Kirjoittaja Aihe: Urputustopic numero tasan kymmenen  (Luettu 30286 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

myyrä

  • Vieras
Vs: Urputustopic numero tasan kymmenen
« Vastaus #75 : 13.09.10 - klo:05:19 »
Pakko urputtaa heti aamusta ja purkaa sydäntään parista asiasta, joita on tullut pitkään mietittyä.

Hengellisessä Kuukauslehdessä nro 9/2010 sivulla 16 haastateltava on mielestäni täysin oikeassa sanoessaan että "...Ärsyttäviäkin piirteitä on kansanliikkeessä tullut vastaan. -Olemassa olevia koodeja ei saisi murtaa ja eri mieltä oleminen tietää leimautumista..." Tällä foorumilla esim. punavihreistä ajatuksista leimautuu. Ollaan jopa nimittelemässä pakanaksi. Mietin sitä paljon puhuttua körttiläistä suvaitsevaisuutta - onko sitä vain puheissa, mutta ei käytännössä. Joidenkin mielestä(kö)? kaikkien körttiläisten täytyisi äänestää kokoomusta/keskustaa? Siis onko körttiläisyys kuitenkin yhtä jyrkkää ja tuomitsevaa kuin esim. vanhoillislestadiolaisuus, jossa todella ei saa muita äänestää. Tai saa, mutta sitten ei ole enää vanhoillislestadiolainen (Jorma Kurvinen: Raportti lestadiolaisuudesta, Kirjapaja Mikkeli 1980). Käsittääkseni siellä ollaan yhä tätä mieltä.

Ja vielä foorumin juoruakoille vinkkinä: ottakaa kunnolla selvää asioista ja niiden taustoista, yksipuolisiin juoruihin ja valkoisiin/mustiin valheisiin ei kannata luottaa.

Jos jollakin on esim. meikäläisen ajatuksista jotain sanottavaa tai muuta asiaa mielessään, niin mielelläni vastaan yv-viesteihin. Parempi selvittää asiat juurta jaksain kuin jäädä epätietoisuuteen.

**********************

Onneksi kohta pääsee raikkaisiin tuuliin ja vähäksi ajaksi ainakin eroon ahdistavista ajatuksista. Vielä on kuitenkin pimeää, mutta kohta valo voittaa.

SV 90

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Urputustopic numero tasan kymmenen
« Vastaus #76 : 13.09.10 - klo:08:44 »
Hoh. Vihreydestä en tiijä mutta sosialidemokratiaa minusta ei saa kuuraamallakaan. Vaikka miten puolue olis nyt alennuksensa tilassa. Näin on. Älä sure myyrä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Urputustopic numero tasan kymmenen
« Vastaus #77 : 13.09.10 - klo:08:56 »
Hoh. Vihreydestä en tiijä mutta sosialidemokratiaa minusta ei saa kuuraamallakaan. Vaikka miten puolue olis nyt alennuksensa tilassa. Näin on. Älä sure myyrä.

Uhhuh miten tuli vaarallinen heitto taas sillä nyt ihmiset ei tietty erota toisistaan jotakin sosiaalipropagandaa ja tätä torestans hirviää säikähdystä, että jutinan tähären, ihmisethän kuolee kuin kärpäset kun nyt on leikattu ja siinä kaikki. No, th-henkilökunta tietää että Meilahti on talous kuralla, mutta kyllä se pitäisi sen verta uskaltaa sanoa, että me emme nyt valitettavasti voi taata potilasturvallisuutta, eikä porskuttaa kuin kaikki olisi hyvin.

Toinen mikä piostää vihaksi on meidän yksiköissä vähän liikaa valtaa saanut ökyrikkaan liikemiessuvun kaikenperijätär joka säästää nyt kanssa ja purkaa ja hajottaa rakenteita minkä ehtii ja luennoi meille säästämisestä. Kaikki on oltu jo raivon partaalla; hän käsittää tehtävänsä nyt hieman väärin. Hänen asiansa ei ole selittää meillepäin, että yhteiskunta on nyt ja niinpoispäin, me olemme kuulleet sen kiitos, vaan katsoa ympärilleen ja puhua yhteiskuntaan päin meidän heikkojen puolesta, jos puhua pitää. Mutta kun ei mitään olla kjoskaan tehty niin eri sitten mitään osatakaan, Mitäs, kun ei suostuta olemaan kuin ylilääkärin virassa, eikä tajuta ettei se hänestä sivistynyttä ihmistä tee. Sivistys on muuta.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

  • Vieras
Vs: Urputustopic numero tasan kymmenen
« Vastaus #78 : 13.09.10 - klo:14:49 »
Sisko on vieläkin siellä Meilahdessa, mutta nyt eri osastolla. Toivottavasti hoitavat häntä hyvin.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Urputustopic numero tasan kymmenen
« Vastaus #79 : 13.09.10 - klo:16:13 »
Sisko on vieläkin siellä Meilahdessa, mutta nyt eri osastolla. Toivottavasti hoitavat häntä hyvin.
Uhhuh, anteeksi, en olisi kertonut mitään, jos olisin tiennyt. Mutta tämä on vähän klinikkakohtainen juttu. Joten ole huoleti. Ja minulla oli vähän bad luck ja noin. sillä neurologia on tässä maassa tontitettu ja minun tautini kuuluvat lähtökohtaisesti KYS:n piirille. Se on hupsua, mutta auttamatonta.  No, tavallaan, on ehkä hyvä että on tiedossa ettei se niin pomminkestävä mesta ole kuin joskus oli.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Sarai

  • Kotimatkalla
  • Viestejä: 309
Vs: Urputustopic numero tasan kymmenen
« Vastaus #80 : 13.09.10 - klo:18:09 »
Ihan tavallisen labrakäynnin jäljiltä viisi (5) reikää pitkin käsivartta kyynärtaipeesta ranteeseen. Pitää vissiin laittaa huomenna pitkähihainen paita töihin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33856
Vs: Urputustopic numero tasan kymmenen
« Vastaus #81 : 13.09.10 - klo:19:06 »
Oikea ranne yhä turvoksissa ja kutiaa kovasti viime perjantaisen ampiaisenpiston jälkeen. Hydrokortisoonivoide on yhtä tyhjän kanssa.
Nyt tätä on jatkunut jo yli kolme vuorokautta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Urputustopic numero tasan kymmenen
« Vastaus #82 : 13.09.10 - klo:19:20 »
Oikea ranne yhä turvoksissa ja kutiaa kovasti viime perjantaisen ampiaisenpiston jälkeen. Hydrokortisoonivoide on yhtä tyhjän kanssa.
Nyt tätä on jatkunut jo yli kolme vuorokautta.
Ota antihistamiinia ja jos se yhtään muuttuu tykyttäväksi ja kuumottaa ja turpoaa niin nuo höntiäiset kuljettavat joskus streptokokkia sylkirauhasissa. Muistan yhten kesän jona jo naurettiin sitä, kun hyttysenpistojen tähden jonotettiin päivystyksessä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Urputustopic numero tasan kymmenen
« Vastaus #83 : 13.09.10 - klo:19:22 »
Ihan tavallisen labrakäynnin jäljiltä viisi (5) reikää pitkin käsivartta kyynärtaipeesta ranteeseen. Pitää vissiin laittaa huomenna pitkähihainen paita töihin.
Nyt on joskus käyttäjillä semmosia ihme kanyylineuloja, minulta piti ottaa hiljan lopulta suoraan luun päältä, että teki kipeää, mutta viis on aika tehokkaasti. Otan osaa. Johan sitä on kuin narkkarin käsvarret, tuon jälkeen. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Urputustopic numero tasan kymmenen
« Vastaus #84 : 13.09.10 - klo:19:24 »
Kas kummaa, tahtois karkkia ja pullaa, eikä ole. Kohta viedään viimisiä.   :icon_eek:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Urputustopic numero tasan kymmenen
« Vastaus #85 : 13.09.10 - klo:21:28 »
Myyrälle ja muillekin. Minä en ainakaan ole, enkä ole ollut äänestämässä kokoomusta enkä keskustaa. Enhän minä kyllä mikään ihka oikea körttikään kyllä ole, kun ei ole sitä sukutaustaakaan körttiläisyydessä, enkä ole lukenut kaikkia niitä hyödyllisiä kirjoja, jotka ehkä pitäisi. Vaan siitä huolimatta kyllä minutkin huolittiin jäseneksi, eikä täältä foorumiltakaan ole vielä potkuja annettu.  :icon_biggrin:
Pyryharakka

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Urputustopic numero tasan kymmenen
« Vastaus #86 : 13.09.10 - klo:22:01 »
Myyrälle ja muillekin. Minä en ainakaan ole, enkä ole ollut äänestämässä kokoomusta enkä keskustaa. Enhän minä kyllä mikään ihka oikea körttikään kyllä ole, kun ei ole sitä sukutaustaakaan körttiläisyydessä, enkä ole lukenut kaikkia niitä hyödyllisiä kirjoja, jotka ehkä pitäisi. Vaan siitä huolimatta kyllä minutkin huolittiin jäseneksi, eikä täältä foorumiltakaan ole vielä potkuja annettu.  :icon_biggrin:

Minä tiesin ihan pienestä pitäen, että me olemme heränneitä (siihen aikaan ei puhuttu körttiläisistä ainakaan meillä päin). Olin jo pitkästi toisella kymmenellä enkä tiennyt, mitä puoluetta vanhempani ovat. Hirveän tärkeä asia vanhemmilleni ei ole ollut puolue.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Vs: Urputustopic numero tasan kymmenen
« Vastaus #87 : 13.09.10 - klo:23:27 »
päivän Vanjoki-uutinen ei yllätä yhtään viime pe uutisen jälkeen mutta Yle kyllä vetää altalipan kun nettikommentoinnistakin tehdään uutisia:
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/09/vanjoen_lahto_ei_ihmetyttanyt_nettikommentoijia_1976536.html
ottamatta kantaa kommentteihin joita en jaksanut lukea, niin kannattaisiko Ylen keskittyä olennaisuuteen eikä tehdä huuhaa-journalismia?

UGC = "user generated content" on harvoin sellaista mitä haluan uutissivulta lukea.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Urputustopic numero tasan kymmenen
« Vastaus #88 : 14.09.10 - klo:09:26 »
Minä tiesin ihan pienestä pitäen, että me olemme heränneitä (siihen aikaan ei puhuttu körttiläisistä ainakaan meillä päin). Olin jo pitkästi toisella kymmenellä enkä tiennyt, mitä puoluetta vanhempani ovat. Hirveän tärkeä asia vanhemmilleni ei ole ollut puolue.
Meillä oli hirvittävän tärkeä periaatteellinen kanta olla tylynkylmän puolueeton vaikka opettajienkin jäsenkirjoja jaeltiin mandaateittain, se aika urpututtaa joskus vieläkin. Mutta jotakin ikävää myyrä on kokenut, eihän hän muuten urputtaisi ja jostakin syystä muistan itse kyllä tutustuttuani mailanneen Joensuun suunnalle ainoalle tuntemalleni ns körtille, että onkos nämä kaikki noita jompaa kumpaa, sieltä vastattiin että se on myytti mutta sitkeä myytti.  Saahan niitä äänestää, Leena rakastaa kaikkia tänä aamuna.  Tällä hetkellä Leenaa urpututtaa tällä tulenaralla kentällä liikuttaessa demarien hölmöys ja se ettei niillä oikein ole älykkäitä poliitikkoja siellä, ja se että SAK taluttaa koko remmiä kuin koiraa narussa. Leena rupee kohta itte  >:(.  
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33856
Vs: Urputustopic numero tasan kymmenen
« Vastaus #89 : 14.09.10 - klo:09:36 »
Vanhempieni kotona olivat maalaisliittolaisia, vanhempani olivat siitä oikealle, minä ensin vielä oikeammalle, sitten pyhien joukkoon. Irtiotto ja nyt vapaa vaikka mihin. Kahteen sakkiin on jo kosittu ja seurakuntavaaleihin. En mene, olen humanisti harmaa eminenssi, ajan oikeaksi näkemääni asiaa missä voin.

Tässä ei ollutkaan mitään urputtamista.
Vanhusten, työttömien, syrjäytyneiden ja sairaiden asiat eivät ole oikealla tolalla.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)