Kirjoittaja Aihe: Katso TV.stä  (Luettu 41829 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa maisakai

• ystäväkansaa
Vs: Katso TV.stä
« Vastaus #60 : 08.01.11 - klo:15:38 »
Olen kuullut usein myös erittäin elämyksellistä urkusäestystä ja -musiikkia jumalanpalveluksissa. Nuorena kerran oli ihan pakko (tavoistani poiketen) käydä urkuria kiittämässä jp:n jälkeen ollessani Lahdessa käymässä. Urkuri osoittautui olemaan nimeltään Kalevi Kiviniemi, ja myöhemmin hänen nimensä ja tyylinsä tulivat hyvinkin tutuiksi.  :)

Entisessä kotiseurakunnassani jumalanpalvelusmusiikkiin satsattiin voimakkaasti. Siellä käytetään hyvin vaihtelevasti urkuja, pianoa, sooloinstrumentteja kuten selloa, puhaltimia ym. sekä erilaisia laulumusiikkikokoonpanoja. Messu tuntuu juhlalta, kun musiikkikin on monipuolista.

Voimalasta vielä: Nylén ja Hiltunen taitaisivat edustaa sitä kristillistä intelligentsiaa, jota kaivattiin käymään keskustelua pappien oheen / sijaan. Teinilä ei oikein tainnut olla tilanteen tasalla. Liekö hänen puheistaan sitten saksittu joitakin olennaisia pointteja pois?

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #61 : 08.01.11 - klo:15:42 »
Tuolla aiemmin joku puhui pianosta kurjana säestyssoittimena. En voi muuta kuin olla samaa mieltä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #62 : 08.01.11 - klo:18:12 »
Jo edesmennyt setäni sanoi nuorelle kanttorille: "Kun minä olen kirkossa, älä liruta."

Eiku se olikin "lurita".
🇫🇮

Poissa Atanasia

• ystäväkansaa
« Vastaus #63 : 09.01.11 - klo:20:36 »
Herra armahda.

Poissa Atanasia

• ystäväkansaa
« Vastaus #64 : 10.01.11 - klo:17:30 »
Katsoiko kukaan

Sinä elävä  (Du levande)- elokuvaa?

Minä katsoin, se oli hauskan absurdi mutta tosi hyvä.
Herra armahda.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #65 : 10.01.11 - klo:21:54 »
Tänään klo 22.25 kakkosella kastettu-karkotettu Jehovantodistajan kohtalo.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #66 : 11.01.11 - klo:15:47 »
Meillä pyöri Urheilugaala koko illan. Kyllä tehtiin pitkän kaavan mukaan palkintojenjako. Hyvää mainostahan ohjelma oli eri lajeille . Paikalla olivat presidenttimme puolisoineen, Matti Nykänen uusimpine morsiamineen ja Marja-Liisa Kirvesniemi mm. Ja vaikka ketä!

Pohojalaaset naiset heitteli senioripainijoita kanveesiin näytöstyyliin harmonikan soidessa ja muutakin "kultturiohjelmaa" riitti, mutta sitten tuli vaiva jonka takia lähdettiin sairaalan päivystykseen.
Ja Lahden-piirin Minna Kauppi oli paras, kuten viime vuonna AinoKaisa Saarinen ja sitä edellisenä Satu Mäkelä-Nummela.
Onhan meillä myös Jari Litmanen ja Janne Ahonen, joten Hollola rules.

Radion sinfoniaorkesterin kapellimestari oli nuori lahtelainen Santtu-Matias Rouvali.  :eusa_clap:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa mami

• armon kerjäläinen
« Vastaus #67 : 11.01.11 - klo:22:45 »
Atanasia, minä katsoin sen Du levande. Jännä haalistunut väritys kuvissa ja hiljaista, hurjaa huumoria ja alakuloa. Tykkäsin! Yksi mies ajoi ruuhkassa ja kertoi untaan, kuinka oli joutunut sähkötuoliin. Mutta siellä sumuisen harmaassa ruuhkassa metri kerrallaan edetessään hänellä ei varmaan ollut sen kummempaa kuin sähkötuolissa. Nuori tyttö haaveili Micke Larssonista, rock-kitaristista, mutta sai hänet vain ihanassa hää-unessa. Hautajaisissa veisattiin Olen kuullut on kaupunki tuolla... pilvien tuolla puolen - onko siellä toivoa ja aurinko?
Lyö särö väärään varmuuteeni.

Poissa maisakai

• ystäväkansaa
« Vastaus #68 : 12.01.11 - klo:18:27 »
Tänään tulossa dokumentti Nokia Missiosta. Saa nähdä, millainen se on.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #69 : 12.01.11 - klo:19:26 »
Kuuntelin sitä aikani Radio Deistä. Sen se vaikutti että en taida katsoa. :-\
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Syterskalet

• aralla tunnolla
« Vastaus #70 : 13.01.11 - klo:00:34 »
Tänään tulossa dokumentti Nokia Missiosta. Saa nähdä, millainen se on.
Varmaan ainakin kaatuilua luvassa, mutta tuskin vetten päällä kävelyä!

Poissa maisakai

• ystäväkansaa
« Vastaus #71 : 13.01.11 - klo:13:22 »
Hyvin tehty dokumentti! Koivistosta sai vilpittömän kuvan - hän toimii niin kuin kokee kutsumuksekseen.
Tyyli ei vetoa minuun, mutta muita näytti olevan mukana. Suvaitkaamme myös erilaisia näkemyksiä.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #72 : 13.01.11 - klo:13:45 »
Markku Koivistoa kävi sääli, kestohymyn ja innostuneen pomppimisen alta näkyi loppuunkulunut sairas mies, joka ei osaa armahtaa itseään.

myyrä

• Vieras
« Vastaus #73 : 13.01.11 - klo:14:00 »
Katsoin illalla kiinnostavan ohjelman Wikileaksista ja sen perustaja Julian Assangesta. Mielestäni tällaisia sivustoja tarvitaan. Osa Wikileaksin henkilökuntaa oli kokenut Assangen johtamistavan itsevaltaiseksi ja kritisoi häntä siinä, että läpinäkyvyyttä muilta vaativa henkilö ei noudata itse periaatteitaan. He perustivatkin OpenLeaksin, joka toimii hieman eri tavalla ("pienemmästi"), mutta muuten samalla periaatteella.

Kuvat Irakista olivat kauheita. Siviilien hengellä ei ollut mitään arvoa. Amerikkalaiset kiduttivat pieniä lapsiakin. :'(

Poissa Jampe

• ystäväkansaa
« Vastaus #74 : 13.01.11 - klo:19:35 »
Katsoin illalla kiinnostavan ohjelman Wikileaksista ja sen perustaja Julian Assangesta. Mielestäni tällaisia sivustoja tarvitaan. Osa Wikileaksin henkilökuntaa oli kokenut Assangen johtamistavan itsevaltaiseksi ja kritisoi häntä siinä, että läpinäkyvyyttä muilta vaativa henkilö ei noudata itse periaatteitaan. He perustivatkin OpenLeaksin, joka toimii hieman eri tavalla ("pienemmästi"), mutta muuten samalla periaatteella.

Kuvat Irakista olivat kauheita. Siviilien hengellä ei ollut mitään arvoa. Amerikkalaiset kiduttivat pieniä lapsiakin. :'(

Katsoin myös tuon dokkarin.  Erittäin mielenkiintoinen oli!  Olen siinäkin samaa mieltä että tällaisia tarvitaan, vaikka liikkuvatkin siinä hämärällä rajalla.  Heillähän oli maailman parhaita hakkereita, nuoria matemaatikkoja ym. super-ammattilaista porukkaa ihan ympäri maailmaa.

Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-