Kirjoittaja Aihe: Tänään osa 12 eli tasan tusina  (Luettu 26300 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2577
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #60 : 23.01.11 - klo:23:34 »
Tapasin Pentin vaimon Lauttasaaressa. Hän kertoi miehensä olevan Lahdessa esitelmöimässä.


 Lauttasaaren kirkossa ja perinteikkäissä tammisissa herännäisseuroissa oli ainakin neljä nyt edessänne olevan foorumin kirjoittaja-aktivistia, kahden heistä nimimerkki alkaa s-kirjaimella, yhden k-kirjaimella ja yhden v-kirjaimella ( isolla tai pienellä kirjaimella ). :kahvi

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #61 : 23.01.11 - klo:23:41 »

 Lauttasaaren kirkossa ja perinteikkäissä tammisissa herännäisseuroissa oli ainakin neljä nyt edessänne olevan foorumin kirjoittaja-aktivistia, kahden heistä nimimerkki alkaa s-kirjaimella, yhden k-kirjaimella ja yhden v-kirjaimella ( isolla tai pienellä kirjaimella ). :kahvi

Onko kilpailukysymys? :icon_wink:

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2577
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #62 : 23.01.11 - klo:23:44 »
Onko kilpailukysymys? :icon_wink:


Muotoilu on kyllä vähän sellaista kun kilpailukysymyksissä. Mutta miettikää vaan nyt itse tykönänne.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #63 : 23.01.11 - klo:23:50 »
Täällä on nyt -24,9 pakkasta virallisen mittauksen mukaan. Paikka Joensuu ja Linnunlahti.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #64 : 27.01.11 - klo:08:34 »
Tänään on Paavo Ruotsalaisen kuolemasta kulunut 159 vuotta.
Paavo kamppaili vielä kuolinvuoteella kiusauksissa. Viimeisiksi sanoiksi on muistiinmerkitty erilaisin versioin samaa tarkoittavat:"Saatana sai luvan seuloa, niinkuin nisuja seulotaan, mutta sain toki voiton".

Albertina Nenonen, Paavon palvelija kertoi C.A. Malmbergille:" Yöllä ennen kuin aamupuolella kuoli, on ukko ollut suuressa kamppauksessa."



Paavon virsi:
http://www.youtube.com/watch?v=j8gdzwtsbdU

                                                                                 
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään
« Vastaus #65 : 27.01.11 - klo:17:56 »

olin aamuseuroissa eli markkinaseurojen jatkoseuroissa. Oikein kiva aloittaa lomapäivä yhteisin veisuin. Että minä rakastan siioninvirttä 287 'Huoneen ristin hiljaisuuteen'  :eusa_pray:

Kiva saada virren sanoittaja Jouko Ikola saarnaamaan talviveisuiden messsuun 6.3.
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #66 : 28.01.11 - klo:08:58 »
Vihdoinkin sain ajan polven tyhjennykseen. Piti ennen aamu kahdeksaa vähän jonottaa terv.aseman ovien takana, että pääsi jonottamaan ilmoittautumiseen.  :icon_eek: Saman päivän ajat menee nopeasti. Polvi tyhjennettiin viimeksi joulukuun lopulla ja taas on nestettä kertynyt. Päästä kai se sinne valuu. :003:

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #67 : 28.01.11 - klo:10:34 »

Piästähän se  :003:

En viitsinyt laittaa kelloa viideks soimaan lähteäkseni uimahallille, ajattelin et herään kuiteskin aikaisin kun lumitraktorit piirittävät korttelin. 
Kuinkas ollakaan heräsinkin vasta klo 8.40 ja päätinkin sit lähteä aamureippailulle. Se on noin 40 minsaa kävelyä ja siis ah, niiin ihana avanto. Ja nyt vasta aamupalalla. Aijuu, lehtikin on lukematta, siispä lukupuuhiin  :039:

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #68 : 28.01.11 - klo:10:47 »
Tänään tulee kuluneeksi Mannerheimin kuolemasta 60 vuotta.

Mannerheimin hautajaisista:

http://www.mannerheim.fi/01_elama/s_hautaj.htm
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #69 : 28.01.11 - klo:11:24 »
Olin aikoinaan Helsingin Postitalon ikkunasta katsomassa saattuetta, kun se meni talon editse. Mannerheimin arkku oli tykinlavetilla sotilaalliseen tapaan ja saattue oli pitkä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #70 : 28.01.11 - klo:13:20 »
Vihdoinkin sain ajan polven tyhjennykseen.

Hyvin sai lääkäri paksulla ruutalla nesteen tulemaan - 155ml. Tuntuu jalka vähän kevyemmältä. Kertoi olleensa keskussairaalan reumaosaston ylilääkärin opissa ja sen huomasi otteista. Kerran yksi nuori ja kokematon lääkäri tökkäsi neulan luuhun ja se kyllä sattui. >:(

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #71 : 28.01.11 - klo:20:32 »
Myyrällä on ollut tuollainen jalkahoito,

mie kävin toisenlaisesa - nimittäin  lymfahieronnassa.

Oli eka kerta.
Äitini mainosti, kun oli käynyt, että sellaiset talvisaappat, joista
vetoketju ei ollut vuosiin mennyt yläs asti kiinni (siis pohkeen paksuuden takia, ei risan vetoketjun  :icon_rolleyes: )
Ja jo YHDEN lymfahieronnan jälkeen saappaanvarsi meni kiinni!!

Ja täytyy sanoa minunkin, että jalat olivat hieronnan jälkeen
 kuin olemattomat = kevyet ja painottomat, hyvältä tuntui.  :icon_biggrin:

Suosittelen turpoaville jaloille.

Herra armahda.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #72 : 28.01.11 - klo:20:33 »
Myyrän polvesta tuli mieleen taas tämä henkilökohtainen omavaraisuus: perunanenä, makkarat vyötäröllä ja vettä polvessa.

Tuntuu, että olen tänän kirjoittanut jo joskus aikaisemminkin tänne, mutta syyttäköön siitä huonoa muistiani, tai jankuttamistani, tai ihan mitä vaan....
Pyryharakka

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22114
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #73 : 28.01.11 - klo:20:35 »
Ehkä minunkin reseptini pimeässä näkemiselle on jo tuttu: luuvalo otsassa ja hullun kiilto silmissä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #74 : 29.01.11 - klo:08:21 »
Minä jaloittelen lattajaloin, vasaravarpain, pihtipolvin, vaivasen luin ja nivelkivuin ja pattipolvin. Hampaatkin on kuluneet, olen kuin mustalaisen hevonen markkinoilla! :031:

p.s. Luut ei paista kyljistä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)