Kirjoittaja Aihe: Joulustressi  (Luettu 7028 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sadetta

• ystäväkansaa
Vs: Joulustressi
« Vastaus #15 : 22.12.10 - klo:21:12 »
..ajoittui minulla parille viime päivälle ja varsinkin viime yölle (nukuin kaksi tuntia). Pelkäsin nukahtavani töissä, mutta olikin niin paljon uutta opeteltavaa, etten edes haukotellut kertaakaan. Enää pientä siivousta ja sitten nauttimaan joulusta kaikkineen!   

Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Atanasia

• ystäväkansaa
« Vastaus #16 : 23.12.10 - klo:15:45 »
Laatikot tehty - tortut uunissa
joulustressi tasan 0  :109:

ulkona ihana sininen hämärä, pakkasta ja puhdasta lunta
- voiko ihminen enempää toivoa!?
Herra armahda.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #17 : 23.12.10 - klo:15:56 »
Kinkki on uunissa ja tuoksua alkaa tulla. Vaimo on tehnyt kaiken valmiiksi ja minä olen vain nilkuttanut paikasta toiseen. Tänään tulee yksi poika tyttöystävänsä kanssa sisämaasta, toinen poika perheineen ja tytär kinkkua maistelemaan. Yksi poika vaimoineen on toisella mantereella ja ei tule, kun on viimeinen joulu toistaiseksi siellä, kun kesällä Singaporeen muuttavat. Stressi ei voisi pienempi olla.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #18 : 23.12.10 - klo:15:59 »
Ruuat ja leipomukset valmiina, mutta meinaa väsyttää loputon siivoaminen. Minulla on kyllä ahkeria kavereita, mutta sittenkin. Kun sitä yrittää mukamas vähän paremmin siivota, niin siivoamista löytyy. En ole puhdistanut kaappeja enkä pessyt seiniä ja kattoja, mutta tuleehan sitä sotkua, kun kuusi roudataan sisään ja noista leipomisista j.n.e.

Ei ehkä varsinaisesti enää stressaa, mutta v ä s y t t ä ä.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #19 : 23.12.10 - klo:16:13 »
Ruokapuoli on tehty torttuja lukuunottamatta. Ne paistan aamulla. Joulupuuro tehtiin ohrapuurona uunissa. Sekametelisoppa  on valmis.
Kinkkua on jo vähän maisteltu. Veimme siitä päätypalan lapsenlapselle. Hän meni eilen synnyttämään mutta laittoivat takaisin kotiin. Tänään käydessämme hän oli sitä mieltä että joululapsi tulee. Lotta tapaa tänään 2 kk vanhan poikaserkkunsa. Runsaan vuoden sisällä 4. polvea syntyy 3. lapsi.
Kävimme jo haudoilla, kynttilät palavat 120 h. Pakkanen kiristyy, on oikea vanhan-ajan joulukeli. Hevosilla pitää olla loimet selässä, autollekin on kai otettava kirkkoreissulle lämmikettä konepellille.

Kohta sauna lämpiää. Matti sytyttää kynttilälyhtyä Busse-vainaan haudalle. Basson tuhka on jossakin muualla, mutta samalla kynttilällä muistamme
pitkä-ikäistä rakasta perheenjäsentämme.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)