Kirjoittaja Aihe: Tänään osa 10  (Luettu 40758 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
Vs: Tänään osa 10
« Vastaus #60 : 27.10.10 - klo:22:22 »
Eipä taida Jari Tervo uskaltaa heittää Koraania lattialle. Sanokoot Suomen laki mitä hyvänsä, niin siitä ei Tervolle hyvää seuraisi.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #61 : 28.10.10 - klo:15:57 »
Myöhästyin alusta hiukan ja minulta jäi tämä traaginen tapahtuma näkemättä. Muuten Baba on paljon paremman näköinen kuin Peter. Kauhein on Stan, joka asuu meidän pitäjässä Ruotsinkylässä, jossa puhutaan Stanin kotikieltä Ruotsia,
Stanin ääni takuulla kantaa teille olkkariin ilman telkkariakin. Eikä pidä yrittää olla hauska, ellei ole hauska.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #62 : 28.10.10 - klo:17:37 »
Stanin ääni takuulla kantaa teille olkkariin ilman telkkariakin. Eikä pidä yrittää olla hauska, ellei ole hauska.
Ei ollut telkkari päällä. Meillä ei ole muuten olkkarissa telkkaria. Vaikka Stan asuaa samassa pitäjässä kuin minä, niin meiltä on heille 6-7kilometriä eli lujaa saa huutaa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #63 : 28.10.10 - klo:17:59 »
Ei ollut telkkari päällä. Meillä ei ole muuten olkkarissa telkkaria. Vaikka Stan asuaa samassa pitäjässä kuin minä, niin meiltä on heille 6-7kilometriä eli lujaa saa huutaa.
Hän huutaakin lujaa...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #64 : 28.10.10 - klo:22:21 »
Voi tauti kun väsyttää tautisesti ja velvollisuus karjuu tekemättömistä töistä. En tee  >:(.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #65 : 29.10.10 - klo:16:52 »
Tämä on Leenan SUURI PÄIVÄ   ja dosentti Bonhoeffer pomppii  :026: :026: :026: :026: :026: myös pian alas hyllystä ellei pidä varaansa, Leena sai täyskäden systiksen aineopintojen tentistä, hurraa!  Muut aineet menee siinä, kunhan he läpi menevät, tämä on ainoa mistä Leena piittaa...  pitäiskö tarkistaa onko totta ja... kyllä nyt on tullut sensorille moka...  ei ole jaksanut lukea Leenan käsialaa... oli vielä keuhkokuume silloin ja piti mennä sairaalaan jos on kuumetta, ajattelin että enpä mittaa, niin se ei huoleta ketään... reilu yliannos Finrexiniä ja yskänlääkettä, ja taksi alle,  kyllä olinkin aika sumussa, ei otettu dopingtestiä...  

Se on tärkeää että on ymmärtänyt ne niinkuin piti... on niin... nyt jatketaan dosentin ajattelun mylläämistä seminaarissa... Hurraa!      :026: :026: :026: :026: :026:
« Viimeksi muokattu: 29.10.10 - klo:16:55 kirjoittanut Leena »

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #66 : 29.10.10 - klo:16:57 »
Kun katsoo niin tuntee myötäriemuitsevat: dosentti itse ja Barth, Bultmann, Hegel ja Kant, ihan tarkkaanhan sen huomaa eikö totta?
Noh kyllä Leena vähän piittaa myös eksegetiikasta ja kirkkohissasta aikanaan... ensi vuonna.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #67 : 29.10.10 - klo:17:53 »
Kun katsoo niin tuntee myötäriemuitsevat: dosentti itse ja Barth, Bultmann, Hegel ja Kant, ihan tarkkaanhan sen huomaa eikö totta?
Noh kyllä Leena vähän piittaa myös eksegetiikasta ja kirkkohissasta aikanaan... ensi vuonna.
Tuossahan on jo aikamoinen ykköskentällinen systemaattiseen kiekkokaukaloon! Kuka laitetaan maaliin?

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #68 : 29.10.10 - klo:19:50 »
Tuossahan on jo aikamoinen ykköskentällinen systemaattiseen kiekkokaukaloon! Kuka laitetaan maaliin?
Tästä tiimistä kyllä laitan Bonhoefferin hyökkäämään kärjessä, Barth soveltuu maaliin, Tillich kelpaa kyllä ainakin vaihtopenkille. Nietzcheä ei voi ihan turhana katsoa pitävänsä, muttei siitä ole oikein... se on vähän... Brunner vaihtopenkille jos nyt kovin moni menetetään niin hätätilassa... hätätilassa... Toivottavasti tätä ei seuraa hekotellen kukaan joka osaa nämä oikeasti Leena kun on amatööri...  ja lätkässä myös harrastelijan otteet mutta tämän verran minä käsitän että näin tämä menee.  :026:
« Viimeksi muokattu: 29.10.10 - klo:19:55 kirjoittanut Leena »

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #69 : 29.10.10 - klo:20:12 »
Kelpuutatko, Leena, suomalaisia Systematic Hockey League:iin? Olisiko dosentistasi kakkosketjun puolustajaksi?

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #70 : 29.10.10 - klo:22:55 »
Kelpuutatko, Leena, suomalaisia Systematic Hockey League:iin? Olisiko dosentistasi kakkosketjun puolustajaksi?
Taidan tuntea joukkuetta huononpuoleisesti, mutta dosentista  :026: on kaikkeen... parhaimmillaan on kyllä hyökkääjänä... etenevää sorttia... mutta kyllä, kyllä pärjää puolustajana myös, on varma niin.  Suomalaisista saattaisin ottaa Risto Saarisen, kyllä vain, siinä mies jossa on minusta ihan ruutia. Älykäs ja rauhallinen ja on osannut kirjoittaa dekkarin ja mieletön muistikapasiteetti. Seurasin hänen graduseminaariaan puoli vuotta kun onnistuin livistämään työstä, nimittäin. 

Alistair McGrath ei pääse mihinkään. Minä löysin ainakin viisi virhettä hänen kirjastaan. Ja se on tenttikirja.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #71 : 29.10.10 - klo:23:07 »
Hurja. Meinasin unohtaa Tomi Karttusen, Hän kuuluu valioliigaan ehdottomasti! Bonhoeffer-tutkija, ja yhäkään en ole päässyt hänen väikkärissään kuin sivulle noin viisi. Mutta luen sen vaikka haudan partaalla, olen asian ajatellut näin.  

Ja kyllä se joka opetti meitä on ihan hyvä jätkä, eli se Pekka Kärkkäinen.  Ei hiklannut yhtään vaikka meidän perusopetusnettikurssi aikanaan keskittyi viime vuosisataan --- piti lukea ihan muuta ... tolerantti kaveri kun ei suuttunut vaikka me läpätimme kaikkea muuta kuin oli ohjelmassa, niin pitkään kuin se muistutti systemaattista teologiaa.  Piti paneutua tunnareihin ja McGrathiin ja me sivuutimme ne jotenkin vilkaisulla, se vain meni niin... meistä demytologisointi ja uskonnoton kristiunusko ja Barth oli paljon kivampia, me sitten puhuimme tai puhe aina lipesi niihin... ja Tillich taisi olla kanssa jonkun juttu...

Se oli varsin erikoinen nettikurssiryhmä.

Oli kamala romahdus kun tämän jälkeen tuli käytännöllinen teologia. Sillä olisi pitänyt alkaa. Me olimme niin vauhdissa että keskustelimme puoli kesäkuuta vielä muusta kuin siitä, jäi niin  haikea olo kun systis päättyi.  Kirkkohissa on myös ihanaa, eksegetiikan saa jotenkin nieleskeltyä myös, vaikka se on tylsemmästä päästä. Arkeologia ei ole Leenan heiniä.
« Viimeksi muokattu: 29.10.10 - klo:23:12 kirjoittanut Leena »

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #72 : 30.10.10 - klo:11:18 »
Olen kyllä ihmetellyt kuinka on, kuin viime vuosisadan puolivälin jälkeen systemaattisessa teologiassa ei olisi tapahtunut mitään. Hiljaista kuin haudassa.
Ehkä suuret Luther-tutkijat ovat kesken tutkimuksiensa, mutta ei mitään innovointeja. Ei yh-tään mielenkiintoista ajatusta. Kaikki tyssäsi jollakin tavoin maailmansotaan.

Minä luulen että empiirinen positivismi murhaa luovuuden ihmisessä. Hän ei enää ajattele, kun ajatusta ei voi mitata, punnita eikä katsoa mikroskoopilla.  
Ja kun postmodernismissa jokainen ajatus on yhtä hyvä, ei ymmärretä mitä merkitystä ajattelulla ylipäänsä sitten on. Inflaatio.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #73 : 30.10.10 - klo:11:32 »
Naisten Hockey League on tuhlannut ruutinsa feministiteologiaan no kai sen sitten oli pakko. Mutten minä niihin mitään makua saa.  Ei niillä mitään todellisia teologisia innovointeja ole ellei sitten jokin ilmankin tiedetty eli että on hölynpölyä todeta, (tosielämästä!)  että Jumala "miehenä" ei oikein ymmärrä arkiasioiden päälle, parempi kääntyä Neitsyen puoleen...  Jumala pohdiskelee suuria linjoja ja vaihtaa autoon talvirenkaita...  Neitsyt katsoo että ne kanssa vaihdetaan, ja keittää aamukahvit ja huolehtii että lapset lähtevät kouluun ajoissa...

Leena tulee ja innovoi! Iso ihana mellastuskenttä irtipäässeelle psykiatrille!   :026:

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #74 : 30.10.10 - klo:11:37 »
Siinä  :026: puuhassa voisit  :026: :026: sitten lukea alkuun seuraavan tentin kirjat ja dispositio on tekemättä ja...