Kirjoittaja Aihe: Rehellisyys  (Luettu 49475 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Salis

• ystäväkansaa
  • Körtti
Vs: Rehellisyys
« Vastaus #105 : 13.08.10 - klo:06:47 »
Mutta siis: Taito- ja taideaineita? Eikö se ole vähän lörpötystä. Ole ylipäätään hämmästynyt. Siiskö jommassa kummassa päässä työputkea saa haaskata aikaa? Johonkin niin joutavaan kuin koulutus? Mistä saakka kasvatustiede on ollut tiedettä, sitäpaitsi?P alojonko itselläsi on suorituksia? Cumun jälkeen aloin ihmetellä että mitäs tiedettä...

Minusta on hyvä, että lapset oppivat käsittelemään tuttuja työvälineitä sekä ilmaisemaan itseään. Yritys- ja työelämässä tarvitaan muutakin kuin matematiikan taitoa. Ylipäätään peruskoulun pitäisi palvella eri tavalla lahjakkaita ihmisiä kuten kielellisesti, matemaattisesti, spatiaalis-visuaalisesti, musiikillisesti, liikunnallisesti ja sosiaalisesti lahjakkaita ihmisiä. Nyt yritetään panna kaikki samaan putkeen ottamatta huomioon lainkaan sitä, mihin lapsilla on valmiuksia ja lahjakkuutta.

Acta, non verba.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #106 : 13.08.10 - klo:09:21 »
Minusta on hyvä, että lapset oppivat käsittelemään tuttuja työvälineitä sekä ilmaisemaan itseään. Yritys- ja työelämässä tarvitaan muutakin kuin matematiikan taitoa. Ylipäätään peruskoulun pitäisi palvella eri tavalla lahjakkaita ihmisiä kuten kielellisesti, matemaattisesti, spatiaalis-visuaalisesti, musiikillisesti, liikunnallisesti ja sosiaalisesti lahjakkaita ihmisiä. Nyt yritetään panna kaikki samaan putkeen ottamatta huomioon lainkaan sitä, mihin lapsilla on valmiuksia ja lahjakkuutta.

Mitähän sinäkin siitä asiasta tiedät... Esittelet jatkuvasti noita kuvitelmia, koska viimeksi kävit katsomassa? Ei - nyt ei kelpaa että ex-liitosta on kaksi poikaa.  Se nyt kertoo vain siitä että mies kykenee siittämään lapsen. 

Mahdatko tietää mikä on opetussuunniotelma, tuntikehys, ja koulun atk-luokkien hankintamahdollisuus? Entä työssäoppiminen? Kerro nyt edes se missä määrin tiedät jouston mahdollisuudesta, ihanko et mitään. Alan kyllästyä. Viimeinen sana on vain saatava eikä se ole ikinä että... niin, en ehkä ole kaikesta aivan täydellisesti perillä.

Ja kysyttiin mitä tehdä miinusväestölle? Syanidia leipään? Sillä tavoin saisit pitlää joka ikisen veroeurosi. Mitäs minäkään tässä lopullista ratkaisua tivaan, sehän on keksitty ajat sitten
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #107 : 13.08.10 - klo:09:35 »
Leena on vihainen. Älä suutu. Yritetään vaihtaa mielipiteitä rauhallisesti. Se häviää, joka provosoituu ja menettää itsehillintänsä. Ei ole kiva, että kaksi tappelee. Yleinen ilmapiiri myrkyttyy. Kaikki kärsivät. Lyökää, Leena ja Salis, kättä päälle sovinnon merkiksi. Sitten voimme jatkaa rakentavassa hengessä.
🇫🇮

Poissa karjalaisenkyösti

• ystäväkansaa
« Vastaus #108 : 13.08.10 - klo:09:36 »
Lainaus käyttäjältä: Leena
kannattaako ihmisiä kuntouttaa, kun halvemmalla päästään syanidilla?  Olen erittäin vakavissani!

Mielestäni kannattaa ehdottomasti yrittää löytää muita ratkaisumalleja ongelmaan.
Ajan henki on tosin viemässä yhteiskuntia tuohon mainitsemaasi ratkaisutapaan.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #109 : 13.08.10 - klo:09:56 »
Mielestäni kannattaa ehdottomasti yrittää löytää muita ratkaisumalleja ongelmaan.
Että ajanhenki kummittelee. Kuule, sellaista on tehty ihan suorastaan, päästiinpä vetelehtijöistä ja muustakin miinusväestöstä. Mikähän henki se silloin oli?

Itse ajan tympäytyä tähän kyttäämiseen vahtimiseen ja moraalisaarnoihin niin että jos sitä olisi kaapissa tai jostain saisin niin mene tiedä josko jo napsaisisin. Se olen minä nyt tällä kertaa eikä mikään pahuksen "ajanhenk"i. Näin ajattelevia ihmisiä' on ollut aina.  Herrajjesta, minunko veroillani sitä mentäisiin toista auttamaan - kaiken maailman vetelehtijöitä ja vedättäjiä?

Johan Jeesus oli pahoillaan ja vihainen fariseusten sydämen kovuudesta, joten puhuisit mieluummin hengestä ja jättäisit tuon "ajan hengen" vaikka johonkin museoon. Ei se mihinkään aikaan liity. Ihminen on haluton auttamaan toista ja ollut aina "sehän voi vaikka vedättää".  Mutta eipä liioin evä liiku kun mietittäisiin että mitenkä sitten voitaisiin auttaa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #110 : 13.08.10 - klo:10:02 »

En kannata syanidia enkä muita vastaavia aineita. Ajan henki on turha klisee. Ajat muuttuvat ja tieto lisääntyy. Nyt kannattaa hiukan antaa ajna kulua.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #111 : 13.08.10 - klo:10:05 »
Leena on vihainen. Älä suutu. Yritetään vaihtaa mielipiteitä rauhallisesti. Se häviää, joka provosoituu ja menettää itsehillintänsä. Ei ole kiva, että kaksi tappelee. Yleinen ilmapiiri myrkyttyy. Kaikki kärsivät. Lyökää, Leena ja Salis, kättä päälle sovinnon merkiksi. Sitten voimme jatkaa rakentavassa hengessä.
Mitäs hän aina on tietävinään... kai jokainen joskus suuttuu. Ja pettynyt minä olen.

Ja tuota... mitäs Satman jos vaikka pyytäisit että saataisiin ne "päivän tekstit" takaisin. Niitä luki mielellään. Mutta käsitän että ne häviää jos ne poimitaan neutraalisti toisen toimittamasta kirkkokalenterista ja joku lukijoista pamauttaa että jassoo... palstan toimittaja on ilmeisellä tappelutuulella ja  kostoretkellä, kun sattui olemaan sensisältöinen teksti? Minulla on aika hyvä muisti. Sen jälkeen ne hävisivät. Täällä joko saa sanoa suoraan, kunhan ei mene henkilöön, tai sitten olemme kaikki varovaisia. Ja tuo meni jo henkilöön, koska otti kantaa tunteeseen jota ei kai voi olla kun ihminen ei itse niitä tekstejä valinnut?   Kaipaan niitä tekstejä, nimittäin.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #112 : 13.08.10 - klo:10:07 »
En kannata syanidia enkä muita vastaavia aineita. Ajan henki on turha klisee. Ajat muuttuvat ja tieto lisääntyy. Nyt kannattaa hiukan antaa ajna kulua.
Hyvä Seppo. Joku alkaa vähän katkeroitua muutoin.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #113 : 13.08.10 - klo:10:13 »
Mitäs hän aina on tietävinään... kai jokainen joskus suuttuu. Ja pettynyt minä olen.

Ja tuota... mitäs Satman jos vaikka pyytäisit että saataisiin ne "päivän tekstit" takaisin. Niitä luki mielellään. Mutta käsitän että ne häviää jos ne poimitaan neutraalisti toisen toimittamasta kirkkokalenterista ja joku lukijoista pamauttaa että jassoo... palstan toimittaja on ilmeisellä tappelutuulella ja  kostoretkellä, kun sattui olemaan sensisältöinen teksti? Minulla on aika hyvä muisti. Sen jälkeen ne hävisivät. Täällä joko saa sanoa suoraan, kunhan ei mene henkilöön, tai sitten olemme kaikki varovaisia. Ja tuo meni jo henkilöön, koska otti kantaa tunteeseen jota ei kai voi olla kun ihminen ei itse niitä tekstejä valinnut?   Kaipaan niitä tekstejä, nimittäin.

Nyt kyllä Leena astuit pottuvarpaalleni. On kai niissä teksteissä valinnanvaraa. Pirska ei varmaan vieläkään hyväksy kommenttiani.
Pyydän anteeksi, Pirska.
🇫🇮

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #114 : 13.08.10 - klo:10:22 »

Yksi peruskoulun haasteista on sosiaalinen kasvatus, kaikkien erilailla lahjakkaiden oppilaiden totuttaminen arvostamaan toisiaan ja tekemään työtä yhdessä. Erityislahjakkuuta korostavien kaavailut näyttävät usein ruokkivan fakki-idioottien tehovalmennusta. Sellainen ei palvelisi oikeastaan ketään. Koulu ei siis ole kovin ahdas putki, siitä selviää ilman ns tasapäistymistäkin.

Poissa karjalaisenkyösti

• ystäväkansaa
« Vastaus #115 : 13.08.10 - klo:10:33 »
Lainaus käyttäjältä: SeppoS
Ajan henki on turha klisee.

Olisiko SeppoS suotavaa, että keskustelu ajan hengestä siirtyisi jonnekin muualle ja vaimenisi ainakin toistaiseksi täällä?

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #116 : 13.08.10 - klo:12:42 »

Olisiko SeppoS suotavaa, että keskustelu ajan hengestä siirtyisi jonnekin muualle ja vaimenisi ainakin toistaiseksi täällä?

Ajan henki on ihan oma aiheensa eikä kuulu tämän aiheen yhteyteen. Kuten sanoin se on myös klisee, mutta muut saavat silti olla eri mieltä siitä. En määrää mitä mieltä täällä on oltava. Tiedon ja kokemuksen lisääntyessä myös mielipiteet muuttuvat ja monet kutsuvat sitä ajan hengeksi, vaikka kyse on ihan eri asiasta. Näin on käynyt runsaasti viime aikoina. Tänään tiedämme enemmän kuin koskaan tätä ennen. Huomena olemme tiedoltamme vielä parempia. Siksi on vaarallista lukkiutua mielipiteisiin. Olkaamme rehellisiä myös itsellemme.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #117 : 14.08.10 - klo:06:26 »
Nyt kyllä Leena astuit pottuvarpaalleni. On kai niissä teksteissä valinnanvaraa. Pirska ei varmaan vieläkään hyväksy kommenttiani.
Pyydän anteeksi, Pirska.
Hän ei valinnut niitä vaan kopioi suoraan kirkkokalenterista juuri subjektiivisuutta varmuudella välttääkseen, muttei sitten enää viitsinyt, kun sai hyvästä työstä vain nälvintää palkakseen. Siinä oli oma hommansa. Olisi ilomeisesti pitänyt vielä arvuutella että tästyähän Satman pahottaa mielensä, etsitään eri vuosikerta tai kaivetaan viiden vuoden ikäinen Päivän Tunnussana, jos siinä vaikka olisi jotakin sööttiä.
Anteeksipyyntö on kaunis ele. Etenkin jos ymmärtää mitä teki, siis mitä on pyytämässä anteeklsi.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #118 : 14.08.10 - klo:06:56 »
Etenkin jos ymmärtää mitä teki, siis mitä on pyytämässä anteeklsi.

Pyysin anteeksi, että olen loukannut Pirskaa. Sitä pyydän anteeksi sinultakin, Leena. Kaikilta muiltakin, joita olen loukannut tai joiden mielen olen pahoittanut, tässä asiassa tai jossakin muussa, pyydän anteeksi.
🇫🇮

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #119 : 16.08.10 - klo:20:19 »
Pyysin anteeksi, että olen loukannut Pirskaa. Sitä pyydän anteeksi sinultakin, Leena. Kaikilta muiltakin, joita olen loukannut tai joiden mielen olen pahoittanut, tässä asiassa tai jossakin muussa, pyydän anteeksi.
Minä kans, mutta meni jo väärään ketjuun :026: :026:

Tosin ei ehkä kannata aina pyytää vain siksi että toinen  :021: .  Aina ei ole tehnyt mitään moitittavaa ja en tiedä mitä ajatella anteeksipyynnöstä silloin. Eräs tuttu (no, jonnekin näköpiiristä kadonnut) teologi joskus viime vuosituhasnnella sanoi kerran tästä keskusteltaessa että hänellä "on varaa" pyytää anteeksi.  Miksei. Silloin se tuntui hyvältäkin ajatukselta, että kaikilta pyytää, milloin ikinä epäileekään että joku nyt on äkeissään. 

Myöhemmin mietin uusiksi, ja nyt en tiedä mitä ajatella.  Jouduin myllerryksiin kun mietin sitä lääkäriä joka pyysi potilaan kuolemaa anteeksi omaisilta, ja nämä nostivat oikeusjutun.  Sen  verran tiesin että se oli aihetta katsoa ns luonnolliseksi kuolemaksi, vaikka siihenm liittyikin leikkauksen jälkeinen veritulppa, potilas oli 91v ja se komplikaatio käytännössä nopea kuin salama jos tulee, ei useinkaan ehditä todeta puhumattakaan että voitaisiin  hoitaa - keuhkoihin iski.   Siinä annettiin kaksinkertainen väärä viesti:  Ensinnäkin että oli tehty virhe, toiseksi, että kuolema voidaan estää - aina ja loputtomiin. Lisäksi nämä jotka protestoivat vanhuksiensa hoidosta toisinaan - sanon toisinaan kärsivät syyllisyydestä joka ei huojennu näin, he alkavat kysellä tekivätkö itse kaiken sen pappansa tai mammansa hyväksi - hyvin tavallista silloinkin kun kaiken ovat tehneet. Kuolemaa on vaikea hyväksyä, se tuntuu vääryydeltä, ja silloin se on aina jonkun syytä.  Tuo ei vain auta.