Kirjoittaja Aihe: Tätä luin / tämän luen osa 2  (Luettu 51031 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sadetta

• ystäväkansaa
Vs: Tätä luin / tämän luen osa 2
« Vastaus #75 : 14.07.11 - klo:20:38 »
Elämää katselee vähän toisin silmin kun lukee tätä kirjaa.

Oho, pitää lukea mokoma! Ainakin kirjalla on hyvä nimi.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa juhani

• ystäväkansaa
« Vastaus #76 : 15.07.11 - klo:12:03 »
Lutteerusta... "Uudestikastamisesta"... (hän ei tykännyt siitä yhtään ja sanoipahan hänkin, että Perkeleen töitä uudestikastajat tekevät).
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #77 : 15.07.11 - klo:13:54 »
Wilhelmi Malmivaara Elämän ääni. Hankin muutamalla egellä Oulusta Aholansaaren antikvariaatista. Luin pari lukua ja sen jälkeen yöllä minulle näytettiin uni jonka heränneenä ymmärsin puhuvan Jeesuksen olemuksesta. Tarkoitan että valveille herättyäni sain paljon ajateltavaa.

Kirjasessa on kansikuvana hieno Veikko Vionojan piirroskuva.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #78 : 15.07.11 - klo:13:55 »
Minä olen noin puolessavälissä Löyttyjen kirjaa Isä, poika ja pojantytär. Saarna on mielenkiintoinen asia.

Poissa juhani

• ystäväkansaa
« Vastaus #79 : 15.07.11 - klo:14:55 »
Vähän varauksella kuulen Riitta-mummin lukemista. W.Malmivaara oli pietisti. Jos minä olisin ollut samanaikainen kuin Wilhelmi niin olisin vaihtanut suuntaa. Olisin ollut evankeelinen, mutta olisin jäänyt paitsi siikkareista.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #80 : 15.07.11 - klo:15:33 »
Niin, ja ilman Herättäjäyhdistystä ja Hengellistä Kuukauslehteä.  :icon_wink:

Tuo pietismi kalskahtaa minulle jyrkemmältä kuin evankelisuus. Mutta onko kummassakaan iloa, riemua armosta ja Jumalan lapseudesta?
En näitä eri suuntia juuri tunne, mutta herännäisyyden viehätys on juuri Malmivaaran korostamassa synnissä ja armossa. Ja armo on sama kuin Jeesus.

En nyt edes enää muista lukemaani, mutta ajattelin sen vaikuttaneen niin että näin unen, jonka hereillä ollessani muistin täysin. Kävin sen läpi ja
sain ymmärtää elästäni aika paljon. Kysymysmerkit vaihtuivat huutomerkeiksi.

Tämänkin vaikutti Oulussa käynti, sillä sieltä sen kirjasen ostin.     :icon_exclaim:

Selitäpä veliseni näkemyksesi niin että mummokin sen ymmärtää!   

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #81 : 15.07.11 - klo:16:31 »
Vähän varauksella kuulen Riitta-mummin lukemista. W.Malmivaara oli pietisti. Jos minä olisin ollut samanaikainen kuin Wilhelmi niin olisin vaihtanut suuntaa. Olisin ollut evankeelinen, mutta olisin jäänyt paitsi siikkareista.
Pietistejä on ollut ja on monenlaisia; kartanopietistejä, yltiöpietistejä ja uuspietistejä ainakin. Siionin virsien tarina alkaa hernnhutilaisista pietisteistä, Suomen herätysliikkeiden tarina taas muistaakseni Erikssonin yltiöpietistiveljeksistä. Olisikohan jokaisen körtin sisällä kuitenkin pieni pietisti? Se sitten vaihtelee, miten sen kanssa kukin pärjäilee.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #82 : 15.07.11 - klo:18:50 »
Tunnustaudun hernnhutiaispietistikörtiksi. :eusa_clap:

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #83 : 16.07.11 - klo:06:35 »
"---Saattoiko elämä korvata minulle taiteen, piilikö taiteessa syvällisempi todellisuus missä varsinainen persoonallisuutemme saa ilmaisumuodon, jota elävä elämä ei sille suo? Jokainen suuri taiteilija tuntuu tosiaankin niin erilaiselta kuin toiset, herättää meissä tuon vaikutelman yksilöllisyydestä jota turhaan etsimme jokapäiväisessä elämässä. Tätä ajatellessa muuan sonaatin tahti herätti huomioni vaikka sen hyvin tunsinkin, tarkkaavaisuus valaisee nimittäin joskus eri tavalla kohteitaan, kaukaa tuttujakin ja näemme, mitä emme niissä koskaan ole nähneet. Soittaessani tämän tahdin, ja vaikka Vinteuil siinä parastaikaa ilmaisikin unelmaa joka oli pysynyt täysin vieraana Wagnerille, en voinut olla kuiskaamatta: "Tristan", hymyillen samalla kuin perheystävä tunnistaessaan lapsen äänensävyssä tai eleessä isovanhemman, jota tämä ei ole tuntenut.---"
MARCEL PROUST: Kadonnutta aikaa etsimässä, 8. osa - Vanki - Suomentanut INKERI TUOMIKOSKI; Teos on ilmestynyt ensimmäisen kerran Seitsentähdet-sarjassa vuonna 1994, Otava 2004 (s. 149-150)

🇫🇮

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #84 : 16.07.11 - klo:07:02 »
"Espoon herättäjäjuhlien loppuraportti ; Espoon seurakuntayhtymä - Esbo kyrkliga samfällighet, Herättäjä-Yhdistys

Tämän raportin pyrkimyksenä on helpottaa tulevien juhlien valmistelijoita omassa tehtävässään sekä jättää espoolaisille toimijoille kirjallinen muistijälki tehdystä työstä.

Herättäjä-Yhdistys on julkaissut Herättäjäjuhlien käsikirjan, joka sisältää perustietoa juhlien järjestämisestä. Olemme pyrkineet välttämän sellaisten asioiden kirjoittamista, jotka on jo siinä mainittu. Siten tämä raportti tarvitsee taustaksi em. opuksen.

SISÄLLYS

Johdanto

Toimikuntien osuus

Talous
...

Viestintä
...

Kanslia
...

Kenttä
...

Ravintola
...

Talkoot
...

Ohjelma
...

Liikenne
...

Ympäristö
...

Turvallisuus ja ensiapu
...

Majoitus
...

Lapset ja nuoret
...

Liitteet
   Juhlaorganisaatio
   Markkinointisuunnitelma
   Taloussuunnitelma ja riskianalyysi
   Budjetti
   Taulukko syödyistä annoksista
   Talkoolaispalaute
   Liikennesuunnitelma
   Liikenteen ja pysäköinnin ohjauksen kommentit
   Turvallisuussuunnitelma

Espoon herättäjäjuhlien raportti julkaistaan kiitosseurojen yhteydessä su 28.9.2008 ja on sen jälkeen julkaisuvapaa."(s.0-3)

🇫🇮

Poissa hippiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #85 : 17.07.11 - klo:20:15 »

Herättäjä-Yhdistyksen vuosikirjaa 2010 'Valaise varjot tiemme' - ja voi miten elävästi tuli mieleen viime syksyn Körttifoorumi Aholansaaressa ja siellä Hannu Purhosen esitelmä 'Usko kirjallisuudessa'.

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Kalistaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #86 : 18.07.11 - klo:00:28 »

Wilhelmi organisoi, puhui, kirjoitti, toimi ja vaikutti väkevästi ( aina näihin päiviin asti ja otaksuttavastti myös tulevaan ). Tehköön juhanikin vielä joskus niin.  Tekijämiesten suhteen minulla ei ole pienintäkään varausta. :kahvi:

Poissa tosikkoko

• ystäväkansaa
« Vastaus #87 : 18.07.11 - klo:03:04 »
"Herättäjä-Yhdistys on julkaissut Herättäjäjuhlien käsikirjan, joka sisältää perustietoa juhlien järjestämisestä. Olemme pyrkineet välttämän sellaisten asioiden kirjoittamista, jotka on jo siinä mainittu. Siten tämä raportti tarvitsee taustaksi em. opuksen.

enpäs tiennyt, että moiset kirjat olemassa. Oulussa toisen kolehdinkantajan kanssa mietimme, että pienillä asioilla voisi parantaa jotain kohtia ja turha miettiä moisia joka vuosi. toki osa pitää säätää paikan päällä tilanteen mukaan. Kumpikaan ei tiennyt "virallista" tapaa moisen palautteen antamiseen, paremman puutteessa suosittelin foorumia. Tai voisiko ainakin osa tiedoista (esim kenttä) olla kaiken kansan nähtävillä, ei ihan avoimen wikin tyyliin kaikkien editoitavissa mutta niin, että sen osia voisi kommentoida.

ainakin yksi ikuisuusaihe on liikenneopasteet. mutta taitaa mennä aiheesta jo väärälle polulle.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #88 : 18.07.11 - klo:08:47 »
Minä olen noin puolessavälissä Löyttyjen kirjaa Isä, poika ja pojantytär. Saarna on mielenkiintoinen asia.
Mielenkiinto säilyi loppuun asti. Kirjan saarnat olivat hyviä esimerkkejä juuri siksi, etteivät olleet mitään mallisaarnoja.

Poissa Kalistaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #89 : 18.07.11 - klo:09:53 »
Wilhelmi organisoi, puhui, kirjoitti, toimi ja vaikutti väkevästi ( aina näihin päiviin asti ja otaksuttavastti myös tulevaan ). Tehköön juhanikin vielä joskus niin.  Tekijämiesten suhteen minulla ei ole pienintäkään varausta. :kahvi:

Eipä silti, on juhanikin pontevasti matkalla: tässä hyvää juhanin teoista: Lutteeruksen kääntäminen suomeksi 1980-luvulla. Muutama mainio huumorilla höystetty seurapuhe. Jokunen oivallinen kommentti tällä foorumilla. Öinen täsmävirsi Rekolassa keväällä 2011. Herra juhani on tehnyt paljon hyvää, väkevyyteen on vielä vähän matkaa... Mutta juhani on matkalla... :kahvi: :icon_lol: