Kirjoittaja Aihe: Tänään osa 10  (Luettu 40770 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
Vs: Tänään osa 10
« Vastaus #75 : 30.10.10 - klo:11:39 »
Minä arvasin että se pääsi irti taas... Ovelle tulee Jehovan todistaja ja sillä välin kuin saan sen pihalle on dosentti kommentoimassa...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa mami

• armon kerjäläinen
« Vastaus #76 : 30.10.10 - klo:23:14 »
Olin kirjamessuilla eilen ja tänään. Kävin myös kristillisten kustantajien osastolla. Vähän hätkähdin, kun löysin Jonas Laguksen kirjan Perus-Sanoman kustantamana.

Ja Pokstaavissa näin mt:n keskustelemassa vilkkaasti jonkun kanssa, enkä mennyt häiritsemään. :)
Lyö särö väärään varmuuteeni.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #77 : 31.10.10 - klo:09:21 »
Leena menee tänään.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #78 : 31.10.10 - klo:09:37 »
Olin kirjamessuilla eilen ja tänään. Kävin myös kristillisten kustantajien osastolla. Vähän hätkähdin, kun löysin Jonas Laguksen kirjan Perus-Sanoman kustantamana.

Ja Pokstaavissa näin mt:n keskustelemassa vilkkaasti jonkun kanssa, enkä mennyt häiritsemään. :)

Kirjassa ei ole enää copyrightiä, joten kuka tahansa saa sen kustantaa. Minulla on sama kirja WSOY:n kustantama ja kolmas painos 14.tuhat vuodelta 1961
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #79 : 31.10.10 - klo:13:26 »
Leena menee tänään.
Uhhuhhuh että oli kamalaa ja pettymys kyllä nyt, valitsin kai huonoimman mahdollisen ajan mennä sinne messuille eli keskipäivällä. Toivoton tungos, hälinä ja niin hirveää että vartissa sai päänsäryn. Olin saanut kutsulipun enkä löytänyt edes sen kutsujan kojua mutta jonkin semmoisen löysin joka on joskus julkaissut jotain minun.  Tuli haikea olo, silloin olin siel ite tosella puolella tiskiä. 

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #80 : 31.10.10 - klo:13:31 »
Kirjassa ei ole enää copyrightiä, joten kuka tahansa saa sen kustantaa. Minulla on sama kirja WSOY:n kustantama ja kolmas painos 14.tuhat vuodelta 1961
Aivan. Ja se on lorun lopuksi kaupallista toimintaa, eli kustantajankin on elettävä, ja katsottava mikä myisi. Tarjontaa piisaa, kohta jokainen on juklaissut jonkin tilapäistuherruksen minä luulen. Sen verran jaksoin kyynärpäitä käyttäen kuljeskella että oli tarjontaa joka lähtöön. Ajan hammas ne jauhaa alta puolen vuoden --- minä luulen että jotkut Sofi Oksaset jäävät sitten, eli kannattaa katsoa kahteen kertaan mitä ostaa... Leena haki Paul Cuelhoa mutta sillä kojulla oli juuri ryysistä.  Oli pakko paeta ulkoilmaan.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #81 : 01.11.10 - klo:09:45 »
Yks tärkeä asia. Onko kenelläkään tietoa tai tuliko nauhoittaneeksi kakkoselta lauantai-iltana tulleen Sophie Scholl - viimeiset päivät - pätkää? Katselisin kauhean mielelläni uudestaan.  Onko tästä tytöstä elämäkertaa olemassa?  Mihin se perustui, jäi aivan alkusenttimetrit näkemättä. Leena korvaa hyvin ihmeellisel taval (esimerkiksi rahalla) jos joku myy. Omaan käyttöön tietysti. Se ei ole Areenalla.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #82 : 01.11.10 - klo:23:44 »
Kirjoittajakouluilta ja niin kivaa. Nyt vain jo uni hyökkää nurkan takaa. Niin jees ryhmä kuin voi olla.  Leenalle on annettu niin  monta suurta päivää että hän on hämillään. Mistä hyvästä?  Kuinka siitä saisi jotakin yleishyvää sillä kohta on kuin tämän tulisi saada virrata eteenpäin, kaiken tämän.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #83 : 02.11.10 - klo:09:06 »
Leenasta virtaa foorumille päivätosia, asiantuntemusta, hauskuutta, impulsiivisuutta, ammattitaitoa ja persoonallisuutta. Saamme kiittää Sinusta
joka olet oma Leenasi.  Luulen että Meidän Herrallamme on sinussa vielä paljon käyttöä.   :eusa_pray:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #84 : 02.11.10 - klo:09:25 »
Leena, olet yläluokkaa, mutta sinun sairautesi on painanut sinut alas rukoilemaan armoa meidän kurjien körttien rinnalla.
🇫🇮

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #85 : 02.11.10 - klo:09:40 »
Leena, olet yläluokkaa, mutta sinun sairautesi on painanut sinut alas rukoilemaan armoa meidän kurjien körttien rinnalla.
Katinvillat yläluokkaa. Unohtakaa äkkiä koko juttu!  Mikään ei tunnu miltään yläluokkaiselta kun on siinä sisällä, kyllä varma on niin. Minä olen ihan kurja...
Mutta siksi minua jotenkin tuoreesti on riemastuttanut melkein riehaantumiseen se Jauchzet, froclocket... was heute die Högste getan!!!  Siis, minä elän siinä niinkuin en ikinä ennen... no en ole ennen päässyt juuri jouluoratoriota tekemään kun nämä on jaettu ennen vähän mandaateittain täällä ja tämä oli Suomen Laulun omaisuutta... en ikinä ole niin tosissani ajatellut että hurja, was die Högste getan, kuin nyt.  Ne sanat on muutenkin vailla vertaa, koraali 33, jossa puhutaan siitä miten tahdon elää kanssasi, Jeesus, täällä,  ja kerran ikuisuudessa.  Se on eräs ihanimpia kohtia. Se onn kuin elävää rukousta... niinkuin aina on olleet kaikki nuo oratoriot ja messut vaikken sitä huomannut ennen... no apteekkiin nyt, hopi hopi. Ei auta muu. Tai pitäiskö mennä oikeelle lääkärille? Ehkä pitäis. Poikkean Terveystalolla ruikuttamasa.

Poissa armonkerjäläinen

• armon kerjäläinen
« Vastaus #86 : 02.11.10 - klo:10:00 »
Tosi se on Leena, sinun juttusi saa tuntumaan päivän paremmalta, varmaankin meistä kaikista.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #87 : 02.11.10 - klo:22:00 »
Helsingin Sanomat uutisoi netissä:

"SK: Väärää tienreunaa kävelleille tytöille syyte kuolonkolarista

---Syyttäjän mukaan kaksi 15-vuotiasta tyttöä ovat osasyyllisiä onnettomuuteen, koska heillä ei ollut riittäviä heijastimia ja he kävelivät rinnakkain tien väärää puolta. Lisäksi heillä oli tummat vaatteet. ---"

Siitä seurasi kahden rekan kolari, jossa toisen rekan kuljettaja kuoli. Toinen rekka joutui väistämään tyttöjä.

Onpa todella harvinainen uutinen, kun tavallisesti tuntuu, että vaikka jalankulkija juoksisi tahallaan pensaan takaa auton alle, niin autoilija on aina syyllinen. Joskus todella ihmetyttää liikenteessä kävelijät tai pyöräilijät, jotka kulkevat rinnakkain, vaikka tie on kapea ja kummaltakin suuntaa olisi tulossa auto.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Atanasia

• ystäväkansaa
« Vastaus #88 : 02.11.10 - klo:22:34 »
Lainaus
Helsingin Sanomat uutisoi netissä:

"SK: Väärää tienreunaa kävelleille tytöille syyte kuolonkolarista

---Syyttäjän mukaan kaksi 15-vuotiasta tyttöä ovat osasyyllisiä onnettomuuteen, koska heillä ei ollut riittäviä heijastimia ja he kävelivät rinnakkain tien väärää puolta. Lisäksi heillä oli tummat vaatteet. ---"

Siitä seurasi kahden rekan kolari, jossa toisen rekan kuljettaja kuoli. Toinen rekka joutui väistämään tyttöjä.

Onpa todella harvinainen uutinen, kun tavallisesti tuntuu, että vaikka jalankulkija juoksisi tahallaan pensaan takaa auton alle, niin autoilija on aina syyllinen. Joskus todella ihmetyttää liikenteessä kävelijät tai pyöräilijät, jotka kulkevat rinnakkain, vaikka tie on kapea ja kummaltakin suuntaa olisi tulossa auto.

Samaa miekin ihmettelin.
Herra armahda.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #89 : 03.11.10 - klo:07:30 »
Minä olen kai ihan hirveä, mutta nyt minä en kyllä lähde mihkään töihin. Se kirjoitusjuttu oli omaa syytä, minä en voi sellaiselle mitään, ja kun ne vain elivät niin minun piti nähdä kuinka niiden käy. Minä soitan sinne kahdeksalta ja kysyn mitä on varattuna, otan taksin jos on jotain niistä nuorista, tänään tulee uusi ryhmä eikä niissä ole minulle vieraita, jos nuorissa ei ole mitään ihmettä niin aloittakoot rauhassa ilman minua, ei se toinen lääkäri ikinä käy aamukokouksissa niinkuin minä.  Minä menen perjantaina yliajalla tekemään lausuntoja jos niiltä puuttuu ja puuttuuhan niiltä...minä en edes oleta, että Leea olisi hoitanut sen asian kuntoon, vaikka me tapeltiin siitä kesällä niin että minä sanoin jotain ihan hirveää. Minä en pyytänyt anteeksi, minä tarkoitin sitä, mutta kylläkin että anteeksi - minun ei olisi pitänyt puhua näin, lipsahti kun soitit niin yllättäen.
Sillä oli huono omatunto kun tästä lausuntoasiasta minä itkin ja rukoilin ja selitin ja maanittelin koko kevään.  Niillä ON oltava lausunnoituna se aika jonka ne ovat joka tapauksessa meillä. Sanoin että monenko kollegan on kuoltava ennnen kuin se suostuu tinkimään ihanteista joita ei voi noudattaa... ei, kyllä miunä olen vielä ihan unessa. Minähän en edes kirjoita foorumille vaan jatkoa siihen rajaamisharjoitukseen, kun, minun ei pitänyt ikinä kirjoittaa kuin max vartti. Ja heti yöllä kävi niin... minä kuolen...

Hyvää päivää kullanmurut. Kyllä minä yskinkin koko yön ja jouduin taas lipittelemään kodeiinia, ja rintalastan taakse sattuu kun hengitän.  Ja kurkku on kipeä muttei NIIN kipeä etten minä muutoin menisi työhön.

Jos joku keksii miten minä sovittelen nämä palaset niin saa mitalin tai kunniamerkin tai mitä vain. Minun ON PAKKO kirjoittaa, sille minä en mahda yhtään mitään. Minun ON PAKKO tehdä psykiaterin hommia, tai minun yliuminäni repii minut pikku silpuksi. Minun ON PAKKO saada laulaa tai minusta tulee onneton ihminen. Minun ON PAKKO lukea teologiaa. Eikä minun terveyteni kestä sitä menoa.