Kirjoittaja Aihe: Tänään osa 9  (Luettu 33902 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22134
Vs: Tänään osa 9
« Vastaus #60 : 27.09.10 - klo:18:55 »
Ehdotan Leenan imurille nimeksi Apollo 11.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Tänään osa 9
« Vastaus #61 : 27.09.10 - klo:21:47 »
Itse en ole ajanut Linuxissa Windows-virtuaalikonetta, joten en osaa sen tarkemmin kommentoida. Sellaisen asentaminen vaatinee kuitenkin jo jonkin verran asiantuntemusta, eli se ei hoidu ihan next next -periaatteella.

Minulla oli Macissa aikoinaan virtuaali-Windows (pelkäsin vierotusoireita). Sikäli kun sitä joskus muistin käyttää, se toimi hyvin. Asennus tuli myyjän puolesta, mutta tuskinpa siinä mitään ihmeellistä olisi ollut. Nythän Macin vakiovarustuksena taitaa olla systeemi, jossa koneessa voi olla pari käyttöjärjestelmää. Niistä valitaan käynnistyksen yhteydessä se tarvittava.

Ainoa ongelma minulla liittyi navigaattorin kartta-cd:n lukemiseen. Se ei suostunut avautumaan Macin virtuaali-Windowsissa.

Käynnistyksen yhteydessä valittava käyttöjärjestelmä vastaa "oikeaa" Windows-konetta. Kaikki yleiset sovellukset toimivat varmasti, mutta erikoisemmat, kuten suomalaiset toimialakohtaiset sovellukset, on syytä testata, sillä niissä voi olla kaikenlaista "menneisyyden painolastia".

Mt

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään osa 9
« Vastaus #62 : 28.09.10 - klo:08:21 »
Ehdotan Leenan imurille nimeksi Apollo 11.
Loistavaa. Hän sai tämän nimen.
On kauniin sininen.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään osa 9
« Vastaus #63 : 28.09.10 - klo:15:13 »

Miksi menneisyyden asiat eivät jätä rauhaan? Miksi ne nostavat päätään joskus ihan yllättäen? Miksi ne tulevat aurinkoiseen kirkkaaseen kuulaaseen syyspäivään? Miksi ne saavat pienen sydämen yhä uudestaan ihan sykkyrälle? Miksi ne itkettävät yhtä paljon kuin tapahtuessaan vuosia vuosia vuosia sitten?  :'(

Miksi minä kyselen tänäkin päivänä miksi?

Tiedän - siksi.



"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10411
Vs: Tänään osa 9
« Vastaus #64 : 28.09.10 - klo:15:19 »
Oi
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään osa 9
« Vastaus #65 : 29.09.10 - klo:09:05 »
Miksi menneisyyden asiat eivät jätä rauhaan? Miksi ne nostavat päätään joskus ihan yllättäen? Miksi ne tulevat aurinkoiseen kirkkaaseen kuulaaseen syyspäivään? Miksi ne saavat pienen sydämen yhä uudestaan ihan sykkyrälle? Miksi ne itkettävät yhtä paljon kuin tapahtuessaan vuosia vuosia vuosia sitten?  :'(

Miksi minä kyselen tänäkin päivänä miksi?

Tiedän - siksi.


Tämä on samalla lailla lohdullista kuin Bonhoefferin vankilassa kirjoittama "Kuka minä olen". Hän huomasi mielialojensa kummasti vaihtelevan sen mukaan, pääsikö sellistä ulos vaiko ei (no ehkä niin on muillakin, kenellä tahansa) ja se muutti jopa hänen minäkäsitystään kovin, tuskastumiseen asti.

... "olenko tänään tämä ja huomenna tuo?"

..."sinun minä olen, Jumalani". 
Se riitti.  Riittäisipä minullekin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään osa 9
« Vastaus #66 : 29.09.10 - klo:09:16 »

 Leena,
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään osa 9
« Vastaus #67 : 30.09.10 - klo:07:40 »
Leena,

Voi hurja kiitos!  Väh. puolet kuuluu  :026:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään osa 9
« Vastaus #68 : 30.09.10 - klo:08:46 »

Juu, nyt nukuin hyvin, kymmenisen tuntia hujahti, havahduin kerran tunteeseen et on yhä yö ja ajattelin et miks en taaskaan nuku; kello oli kuiteskin jo kuusi. Jatkoin kuitenkin vielä kahdeksaan, vähän on uupunut olo (pääsispä järveen, nooh, jo sunnuntaiaamuna pääsen ja ihan Pyhäjärveen...) mut eiköhän tämäkin päivä tästä  :kahvi:

Tuo on kyllä ihan liian pieni teemukiksi, tämä on parempi 

Tänään on mieleistä puuhaa... Pakkaan hyvin mielelläni etenkin kun suuntana on pohjoinen 
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Tänään osa 9
« Vastaus #69 : 30.09.10 - klo:09:52 »
satman kuvaili sinua hippiäinen tosi hauskasti tuolla toisaalla
 - olet pörröinen ja pöllöinen ja naurat ja itket yhtäaikaa  :icon_biggrin:
Herra armahda.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään osa 9
« Vastaus #70 : 30.09.10 - klo:12:39 »

 :eusa_shifty:

En minä nyt yhtäaikaa, enkä minä siellä itkenyt...
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10411
Vs: Tänään osa 9
« Vastaus #71 : 30.09.10 - klo:13:41 »
satman kuvaili sinua hippiäinen tosi hauskasti tuolla toisaalla
 - olet pörröinen ja pöllöinen ja naurat ja itket yhtäaikaa  :icon_biggrin:

:eusa_shifty:

En minä nyt yhtäaikaa, enkä minä siellä itkenyt...


"hippis oli satmanin mielestä liian pörröinen (ei, vaan liian pöllöinen) [satmanin

kommentit suluissa]."

"satman yritti pitää hippistä kurissa; opasti ettei Paavon pirtissä saa nauraa (No kun kaikki muut olivat vakavia), itkeä kuulemma saa muttei vollottaa. Ja hippiäinen yritti kovasti hillitä itseään. Oikeasti hippis käyttäytyi hyvin mallikkaasti, ei nauranut yhtään liikaa ja tuskin satmankaan voi sanoa kimalsiko hippiäisen silmissä jokin. Hippiäinen itse myöntää että kyllä kimalsi, kyyneleet. Weisuumessu Paavon pirtissä oli koskettavin jumalanpalvelus missä hippis on koskaan ollut. Polvistuminen synnintunnustukseen pirtin lattialle oli jotain jota ei voi kuvailla."

http://www.h-y.fi/foorumi/index.php?topic=1888.0#lastPost

Siis kyyneleet kimalsi, ei itkenyt; mutta hippiäinen voi vain itse täsmentää, missä kohtaa Jumalanpalvelusta. Polvistumisen aikana? Jos silloin, naurun ja itkun välissä oli noin kymmenen minuuttia, koska minä toppuuttelin naurua ennen Jumiksen alkamista.



Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33861
Vs: Tänään osa 9
« Vastaus #72 : 30.09.10 - klo:16:21 »
Tänään oli Matin vuoro palvella lähimmäistä , aika tiukka paikka olikin!

Matti pyöräilee lähes joka iltapäivä n. tunnin ajan. Usein pyörä vie Niemen pienvenesatamaan ja Kahvisaaren melontakeskukseen. Siinä ajellessaan hän kuule järvestä kahden veneen väliin pudonneen vanhan miehen kainon pyynnön:"Voisitko vähän auttaa"! Mies oli omasta veneestään laiturille yrittäessään pudonnut ja kun vesi on alhaalla ja laituri korkealla yrittäminen oli huonoa. Mies sanoi olevansa lisäksi toisesta jalastaan halvaantunut.
Sitten mies neuvoo hakemaan veneestään pienet tikkaat, Matti valuttaa ne alas ja mies saa kuin saakin terveen jalkansa tikkaalle. Matti ylettyy käteen ja miehen laiturille.
Soitto läpimärän miehen vaimolle joka tulee autolla ukkonsa hakemaan talteen. "Veneily loppuu tähän!" oli vaimon kommentti. Olisivat rahaa antaneet, mutta onneksi ei näitä rahan edestä tehdä.   :059:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Tänään osa 9
« Vastaus #73 : 30.09.10 - klo:17:23 »
Kymmenen pistettä Matille  :023:, Hienoa kun sai toimia enkelinä :039:

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Tänään osa 9
« Vastaus #74 : 30.09.10 - klo:19:40 »
Tänään oli Sörnäisten klubitalon lehdistötyö-ryhmän kokous,
jossa ehdotin vuoden 2011 lehtiin kirjeenvaihtopalstaa New Yorkin Fountain Housen (klubitalon) kanssa.
Meillä oli työntekijävaihto keväällä 2010 ja ehdotinkin tulevaan lukuhuoneeseen ( entinen tupakkahuone )
New Yorkin kuvista A3-kokoisia printtejä seinälle, sekä kaduilta, puistosta ja klubitalolta.
Ohjaaja Riian saadessa lähempää työpaikan, teen ensinumeroon hänestä Photoshop-ohjelmalla
Halloween-pilakuvan. Sillä on helppo venytellä kasvojen mittasuhteita erisuuntiin ja käyttää apuna filttereitä
-ei tarvitse kuin vähän sommittelu-silmää..Riian päästä saan esim. hyvän halloween-kurpitsan.
Myös chatti-yhteyttä Tukholman klubitalolle olemme miettineet.
Paljastinko liikaa? :107:
http://www.helsinginklubitalo.org/
http://www.fountainhouse.org/
Elämä on kemiaa.