Kirjoittaja Aihe: Miksi kirkko tukee heterovastaisia piirejä?  (Luettu 58411 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa llwyd

• ystäväkansaa
    • http://stockholmslender.blogspot.com/
Vs: Miksi kirkko tukee heterovastaisia piirejä?
« Vastaus #105 : 02.04.11 - klo:15:22 »
Minä puhun vain siitä mikä on normaalia, yleistä ja tavallista.  Minähän sanoin jo aluksi että olkaa niin homoja kuin ikinä kykenette mutta älkää yrittäkö saada asiasta yleisesti hyväksyttyä, salonkikelpoista ja ihailtavaa pakko-aivopesemällä ihmisiä jotka sitä pitävät outona ja poikkeavana eivätkä haluaisi edes kuulla koko asiasta.

Suo nyt anteeksi. Nämä kun ovat ihan normaaleja ja tavallisia ihmisiä, tavallisia perheitä. Minä tiedän, kun tunnen heitä, kun heitä on rakkaiten ystävieni joukossa. (Eikä heitä mitenkään sen kummemmin leimaa heidän seksuaalisuutensa siinä kuin ketään muutakaan.) Jos nyt siis ei loukattaisi heitä, kykenisimmekö siihen?
Opeta tälläisena luoksesi tulemaan

myyrä

• Vieras

Poissa Jampe

• ystäväkansaa
« Vastaus #107 : 02.04.11 - klo:17:48 »
Suo nyt anteeksi. Nämä kun ovat ihan normaaleja ja tavallisia ihmisiä, tavallisia perheitä.

Ei se minusta kyllä oikein normaalia/tavallista ole jos perheessä on kaksi isää tai kaksi äitiä.

-ja voisiko tuon tietoisen loukkaamisretoriikan jättää pois?  Minä koen sen aivopesuksi.  Minä en ole loukannut ketään vaan puhunut asiasta asiana. Jos homot tai homouden kannattajat eivät kestä eriäviä mielipiteitä ilman "loukkaamiskortin" esiinvetoa niin miten asiasta ylipäätään voidaan keskustella?  -paitsi olemalla samaa mieltä. Koskaan ei tule olemaan että valtaväestö suhtautuu tähän asiaan positiivisesti vaikka kuinka yritettäisiin rummuttaa ja aivopestä. Loukkaamisen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Salis

• ystäväkansaa
  • Körtti
« Vastaus #108 : 02.04.11 - klo:18:02 »
Ei se minusta kyllä oikein normaalia/tavallista ole jos perheessä on kaksi isää tai kaksi äitiä.

Sinusta ei se tunnu normaalilta, mutta monelle suomalaiselle lapselle se on arkipäivää. Homot ja lesbot ovat aivan yhtä normaaleja kuin heterot kaikkine erinomaisuuksineen ja puutteineen.
Acta, non verba.

Poissa llwyd

• ystäväkansaa
« Vastaus #109 : 02.04.11 - klo:19:20 »

-ja voisiko tuon tietoisen loukkaamisretoriikan jättää pois?  Minä koen sen aivopesuksi.  Minä en ole loukannut ketään vaan puhunut asiasta asiana. Jos homot tai homouden kannattajat eivät kestä eriäviä mielipiteitä ilman "loukkaamiskortin" esiinvetoa niin miten asiasta ylipäätään voidaan keskustella?  -paitsi olemalla samaa mieltä. Koskaan ei tule olemaan että valtaväestö suhtautuu tähän asiaan positiivisesti vaikka kuinka yritettäisiin rummuttaa ja aivopestä. Loukkaamisen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

No mutta sehän on tosiasia - näet minulle rakkaat ihmiset, sinänsä täysin turvalliset ja hyvät perheet, jonkinlaisina epänormaaleina friikkeinä, joita ihmiskunnan enemmistö ei koskaan tule hyväksymään. Se on ihan oikeasti loukkaavaa (ja myös idioottimaista tietämättömyyttä). Jos näet tälläisen itsestäänselvyyden toteamisen "aivopesuksi" niin ongelma on ihan omasi. Ehkäpä sinun pitäisi eheytyä tämän asian suhteen.

Poissa Jampe

• ystäväkansaa
« Vastaus #110 : 02.04.11 - klo:20:33 »
No mutta sehän on tosiasia - näet minulle rakkaat ihmiset, sinänsä täysin turvalliset ja hyvät perheet, jonkinlaisina epänormaaleina friikkeinä, joita ihmiskunnan enemmistö ei koskaan tule hyväksymään. Se on ihan oikeasti loukkaavaa (ja myös idioottimaista tietämättömyyttä). Jos näet tälläisen itsestäänselvyyden toteamisen "aivopesuksi" niin ongelma on ihan omasi. Ehkäpä sinun pitäisi eheytyä tämän asian suhteen.

Heeetkinen!  Hillitääs nyt vähän vauhtia!

Missä olen sanonut ettei voisi olla turvallinen koti? Missä olen nimitellyt "friikiksi"? Taasko tuota "loukkaamis"-retoriikkaa? Minä olen sanonut epänormaali, joka pitää paikkansa.  Loput olet itse päästäsi keksinyt.

Minusta se on loukkaavaa että te homouden markkinamiehet nimittelette tavallisia ihmisiä jotka eivät hyväksy homoutta; -ahdasmielisiksi, suvaitsemattomiksi ja ties miksi. Minä en aio eheytyä tämän asian suhteen eikä aio suurin osa suomalaisista ja minusta on erittäin loukkaavaa ja ihmisarvoa alentavaa vaatia meitä tavallisia ihmisiä "eheytymään" sukupuolikäsityksistämme kun emme pidä homoseksuaalisuutta normaalina. Ei meidän tarvitse pitää. Lopettakaa siis aivopesukampanjanne! Mitä minä olen ihmisten kanssa keskustellut niin useimpia ärsyttää tämä homoideologian jatkuva rummuttaminen.

Poissa llwyd

• ystäväkansaa
« Vastaus #111 : 02.04.11 - klo:20:59 »

Minusta se on loukkaavaa että te homouden markkinamiehet nimittelette tavallisia ihmisiä jotka eivät hyväksy homoutta; -ahdasmielisiksi, suvaitsemattomiksi ja ties miksi. Minä en aio eheytyä tämän asian suhteen eikä aio suurin osa suomalaisista ja minusta on erittäin loukkaavaa ja ihmisarvoa alentavaa vaatia meitä tavallisia ihmisiä "eheytymään" sukupuolikäsityksistämme kun emme pidä homoseksuaalisuutta normaalina. Ei meidän tarvitse pitää. Lopettakaa siis aivopesukampanjanne! Mitä minä olen ihmisten kanssa keskustellut niin useimpia ärsyttää tämä homoideologian jatkuva rummuttaminen.

Ilmeisesti hyödytöntä keskustelua tämä. Toki on kiintoisaa kuulla sinun tuntemuksistasi, ja varmasti ne ovat yleisiä. Toivottavasti tiedon ja ymmärryksen lisääntyessä tuollaiset tuntemukset jatkossa vähenevät, niin sinussa kuin yhteiskunnassa laajemminkin.

Poissa Jampe

• ystäväkansaa
« Vastaus #112 : 02.04.11 - klo:21:25 »
Huomaatko mitä yritän osoittaa?

Sinä sen jo itse edellisessä viestissäsi tunnustit:
Lainaus
Toki on kiintoisaa kuulla sinun tuntemuksistasi, ja varmasti ne ovat yleisiä. Toivottavasti tiedon ja ymmärryksen lisääntyessä tuollaiset tuntemukset jatkossa vähenevät, niin sinussa kuin yhteiskunnassa laajemminkin.

Te vaaditte että koko yhteiskunnassa ja kaikkien yksilöiden pitää tehdä kääntymys ja ajatella kuten te tahdotte.  Teillä on tietoinen pyrkimys ja aivopesukampanja meneillään jonka tavoitteena on "eheyttää" valtaosa suomen kansasta. Syytätte muita manipuloinnista mutta itse harrastatte sitä suurimmassa määrin ja kaikkein agressiivisimmin. Pääasiallisina keinoina toisinajattelivien nimittely, leimaaminen ja marttyyriretoriikan tietoinen käyttäminen. Asian tekee kaikkein vastenmielisimmäksi se, että ilmaistessani oman kantani saan välittömästi kuulla olevani "loukkaava, ahdasmielinen, tahallisesti muita sortava, tietämätön, ymmärtämätön jne."

Sanopa minulle miksi en saa olla oma itseni asian suhteen ja ajatella niinkuin ajattelen? Mikä hinku teillä on manipuloida ja yrittää muuttaa meitä?  Kysyn varmaan aika monien puolesta vaikkei niitä tällä palstalla olekaan.

Poissa llwyd

• ystäväkansaa
« Vastaus #113 : 02.04.11 - klo:21:43 »
Huomaatko mitä yritän osoittaa?

Sinä sen jo itse edellisessä viestissäsi tunnustit:  

Te vaaditte että koko yhteiskunnassa ja kaikkien yksilöiden pitää tehdä kääntymys ja ajatella kuten te tahdotte.  Teillä on tietoinen pyrkimys ja aivopesukampanja meneillään jonka tavoitteena on "eheyttää" valtaosa suomen kansasta. Syytätte muita manipuloinnista mutta itse harrastatte sitä suurimmassa määrin ja kaikkein agressiivisimmin. Pääasiallisina keinoina toisinajattelivien nimittely, leimaaminen ja marttyyriretoriikan tietoinen käyttäminen. Asian tekee kaikkein vastenmielisimmäksi se, että ilmaistessani oman kantani saan välittömästi kuulla olevani "loukkaava, ahdasmielinen, tahallisesti muita sortava, tietämätön, ymmärtämätön jne."

Niin, sama pätisi myös siihen, jos olisit rasisti, ja puhuisit toisista roduista samaan sävyyn kuin niistä oli tapana puhua niinä vanhoina hyvinä aikoina, kun homous oli rikos. Sinulla on oikeus sanoa ihan mitä haluat homoista, ja minulla on oikeus kritisoida käsityksiäsi. Sen sijaan tunnut haluavan jonkinlaista rauhaa ja hyväksyntää olla aivokuollut homofoobikko. No, sorry vaan, monesta syystä, ei vähiten minulle hyvin rakkaiden ihmisten takia, et saa minulta tälläistä hyväksyntää. Et saa minun puolestani rauhassa olla ennakkoluuloisia ja typeriä ja loukkaavia käsityksiä omaava henkilö. Maailma on karu ja sitten vielä kuolee. Tough luck.

Poissa llwyd

• ystäväkansaa
« Vastaus #114 : 02.04.11 - klo:23:10 »
Sen sijaan tunnut haluavan jonkinlaista rauhaa ja hyväksyntää olla aivokuollut homofoobikko.

Hmm, tuossa rikoin omaa väittely-sääntöäni: en tunne sinua, joten voin ainoastaan luonnehtia käsityksiäsi, en sinua itseäsi. Ihmisillä voi olla mitä aivottomimpia käsityksiä ilman että he itse olisivat aivottomia. Tämä on täysin mahdollista myös sinun tapauksessasi, pahoittelut siis ylilyönnistä!

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #115 : 02.04.11 - klo:23:15 »
Suomessa on sukupuolten välillä tasa-arvo että turha yrittää ratsastaa sillä asialla.

---

En voi sille mitään että minua ärsyttää ihan h*lvetisti tämmönen että vaahdotaan ja paasataan silmät suut täyteen kaikenmaailman kummallisuuksien puolesta ja yritetään väkisin aivopestä tavallisia ihmisiä että siinä on jotain pahaa ja "junttia" olla niinkun ihmiset on aina olleet läpi maailmansivun.

Sääli kun körttiläisyydessä muuten on niin paljon hyviä ja arvokkaita asioita, niin tämmöinen kohkaaminen sitten pilaa koko homman.  Vai kirjoitteleeko täällä liikkeen individualistisiipi?  Kun noita vanhoja ihmisiä tuolla Herättäjäjuhlilla katsoo niin tuskin ne heiluttavat nyrkkiään tämmöisten asioiden puolesta.  Provosoiduin vihdoinkin kirjoittamaan haisevan vastalauseen näiden muutaman homopropaganda-ketjun johdosta vaikka olin jo päättänyt olla provosoitumatta.  Tuntuu vaan ettei normaalilla ihmisellä ole täällä enää tilaa hengittääkään jos joku ei sano jotain.

Komppaan! Tunnen paljon körttiläisiä, joita myös ärsyttää tuo kohkaaminen. Moni jättää vastaamatta tähän ketjuun juuri niistä syistä, joita mainitsit aikaisemmin.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa llwyd

• ystäväkansaa
« Vastaus #116 : 02.04.11 - klo:23:25 »
Komppaan! Tunnen paljon körttiläisiä, joita myös ärsyttää tuo kohkaaminen. Moni jättää vastaamatta tähän ketjuun juuri niistä syistä, joita mainitsit aikaisemmin.

Niin. Omaa kirjoitteluni näistä aihepiireistä johtuu lähinnä siitä, että tunnen näitä ihmisiä, heidän joukossaan on minulle hyvin läheisiä ja rakkaita ihmisiä. Ja tiedän, siis, että he ovat ihan tavallisia, ihan normaaleja ihmisiä. Tämähän on tosiaan ihan fakta. He ovat. Ja varmasti on nykyään jo yllättävän hankalaa demonisoida tätä aiemmin kyllä julmasti ja brutaalisti vainottua vähemmistöä. Ei oikein ole argumentteja, jotka puoltaisivat sitä demonisointia ja kauhistelua, ja heidän pitämistään jonkinlaisina epänormaaleina friikkeinä tai sellaisena aihepiirinä, joka tuntuu jotenkin vastenmieliseltä ja suorastaan inhottavalta. Mutta elämä on kovaa, tämä on polarisoiva asia, eikä oikein voi ottaa mitään puolivälin kantaa. Minkä kannan ottaakin, sen joutuu perustelemaan, ja se onkin sitten yllättävän vaikeata, jos perustelu olisi löydettävä tukemaan näiden ihmisten ansaitseman tasa-arvoisen kohtelun kieltämistä, tai heidän pitämistään jonkinlaisena inhana, ei-sivistyneenä puheenaiheena. Eli argumenttini on: nämä ihmiset ovat ihan tavallisia, ihan normaaleja ihmisiä, joita ei ole syytä demonisoida tai syrjiä, ja joita on syytä kunnioittaa sekä tuomiten muistaa heitä vielä lähihistoriassammekin kohdanneen julman vainon. Nyt sitten voi olla joko samaa mieltä tämän argumentin kanssa tai eri mieltä siitä. Kumpikin on ihan ok. Mutta jos on eri mieltä niin olkaa hyvät ihmiset rohkeita, missä kohtaa menen vikaan kun sanon noin? Onko Pirska sinulla huomauttamista jostakin kohtaa tuosta, entä sinulla Jampe? Laitan vielä lauseen ihan erilleen ja lihavoituna - ottakaa vapaasti kantaa!

Eli argumenttini on: nämä ihmiset ovat ihan tavallisia, ihan normaaleja ihmisiä, joita ei ole syytä demonisoida tai syrjiä, ja joita on syytä kunnioittaa sekä tuomiten muistaa heitä vielä lähihistoriassammekin kohdanneen julman vainon.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #117 : 02.04.11 - klo:23:32 »
Olenko minä demonisoinut tai syrjinyt heitä? Lähihistorian vainoihin olen yhtä paljon/vähän syyllinen kuin sinäkin.

Olen vain kyllästynyt siihen hirveään kohkaamiseen tästä aiheesta. Keskustelu tästä aiheesta päättyy minun osaltani tähän!
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa llwyd

• ystäväkansaa
« Vastaus #118 : 02.04.11 - klo:23:38 »
Olenko minä demonisoinut tai syrjinyt heitä? Lähihistorian vainoihin olen yhtä paljon/vähän syyllinen kuin sinäkin.

Olen vain kyllästynyt siihen hirveään kohkaamiseen tästä aiheesta. Keskustelu tästä aiheesta päättyy minun osaltani tähän!

No, niin kauan kuin tuo boldaamani argumentti ei ole itsestäänselvyys niin näen kyllä aika hyvän syyn "kohkata" tämän asian tiimoilta. Pakkohan ei tässä maailmassa ole kuin köyhän kuolla, eli sinun ei ole mikään pakko kohkata, eikä Jampen, eikä kenenkään. Etenkin jos aihepiiri jotenkin inhottaa, tuntuu vastenmieliseltä. Tämä on vapaa maa.

Poissa karjalaisenkyösti

• ystäväkansaa
« Vastaus #119 : 03.04.11 - klo:00:14 »
Kyllä niitä homoja on työpaikoillakin, he vaan eivät taida esiintyä siellä suuntautumisensa puitteissa vaan ihan tavallisina työntekijöinä.

Ainakin meidän työpaikallamme on myös paljon (liekö jopa kaikki) sellaisia heteroita, jotka eivät esiinny missään yhteydessä suuntautumisensa mukaan, vaan ihan tavallisina työläisinä ja ihmisinä. Ja onneksi näin.

Lainaus käyttäjältä: Lipasto
Myönnän, että provosoidun ihan hirveästi kun kohtaan ahdasmielisyyttä.

Eikös se ahdasmielisyys ilmene monesti juuri siinä, että ei kykene hillitsemään itseään, kun kohtaa toisuskoisia.
Avarakatseinen ihminen voi olla toki hakannut näkemyksensä kiveen, mutta kuitenkaan toisuskoisuus ei ole hänelle uhka.
Avarakatseinen ihminen pyrkii ymmärtämään sitä logiikkaa, johon toisuskoisen uskomuksen perustuvat.
Avarakatseinen pyrkii keskustelemaan, hän tuo näkemyksensä selkeästi mutta kiihkottomasti esiin ja löytää myös sen ytimen, josta toisuskoisen uskomuksen nousevat.
Avarakatseinen ihminen säilyttää tyyneutensä silloinkin, kun toisuskoinen ei käänny hänen uskoonsa.
« Viimeksi muokattu: 03.04.11 - klo:00:20 kirjoittanut karjalaisenkyösti »