Kirjoittaja Aihe: Päivän hyvä uutinen.  (Luettu 17197 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Päivän hyvä uutinen.
« Vastaus #60 : 24.10.10 - klo:18:15 »
Jampe!

Minulla kesä vielä jatkuu. Veneet on tosin kuivilla, mutta mies ei. Marraskuun eka viikonloppu menemme Katrin ja toisen purjehtijapariskunnan kanssa Päijänteen saareen kämpälle ja illan hämätyessä, rantasaunan löylyjen jälkeen iltapalan yhteydessä, ehkä punaviinipikarin ääressä katsomme kesän aikana kertyneet purjehduskuvat ja ehkäpä katsaus kuvien avulla myös menneisiin purjehduskausiin.

Hyviä virtuaalipurjehduksia!

Vai harrastat sinä purjehdusta?  Mukava kuulla! Itsekin olen kiinnostunut purjehtimisesta ja takaraivossa siintää hamassa tulevaisuudessa Folkkari tai mieluummin Marieholm IF.  Veneily on minulle tuttua jo lapsesta asti ja nykyisellä fiskarillani olen tehnyt pitkiäkin reissuja, pisin on tähän asti Porkkala-Vaasa väli. Ostin toissakesänä huvikseni ja lastenkin huviksi pienen terhi-sail jollan opetellakseni purjehtimaan ja kyllä vendat ja jiipit jo menee mukavasti; -ainakin sillä Terhillä! Fokkaa en ole vielä uskaltanut yksin ajaessa laittaa. Purjeilla ajaessa on uskomaton tunne kun muuta ääntä ei kuulu kuin tuulen puhallus ja kun tuuli pullistaa isopurjeen niin sen tuntee peräsinpinnassa ja muutenkin konkreettisesti. Maailman hienointa hommaa! Vaikka kyllähän se tuolla fiskarillakin puksuttelu on rentouttavaa kun sillä ei ajeta kovaa ensinkään vaan nautitaan maisemista ja pärjätään uppoumarungolla vähän kovemmassakin kelissä.

Teillä siellä etelässä kausi jatkuu kun meillä on jo matalat lahdenpohjukat jo jäässä ja lunta maassa.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 768
Vs: Päivän hyvä uutinen.
« Vastaus #63 : 26.10.10 - klo:09:54 »
Jampe!

Minä opettelin purjehtimaan täällä etelässä. Meidän perheen vene  on s/y Joy malliltaan Albin Vega. Nyt se on ollut pihassa kolme purjehduskautta; aluksi minun sairauden vuoksi ja sitten taloustilanteen vuoksi. Mutta vesille on päästy partiolippukunnan veneillä. Suurin osa lippukunnan kippareista asuu meillä eli valtaosa vastuusta niiden paattien suhteen on meidän perheen harteilla. Lippukunnalla on s/y Telkkä malliltaan Finn 26 ja s/y Sotka malliltaan Marieholm 20.

Ensi kesäksi on tarkoitus askarrella oma vene myös Päijänteen vesille. ¤0-vuotiaan moottorin peruskunnostus tai vaihto.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Päivän hyvä uutinen.
« Vastaus #64 : 26.10.10 - klo:15:58 »
Ellen väärin kuvittele niin Albin Vega taisi olla myös pitkäkölivene kuten folkkarikin? Onhan se kuitenkin jo sen kokoluokan paatti että siinäpä pitää hallita hyvin veneilytaidot ja tietenkin myös purjehdustaidot. No, kun kerran olet mukana meripartiohommassakin niin olletikin päästelet myös suoraan vierassataman laituriin purjeilla?   :icon_wink: :kahvi:
Laittaisin erittäin mielelläni lapsiani meripartioon ja voisin mennä ehkä itsekin mutta kun rannikolle on tästä sen verran matkaa ettei ihan iltasella viitsi sinne asti pyräyttää. Sen tähden reissumme onkin viikonloppureissuja ja sitten ollaan vähän pitempään kerralla. varteenotettavia järviä kun ei täälläpäin ole eli se on se meri ja sepä vaan minulle kelpaa kovastikin! Toivotan suotuisia tuulia ja antoisia loppukauden reissuja sinulle ja porukallesi!
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa mami

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 458
Vs: Päivän hyvä uutinen.
« Vastaus #65 : 26.10.10 - klo:22:18 »
Onkohan tämä hyvä uutinen jo foorumilla käsitelty: Jukka Tolonen tuli vankilassa uskoon veisaamalla körttihenkisiä virsiä.   :039: On sekin tapa tulla uskoon.  :003:

http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/usko/571/jukka_tolonen_loysi_virret_-_ja_uskon?sms_ss=facebook&at_xt=4cc7141cccee22e0%2C0
Lyö särö väärään varmuuteeni.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän hyvä uutinen.
« Vastaus #66 : 30.10.10 - klo:20:24 »
Helsingin Sanomat otsikoi netissä:

"Sata tsunamin jäljiltä kuolleeksi epäiltyä löytyi elossa Indonesiassa 16:22"

Ajatella, miltä tuntuu omaisesta, joka luuli rakkaansa kuolleen ja saakin hänet takaisin.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1569
Vs: Päivän hyvä uutinen.
« Vastaus #67 : 03.11.10 - klo:20:08 »
Kalasataman romanit saivat töitä! http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/kalasataman_romanit_saivat_toita/?ref=tf_iOKboksi_p1
Hiano homma! Sylykykupin asemasta on vaikia nousta iliman auttavaa kättä.
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Päivän hyvä uutinen.
« Vastaus #68 : 03.11.10 - klo:20:21 »
 Maunolle: Meidän perheessä on partiota harrastettu sukupolvien ajan mutta nyt on vasta kasvamassa ensimmäinen meripartiolainen. Lähtee muuten ensi viikonloppuna elämänsä ensimmäiselle partioleirille ja jos vanhat merkinsä paikkansa pitää takaisin palaa onnellinen, mutta hyvin väsynyt ja likainen pieni partiolainen, nm kokemusta on :icon_rolleyes:

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 768
Vs: Päivän hyvä uutinen.
« Vastaus #69 : 03.11.10 - klo:20:35 »
Yes! meme!

Innokas partiolainen on varmaankin Lahden Sinisissä, minun lippukuntani isävartiossa? Siniset täyttää tässä kuussa 70 vuotta. Siitä on kasvanut monia muitakin lippukuntia, mm. Harjunalustan Siniveljet, jossa meidän perhe partsailee.

Meillä on Päijänteellä Virmailansaaressa partiokämppä Salmela, Sinne pääsee purjehtien tai autolla. Sinisetkin ovat sinne tervetulleita purjehduksillaan, kun soittavat ensin minulle, niin saavat avaimen saunaan.

Nyt taitavat mennä Evajärvelle - vai menevätkö BP-majalle?

Lukijoille tähän tietokisakysymys: Mistä partiokämpälle on tullut nimeksi BP-maja, miksi sellainen nimi?

kyselee Mauno

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Päivän hyvä uutinen.
« Vastaus #70 : 03.11.10 - klo:20:51 »
Evajärvelle menevät. Mukavaa kun koko lippukunnalle on yhteinen leiri. Minun nuoruudenlippukunnalla oli tapana pitää syksyisin koko lippukunnan leiri jossa oli paikalla kaikki kynnelle kykenevät jäsenet vanhimmasta johtajasta pienimpään sudariin ja "meillä kaikilla oli niin mukavaa".

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22151
Vs: Päivän hyvä uutinen.
« Vastaus #71 : 03.11.10 - klo:21:42 »
Lukijoille tähän tietokisakysymys: Mistä partiokämpälle on tullut nimeksi BP-maja, miksi sellainen nimi?

kyselee Mauno

Luulen tietäväni. Äsken TV:ssä puhuttiin BP:stä ja öljynporauksen riskeistä. Sillä ei ole muuten mitään tekemistä partiolordi BP:n kanssa paitsi yhtiön kotimaa, Englanti. British Petroleum was not prepared.

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 768
Vs: Päivän hyvä uutinen.
« Vastaus #72 : 03.11.10 - klo:22:16 »
Polttaa, polttaa, Pena! Mutta tarkemmin!

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22151
Vs: Päivän hyvä uutinen.
« Vastaus #73 : 04.11.10 - klo:08:53 »
Ajattelin antaa muillekin mahdollisuuden tapaisen.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33901
Vs: Päivän hyvä uutinen.
« Vastaus #74 : 04.11.10 - klo:10:12 »
En keksi muuta. Lordi Baden Povell ? :017:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)