Kirjoittaja Aihe: Päivän teksti vol 4.  (Luettu 56514 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 4.
« Vastaus #75 : 17.08.10 - klo:16:08 »
Päivän Sana 17. elokuuta 2010

Kysykää Herraa ja hänen voimaansa, etsikää alati hänen kasvojansa. Muistakaa hänen ihmetöitänsä, jotka hän on tehnyt, hänen ihmeitänsä ja hänen suunsa tuomioita.
Ps. 105:4-5

Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #76 : 18.08.10 - klo:07:32 »
Päivän Sana 18. elokuuta 2010

Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset, ja tehkää sydämenne puhtaiksi, te kaksimieliset.
Jaak. 4:8

Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #77 : 18.08.10 - klo:08:02 »
Jaakoppi sanoo niin kovasti esim. kielen synneistä , että häijyä tekee.
 Nyt tämä kaksimielisyys pani ajattelemaan tarkoitusta. Ei kai hän tarkoita meitä karjalaisia, surumielisiä, iloluontoisia luonnonlapsia. Vaan valhetta ja totta, oikeaa ja väärää.
Sitä on meissä kaikissa ja siihen se saakin kolahtaa.

Joku sanoi ettei Jaakobin kirjaa pitäisikään olla Raamatussa. Mutta paljon on ystäviäkin kun suurin joukoin vaeltavat hänen haudalleen Espanjassa.

Onko tämä Jaakoppi Herran veli?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #78 : 18.08.10 - klo:08:30 »
Jaakoppi on Saliksen lemppari.
🇫🇮

Poissa Salis

• ystäväkansaa
  • Körtti
« Vastaus #79 : 18.08.10 - klo:09:55 »
Jaakoppi on Saliksen lemppari.

Satman on tehnyt hyvän havainnon. Se on lempparini sen takia, että se tiivistää sen, mitä Jeesus on sanonut hyvistä töistä ja hyväntekeväisyydestä. Se myös tekee selväksi, kuinka syntisiä me olemme.

Jaak. 4:1-10

1 Mistä teidän keskinäiset kiistanne ja taistelunne syntyvät? Mistäpä muusta kuin haluistanne, jotka käyvät taistelua teidän ruumiissanne.

2 Te himoitsette, mutta jäätte vaille, kiihkon ja kateuden vallassa te vaikka riistätte hengen toisiltanne, mutta ette silti saavuta päämääräänne. Te taistelette ja iskette yhteen, mutta jäätte vaille, koska ette pyydä.

3 Ja vaikka pyydätte, te ette saa, koska pyydätte väärässä tarkoituksessa, kuluttaaksenne kaiken mielihaluissanne.

4 Te uskottomat! Ettekö tiedä, että rakkaus maailmaan on vihaa Jumalaa kohtaan? Joka tahtoo olla maailman ystävä, asettuu Jumalan viholliseksi.

5 Vai luuletteko, että Raamattu syyttä sanoo: "Mustasukkaisen kiihkeästi hän halajaa henkeä, jonka on meihin pannut"?

6 Mutta vielä suurempi on se armo, jonka hän antaa. Siksi Raamattu sanoo: -- Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon.

7 Taipukaa siis Jumalan alaisuuteen, mutta vastustakaa Paholaista, niin se lakkaa ahdistamasta teitä.

8 Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, synnintekijät, puhdistakaa sydämenne, te kahtaalle horjuvat!

9 Tuntekaa kurjuutenne, surkaa ja itkekää! Kääntyköön naurunne murheeksi, ilonne masennukseksi.

10 Nöyrtykää Herran edessä, niin hän on teidät korottava.
Acta, non verba.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #80 : 18.08.10 - klo:10:21 »
Jaakkoja on kolme, Alfeuksen poika, Sepeteuksen poika ja Herran veli. Olisikohan kirje laitettu näistä kolmannen tiliin.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #81 : 18.08.10 - klo:10:47 »
Minä pidän siitä hyvin paljon myös, koska se on niin selkeä ja antaa ihmisestä varsin realistisen kuvan. Tuo kohta puheesta, kielen synnistä, on joskus viime vuosituhannella tai jotain, hypännyt silmille, ja järkyttänyt aivan terveellisesti. Parantamiseen on hyvin paljon varaa, mutta onhan vain hyvä ettei lapselta lopu luova askartelu  :003:. Ainakin tehtiin selväksi ja kerralla, ettei teräväkielisyys ole hyve, eikä joukkueen ilkein suinkaan menesty missään arvokkaassa.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #82 : 18.08.10 - klo:12:14 »

Suorat sanat Jaakko sanoo ja oikeista asioista muistuttaa. Minä nyt vain vierastan näin kovaa lakitekstiä, vaikka kyllähän sielä armokin vilahtaa.

Juhani joskus sanoi ettei Riitalle ole lakia. Taitaa olla totta.

Poissa Salis

• ystäväkansaa
  • Körtti
« Vastaus #83 : 19.08.10 - klo:08:04 »
Kohta, joka aina ärsyttää veljiä ja sisaria.

Jaak. 2:14-26

14 Veljet, mitä hyötyä siitä on, jos joku sanoo uskovansa mutta häneltä puuttuvat teot? Ei kai usko silloin voi pelastaa häntä? 

15 Jos veljenne tai sisarenne ovat vailla vaatteita ja jokapäiväistä ravintoa,

16 niin turha teidän on sanoa: "Menkää rauhassa, pitäkää itsenne lämpimänä ja syökää hyvin", jos ette anna heille mitä he elääkseen tarvitsevat.

17 Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.

18 Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani.

19 Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat.

20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

21 Eikö meidän isämme Abraham osoittautunut vanhurskaaksi tekojensa perusteella, kun hän vei poikansa Iisakin uhrialttarille?

22 Huomaat, että usko vaikutti yhdessä hänen tekojensa kanssa, teoissa usko tuli todeksi.

23 Ja niin täyttyi Raamatun sana: "Abraham uskoi Jumalan lupaukseen, ja Jumala katsoi hänet vanhurskaaksi", ja hän sai nimen Jumalan ystävä.

24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

25 Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä.

26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.
Acta, non verba.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #84 : 19.08.10 - klo:09:59 »
Tämä ei ole ollenkaan ärsyttävä kohta Jaakobilta. Karjalaisena olen tottunut vieraanvaraisuuteen, antamiseen, auttamiseen, yhteisöllisyyteen.
En osaa pitää tätä käskyjen noudattamisena, vaan aivan luontoni mukaisena.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #85 : 19.08.10 - klo:10:36 »
Päivän Sana 19. elokuuta 2010

Älä anna pahan itseäsi voittaa, vaan voita sinä paha hyvällä.
Room. 12:21

Haastetta kerrakseen!   
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #86 : 20.08.10 - klo:18:37 »
Päivän Sana 20. elokuuta 2010

Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua. Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen."
Matt. 16:24-25
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Salis

• ystäväkansaa
  • Körtti
« Vastaus #87 : 21.08.10 - klo:08:14 »
Ef.4:1-10

1Minä, joka olen Herran vuoksi vankina, kehotan teitä siis elämään saamanne kutsun arvoisesti, 2 aina nöyrinä, lempeinä ja kärsivällisinä. Auttakoon rakkaus teitä tulemaan toimeen keskenänne.

3 Pyrkikää rauhan sitein säilyttämään Hengen luoma ykseys.

4 On vain yksi ruumis ja yksi Henki, niin kuin myös se toivo, johon teidät on kutsuttu, on yksi.

5 Yksi on Herra, yksi usko, yksi kaste!

6 Yksi on Jumala, kaikkien Isä! Hän hallitsee kaikkea, vaikuttaa kaikessa ja on kaikessa.

7 Mutta kukin meistä on saanut oman armolahjansa, sen jonka Kristus on nähnyt hyväksi antaa.

8 Kirjoituksissa sanotaankin: -- Hän nousi korkeuteen vangit voittosaaliinaan, hän antoi lahjoja ihmisille.

9 Eikö se, että hän nousi korkeuteen, merkitse, että hän oli laskeutunut alas, aina maan alimpiin paikkoihin?

10 Hän, joka laskeutui alas, nousi myös kaikkia taivaita ylemmäs täyttääkseen kaikkeuden läsnäolollaan.
Acta, non verba.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #88 : 21.08.10 - klo:09:48 »
Päivän Sana 21. elokuuta 2010

Daavidin virsi, kun hän oli Juudan erämaassa. Jumala, sinä olet minun Jumalani, sinua minä etsin varhain; sinua minun sieluni janoaa, sinua halajaa minun ruumiini kuivassa ja nääntyvässä, vedettömässä maassa.
Ps. 63:1
Vielä sanas saarnataan.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #89 : 21.08.10 - klo:17:34 »
...vilvoittavien vetten tykö... (Se on niin kaunis, niin kaunis) vilvoittavien vetten tykö Sinä minut johdatat...

viheriäisille laitumille

jossa ei koi syö eikä ruoste raiskaa

Sinä minut johdatat

niityille
🇫🇮