Kirjoittaja Aihe: Päivän teksti vol 4.  (Luettu 56553 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
Vs: Päivän teksti vol 4.
« Vastaus #90 : 21.08.10 - klo:17:46 »
Siionin virsi 104. Peura janoissansa...
http://www.h-y.fi/sv/sv_101-110.html#104
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #91 : 21.08.10 - klo:18:31 »

Päivän sana

Käännä katseesi pois synneistäni ja pyyhi minusta kaikki pahat tekoni. Jumala, luo minuun puhdas sydän ja uudista minut, anna vahva henki. Ps. 51:11-12

http://evl.fi/
🇫🇮

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #92 : 22.08.10 - klo:14:59 »
Varmaan jokainen on jo kuullut tämän päivän lukukappaleet ja evankeliumitekstin, joten tässäpä päivän sana.
Uskonkirjat.net

Päivän Sana 22. elokuuta 2010
"Noudata hänen säädöksiänsä ja käskyjänsä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, että sinä ja sinun lapsesi sinun jälkeesi menestyisitte ja että eläisit kauan siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle ainiaaksi."
5. Moos. 4:40

Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #93 : 22.08.10 - klo:18:03 »
Lähtekäämme siis hänen luokseen leirin ulkopuolelle, hänen häväistystään kantaen. Eihän meillä täällä ole pysyväistä kaupunkia, vaan me odotamme ikävöiden sitä kaupunkia joka tulee. Olkaamme sen tähden hänen välityksellään alati uhraamassa Jumalalle kiitosuhria, niiden huulten hedelmää, jotka tunnustavat hänen nimeään (Hepr 13:13-15)

Hyvä on kiittää Herraa, laulaa ylistystä sinun nimellesi, Korkein (ps 92:1)

Se, joka asuu Korkeimman suojassa, ja yöpyy Kaikkivaltiaan varjossa, sanoo näin: Sinä, Herra olet minun turvapaikkani, Jumalani, sinuun minä turvaan. Herra pelastaa sinun linnustajan ansasta ja pahan sanan vallasta. Hän levittää siipensä yllesi, sinä olet turvassa niiden alla. Hänen uskollisuutensa on sinulle muuri ja kilpi. Et pelkää yön kauhuja, et päivällä lentävää nuolta. (Ps 91:1-5)
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #94 : 22.08.10 - klo:18:37 »
Sama on ihminen ollut silloin yli 2000 vuotta sitten kun psalmista on laulanut. Sama raukka pelkuri joka pelkää yön kauhuja ja päivällä lentäviä nuolia
jotka tänäisenä aikana voi katsoa vaikka pahoiksi sanoiksi työpaikoilla ym. Siipiesi suojaan mua kätke oi Jeesus Herrani!.
Tämä psalmi on minun rukouksiani.
Se Hebrealaiskirjeen paikka ei tahdo aueta ja huono olen ylistämäänkin omissa voimissani. Mutta joskus joku tulee nahkoihini ja ylistyskin pulppuaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Salis

• ystäväkansaa
  • Körtti
« Vastaus #95 : 23.08.10 - klo:07:20 »
1. Joh. 4:7-21

7 Rakkaat ystävät, rakastakaamme toisiamme, sillä rakkaus on Jumalasta. Jokainen, joka rakastaa, on syntynyt Jumalasta ja tuntee Jumalan.

8 Joka ei rakasta, ei ole oppinut tuntemaan Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.

9 Juuri siinä Jumalan rakkaus ilmestyi meidän keskuuteemme, että hän lähetti ainoan Poikansa maailmaan, antamaan meille elämän.

10 Siinä on rakkaus -- ei siinä, että me olemme rakastaneet Jumalaa, vaan siinä, että hän on rakastanut meitä ja lähettänyt Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.

11 Rakkaat ystävät! Kun Jumala on meitä näin rakastanut, tulee meidänkin rakastaa toisiamme.

12 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Mutta jos me rakastamme toisiamme, Jumala pysyy meissä ja hänen rakkautensa on saavuttanut meissä päämääränsä.

13 Me pysymme hänessä ja hän pysyy meissä; tämän me tiedämme siitä, että hän on antanut meille Henkeään.

14 Me olemme nähneet, että Isä on lähettänyt Poikansa maailmaan pelastajaksi, ja siitä me todistamme.

15 Joka tunnustaa Jeesuksen Jumalan Pojaksi, hänessä Jumala pysyy, ja hän pysyy Jumalassa.

16 Me olemme oppineet tuntemaan Jumalan rakkauden kaikkia meitä kohtaan ja uskomme siihen. Jumala on rakkaus. Se, joka pysyy rakkaudessa, pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä.

17 Jumalan rakkaus on saavuttanut meissä täyttymyksensä, kun me tuomion päivänä astumme rohkeasti esiin. Sellainen kuin Jeesus on, sellaisia olemme mekin tässä maailmassa. Pelkoa ei rakkaudessa ole,

18 vaan täydellinen rakkaus karkottaa pelon. Pelossahan on jo rangaistusta; se, joka pelkää, ei ole tullut täydelliseksi rakkaudessa.

19 Me rakastamme, koska Jumala on ensin rakastanut meitä.

20 Jos joku sanoo rakastavansa Jumalaa mutta vihaa veljeään, hän valehtelee. Sillä se, joka ei rakasta veljeään, jonka on nähnyt, ei voi rakastaa Jumalaa, jota ei ole nähnyt.

21 Tämän käskyn me olemmekin häneltä saaneet: joka rakastaa Jumalaa, rakastakoon myös veljeään.
Acta, non verba.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #96 : 23.08.10 - klo:20:06 »
Päivän Sana 23. elokuuta 2010

Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti.
Hepr. 13:8

Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #97 : 24.08.10 - klo:14:02 »
Päivän Sana 24. elokuuta 2010

Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi.
1. Kor. 1:30

Ihan rehellisesti sanottuna minusta tämä on semmoista kaanaan kieltä, että tulee mieleen matematiikan säännöt, + - - + +.

Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #98 : 24.08.10 - klo:22:10 »
Päivän Sana 24. elokuuta 2010

Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi.
1. Kor. 1:30

Ihan rehellisesti sanottuna minusta tämä on semmoista kaanaan kieltä, että tulee mieleen matematiikan säännöt, + - - + +.

Oli niin. Luin moneen kertaan, kuka, mikä ja mistä ja minkä kautta, ja tätä en oppinut ulkoakaan kai sen takia... vaikka luulisi oppivan kun lukee ja lukee.  Kristus tuli on yksi asia, sitten saattaakseen mihin tilaan, sitten putosin. Täytyy hakea koko luku.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #99 : 24.08.10 - klo:22:56 »
Nyt näköjään taas päivän teksti löytyy myös kirkkovuosikalenterista. Tässäpä huomiselle.

Keskiviikko, 25.8.2010

Sana tänään:

Meidän kykymme on saatu Jumalalta, ja hän on myös tehnyt meidät kykeneviksi palvelemaan uutta liittoa, jota ei hallitse kirjain vaan Henki. Kirjain näet tuo kuoleman, mutta Henki tekee eläväksi.

2 Kor. 3:5-6

Onko tuo kirjain kenties lain kirjain, voisiko joku viisaampi valaista?
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #100 : 25.08.10 - klo:21:52 »
Torstai, 26.8.2010

Sana tänään:

Hyvin hän on kaiken tehnyt. Kuurot hän saa kuulemaan ja mykät puhumaan.

Mark. 7:37

Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #101 : 26.08.10 - klo:20:24 »
Perjantai, 27.8.2010

Sana tänään:

Herra, minun Jumalani,
sinua minä huusin avuksi,
ja sinä teit minut terveeksi.
Herra, sinä pelastit minut tuonelasta.
Hautaan vaipuvien joukosta
sinä toit minut takaisin elämään.

Ps. 30:3-4

Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #102 : 27.08.10 - klo:18:58 »
Tässäpä valmiiksi huomisen teksti.

Lauantai, 28.8.2010

Sana tänään:

Sinä muutit itkuvirteni karkeloksi,
riisuit yltäni suruvaatteen
ja puit minut ilon pukuun.
Siksi minä laulan sinulle kiitoslaulun,
laulan koko sydämestäni enkä vaikene.

Ps. 30:12-13

Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #103 : 28.08.10 - klo:20:03 »
Sunnuntai, 29.8.2010

1. lukukappale

Miika 6: 6-8

- Mitä minun pitäisi tuoda,
kun astun Herran eteen,
kumarrun korkeimman Jumalan edessä?
Toisinko hänelle uhreja,
vuoden vanhoja vasikoita?
Miellyttävätkö Herraa tuhannet pässit
ja virtanaan tulviva uhriöljy?
Pitäisikö minun antaa esikoiseni rikkomuksestani,
oma lapseni synninteostani?
- Sinulle, ihminen, on ilmoitettu, mikä on hyvää.
Vain tätä Herra sinulta odottaa:
tee sitä mikä on oikein,
osoita rakkautta ja hyvyyttä
ja vaella valvoen, Jumalaasi kuunnellen.

2. lukukappale

1. Joh. 4: 7-12

Rakkaat ystävät, rakastakaamme toisiamme, sillä rakkaus on Jumalasta. Jokainen, joka rakastaa, on syntynyt Jumalasta ja tuntee Jumalan. Joka ei rakasta, ei ole oppinut tuntemaan Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus. Juuri siinä Jumalan rakkaus ilmestyi meidän keskuuteemme, että hän lähetti ainoan Poikansa maailmaan, antamaan meille elämän. Siinä on rakkaus - ei siinä, että me olemme rakastaneet Jumalaa, vaan siinä, että hän on rakastanut meitä ja lähettänyt Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.
    Rakkaat ystävät! Kun Jumala on meitä näin rakastanut, tulee meidänkin rakastaa toisiamme. Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Mutta jos me rakastamme toisiamme, Jumala pysyy meissä ja hänen rakkautensa on saavuttanut meissä päämääränsä.

Evankeliumi

Luuk. 10: 25-37

Muuan lainopettaja halusi panna Jeesuksen koetukselle. Hän kysyi: »Opettaja, mitä minun pitää tehdä, jotta saisin omakseni iankaikkisen elämän?» Jeesus sanoi hänelle: »Mitä laissa sanotaan? Mitä sinä itse sieltä luet?» Mies vastasi: »Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi ja koko sielustasi, koko voimallasi ja koko ymmärrykselläsi, ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.» Jeesus sanoi: »Oikein vastasit. Tee näin, niin saat elää.»
    Mies tahtoi osoittaa, että hän noudatti lakia, ja jatkoi: »Kuka sitten on minun lähimmäiseni?»
    Jeesus vastasi hänelle näin:
    »Eräs mies oli matkalla Jerusalemista Jerikoon, kun rosvojoukko yllätti hänet. Rosvot veivät häneltä vaatteetkin päältä ja pieksivät hänet verille. Sitten he lähtivät tiehensä ja jättivät hänet henkihieveriin. Samaa tietä sattui tulemaan pappi, mutta miehen nähdessään hän väisti ja meni ohi. Samoin teki paikalle osunut leeviläinen: kun hän näki miehen, hänkin väisti ja meni ohi.
    Mutta sitten tuli samaa tietä muuan samarialainen. Kun hän saapui paikalle ja näki miehen, hänen tuli tätä sääli. Hän meni miehen luo, valeli tämän haavoihin öljyä ja viiniä ja sitoi ne. Sitten hän nosti miehen juhtansa selkään, vei hänet majataloon ja piti hänestä huolta. Seuraavana aamuna hän otti kukkarostaan kaksi denaaria, antoi ne majatalon isännälle ja sanoi: ’Hoida häntä. Jos sinulle koituu enemmän kuluja, minä korvaan ne, kun tulen takaisin.’ Kuka näistä kolmesta sinun mielestäsi oli ryöstetyn miehen lähimmäinen?»
    Lainopettaja vastasi: »Se, joka osoitti hänelle laupeutta.» Jeesus sanoi: »Mene ja tee sinä samoin.»

Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #104 : 29.08.10 - klo:19:39 »
Maanantai, 30.8.2010

Sana tänään:

Herra, älä salli sorretun kääntyä pois apua saamatta,
kurja ja köyhä ylistäkööt sinun nimeäsi.

Ps. 74:21

Vielä sanas saarnataan.