Kirjoittaja Aihe: Hyvää huomenta taas!  (Luettu 39019 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
Vs: Hyvää huomenta taas!
« Vastaus #90 : 01.10.10 - klo:09:01 »
Kaunista huomenta kaikille!

Meinasin töiden jälkeen mennä sienestämään, vaan täällä olikin pakkasaamu.  :017:  No, pitää katsoa onko se joka metsään mennyt. Ainakin suppiksia voi jostain kerätä.
Ja nyt kiireesti töiden ääreen.  :icon_wink:
Pyryharakka

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #91 : 02.10.10 - klo:07:48 »
Herätkää te hitaat sielut, on aamu.
Saiko Pyris sieniä?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #92 : 02.10.10 - klo:08:33 »
Huomenta!  Sumu saartaa maisemat jo toista päivää. Eilenkin vasta iltapäivällä valo voitti hämäryyden.
Tuonne kosteuteen ei kannata viedä vuodevatteita tuultumaan.

Päivä tuo tullessaan herttoniemeläiset. Tytär tulee luokkakokoukseen ja me ollaan miehissä kotihommissa. Saunotaan ja syödään ja pelataan fudista nurtsilla. Taas livahti Basso ajatuksiin. Se oli innokas hyökkääjä. Vävy sitä kaipaakin kovasti.

Huomenta erikoisesti myyrälle. Lintulaudalla on paljon erilaisia herkkuja, missä syöjät?

terv. outolintuna syntynyt Tikan tytär. Nyt olen punapääkin kun ostin vääräväristä hiusväriä!    :076:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #93 : 02.10.10 - klo:09:55 »
Huomenta Leena! Huomenta Riitta-mummi! Huomenta kaikki tasapuolisesti ja kristillisesti!

En myönnä olevani hidas sielu. Olen ehtinyt jo puuhastella paljon. Muun aamutoimen lisäksi alustin ruisleipätaikinan. Normaalisti en vain näitä aikoja malta istua koneen ääressä. Nyt annan leipätaikinan nousta.

Leenalle tiedoksi.    Mie sain mahtavimman tattisaaliin, mitä ikinä.
Reilun kokoinen sinikorini täyttyi upeista nuorista herkkutateista. Iman muutama kantarelli ja pikkuinen suppis. Jokunen kangas- ja haaparousku tarttui mukaan. Ja ainoastaan viisi hirvikärpästä.
Kun alkoi jo hämärtää tulin metsästä tielle. Samassa pari hirvimiestä meni samaan kohtaan, mistä juuri tulin. Toinen alkoi matkia hirven kiimaääntelyä ja sai 10-piikkisen hirvisonnin liikkeelle. Se tuli katsomaan "kilpakosijaa" ja hämmästyi, miehiähän ne vaan oli.
Laukauksia ei vaihdettu. Miehet olivat vain kartoittamassa tilannetta tämän aamun jahtia varten.

Riitta-mummi, älä huoli. Punainen väri on kaikein nopein haalistumaan. Kyllä se siitä.  :039:
Pyryharakka

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #94 : 02.10.10 - klo:11:00 »
Mahtavaa. Eritoten kun selviytyi vain viidellä hirvikärpäsellä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Sanneli

• ystäväkansaa
« Vastaus #95 : 02.10.10 - klo:13:06 »
Minulla menee kylläkin toisinpäin, olenhan rapu.   Jos on kivaa, huoletonta ja rauhaisaa, kellottelen siinä omassa onnessani. Tärkeimissä paikoissa ehkä muistan huikata kiitoksen yläkuntiin.

Mutta kun on todella huonosti asiat, sairautta, pelkoa, vihaa, pettymystä, silloin halajan Taivaan Isän syliin. Huudan apuja, rukoilen jos osaan.
Tyynnyn, odotan. Ja asiat alkavat hoitua. Usein apu-enkelinä tulee joku ihminen, on lähellä, mikä on joku lohdutus sinänsä. Joku avaa Sanan joka on just minun tarpeeseeni.
Nämä Pirskan Päivän tekstit ovat siksi hyvin tärkeitä minulle, jokapäiväinen leipäni.

Mulla myössii näinpäin. Varsinki jos ite oon sen aiheuttanu että asiat on huonosti. Sillon on valtavan tärkiää kuulla että se on jo eräänä perjantaina anteeksi annettu.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #96 : 03.10.10 - klo:07:18 »
Iloista aamua kaikille!
Olin illalla "Vanha jengin" tapaamisessa. Meitä on neljä ja puoli pariskuntaa, yksi jo manan majoilla, jotka olemme pitäneet yhtä opiskeluajoista, siis neljäkymmentä vuotta. Nyt enemmistö huilaa eläkkeellä.
Keskustelumme kulki paljolti ikäluokkamme tilanteessa.
On kiinnostavaa nähdä, kuinka kiinteäksi kanssakäymisemme kehittyy, kun kaikki ovat vapaita työelämän kahleista.
Yleisenä ja mielestäni syvällisenä ajatuksena olen tuuminut, että kypsyyden ja ylikypsyyden raja on kuin veteen piirretty viiva. Kukoistuksen ja mätänemisen tai hiipumisen vaihtelu tässä iässä voi olla tosiasia.
🇫🇮

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #97 : 03.10.10 - klo:08:39 »
Taiteessa on kuvatyyppi, josta käytetään nimeä Vanitas. Maalauksessa on yleensä kukkia, hedelmiä ja ruokaa. Muutama terälehti on pudonnut, omenassa on ruskea läikkä ja leipä päässyt kuivahtamaan. Siellä täällä on kärpäsiä ja jokunen etana.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #98 : 03.10.10 - klo:09:27 »
Vauhdikasta aamutuimaa kaikille!

Olen syöttänyt, juottanut, passannut kaikilla tavoin 6-henkistä perhettäni. Kiva eläväinen aamu. Kun pikku-ukot vanhempineen ovat yökylässä
on elämässä taas nuortmisen makua.

Puolen päivän jälkeen käymme kummitytön synttärikahveilla. Minä siirryn sieltä suoraan seuratuvalle kahvipöytää varustamaan.
Matti kantoi äsken pullapitkot pakasteesta sulamaan.

Tyttären kuvaukset luokkakokouskokemuksesta muistuttavat hiukan satmankin kukoistamis-mätänemis tuontemuksia. Kysymys on kuitenkin vasta 1965 syntyneestä porukasta.

Toimittaja-tytär koki olevansa myös outolintu insinööri-hoitaja porukoissa. Hän vaihtoi myöhemmin tämän matikkalinja reaalilinjaan ja löysi itsensä.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #99 : 04.10.10 - klo:08:41 »
Myöhästyneet huomenet. Kaikki ovat varmaan työn touhussa, joten toivotanpa minä kun vielä ehin.  :026:

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #100 : 04.10.10 - klo:08:46 »
Hyvää huomenta ja maanantaita kaikille! Jos yöpaita päällänetissä kirjoittelu on eläkeläisen työtä, niin työssäpä, työssä.

Matti kävi just ilmoittamassa että lenkille lähdetään vähän myöhemmin tänään kun on niin kylmä ja tuulinen ilma.

Poissa Viisveisaaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #101 : 06.10.10 - klo:07:50 »
Hyvää huomenta.
Tänään rakennusmessut.
Sinne sitten myymään rakennuslevyä, jota ystäväni toivat 41 kontillista Kiinasta.
http://web.finnexpo.fi/Sites1/FinnBuild/Sivut/default.aspx
Tervetuloa
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa hippiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #102 : 06.10.10 - klo:07:52 »

Huomenta, Leena ja muutkin ja terveiset virkistävästä Pyhäjärvestä!

Ja nyt aamupalalle  :kahvi:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #103 : 06.10.10 - klo:07:59 »
Huomenta Leena, hippiäinen, Kalistaja ja kaikki muut. :039:

Laitoimme hippiäisen kanssa samalla minuutilla tekstiä foorumille, tänään olimme taas aikaisia.
Pakkasyö on huurtanut katot valkoisiksi, autot jäisiksi ja koivut yhä keltaisimmiksi.

Mitä tänään tehtäisiin?  Minun täytyy ainakin palautta kaupungin omaisuutta kirjastoon. Kohtalaiset sakotkin saan maksaa kuudesta myöhässä olevasta kirjasta.
Säilöntä-aikaan jää lukeminen vähiin, vaikka kirjoja on pöydät ja hyllyt notkollaan.

Lotta tulee hoitoon muutamaksi tunniksi, mutta koetan ehtiä Dilan luentosarjan 2. osaa kuuntelemaan. Jaakko Ripatti aloittaa Karjalan kirkkojen evakkomatkasta.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #104 : 07.10.10 - klo:07:00 »
Huomenta aamunvirkut ja herättyänne enempi iltaihmiset.