Kirjoittaja Aihe: Haave jonka haluaisit vielä toteuttaa?  (Luettu 25393 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Atanasia

• ystäväkansaa
Vs: Haave jonka haluaisit vielä toteuttaa?
« Vastaus #45 : 09.04.11 - klo:08:26 »
Tunnistettavia tuntoja mami.
Herra armahda.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #46 : 09.04.11 - klo:21:34 »
Sannelin unelmat pistivät ajattelemaan. Minulla on oma perhe, oma koti (asumisoikeus) ja oma työ, mutta olen sellaisessa elämänvaiheessa, jossa voisi alkaa vähitellen jo luopua noista. Lapset aikuistuvat ja muuttavat pois, tavaroita voisi vähentää. En oikeastaan halua toteuttaa enää mitään, ainakaan "sillai kybällä" ja ehdottomasti. Yksi haave olisi saada asua vielä joskus veden äärellä, niin että se näkyisi ikkunasta, mutta aika tyhjänpäiväinen haave sekin on.  :017: Apua, onko elämä lopussa, jos ei ole haaveita?

Tilanne on huolestuttava. Haaveita voi onneksi hankkia. Hyvät harrastukset ja kulkutauti pitävät elämässä kiinni.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Tiitiäinen

• vaivatulla mielellä
« Vastaus #47 : 10.04.11 - klo:20:58 »
No mutta mami, nuohan ovat sinun haaveitasi...haaveilet siitä, että elämä kulkee eteenpäin...ei kai haaveiden tarvi ollakaan mitään ihmeellisiä juttuja. Eikä haaveiden tarvi olla ees järkeviä, ne on haaveita...

Poissa mami

• armon kerjäläinen
« Vastaus #48 : 11.04.11 - klo:12:39 »
No mutta mami, nuohan ovat sinun haaveitasi...haaveilet siitä, että elämä kulkee eteenpäin...

Totta, haaveeksi riittää se, että elämä jatkuu tai että se jatkuu seuraavissa sukupolvissa. Elämän jatkuminen kun ei ole mitenkään itsestään selvää. Luin juuri Ann Heberleinin kirjan En tahdo kuolla, en vain jaksa elää. Kirjoittaja taistelee jatkuvasti itsemurhaviettiä vastaan.
Lyö särö väärään varmuuteeni.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #49 : 15.04.11 - klo:16:58 »
Jospa vielä kerran kokisi sellaisen kylpylä-hemmottelun jossa kokovartalohierottaisiin, etenkin jalkaterät. Sitten jotain hyväätekevää hoitoa, liotusta,
kasvo- ja käsihoidot ja jokin yllätys lisäksi. Mukavat yllätykset ovat mukavia. 
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa sadetta

• ystäväkansaa
« Vastaus #50 : 25.04.11 - klo:20:51 »
Odottaa muotoaan vielä. On vasta aavistuksia, joita en osaa pukea sanoiksi. Merkillistä.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #51 : 28.04.11 - klo:16:24 »
On Leenalla haaveita...   :031:   muttei Leena kerro, ei kerro...   No jos yhden.

Joka päivä tulen juosten ja hyökkään läähättäen terassille. Ei, hän elää vielä (marjakuusi), ja päivä päivältä näyttää lupaavammalta: viimevuotiset köynnösruusut eivät kuolleet.

Ja siksi toisekseen jos saisi tuon pikkutiplun maata viljelykseen, joka on oikealle terassista. Jokai9nen ohikulkija lupaa, kun näkee Leenan siinä tuumailemassa tai terassilla suunnittelemassa.  Että on niin siivoamatonkin, tee pois siihen puutarha. . Mutta kun kukaan ei tiedä kenen luvalla sen saisi  myllätä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #52 : 28.04.11 - klo:16:28 »
On Leenalla haaveita...   :031:   muttei Leena kerro, ei kerro...   No jos yhden.

Joka päivä tulen juosten ja hyökkään läähättäen terassille. Ei, hän elää vielä (marjakuusi), ja päivä päivältä näyttää lupaavammalta: viimevuotiset köynnösruusut eivät kuolleet.

Ja siksi toisekseen jos saisi tuon pikkutiplun maata viljelykseen, joka on oikealle terassista. Jokai9nen ohikulkija lupaa, kun näkee Leenan siinä tuumailemassa tai terassilla suunnittelemassa.  Että on niin siivoamatonkin, tee pois siihen puutarha. . Mutta kun kukaan ei tiedä kenen luvalla sen saisi  myllätä.

Minulla on rakentava ehdotus. Jos siitä on ympäristölle iloa eikä aiheuta pahasti kateutta niin omalla luvalla.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #53 : 28.04.11 - klo:16:31 »
Minulla on rakentava ehdotus. Jos siitä on ympäristölle iloa eikä aiheuta pahasti kateutta niin omalla luvalla.

Sitä ne muuten on toisetkin sanoneet...   Kehtaisko kukaan käskeä repiä enää maasta?  Tänä iltana hiippailee joku siemenpussin kanssa ja kuokkii muutaman lavan uksivuotisia. Tapahtuu näin.   Minä oon siihen jo ajatellut kaiken aika hauskasti.  Terassi tulee niin täyteen joka kesä etyten ite sinne mahdu oikein.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #54 : 15.07.14 - klo:18:44 »
Tyttäremme on parhaillaan  perheineen lentokoneessa matkalla Provenceen. Sinne tekisi mieli minunkin. Luin nimittäin juuri loppuun kirjan alueen viineistä ja ruuasta ja, Nam, makumatkahaave oli valmis !

Toinen minne vielä kolmannen kerran menisin on Samos. Kun Leenalle leikilläni viisasin naisluostarin, Timios Stavroksen, alkoivat muistot elää.

Myös Pohjanmaan rannikon pikkukaupungit Pietarsaaresta alaspäin Naantaliin asti ovat mieluisia kokemuksia. Ne olisivat vieläkin mahdollisuuksien rajoissa.

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #55 : 15.07.14 - klo:18:53 »
Ai täällä on tällainenkin ketju. Jos se minulla olisi vaikka asua niin, että talvella voisi ruokkia lintuja, ja aamukahvipöydästään sitten niitä tarkkailla. Ja kyllä minä ehkä vielä joskus kissan ottaisin, niitä tipusia kanssani tarkkailemaan vaikka. Ja sitten asunnossa voisi olla joka esineelle oma paikka.

Ennen eläinhaaveiden toteuttamista voisin matkustaa ulkomailla sen minkä haluan (ei ehkä kovin paljon). Joku voisi opettaa, en nimittäin osaa ollenkaan. Ja sen kissan pitäisi olla vähän yhteiskissa, voisi olla jokin kommuunin tapainen, jossa hoitaisimme sitä kaikki. Lisäksi olisi mukava päästä eläkkeelle ja oppia olemaan vähän tyytyväisempi ja saada muutama kehitysideansa tiedoksi taholle, jolla olisi halua koettaa niitä käytännössä toteuttaa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #56 : 15.07.14 - klo:22:43 »
Mielenkiintoista...ketjun otsikko antaisi ymmärtää että sellainen haave minkä on ennen kokenut ja toistoa...
saanee vastata myös sellaisen haaveen mikä on vielä korkkaamatta...
 :eusa_angel:
Vastaanpa molempiin.
"toistohaave": Vaellus Karhunkierros ympäri (80 km)...se olisi sitten kolmas kerta. (eka 1975, toinen 1980....
eli taisi jäädä...
No sitten "uutuushaave": Hurtigruten-risteilylle Bergenistä Kirkkoniemeen...tai päinvastoin..

Tällaiset äkkiseltään tuli mieleen.. :eusa_angel:

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #57 : 16.07.14 - klo:07:11 »
Saksan (kristillisin kieli) jalkapallomaajoukkueen MM-kisojen voittajana. Minä seisoisin valmentajana. Itkisin.

juhanin haave on puolittain toteutunut. Nyt pitää vain muuttaa Saksaan ja ryhtyä valmentajaksi.  :eusa_clap:

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #58 : 16.07.14 - klo:09:00 »
juhanin haave on puolittain toteutunut. Nyt pitää vain muuttaa Saksaan ja ryhtyä valmentajaksi.  :eusa_clap:

Eikö Juhanille riitä, kun serkkupoika on siellä pappina?
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Mansipaani

• ystäväkansaa
« Vastaus #59 : 16.07.14 - klo:15:03 »
Olen ehkä siinä hieman erilainen että kun Suomessa on lämmintä, minulle tulee matkakuume. Ehkä se lämpö tuo elävämmin mieleen lomamuistoja. Toisaalta haluaisin vaan olla ulkona jokaisen aurinkoisen hetken... vähän huonosti on olosuhteet sallineet nyt sen. Jostain syystä en haikaile yleensä enää syksyllä muille maille. Kummallista.