Kirjoittaja Aihe: Sivuraiteella raide numero 3  (Luettu 25529 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sivuraiteella raide numero 3
« Vastaus #90 : 20.10.10 - klo:20:18 »
Leena, Päivädosentti.
Yödesantti  :098:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sivuraiteella raide numero 3
« Vastaus #91 : 03.11.10 - klo:02:16 »
Tämä on taas hyvin ihmeellinen tapaus, kello on jotakin ihmeellistä yöllä ja minulla on flunssa ja silti pakko mennä töihinkin joskus edes ja minä vain kirjoitin tarinan mummolle ja vaarille - kun on ihan mahdotonta keksiä mitään niille kun on kaikkea. Ja minä en tiedä mitä sitten tapahtuu kun minä en ikään kuin kirjoitakaan vaan jotakin muuta ja se tarina onkin mahdoton keskeyttää ja aika kuluu enkä ole syönyt en käynyt suihkussa enkä tajunnut mistään osapuilleen mitään, mutta nämä ihmiset elävät nyt taas jotakin varsin ihmeellistä elämää minun päässäni ja samperi... ensimmäistä kertaa pitkään aikaan tähän ei tule sässimään mikään issakaiset jankuttamaan että kill your darlings ja rakkaat rönsyt pois ennen kuin näyttää yhden... tappakoon omat rönsynsä minä saoin... kun ei tässä ole yhtään... minä en mahda mitään sille mitä nämä ihmiset tekevät..

mutta nitten sopisi päästää minut jossain elämäni vaiheessa vaikka nukkumaan... minä aina kiehun hellalle... se rupesi oikeasti minua sytyttämään kun se kirjoituskoulun nainen puhui ja minä ymmärsin että minun ei tarvittekaan nyt varoa ja hyssytellä ja miettiä mitä ihmiset sanoo kun tästä ei tule mitään muuta kuin mummon joululahka ja mummo on onnellinen saadessaan ottaa ihan kynän käteensä ja korjata kaikkia mitä hän kyllä ja mitä hän ei ainakaan... kerran se pilasi minun juhannuksen kun se oli jo painettu ja se jahtaa minua,... tämän hän kyllä ja hän on tehnyt merkinnät mummorukka, minä sanoin että hupsukos olet kun tämä on jo painettu ja julkaistu ja kustannettu ja tämä jotta seuraavaan painokseen,... voi taivas armahda operttajien tenavia. Kaikenikäisiä. Ne on vielä dementiakodissa samanlaisia Leena arvaa sen ja se on
ihan
kamalaa

Noh. Leena antaa myös sen punakynän. Dementiatesti  :075: :075: :075:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Vs: Sivuraiteella raide numero 3
« Vastaus #92 : 03.11.10 - klo:09:03 »
Leenan ja Penan kirjoitukset nostavat erilaisia tapauksia minun elämässäni.

Tuo valmiin kirjan editointi omilla kommenteilla tuli todeksi ollessani kulttuurilautakuntalaisena tutustumassa Lahden kaupungin kirjaston poistettuihin kirjoihin.
Eräskin desantti oli käynyt lause lauseelta läpi erään joko filosofian tai teologian oppikirjan. Lyijykynällä tehtyjä kommentteja oli marginaalit ja rivinvälit tunkoon asti täynnä.

Kirkkoveneitä tussilla, verta , repimistä ja kaikkea mahdollista "hauskaa" olivat lainaajat aikaansaneet.

Minulle kirja on arvokas , en siedä leivänmurusia tai rasvatahroja arvotavarassa, hengentuotteessa.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22150
Vs: Sivuraiteella raide numero 3
« Vastaus #93 : 03.11.10 - klo:10:13 »
Toisinaan on muuten siistissä kirjaston kirjassa niin vahva tupakan haju, että teosta pitää lukea käsivarren mitan päässä ja mieluummin ulkona.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sivuraiteella raide numero 3
« Vastaus #94 : 03.11.10 - klo:22:01 »
Lääkärileheltä luin - tai oikeastaan en jaksanu tai sekin on tulematta mutta kun kävin postin kattomasa näin lööpit - espanjalaiset tahtoo valtaosaltansa nyt eutanasiaa. Leena on nyt vähän... ei oikein mikään niitä asioita jotka menisi liukkaasti nielusta alas. Jätti kyllä miettimään taas kaikenlaista.  Kun, me tiedämme niin äärettömän vähän siitä kaikesta...  no, Leena on kyllä nyt turkasen sairas. Tahtokoot vaikka kuun taivaalta. Mutta eikös se ole katolinen maa? Pitäisi tietty lukea se juttu eikä vain otsikkoa, mutta kun on kipeä... minä en tykkää...  ei kuulu tapoihin, oikeesti mikään otsikkosurffailu ei, ... mitä sanoo taas pomo huomena?

Dosentti  :026:  on hyvin totinen. Minä muistan millä hiljaisella kunnioituksella minä luin sitä "Etiikkaa", ja lukua itsemurhasta kun sitä kollasin... ja muistin konsultaatiopolilta ne mummot kun oli varmoja että kupissa on kuolinpilleri ja niitä piti käydä sitten selvittelemäsä... . Tautikuolema usein; minä näen näin...   mutta lukea mielipide, niin kristallinkirkas ja selkeä, ihmiseltä, joka kahdesti on sitä miettinyt ja niin vakavasti. Jos murrun kidutuksessa ja annan  jonkun ilmi... olisiko se velvollisuus?  Minä en enää kestä... en voi silti toimia niin. "On vain pettymystä, vain katkeruutta... Minussa, oma poikani, kaikki luottamus, turva ja voima".
« Viimeksi muokattu: 03.11.10 - klo:22:05 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sivuraiteella raide numero 3
« Vastaus #95 : 03.11.10 - klo:22:11 »
Joopa, 60 prossaa haluaa laillistusta  ja kuulema hallitus ei suostu, koska juu, katolinen kirkko on tappi siinä. Minä en sitten rupea. Kouluttakoot siihen jotkut muut mutta lääkärit ei rupea. Se on niin. Vanhat pelkää jo ilmankin.
Eniten pelottaa syvästi masentuneet ja epätoivoiset ihmiset, joita kuitenkin voidaan auttaa. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Sivuraiteella raide numero 3
« Vastaus #96 : 08.11.10 - klo:17:53 »

Tässä pärskiessä tuli mieleen Veikko Huovisen mainio teos 'Lentsu'. Ois kiva tietää missä tämä mun pöpö mun mukaan hyppäsi, samaan tapaan kuin siinä romaanissa.
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Sivuraiteella raide numero 3
« Vastaus #97 : 09.11.10 - klo:15:43 »

"Kuinka vanha olisit, jos et tietäisi kuinka vanha olet?"


kysyy Positiivarit. Aika hyvä kysymys....
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Vs: Sivuraiteella raide numero 3
« Vastaus #98 : 09.11.10 - klo:16:47 »
No mie! Mie olisin vissii 14-vuotias! :017:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22150
Vs: Sivuraiteella raide numero 3
« Vastaus #99 : 09.11.10 - klo:18:59 »
No mie! Mie olisin vissii 14-vuotias! :017:
Nirppanokkainen, kikatteleva, teini-ikäinen pimu.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Vs: Sivuraiteella raide numero 3
« Vastaus #100 : 11.11.10 - klo:13:24 »
Tytönhupakko tässä lähettää isänpäivän iloksi lasten piirustuksia.

(jokaisessa kuvassa löytyy selausnuoli eteenpäin hiirellä oikeata laidasta etsimällä)

Miun lempikuva on nro 11

http://www.ess.fi/?article=303253#1
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sivuraiteella raide numero 3
« Vastaus #101 : 12.11.10 - klo:15:29 »
Olisiko jo kohta tarpeen aloittaa uusi ketju "aaveiden kesken"?  Siellä saattaisi olla kysti käöydä jos ei saa yöl unta.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Vs: Sivuraiteella raide numero 3
« Vastaus #102 : 12.11.10 - klo:16:53 »
Kannatetaan. Mie vain nukun ylleensä yöllä, mutta tonttuni valvoo. :017:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sivuraiteella raide numero 3
« Vastaus #103 : 12.11.10 - klo:22:54 »
Keksikää joku hyvä aihe. Leenan tekee mieli kirjottaa eikä hän keksi. Luonnollisesti hän kirjoittaa  :026:  kahtakin juttua mutta muuta kans. Jotakin hyvin mystillistä. Voittajalle tarjotaan donitsi ja kahvit jossakin lähinnä nyt Oulussa tai minne nyt kaikki tulee... siis.. vaikka jokin taivaallinen donitsi iankaikkisuuden puolella, rantapaviljongissa lasisen meren äärellä ellei ennen ehitä... 

 kuka keksii omalaatuisimman.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Vs: Sivuraiteella raide numero 3
« Vastaus #104 : 13.11.10 - klo:09:07 »
Satman, yö-Pöllö keksi jo! :eusa_clap:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)