Kirjoittaja Aihe: Tänään osa 7  (Luettu 41173 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa meme

• ystäväkansaa
Vs: Tänään osa 7
« Vastaus #90 : 08.08.10 - klo:15:30 »
Lahdessa alkavat peruskoulut jo huomenna ja meillä on kotona yksi hermostunut tuleva ekaluokkalainen. No, kyllä äitiäkin jännittää miten homma lähtee menemään. Perheen vanhempi poika aloitti koulutaipaleensa 11 v sitten ja aloittaa nyt viimeisen amisvuotensa. Olen vielä vielä pari viikkoa töissä ja sitten jään työttömäksi ja pääsen vahtimaan pojan aamuja. Onneksi amikset alkavat vasta viikon päästä, niin isoveli valvoo ekaluokkalaisen aamut ainakin ensi viikon. Illalla kouluunlähtevien siunaamistilaisuukseen Ristinkirkkoon.

myyrä

• Vieras
« Vastaus #91 : 10.08.10 - klo:15:29 »
Pitkään olen kipuillut, kirjoitellako millekään foorumille tai edes seurailla mitään kun kaikki on tuntunut jotenkin turhalta ja tyhjältä. Johtuu varmaan jostain henk.kohtaisesta kriisistä; mene ja tiedä. Mutta tänään pitkällä linturetkellä luonnon helmassa päätös sitten kirkastui kuin itsestään. No sehän on körttifoorumi tietenkin. Mihinkä körtti karvoistaan pääsisi (ja k-foorumista  :icon_wink: ). Kun on lapsuudesta asti saanut nukahtaa Siionin virren hyrinään niin sehän se on kotoisinta :).

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #92 : 10.08.10 - klo:15:36 »
Sitä samaa tuntenee moni meistä ahkeristakin naputtelijoista. Turhautumista. Sitten tulee uusi inspis, joku kiva aihe tai hauska juttu.
Tasaisen tallaajiakin löytyy, läheltäkin, mutta minulla on aina ylämäki, alamäki, tyyni, myrsky, pimeä yö, kirkas päivä.

Minua pitää nyt lujilla Basson hiipuminen. En osaa tehdä päätöstä luopumisesta.
Tämä muistuttaa jo rakkaan anoppini viimeisiä aikoja. Basso itse taitaa tietää jo.

Lintumaailma on lähes tyystin hiljennyt, mitä nyt harakanpoikaset toilailevat.

Terveyttä sinulle.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

• Vieras
« Vastaus #93 : 10.08.10 - klo:16:30 »
Sitä samaa tuntenee moni meistä ahkeristakin naputtelijoista. Turhautumista. Sitten tulee uusi inspis, joku kiva aihe tai hauska juttu.
Tasaisen tallaajiakin löytyy, läheltäkin, mutta minulla on aina ylämäki, alamäki, tyyni, myrsky, pimeä yö, kirkas päivä.

Minua pitää nyt lujilla Basson hiipuminen. En osaa tehdä päätöstä luopumisesta.
Tämä muistuttaa jo rakkaan anoppini viimeisiä aikoja. Basso itse taitaa tietää jo.

Lintumaailma on lähes tyystin hiljennyt, mitä nyt harakanpoikaset toilailevat.

Terveyttä sinulle.

Kiitos terveyttä myös sinne. Luopuminen kaikesta rakkaaksi käyneestä on monesti vaikeaa ja tuskallista. Ja aina sen jälkeen on surua ja kaipausta, mutta myös kiitollisuutta siitä ajasta jonka rakkaan ihmisen tai vaikka rakkaimmaksi ystäväksi tai perhenjäseneksikin tulleen eläimen kanssa on saanut viettää. Veljeni itki aikoinaan marsun menetystä ja hautasi sen yhteen lehtoon, jossa oli kuullut kevään ensimmäisen mustarastaan laulavan.

Joskus luopuminen vanhasta on välttämätöntä jotta voi antaa tilaa uuden syntymiselle.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #94 : 10.08.10 - klo:17:13 »
Surullista, Bassoa ajattelen. Josko hän vielä, kun helteet väistyivät. Ne olivat koiralle kova haaste.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #95 : 10.08.10 - klo:21:49 »
Omaishoidosta viikko vapaata, asiakkailta ei ole tilauksia. Onpa outo tunne...

Mt

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #96 : 11.08.10 - klo:09:04 »
Pitäisi mennä suihkuun ja pestä tukka. Aivan liikaa vaadittu.  Omituista. Kun riittävästi laiskistuu ei viiti mitään.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #97 : 11.08.10 - klo:09:34 »
Olemme lähdössä Lahden Launeen perhepuistoon ja Marolan kotieläinpihaan. Ne ovat vakituiset käyntikohteet poikien kesävierailulla.
Perinteitä vaalien lounaaksi laitetaan grillissä ainakin maissintähkiä ja jotalin liharuokaa+ juustopastaa. Parmesania Vilholle paljon.

Vaari on opettanut pikku-ukot pelaamaan korttia. Eikä se ole Mustaa-pekkaa, vaan pokkaa. Siinähän heillä aika kuluu aamuin-illoin. Välillä lukevat, potkivat palloa pihalla ja katsovat meidän vanhoja VHS kasetteja, lasten sellaisia kuin Lumihauvat.

Naurunkiherrys kuulu alakerrasta. Viihtyisää ja mieluista näiden poikien elämän äänet tottuneena pelkkään hiljaisuuteen.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #98 : 11.08.10 - klo:12:23 »
Huhuu! Missä kaikki on?
Olenks mäkin siellä?
🇫🇮

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #99 : 11.08.10 - klo:12:27 »
Ulkona tietty. Miekii olin puistossa leikkimässä.

Tultiin, syötiin ja nyt olen taas tässä. Taidan lähteä päikkäreille, pikku-ukot ei. Vahtikoot mummin ja vaarin unta.

myyrä

• Vieras
« Vastaus #100 : 11.08.10 - klo:12:36 »
Taidan lähteä päikkäreille

Päikkäreillepä hyvinkin. Olo on tämmönen  :118: kun vähän nukkuu ja aikaisin herää.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #101 : 11.08.10 - klo:12:51 »
Näin on näppylät.
🇫🇮

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #102 : 11.08.10 - klo:13:56 »
Mikähän minus on vikana. Joku on.

Kävin lähipoliklinikalla kerjuureissullla, kärttämässä joutilaita lääkenäytteitä omille potilailleni. Sainpa koko saaliin. Ihan hyvä reissu. kun pussin pohja ei häämötäkään.. mutta muuten jäin vähän surullisena ihmettelemään.
Joku tekovika on pakko olla. En nyt tarkoita neurologista vikaa. Ne on niin tasaisesti kiinnostuneita yhdestä asiasta. Ne niin tosissaan miettii mihin koulutusrahat riittää ja kuka menee minäkin päivänä minnekin.
Jonkin on pakko olla vinksin vonksin kun ihminen on viidellä kanavalla yhtä kiinnostunut koko ajan.
Tietenkin näissä oloissa se on hyväkin - ehkä olisin onneton muuten - mutta sitä tuntee itsensä niin perin merkilliseksi otukseksi aina.  Viisi kuusi asiaa on yhtä tärkeitä jas viisi kanavaa auki yhtä aikaa. Ihme sotku tämä elämä kun vertaa. Ne on niin seesteisiäkin...

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #103 : 11.08.10 - klo:13:58 »
Leena! Kerro satmanille kaunis päiväsatu, jooko.
🇫🇮

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #104 : 11.08.10 - klo:14:13 »
Leena! Kerro satmanille kaunis päiväsatu, jooko.
Olipa kerran ihan hirrrmuinen haamu joka hyppäsi menneisyydestä ja alkoi elää Satmanin nahoissa. Minne Satman menikin, ei kukaan enää tiennyt kumpi on äänessä, ja kaikki olivat hämmennyksissään. Kun sillä haamulla oli kiire,. niin Satmanille tuli kiire., eikä Satman poloinen ymmärtänyt miksi kun haamulla ei ollut kärsivällisyyttä selittää.

Sitten se haamu teljettiin vankilaan ja se alkoi miettiä oliko se sittenkin hätiköinyt toimissaan - se sekoitti itsensä Moosekseen joka oli myös ollut kärsimätön ja haamu hokee nyt koko ajan ettei pääse Luvattuun Maahan, ja käy ihmisen hermoille.

Satman enää herätessään aamulla tiedä, pitääkö keittää kahvia Moosekselle, haamulle vai Satmanille, ja niillä on eri kahvimaku, ja haamu rutisee joka asiasta. Päästäkseen eroon haamusta Satman kirjoitti haamusta kirjan, mutta haamupas oli siihen täysin tyytymätön. Haamu vaatii Satmania kirjoittamaan uuden eikä ota kuuleviin korviinsa ettei niin tavata tehdä.

Siitä haamusta on hirveästi kaikenlaista harmia muutenkin. Satman pitäisi itse kurkuista mutta haamu pitää tomaateista ja Satmanin on nyt pakko syödä tomaatteja. Satman on raitis mutta haamu tupakoi ja Satmanin on poltettava ketjussa. Kauheinta on että nyt Satmanin pitää valvoa kaikki yöt odottaen milloin joko se haudataan Nebon vuorelle, valaskala nielaisee sen tai se hirtetään, sillä haamulla on täydellinen identiteettidiffuusio päällä. Haamu ei enää itsekään tiedä onko se Joona, Mooses vai mikä otus se onkaan.  Haamusta on erittäin vaikeata päästä eroon. Haamu on hyvin vaivalloinen. 

Tämä on Leenan päivätosi tänään.