Nyt kun on taasen tapahtunut tämä järkyttävä tapaus japanissa, tulee mieleen kysymys: Missä olet taivaan Isä miten tämä tapahtui. On kyllä karmeita kuvia mediassa ja voi sitä kärsimysten määrää. Minä toivon ja pyydän Jumalaa tulemaan apuun.
Taas körtti uskovainen Äitini (jos olisi elossa) sanoisi varmaankin "mitä pahaa me tehdään".
Jahven puolesta en toki minäkään uskalla mitään varmaa vastailla, mutta veikkaan sellaista, että jos on niin, että nämä onnettomuudet johtuisivat siitä,
että "mitä pahaa on tehty", niin minulle herää heti kysymys, että miksi tuollaista ei satu meillä, vaan vain jossain kaukana?
Taitaa olla Jumalan suuresta armosta kyse, että me olemme saaneet olla vuosikymmenet rauhassa suurkatastrofeilta.
Tällaiset odottamattomat katastrofit pistävät mietteliääksi, yli 1000 ihmistä lienee kuollut.
Jos katastrofi olisi odotettu ja sellainen, jonka olemassaoloon on jo totuttu, kuten se, että
humanitääristen järjestöjen mukaan (näin muistelen) joka ikinen päivä keskimäärin kuolee
30 000 - 35 000 ihmistä ruoan & puhtaan veden & meille itsestään selvän peruslääkityksen puutteeseen, niin se taasen ei juurikaan meitä mietitytä.
Missä on Jahve?
Missä olen minä?