Kirjoittaja Aihe: Miksi kirkko tukee homovastaisia piirejä?  (Luettu 34475 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Miksi kirkko tukee homovastaisia piirejä?
« Vastaus #90 : 24.03.11 - klo:21:12 »
Miksei kukaan tai nämä ihmistenjahtaajat laita
vaikka Älä ilkeile -kamppanjaa pystyyn?
Herra armahda.

Hölkänen

  • Vieras
Vs: Miksi kirkko tukee homovastaisia piirejä?
« Vastaus #91 : 24.03.11 - klo:22:12 »
Keskustelun alla ei nyt ole, että onko homoparisuhde syntiä vai ei, vaan että voidaanko suvaita, että ev.lut. kirkon sisällä harjoitetaan henkistä väkivaltaa. Tämä on tärkeä keskustelu.

Kampanjavideo sinänsä on vilpitön ja sympaattinen. Järjestöjen johtajien on ollut ehkä liiankin helppo hyväksyä se ajatuksella, että "kyllä totuuden aina sanoa saa", että tässä yksi vähän kuultu puheenvuoro homokeskusteluun (joka ei tosiaan ole minkään kristillisen etiikan mukaan maailman tärkein keskustelu). Järjestöjen tuki kuitenkin antaa tytön mielipiteille ja niihin liitetyille kehotuksille sellaisen painoarvon, että kyse ei ole enää keskustelupuheenvuorosta vaan normin luomisesta näiden järjestöjen toiminnassa oleville nuorille. Videon viesti "Sinulla on oikeus tehdä oma päätöksesi" ei suinkaan tarkoita, että sallittaisiin kumpi päätös tahansa ja oltaisiin tyytyväisiä, kun nuori löytää itsensä. Kyllä siinä tehdään selväksi, että homosuhteessa eläminen ei kuulu kristitylle: pistetään valitsemaan joko tai. Asia on yhtä vakava kuin vanhoillislestadiolaisten hoitokokoukset muutama vuosikymmen sitten - niiden aiheuttamat haavat eivät ole vieläkään arpeutuneet.

Itse olin videon tytön iässä aika lailla samassa tilanteessa, tosin sen verran epävarmempi, etten ehtinyt kihloihin asti. Silvoin itseäni henkisesti niin, että seksuaalisuus rampautui pysyvästi ja elämässä on yksi iso voimavara vähemmän ja itsetuhoajatukset uskollisena kaverina. En tiedä, voiko homoja rinnastaa murhamiehiin, mutta tämän kampanjan tukijat voi.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Miksi kirkko tukee homovastaisia piirejä?
« Vastaus #92 : 24.03.11 - klo:22:19 »
Hölkäselle kiitos.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa jouni

  • Rykäisee alkaakseen seurapuheen
  • Viestejä: 88
Vs: Miksi kirkko tukee homovastaisia piirejä?
« Vastaus #93 : 24.03.11 - klo:22:36 »

Minusta oleellinen kysymys tässä kiihkoilussa ei ole ollenkaan homokysymys.

Vaan se, kenellä on oikeus määritellä kristinuskon sisältökysymykset - herätysliikkeillä, kirkon johdolla vai verta vainunneilla iltapäivälehtien toimittajilla.

Ei varmaan ihan uusi riita, eikä homokysymys ole varmasti viimeinen tämän riidan ilmenemismuoto.

Hassu ase keskustelussa tämä kolehtirahojen menetyksellä uhkailu julkisuudessa.  Eikö piispoilla ja herätysliikkeillä ole enää keskusteluyhteyttä olemassa?
SV 74:4

Poissa jukkasakari

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 115
Vs: Miksi kirkko tukee homovastaisia piirejä?
« Vastaus #94 : 24.03.11 - klo:23:14 »

joo,kun eilen tähän keljustelusarkaan liityin,hain sitä näkemystä,että tulisi palata alkulähteille! siis Ison Kirjan alkuun,maailman luomiseen:ihminen luotiin MIEHEKSI JA NAISEKSI. kaikki meidän kehitelmät ovat saatanan keksimiä. varmaan hyvää tarkoittava nuorisoyritys tähtäsi tähän alkuperäiseen Jumalan suunnitelmaan,jota media muokkasi tarpeensa mukaan. tuntien muutamia murhaajia ja homoja henk.koht. uskon tähän Jumpen työhön ,siis joka voi tehdä sairaan terveeksi!! heti nyt tuli mieleen mm.yks muusikko J Tolonen,joka kertoi ,että linnavuodet oli hänen elämänsä parasta aikaa! siis,Jumala toimii siellä,missä Hän tahtoo ja koska tahtoo. ei hoimoudesta tai lepsuudesta paraneminen ole mikään maailman ihme. se on vaan Jumalan työtä oman kuvansa kirkastamiseksi.voi se kuitenkin vaatia ihmiseltä alistumista Hänen tahtoonsa!

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Miksi kirkko tukee homovastaisia piirejä?
« Vastaus #95 : 24.03.11 - klo:23:17 »
Minusta oleellinen kysymys tässä kiihkoilussa ei ole ollenkaan homokysymys.Hassu ase keskustelussa tämä kolehtirahojen menetyksellä uhkailu julkisuudessa. Eikö piispoilla ja herätysliikkeillä ole enää keskusteluyhteyttä olemassa?


Se on ihan oikea ase. Ev. lut kirkon piirissä on jo liiaan pitkään hyväksytty äärikonservatiivisia, epäoikeudenmukaisuutta ja eriarvoisuutta korostavia näkemyksiä kristillisyydestä. Kirkko on maltillisesti katsonut, kun naisten pappeuden vastustajat ovat valinneet omat pappinsa jonkun hämäorganisaation kautta ja nimittäneet oman piispansa. Kirkko on sallinut puheenvuoroja, jossa homous rinnastetaan synniksi ja sairaudeksi. Miksi me maltilliset kristityt sallimme tällaisen epäinhillisyyden korostamisen kirkossamme? Miksi piispojen pitäisi sallia se, että kirkon rahoilla tuetaan tällaista luterilaisuutta vastustavaa toimintaa?
Acta, non verba.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Miksi kirkko tukee homovastaisia piirejä?
« Vastaus #96 : 24.03.11 - klo:23:22 »
ei hoimoudesta tai lepsuudesta paraneminen ole mikään maailman ihme. se on vaan Jumalan työtä oman kuvansa kirkastamiseksi.voi se kuitenkin vaatia ihmiseltä alistumista Hänen tahtoonsa!

Otapas selvää asioista. Homous ei ole sairaus eikä sitä tarvitse näin ollen parantaa.  Lepsuus on kyllä hyvä parantaa! Lepsut ihmiset eivät ole mistään kotoisin. Jos homo yritetään aivopestä heteroksi, ei  siitä seuraa alistuminen vaan mielisairaus. Homot ovat yhtä lailla Jumalan lapsia ja hänen tahtonsa mukaisia kuin heterotkin.
Acta, non verba.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Miksi kirkko tukee homovastaisia piirejä?
« Vastaus #97 : 24.03.11 - klo:23:27 »
Jos jossakin on joku uusinatsi joka vihaa kaikkia muita kuin natseja ja julistaa vihasanomaansa ei kukaan siitä paljoakaan välittäisi. Ihmiset kyllä nyt ylireagoi ja media revittää pikkasen liikaa.

Minusta uusnatsit ovat aivan yhtä iljettäviä kuin homofobiset uskonnolliset liikkeet.  Natsi-Saksassa homot tapettiin, ei muuta kuin kaasukammioon. Täällä ei voi homoja tappaa, mutta heidät voi leimata syntisiksi ja sairaiksi.
Acta, non verba.

Poissa tim1965

  • Puheen mittainen pastilli on huvennut
  • Viestejä: 179
Vs: Miksi kirkko tukee homovastaisia piirejä?
« Vastaus #98 : 24.03.11 - klo:23:40 »
Eikö homojen samanlaiset oikeudet heterojen kanssa ole kysymys oikeudenmukaisuudesta? Voidaanko homojen oikeuksien polkea samalla kuin vaaditaan oikeudenmukaisuutta?

Toki noin on.

Poissa jukkasakari

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 115
Vs: Miksi kirkko tukee homovastaisia piirejä?
« Vastaus #99 : 24.03.11 - klo:23:40 »
köttiläisyydessä on tänä päivänä unohdettu Jumalan kaikkivoimaisuus,Hän voi tehdä sairaasta terveen,mikä esim. hellareissa ja vapiksis tulee tänä aikana huomattavasti esiin!

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Miksi kirkko tukee homovastaisia piirejä?
« Vastaus #100 : 25.03.11 - klo:07:01 »
köttiläisyydessä on tänä päivänä unohdettu Jumalan kaikkivoimaisuus,Hän voi tehdä sairaasta terveen,mikä esim. hellareissa ja vapiksis tulee tänä aikana huomattavasti esiin!
No ihan varmasti voi, mutta en ymmärrä kuinka terveestä terveen.  Omalta taholtani tämä on ollut silkkaa läpänheittoa, mutta iski flunssa aamuyöstä, siksi siis  olen ollut kuin velli rätis pari päivää, eikä mistään ole tullut mitään... säälinyt itteäni ja ihmetellyt kuin joku jaksaa vääntää tekstiä neljä liuskaa ja minä neljä riviä nyt yhtäkkiä per päivä...   tullut sitten seurailtua... arkkipiispahan vastasi esitettyyn kysymykseen kun noihin kolehtipennosiin vedottiin ensin.

Kysymys ei ole siitä kuka määrittelisi kristinuskon oikeaa tulikintaa,  vaan siitä mikä on evl kirkon suhde homoseksuaalisuuteen, ja tässä on käsittääkseni yritetty oikaista sitä:  Ei lueta synniksi. Terveydenhuollossa sitä ei pidetä sairautena. Olen kyllä ennättänyt nähdä tautiluokituksen jossa se vielä oli sellainen.   Kovasti on ilmiötä tutkittu, aivoperäiseksi ja synnynnäiseksi taipumukseksi tai ominaisuudeksi  havaittu mutta väsyn toistamaan itseäni kuin papukaija, enkä viiti selittää enää minä ainakaan.

Jotenkin tämä haiskahtaa vaalitempulta, anteeksi vaan.  Sataa suoraan Räsäsen laariin. Ajoitusta ajattelen. Oli juuri oikea.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Miksi kirkko tukee homovastaisia piirejä?
« Vastaus #101 : 25.03.11 - klo:07:40 »
köttiläisyydessä on tänä päivänä unohdettu Jumalan kaikkivoimaisuus,Hän voi tehdä sairaasta terveen,mikä esim. hellareissa ja vapiksis tulee tänä aikana huomattavasti esiin!

En halua mitenkään halveerata helluntailaisia tai vapaakirkkolaisia, mutta nyt on vain niin, että homot ovat terveitä. Ei heitä tarvitse parantaa. Jos em. piireissä ajatellaan, että homous on sairautta, niin häpeä niille piireille.
Acta, non verba.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Miksi kirkko tukee homovastaisia piirejä?
« Vastaus #102 : 25.03.11 - klo:07:50 »
Huh, kohta se loppuu. Kyseiset poppoot on päättäneet että tää oli vaan tän viikon teema.

Nyt voi taas keskittyä rukoilemaan Libyan ja kumppaneiden puolesta.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Miksi kirkko tukee homovastaisia piirejä?
« Vastaus #103 : 25.03.11 - klo:08:02 »
Lainaus käyttäjältä: Salis
Minusta uusnatsit ovat aivan yhtä iljettäviä kuin homofobiset uskonnolliset liikkeet.  Natsi-Saksassa homot tapettiin, ei muuta kuin kaasukammioon. Täällä ei voi homoja tappaa, mutta heidät voi leimata syntisiksi ja sairaiksi.


Tällä foorumilla saa leimata KD ja sen kannattajat murhaajiin, kuten SeppoS tuolla vaalikeskusteluissa teki.
Toisuskoisille luterilaisen kirkon piirissä toimiville ryhmille voi täällä myös vapaasti tarjota natsikorttia, jonka tarjoamisesta tiedotusvälineissä aina syntyisi suuri häly, koska se on ehkä voimakkain halveksunnan osoitus, joka nyky-yhteiskunnassamme voidaan jollekin antaa.

Täällä saa myös muita itseänsä kristittynä pitäville ihmisille kertoa, että heissä asuu itse pääpaholainen.
Tähän väitteeseen anonyymivalvoja tosin puuttui sen jälkeen, kun kyseistä väitettä täällä ääneen ihmettelin.

Ei siis ole juurikaan mitään rajaa, kuinka vääräuskoisia täällä saa sanallisesti käsitellä.

Ei tässä sinänsä ole mitään, mikä minua haittaa: nimittelyt natsiksi, paholaiseksi yms. ei minua haittaa, joka varmaan johtuu siitä, että olen vääräuskoinen. VÄäräuskoisen nahka on yleensä kestävämpi.
Oikeauskoiset tuntuvat kovin helposti olevan aina täynnä pyhää vihaa varsin olemattomista asioista johtuen.

Lähinnä ihmetyttää se, että jos sitten täällä uskaltaa edustaa jossain asiassa jotain muuta kantaa, kuin foorumin äänekkään oikeauskoiset,
saati sitten, jos uskaltaa epäillä jotain äänekkään oikeauskoisen siiven uskonkappaletta, syntyy valtava häly, suorastaan demoninen karjunta.
Välillä ei edes tarvitse kertoa kantaansa. Meteliin riittää se, että oikeauskoinen vain uskoo vääräuskoisen edustavan väärää kantaa.

En minä sinällään kehoita ketään lopettamaan kirkon konservatiivisen siiven edustajien nimittelyä natseiksi, murhaajiksi taikka muutoin ali-ihmisiksi.
Lähinnä toivoisin, että itsekukin kiinnittäisi huomiota omaan herkkähipiäisyyteensä siten, että ei koko ajan vetäisi hernettään nenään pikkuasioista.
Kirjoittakaa vaikka kotinne seinälle, että "toisuskoisuus ei ole minun uskoni uhka".
Ehkä sitä kautta se omakin nahka vähän paksuuntuisi.

HUOM! EDITOIN TEKSTIÄNI USEAAN KERTAAN!
« Viimeksi muokattu: 25.03.11 - klo:08:12 kirjoittanut karjalaisenkyösti »

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Miksi kirkko tukee homovastaisia piirejä?
« Vastaus #104 : 25.03.11 - klo:08:13 »
Ei tässä sinänsä ole mitään, mikä minua haittaa: nimittelyt natsiksi, paholaiseksi yms. ei minua haittaa, joka varmaan johtuu siitä, että olen vääräuskoinen.

En väittänyt, että fundamentalistit ovat natseja tai uusnatseja, mutta väitin, että ideologiat ovat toisiaan lähellä. Homous on fundamentalistien mielestä jonkinlainen alennustila, joka on sairauden lisäksi synti ja josta pitäisi parantua eheyttämisen (=aivopesun) avulla. Mielestäni uskonnollisten liikkeiden ei pitäisi antaa sorkkia ihmisten psyykettä.

Mutta esimerkiksi USA:ssa loikka äärioikeistolaisesta kristillisyydestä natseihin ei ole enää kovin suuri. Suurin ero suomalaisten ja amerikkalaisten fundamentalistien sekä natsien välillä on se, että fundamentalistit pitävät Israelia Jumalan kansana. Natsit taas haluavat tuhota kaikki juutalaiset maan päältä. Toinen ero koskaa tietysti uskontoa.
Acta, non verba.