan olla, että olen käynyt körttiseuroissa useammin, kuin monet minun ikäiset körttiläiset ovat käyneet.
Ainakin minulle tuli kuva, että pääsääntöisesti seuraväki oli vanhempaa kansaa.
Vaikka olenkin lopettanut körttiseuroissa käymisen, hyvä muistot seuroista minulle jäi.
Paavo Ruotsalaisen kirjoituksia ei taida kovin paljoa olla olemassakaan, mutta hänen elämänkertojaan on.
Kovin montaa elämänkertaa en ole lukenut, muutaman kait kuitenkin.
Ja voi olla, että jonkun elämänkerran olen lukenut jopa kahdesti, tai ainakin uudestaan aloittanut.

Paavo Ruotsalaisen elämänkertoihin ja hänen ajatuksiin tutustuminen minut juuri toikin körttiläisyyden pariin ja uskoin jopa olevani körttiläinen.
Jotenkin koin, että Paavon ideologia monelta osin oli nykykörttiläisyydessä vierasta.

No, totta puhuen, ja kaikella kunnioituksella, tämä on todella mukava foorumi, suorastaan itse-moderoiva, mikä on äärimmäisen harvinaista (tiedän tämän ex-moderaattorina).

Toimin erään tunnetun laajalevikkisen suomalaisen ei-uskonnollisen lehden keskustelufoorumilla moderaattorina (joskin kovin laiska olen viime vuosina virassani ollut).
Moderointilinja korostaa suvaitsevaisuutta, moniarvoisuutta ja oikeudenmukaisuutta mutta myös sitä, että pitää kestää vastakkaisia näkemyksiä.
Järjestyshäiriöitä ei juurikaan ole, kun ottaa huomioon sen volyymin, mitä foorumille tunneittain/minuuteittain kirjoitetaan.
Sen voisin sanoa, että vaikka moderointilinja on suvaitsevainen, olisi tietyt Körttifoorumin ylläpidon kirjoitukset kyllä tällä nimeltämainitsemattomalla keskustelufoorumilla lentäneet oitis roskiin.
Saman kohtalon olisi kokenut myös ne tiettyjen uskonyhteisöjen rinnastukset natseihin kuin muutamat muutkin agressiiviset tällä foorumilla olevat tekstit.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #124 : 03.04.11 - klo:03:13 »
Minä en vaadi. Minä toivon.
🇫🇮

Poissa Salis

• ystäväkansaa
  • Körtti
« Vastaus #125 : 03.04.11 - klo:07:38 »
Minusta se on loukkaavaa että te homouden markkinamiehet nimittelette tavallisia ihmisiä jotka eivät hyväksy homoutta; -ahdasmielisiksi, suvaitsemattomiksi ja ties miksi.

Jos ihminen ei hyväksy homoutta, hän on ahdasmielinen ja suvaitsematon. Sehän nyt on selvää kuin pläkki. Jos toista väität, yrität tehdä mustasta valkoista.
Acta, non verba.

Poissa Salis

• ystäväkansaa
  • Körtti
« Vastaus #126 : 03.04.11 - klo:07:41 »
Olenko minä demonisoinut tai syrjinyt heitä? Lähihistorian vainoihin olen yhtä paljon/vähän syyllinen kuin sinäkin.

Olen vain kyllästynyt siihen hirveään kohkaamiseen tästä aiheesta. Keskustelu tästä aiheesta päättyy minun osaltani tähän!

Ilmeisesti homoudesta ei saisi keskustella.Heidät pitäisi varmaan piilottaa pimeään komeroon, jottei syytettäisi kohkaamisesta.
Acta, non verba.

Poissa Salis

• ystäväkansaa
  • Körtti
« Vastaus #127 : 03.04.11 - klo:07:54 »
Minussa on lukematon määrä erilaisia ominaisuuksia, hoidan velvollisuuteni, pyrin elämään lain edessä kaidalla tiellä.
Olen ns. normaali ja yhteiskunnan näkövinkkelistä hyvä ihminen. Minussa on myös epäterveitä ominaisuuksia. Siis se, että olen normaali ihminen, ei tarkoita sitä, että kaikki ominaisuutenikin olisivat normaaleja ja esimerkillisiä muille ja että minun pitäisi niitä muille rummuttaa väkisin.

Monen puheenvuoron  jälkeen ei ole vieläkään selvää, mikä on kantasi homouteen. Onko homous normaalia ja inhimillistä vai onko se epänormaalia, paheksuttavaa ja syntiä? Olen joutunut työssäni kuuntelemaan noita "kuin kissa kuumaa puuroa" juttuja liiaksikin. Kun poliittinen päättäjä haluaa olla ontamatta kantaa mihinkään, mutta samalla paheksua muita osapuolia, hän esittää huikean verbaaliakrobatian, jossa ei oteta kantaa mihinkään. Tapasi keskustella viittaisi kunnanvaltuutettuun tai kansanedustajaan. Heidän puhetapansa ovat juuri sellaisia. Muutama piikki aina körttejä kohtaa ja sitten munkkilatinaa. Pyydän anteeksi jo etukäteen moderaattorina toimineelta Kyöstiltä. Arvosteluni ei kohdistunut henkilöösi vaan toimintapaasi.
Acta, non verba.

Poissa llwyd

• ystäväkansaa
    • http://stockholmslender.blogspot.com/
« Vastaus #128 : 03.04.11 - klo:08:17 »
Argumenttisi on sellainen, että sen pohjalta on vähän vaikea lähteä keskustelemaan. Minussa on lukematon määrä erilaisia ominaisuuksia, hoidan velvollisuuteni, pyrin elämään lain edessä kaidalla tiellä.
Olen ns. normaali ja yhteiskunnan näkövinkkelistä hyvä ihminen.
Minussa on myös epäterveitä ominaisuuksia. Siis se, että olen normaali ihminen, ei tarkoita sitä, että kaikki ominaisuutenikin olisivat normaaleja ja esimerkillisiä muille ja että minun pitäisi niitä muille rummuttaa väkisin.

Jos joku aikoo kommentoida tätä tekstiäni, niin olisi suotavaa, että tämä teksti ennen kommentoimista luettaisiin huolellisesti läpi muutamaan kertaan ajatuksen kanssa.
En jaksaisi lähteä tooistelemaan itseäni.

Kyllä, olet tosiaan normaali, tavallinen ihminen, ihan kuin homotkin. Ansaitset saman kunnioituksen kuin hekin, eikä sinua pidä ominaisuuksiesi takia syrjiä. Jos sinua olisi vainottu samaan tapaan kuin heitä vielä monessa paikassa tätä karua planeettaa julmasti vainotaan niin se vaino ansaitsisi ihan saman tuomion.
« Viimeksi muokattu: 03.04.11 - klo:08:24 kirjoittanut llwyd »
Opeta tälläisena luoksesi tulemaan

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #129 : 03.04.11 - klo:08:20 »
Äänestän llwyd'iä.
🇫🇮

Poissa Salis

• ystäväkansaa
  • Körtti
« Vastaus #130 : 03.04.11 - klo:09:29 »
Acta, non verba.

Poissa anonyymivalvoja

• Nettitoimikunta
  • Kulku käy kohti Paavon Pirttiä
« Vastaus #131 : 03.04.11 - klo:09:44 »
Anonyymivalvoja kehottaa kaikkia keskustelijoita olemaan maltillisia ja harkitsemaan tarkkaan, mitä tähän ketjuun kirjoittaa. Jos ei ole mitään rakentavaa sanottavaa, on parempi pysyä hiljaa.

Poissa Jampe

• ystäväkansaa
« Vastaus #132 : 03.04.11 - klo:09:51 »

Eli argumenttini on: nämä ihmiset ovat ihan tavallisia, ihan normaaleja ihmisiä, joita ei ole syytä demonisoida tai syrjiä, ja joita on syytä kunnioittaa sekä tuomiten muistaa heitä vielä lähihistoriassammekin kohdanneen julman vainon.

Minun argumenttini taas on että homous ei ole normaalia eikä varsinkaan tavallista, vaan luonnotonta ja järjenvastaista. Siitä olen samaa mieltä ettei heitä tule demonisoida tai syrjiä enkä niin ole tehnytkään.

Mitä tulee tätä viestiä edeltävään ala-arvoiseen kielenkäyttöösi ja peittelemättömään ivaamiseesi, niin kaada ittelles vaan!
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Jampe

• ystäväkansaa
« Vastaus #133 : 03.04.11 - klo:09:58 »
Sen sijaan tunnut haluavan jonkinlaista rauhaa ja hyväksyntää olla aivokuollut homofoobikko. No, sorry vaan, monesta syystä, ei vähiten minulle hyvin rakkaiden ihmisten takia, et saa minulta tälläistä hyväksyntää. Et saa minun puolestani rauhassa olla ennakkoluuloisia ja typeriä ja loukkaavia käsityksiä omaava henkilö. Maailma on karu ja sitten vielä kuolee. Tough luck.

Tässäpä näette erittäin hyvän otannan tyypillisestä keskustelutyylistä, jota homofanaatikot käyttävät kun eivät kykene puhumaan asioista asioina. Täytyy ajatella että ylläoleva kertonee enemmän kirkoittajastaan kuin edustamastaan asiasta. En kylläkään ihmettelisi vaikka olisi toisinkinpäin.

Ja sitäpaitsi; minä en ollenkaan tarvitse sinun tai kenenkään muunkaan homon/homofanaatikon hyväksyntää. Suoraan sanoen vähät välitän siitä hyväksyttekö minut vai ette. Yritän vain sanoa että kannattaa harkita miten pitkälle toisen tontille voi astua ennenkuin tulee tilanne jota ette olisi halunneet.  Tavallinen suomalainen on näet aina elänyt rauhassa omine ajatuksineen ja siihen ei tule tekemään muutosta nytkään muutama homo-fanaatikko. Kampanjointinne tuottaa asiallenne pelkkää hallaa.  Mitä enemmän riehutte, sitä vastenmielisemmäksi teidät ja asianne koetaan.
« Viimeksi muokattu: 03.04.11 - klo:10:03 kirjoittanut Jampe »
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Liina

• pienellä paikalla
« Vastaus #134 : 03.04.11 - klo:11:03 »
Eheytin juuri itseäni ja Kerttua kävelylenkillä. Mitenkä mahtoi olla sukupuolispesifiyden kanssa, kun Kerttu on narttu?

Voi kuule, eheyttäjiä löytyy pilvin pimein. Ainakin uroskoirani yrittää kiusallisen aktiivisesti eheyttää kaikki vastaan tulevat narttukoirat kokoon ja rotuun katsomatta. Myös silloin, kun nartut näyttävät hampaitaan, murisevat ja näykkäilevät. Talutushihnan jatkeena/eheyttämisen hidastajana toimiva emäntä koettaa olla sen verran valpas, ettei poikakoiran eheyttämiseen tarvita eläinkääriä. Toistaiseksi on selvitty kolhuitta, mutta kevät leyhäyttää esiin yhä lisää hiukuttelevia tuoksuja.