Kirjoittaja Aihe: Tänään osa 12 eli tasan tusina  (Luettu 26273 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #90 : 06.02.11 - klo:15:51 »
Mahtaisko olla avannosta saatu sorsa-flunssa? :018:

Arvasit varmaan jo kirjoittaessasi etten todellakaan allekirjoita tuota  :-\

Jatkoin uimista kesästä pitkälle syksyyn ja lopetin tietenkin hetimiten kun flunssan oireita alkoi tulla. Ja pulahdin seuraavan kerran järveen vasta tammikuun puolella ja sorsat ovat olleet kuviossa vasta viime viikkoina. Lääkäriltä sain 'avantoluvan' jo joulukuussa, mutta odottelin vielä jonkun aikaa.

 :018: itelles, älä tee noin hätiköityjä johtopäätöksiä.

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #91 : 06.02.11 - klo:17:28 »
Tänään kävin taas mukamas hiihtämässä. Suksi luisti yhtä surkeasti kuin viikko sitten, että eipä ole kehumista.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #92 : 07.02.11 - klo:22:20 »
Kyllä mie ihmettelen noita basillien, bakteerien ja viirusten teitä, että
miten ne oikein kohteensa valitsevat???

Luulisi, että ite olisin oikein sopiva ja helppo kohde
- syön huonosti = epäterveellisesti
- en urheile, en hoida kuntoani mitenkään
- olen paljon tekemisissä kaikenmaailman pöpöjen kantajien kanssa,
- enkä välttele kosketusta (pankkiautomaatit, kaupan kärryt, ihmiskädet, jne...)
- en desinfioi käsiäni, normaalit pesut silloin tällöin

Herää epäilys, että olisin taudeille LIIAN helppo kohde, kaipaavat nekin kai haasteita  :icon_rolleyes:

Mie luulen, että sie saat hyvän vastustuskyvyn juuri tuosta, että et liiaksi välttele pöpöjä.  :023:
Pyryharakka

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #93 : 08.02.11 - klo:07:45 »
Pyryttää ihan kunnolla, saa nähdä tuleeko iltapäivällä lähdettyä hiihtämään  :017:, kolmena päivänä peräkkäin olenkin saannut itseni ladulle  :023:.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #94 : 08.02.11 - klo:08:46 »
Tämä viikko kuluu sunnuntaisten ristäisten merkeissä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #95 : 08.02.11 - klo:10:11 »
Tänään on taas googlella niin

UPEA LOGO
Jules Vernen kunniaksi!!

 :eusa_clap:
Herra armahda.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #96 : 08.02.11 - klo:18:41 »

Tänään on taas googlella niin UPEA LOGO Jules Vernen kunniaksi!!

 :eusa_clap:

Niin on! Vois vaan ihastella sitä  :045:

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #97 : 08.02.11 - klo:22:03 »
Osaisko joku viisausihminen neuvoa mitä minä teen. Kun. Minä halusin lopettaa Nortonin käytön, mutta Norton en hellitä otettaan minusta. Se roikkuu koko ajan minun läppärillä ilmottamas että ensinnäkin olen poistanut älykkään suojauksen ja palomuurin ja nyt koneeni on altis viruksille, vakoiluohjelmille ynnä muulle. Se uhkailee 3 vrk ja läväyttää hälytykseksi kutsumansa: tilaa välittömästi.   Aattelin sen lopettavan kun en vaan tilaa, mutta se vaan vetää henkeä, ja ilmottaa että haluanko siirtää kolmella päivällä? 

 Minä teen ainoan mitä keksin eli tartun ehdotukseen "siirrä kolmella päivällä". En halua sitä.  Minulla on nyt Avast jonka Pirska neuvoi.

Minä ajattelin että se joskus lopettaa mutta ei. Saahan se minun puolesta jankuttaa tätä kaikkea, mutta miellyttävämpää olisi jos ei.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #98 : 09.02.11 - klo:00:09 »
Osaisko joku viisausihminen neuvoa mitä minä teen. Kun. Minä halusin lopettaa Nortonin käytön, mutta Norton en hellitä otettaan minusta. Se roikkuu koko ajan minun läppärillä ilmottamas että ensinnäkin olen poistanut älykkään suojauksen ja palomuurin ja nyt koneeni on altis viruksille, vakoiluohjelmille ynnä muulle. Se uhkailee 3 vrk ja läväyttää hälytykseksi kutsumansa: tilaa välittömästi.   Aattelin sen lopettavan kun en vaan tilaa, mutta se vaan vetää henkeä, ja ilmottaa että haluanko siirtää kolmella päivällä? 

 Minä teen ainoan mitä keksin eli tartun ehdotukseen "siirrä kolmella päivällä". En halua sitä.  Minulla on nyt Avast jonka Pirska neuvoi.

Minä ajattelin että se joskus lopettaa mutta ei. Saahan se minun puolesta jankuttaa tätä kaikkea, mutta miellyttävämpää olisi jos ei.

Minä pääsin eroon Nortonista ohjelmalla REVO uninstaller, joka on ilmainen ja löytyy googlaamalla verkosta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #99 : 09.02.11 - klo:00:39 »
Poistaako se Nortonin sillä että minä sen otan käyttöön?  Minä oon ensi kertaa täömän tapaisen ongelman kans kasvotuksin.Että ohjelma ei lähde. Aina oon saanu kaikki pois.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #100 : 09.02.11 - klo:09:17 »
Kiitos. Pelkäsin tosissani että tyhjennän koko kovalevyn. Hyvin ihmeellinen jankuttaja.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #101 : 13.02.11 - klo:01:51 »
Eipä ole Norton vaivannut moneen vuoteen, kun siirryin näihin Mac koneisiin.

Päämotivaatio oli kyllä se, että kun töissä joutuu Windows koneen kanssa leikkimään koko päivän, niin on ihan mukavaa, että sitä ei tarvitse kotona katsella.
Eli ei ole mitään virustorjuntaa, jota pitäisi päivittää joka päivä.

Nyt kun Nokia suuressa jälkiviisaudessaan siirtyy Windows-maailmaan, niin meidän perheen ja Nokian tiet tulevat jossain vaiheessa eroamaan. En tule nimittäin hankkimaan ensimmäistäkään wintoosa-kännykkään, ellei ne yllättäen pelaa yhteen OS/X:n kanssa, mitä suuresti epäilen.

Wintoosaan luottaville toivotan kuitenkin onnea valitsemallanne tiellä. Sehän on tämä lavea tie ainakin markkinaosuuksilla mitaten, jos ette aiemmin ole sattunut huomaamaan ;-)
Ei silti, kyllä wintoosan käyttäjä pääsee taivaaseen, kun on joutunut kärsimään niin paljon täällä ajassa!

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #102 : 13.02.11 - klo:02:54 »
Olen ymmärtänyt, että tähän ketjuun voi kirjoittaa lähes mitä tahansa tajunnanvirtaa ilman syvällisempää teologista sisältöä, jota on runsaasti tarjolla muissa aihepiireissä.

Ajattelin siis kantaa korteni kekoon ja avautua tämän päivän tapahtumista.

Ensinnäkin lauantai viikonlopun ensimmäisenä päivänä tuo kaivattua vaihtelua työviikon rutiiniin, jossa ennalta arvattavan päivärutiinin katkaisee lounastauko, jolloin nautitaan esim. tehokasvatettua broileria lisukkeiden kera. Luin nimittäin viikon Vihreätä Langasta referaatin tehomaataloutta kuvaavasta kirjasta, joka heti sai omantuntoni hereille.

Eli tämän ansaitun vapaapäivän aloitin klapitalkoilla, jonka tuloksista voin nauttia ainakin kuukauden ajan lämmön muodossa. Meillä on nimittäin osittain tämä Linkolalainen lämmitys, jossa klapeja polttamalla säästetään sähköä, jota muuten kuluisi aika huomattavia määriä pattereissa.
Moni ei varmaan pidä klapilämmitystä Linkolalaisena, mutta itse tulin siihen johtopäätökseen ymmärtäessäni, että sen tuottamat hiukkaspäästöt lyhentävät lajitovereiden maallista vaellusta loppupäästä. Näin päästöt vähenevät ja kun lisäksi hiilen ja öljyn poltto vähenee ainakin teoriassa, niin maailma pelastuu!

Sitten siirryinkin lumen pudottamiseen katolta, jossa tärkeintä on välttää omaa putoamista. Lumen kanssa askartelu on mielestäni kivaa, kun se on niin puhtaan valkea materiaali. Lisäksi tykkään kolasta.

Nämä hommat kun sain tehtyä, niin aurinko alkoikin olla jo horisontissa. Tämä ei johtunut pelkästään siitä, että olen hidas, vaan myös siitä, että aloitin aika myöhään, koska mm. katselin Lipposen haastattelun telkusta. En kyllä ole nopea missään hommassa, muuta olen jo oppinut hyväksymään sen.
Lipponen on kyllä järkimiehiä, mitä ei voi sanoa monestakaan nykypoliitikosta.

Laittauduin sitten sisälle ja tiskaussession jälkeen rupesin värkkäämään kuha Waleskaa, tai jotain sinnepäin. Siinä meni pullo valkoviiniä, osittain ruuanlaitossakin. Kuha oli hyvää ja sitä jäi vielä huomiseksikin - meillä nimittäin ei ruokaa heitetä roskiin!

Sitten pläjäytin telkkuun kytketyn mini Macin tulille ja katsoin Hector dvd:n kakkososan, eli sen, joka tulee sen varsinaisen kylkiäisenä. Siinä olikin pätkiä Hectorin uran varrelta eli n. 40 vuoden ajalta. Jostain syystä mieleen tuli herättäjäjuhlat ja kerettiläinen ajatus, että ne ovat oikeastaan juonnettuja karaokeja! Eli välillä lauletaan, ja sitten joku puhuu aiheesta, joka saattaa löyhästi liittyä seuraavaan biisiin. Tämä ei ole kuitenkaan niin kevytmielinen ajatus, kun aluksi saattaa tuntua, vaan ajattelin, että esim. Hectorin konsertti tietyllä setillä saattaisi vasta herättäjäjuhlakokemusta joillekin muille ihmisille. Paremmin teologiaan perehtyneet voinevat selittää miksi näin ei ole.

Samalla mietin osittain  valkoviinin viipyvän vaikutuksen ansiosta millainen taivas voisi olla.
No, sauna pitäisi olla järven rannalla, niin että sen terassilla voi istua järven pintaa katsellen ja kuikkien touhuja ihmetellen. Kerran vuodessa pitäisi saada tehtyä vastoja koivunoksista ja näillä sitten hakattua selkään kuuman löylyn saattelemana.

Pitäisi olla myös talvi ja tuntureita kuten Hemavanissa, jotta voipi tehdä telemark-käännöksiä puuterilumessa, mutta kissattu rinnekin on ihan hyvä, jos uutta lunta ei ole tullut. Hiihdon jälkeen saattaisi maistua kuuma rommi hunajan kera.
Luisteluhiihtomahdollisuus olisi myös poikaa. Jos vaikka samanlainen siivu, kuin Luulammilta Vellinsärpimäojalle, kun on lentokeli. Siinä loppumatka on loivaa alamäkeä, jossa saa taivaallisen vauhdin vaatimattomallakin tekniikalla.

Kesällä, jos taivaassa sellainen on, olisi mukava poiketa samanlaiselle seudulle, kuin Pihlajavesi Saimaalla on. Veneretki kalliosaarelle tai hiekkarannalle hellepäivänä piknikeväiden kera saa unohtamaan maalliset murheet.

Jos taivaassa on tietokoneita, niin toivottavasti niissä on ohjelmat, jotka eivät kovin usein kaatuile. Jos SAPin tekijät pääsevät taivaaseen, niin ei kannata niitä laittaa siellä ohjelmahommiin. iPod voisi olla ihan kiva, mutta en tiedä sitten mitä siihen saa ladattua eli onko ollut kovakin sensuuri, kun on musakokoelmaa laadittu?

Tuli vielä mieleen monta muutakin juttua, mutta ei varmaan kannata niitä ruveta selostamaan. Nimittäin kirjallisuus, ruokapuoli jne.

Kun sitten sain tämän toivomuslistan valmiiksi, niin huomasin, että kaikki nämä asiathan ovat jossain vaiheessa olleet tarjolla täällä ajassa ja nyt kauniina muistoina mielessä. Tästä päättelin, että taivasten valtakunta onkin jo täällä maan päällä, kunhan sen vain osaa nähdä!

Itselle on aina ollut vaikea ajatus, että siellä taivaassa on koko ajan sitä ylistämistä, kun sitä ei ole tullut tehtyä täällä ajassakaan. Kyllä siinä päivät sujuvat hitaasti, kun pitää koko ajan ylistää ja huomenna on luvassa sitä samaa.

On se varmaan kuitenkin ihmiselle paras paikka tämä maapallo! Täällä sitä ollaan, kotona maailmankaikkeudessa!

Hectorin jälkeen katselin Neil Youngin musa dvd:n Prairie Wind albumista, jossa oli mm. biisi When God Made Me. Huomasin siinä monia liberaaliteologisia sävyjä - eiväthän kaikki ole fundamentalisteja ameriikoissa - joka sai minut hyvälle tuulelle. Ihan hyvä dvd varsinkin meille varttuneessa iässä oleville!

Haluan vielä pahoitella, että tästä tajunnanvirtatyyppisestä vuodatuksesta puuttuu lähes tyystin teologinen sisältö. Palaan siihen ehkä myöhemmin toisessa yhteydessä!

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #103 : 13.02.11 - klo:12:19 »
Lainaus
Haluan vielä pahoitella, että tästä tajunnanvirtatyyppisestä vuodatuksesta puuttuu lähes tyystin teologinen sisältö.

ai miten niin puuttuu?

kirjoituksesihan oli kerrontaa olemassaolemisesta

- mitä parhainta teologiaa  :109:
Herra armahda.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #104 : 13.02.11 - klo:13:46 »
Jostain syystä mieleen tuli herättäjäjuhlat ja kerettiläinen ajatus, että ne ovat oikeastaan juonnettuja karaokeja!

Mikrofonit vaan puuttuu!
Siinä olisikin homma hankkia 30 000 mikkiä...
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna