Kirjoittaja Aihe: Haave jonka haluaisit vielä toteuttaa?  (Luettu 25350 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jampe

• ystäväkansaa
Haave jonka haluaisit vielä toteuttaa?
« : 24.03.11 - klo:20:19 »
Haluaisin rakentaa omin käsin aidon puuveneen. Tämä on mahdollisuuksien rajoissa mutta tämänhetkinen elämäntilanne ei sitä vielä salli.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Antti Juhani

• aralla tunnolla
Vs: Haave jonka haluaisit vielä toteuttaa?
« Vastaus #1 : 24.03.11 - klo:20:30 »
Minulla on ollut kohta 20v. laudat puuvenettä varten, nyt olisi tilatkin, muuta ei puutu kuin taito. Jää sen vuoksi tekemättä. Omista kyllä savolaismallisen tervaveneen. Haluaisin tehdä kivestä kesäkeittiön, kivimuuri ja katto.
Lisäksi lueskelen Santiago la Compostelan vaelluksesta kertovaa kirjallisuutta. Viojohan sitä mennä välillä pyörällä tai vaikka bussilla jos väsy tulee? :-\

Poissa Jampe

• ystäväkansaa
« Vastaus #2 : 24.03.11 - klo:20:33 »
Minulla on ollut kohta 20v. laudat puuvenettä varten, nyt olisi tilatkin, muuta ei puutu kuin taito. Jää sen vuoksi tekemättä.

Tiedätkö mikä olisi ratkaisu?  Se on Eurajoen kristillinen kansanopisto.  Siellä on moni rakentanut ammattimaisessa ohjauksessa oman veneen ja työkalut, tilat kaikki on siellä. Olen ajatellut että jossain vaiheessa joku 1/2-1 vuoden vuorotteluvapaa ja menisi sinne mutta kuten sanoin, nyt se ei vielä käy.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Viisveisaaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #3 : 24.03.11 - klo:20:43 »
Minulla on ollut kohta 20v. laudat puuvenettä varten, nyt olisi tilatkin, muuta ei puutu kuin taito. Jää sen vuoksi tekemättä. Omista kyllä savolaismallisen tervaveneen. Haluaisin tehdä kivestä kesäkeittiön, kivimuuri ja katto.
Lisäksi lueskelen Santiago la Compostelan vaelluksesta kertovaa kirjallisuutta. Viojohan sitä mennä välillä pyörällä tai vaikka bussilla jos väsy tulee? :-\

Ehdottomasti kannattaa ryhtyä tumasta toimeen.
Omalla aikataululla ja pidät kaikki vieraat kaukana projektista ja sen arvostelemisesta.

Kivimuurin kanssa voinee tulla hankaluuksia, mutta jonkun vanhan kansan ammattimiehen kanssa parina voinee onnistua, eikä ihan heti kaadu tai muuta.

Tässähän alkaa ihan innostua eläkkeelle pääsyn odottelusta, kun kaikenlaista tuollaista järkevää voinee olla edessä.

Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Antti Juhani

• aralla tunnolla
« Vastaus #4 : 24.03.11 - klo:20:48 »
Luin jostakin, että kahta kiveä enempää ei saa muurata päällekkäin kerrallaan. Pitää odottaa kuivuminen. Tämä seikka ei olisi ongelma. Hyvä kun saisi edes yhden kerroksen päivässä :).

Poissa Viisveisaaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #5 : 24.03.11 - klo:20:54 »
Juu, Italialaiseen tyyliin.
 :-\
Yks nuori tuttuni oli Italiassa korjaamassa autonmoottoreita ja hosu siellä.
Ne katteli sitä ja kun se kokoajan kysy, että mitäs nyt ja nyt, ne sanoi sille tuolla on iso ruukku täynnä viiniä, juo se ja tule sitten kysymään uudestaan. :-\
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Felix

• Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
« Vastaus #6 : 24.03.11 - klo:22:10 »
Moottorilentolupakirja :icon_cool:

Poissa juhani

• ystäväkansaa
« Vastaus #7 : 24.03.11 - klo:22:16 »
Saksan (kristillisin kieli) jalkapallomaajoukkueen MM-kisojen voittajana. Minä seisoisin valmentajana. Itkisin.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Salis

• ystäväkansaa
  • Körtti
« Vastaus #8 : 25.03.11 - klo:07:42 »
Haluaisin rakentaa omin käsin aidon puuveneen. Tämä on mahdollisuuksien rajoissa mutta tämänhetkinen elämäntilanne ei sitä vielä salli.

Oma taito ei riitä puisen purjeveneen rakentamiseen. Mutta sellaisen rakentamista voisin auttaa. Tiedän jo kaverinkin, joka niitä tekee (jos sillä päällä sattuu olemaan)
.
Acta, non verba.

Poissa Sanneli

• ystäväkansaa
« Vastaus #9 : 25.03.11 - klo:07:54 »
Oma koti, oma perhe ja oma työ.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Salis

• ystäväkansaa
  • Körtti
« Vastaus #10 : 25.03.11 - klo:08:03 »
Oma koti, oma perhe ja oma työ.

Hyviä tavoitteita nuorelle ihmiselle. Jokaisen suomalaisen jatkuva unelma. :023:
Acta, non verba.

Poissa Tiitiäinen

• vaivatulla mielellä
« Vastaus #11 : 25.03.11 - klo:09:05 »
Komppaan Sannelia, noistapa miekin unelmoin...toki töissä olen, mutta muuten oma perhe ja oma koti on unelmissa...

Mutta haaveilen myös pääseväni vielä Malawiin...haluaisin osallistua johonkin kyläyhteisön taimitarhaprojektiin ja olla mukana perustamassa puutarhoja ja peltometsäviljelmiä...saisin viettää aikaa ihanien ihmisten kanssa ja tehdä jotain jonka kokisin todella tärkeäksi...ja olisin kulttuurisessa kodissani...monet malawissa kutsuivat miuta valkoiseksi afrikkalaiseksi, koska olin heidän mielestään enemmän malawilainen kuin suomalainen.

Poissa AKUANKKA313

• ystäväkansaa
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
« Vastaus #12 : 25.03.11 - klo:09:47 »
Haluaisin mennä vaihtoon Tukholman klubitalolle.
Olen menossa sinne  vierailulle touko/kesäkuussa.
Yritän etsiä sieltä luotettavaa kuntoutujaa joka asuisi
vaihdon ajan kämpässäni ja minä hänen.
Kävisin sitten 5pv viikossa Tukholman klubitalolla päästäkseni sisään "piireihin".
Jos tämä onnistuisi, vaihdon voisi uusia tulevaisuudessa, vaikka kauemmaskin ulkomaille
klubitalo ( fountainhouse ) on kansainvälinen ja perustettu New Yorkissa 1940-luvulla.

http://en.wikipedia.org/wiki/Fountain_House

New Yorkin Klubitalon sivut
http://www.fountainhouse.org/
Elämä on kemiaa.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #13 : 25.03.11 - klo:12:24 »
Osata kirjoittaa hyvä, kiinnostava, hauska jännittävä sellainen että olisi itse tyytyväinen siihen
kirja hyvyydestä. Raamattu on jo kirjoitettu. 
Dosentti on suostuvainen siihen että tehdään uusi hänestä. Hän on syystä jatkuvasti natisemassa ensimmäisestä.
Hän uhkaa jäädä pysyväisaaveeksi ennen kuin sellainen on tehty.
Mikäs siinä. Nyt tarvitsee enää osata. Sitä paitsi... minä olen kovin tottunut häneen   :026: ja kaipaisin hänen pyylevää, kommentoivaa olemustaan jos hän häipyisi.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #14 : 25.03.11 - klo:12:40 »
Komppaan Sannelia, noistapa miekin unelmoin...toki töissä olen, mutta muuten oma perhe ja oma koti on unelmissa...

Mutta haaveilen myös pääseväni vielä Malawiin...haluaisin osallistua johonkin kyläyhteisön taimitarhaprojektiin ja olla mukana perustamassa puutarhoja ja peltometsäviljelmiä...saisin viettää aikaa ihanien ihmisten kanssa ja tehdä jotain jonka kokisin todella tärkeäksi...ja olisin kulttuurisessa kodissani...monet malawissa kutsuivat miuta valkoiseksi afrikkalaiseksi, koska olin heidän mielestään enemmän malawilainen kuin suomalainen.

Kysypä Lähetysseurasta, voisitko tehdä samaa Namibiassa? Siellä on jo vuosisataiset perinteet 'valkoisista afrikkalaisista'.