Kirjoittaja Aihe: Tänään osa 6  (Luettu 48179 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Atanasia

• ystäväkansaa
Vs: Tänään osa 6
« Vastaus #75 : 10.07.10 - klo:18:36 »
Lämpimiä - kuumia ja hikisiä terveisiä kaikille Istanbulista!

Kaikki ovat tietenkin Kiuruvedellä :icon_sad:
- olisi tosi kiva olla mukana, mutta näin tänä kesänä.

Ensimmäiseksi piti tulla tervehtimään foorumia,
nyt alan purkaa laukkua.
Joku tärkeysjärjestys se olla pitää!
Herra armahda.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #76 : 10.07.10 - klo:20:44 »
Olet oikeassa kaikki kynnelle kykenevät oivat Kiuruvedellä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #77 : 12.07.10 - klo:21:27 »
Ei voi urputtaa nyt kun sai juhlatuliaisiksi sen niin sanotun lumisokeuden eli huomasinpa jotta silmien suojaaminen olisi ollut asiaa. Ne oli päivällä niin kipeät että hoipuin lähiapteekkiin ja pyysin niitä ettimään mikä sen puudutustipan nimi on...kun ei silmä kestäny enää tätä ruutuakaan. 

Siis, silmä ihmisen ei kestä valoasi. Vai kuin se menee. Ja minun piti kirjoittaa muun muas erinäisiä kirjeitä. Ei ne ihan aamulla olleet kun  vähän ärtyneet. Ei vaan urpututa. Semmoista tänään. No, se on huomena parempi.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Tiitiäinen

• vaivatulla mielellä
« Vastaus #78 : 12.07.10 - klo:22:22 »
Äppyä piisas(kuumuutta) konttuurillakin sen plus 30 astetta...aivotoiminta oli sen mukaista...ja vaikka yritinkin työskennellä niin sitten kävi kohdalleni vakiot eli "computer said no" ja vaik kuin firman atk-gurun kans pohdittiin, niin todettiin, että joko a. miulla on paha karma teknisiin vempeleisiin tai b. joku mölli ei oo laittanu miulle ohjelmien käyttöön oikeuksia kuntoon... itse pistäisin rahani likoon a.n puolesta...olen saanut kolleegan selaimelta suosikit katoamaan vain siten että olen istunut koneen ääreen!  :003: Olen niin lahjakas...ja miun ansiosta puljun atk-tyypeilläkin töitä piisaa!  :icon_lol:

Huomenna tämä pimatsu tekee konttorihommia aamupäivän biksuissa pihamaalla...

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #79 : 13.07.10 - klo:03:29 »
Pyryharakka ja Tiitiäinen!  Kuin te selvisitte teltassa siinä helteessä, ja muutkin kun telttailivat?  Ettekö te olleet teltan kanssa Kiuruvedellä?  Vai löytyikö joku varjon kolonen?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #80 : 13.07.10 - klo:10:35 »
Pyryharakka ja Tiitiäinen!  Kuin te selvisitte teltassa siinä helteessä, ja muutkin kun telttailivat?  Ettekö te olleet teltan kanssa Kiuruvedellä?  Vai löytyikö joku varjon kolonen?

Nämä lintuset luonnollisesti lensivät oksalle ja yöpyvät siellä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #81 : 13.07.10 - klo:11:09 »
Nämä lintuset luonnollisesti lensivät oksalle ja yöpyvät siellä.

No luonnollisesti, miten en tullut ajatelleeksi maailman yksinkertaisinta asiaa. Mitäs se Pyris puhui talvemmalla teltasta....??  Se oli taatusti joku toinen.

Poissa marianne

• "Silmäisi eteen, Jeesus..."
« Vastaus #82 : 13.07.10 - klo:12:30 »
Ovvain makiaa ko kelit sallii edelleen  :eusa_clap: nukuin yövuoron päälle 4 tiimaa ja nyt pitäs lähtee pyöräileen + uimaan.
"Älkää siis huolehtiko huomispäivästä, se pitää kyllä itsestään huolen. Kullekin päivälle riittävät sen omat murheet." (Matt. 6:34)

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #83 : 13.07.10 - klo:14:21 »
Se oll tuo Tiitiäinen, ku suunnitteli, josko ottaisi taistelevat fretit mukaan juhlille. Silloin olis ainoa mahdollisuus telttamajoituksessa. Vaan sitä ei ees tosissaan harkittu.
Myö hypättii bussiin, niinuin bosso ja Pelle Miljoona ikään, ja nukuttiin hyvin Pyhäsalmen hotellissa.

Tänään on taas sellainen ilma, että hädin tuskin jaksaa siestaa pitää. Muut hommat on jätettävä iltaan tai iltayöhön. Mutta en valita.  :109:
Pyryharakka

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #84 : 13.07.10 - klo:14:54 »
Voi, minä niin olisin tahtonut nähdä oikean fretin. Eikö se ole hirveän nopea elukka? Olisin taatusti löytänyt teidät, koiria siellä oli muttei muita elukoita. Yhden koiratappelun havaitsin.

Mutta mutta: Leenallapas on muistitikku, muistitikku, muistitikku! :026: :026: :026:

En voi kuvitella enää elämää ilman, niitä jatkuvia levykkeitä jotka sekosi ja hajosi ja oli aina hukassa...muistitikku asuu hyvin sievässä rasiassa, eikä sitä päästetä katoamaan, sillä on oma paikkansa, jossa se nukkuu yönsä...muistitikku saa hellän kohtelun... sivistyneemmät, kertokaa: Olisiko niitä hyvä olla useampi? Siis, onko se varma varatallettaja?

Poissa Progressor

• Päättää jatkaa matkaansa Sotkamoon
« Vastaus #85 : 13.07.10 - klo:16:52 »
En voi kuvitella enää elämää ilman, niitä jatkuvia levykkeitä jotka sekosi ja hajosi ja oli aina hukassa...muistitikku asuu hyvin sievässä rasiassa, eikä sitä päästetä katoamaan, sillä on oma paikkansa, jossa se nukkuu yönsä...muistitikku saa hellän kohtelun... sivistyneemmät, kertokaa: Olisiko niitä hyvä olla useampi? Siis, onko se varma varatallettaja?

Kyllä se minun ymmärtääkseni aika luotettava on. Se on periaatteessa varmempi tallennusväline kuin kiintolevy, koska siinä ei ole liikkuvia osia. Noissa flash-muisteissa on tosin sellainen pieni rajoitus, että kun tallennettua tietoa poistetaan ja sen tilalle kirjoitetaan uutta aina uudestaan ja uudestaan, niin lopulta kirjoittaminen ei enää onnistu. Tämä ominaisuus kuitenkin ilmenee vasta useamman vuoden kovan käytön jälkeen, joten käytännössä siitä ei taida suurta harmia olla.

Poissa meme

• ystäväkansaa
« Vastaus #86 : 13.07.10 - klo:17:58 »
Meme ja memen komennossa oleva poikaporukka ( mukana 2/3) nukkui makoisasti teltassa. Saatiin teltta yhdelle alueen parhaista paikoista, keskelle "koivikkoa" eli sinne kirkonmäen takaiselle koivuja kasvavalle tasanteelle.  Sopivasti puoleen väliin juhla-aluetta ja pesutiloja. Oli ihmeen rauhallista. Kaksi telttakuntaa saa enemmän melua normialuilla kuin tuolla 100 telttakuntaa.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #87 : 13.07.10 - klo:18:06 »
Kyllä se minun ymmärtääkseni aika luotettava on. Se on periaatteessa varmempi tallennusväline kuin kiintolevy, koska siinä ei ole liikkuvia osia. Noissa flash-muisteissa on tosin sellainen pieni rajoitus, että kun tallennettua tietoa poistetaan ja sen tilalle kirjoitetaan uutta aina uudestaan ja uudestaan, niin lopulta kirjoittaminen ei enää onnistu. Tämä ominaisuus kuitenkin ilmenee vasta useamman vuoden kovan käytön jälkeen, joten käytännössä siitä ei taida suurta harmia olla.
Yhtä vielä, Progressor. Jos siis kirjoittaa tekstiä, jota aivan jatkuvasti tallentaa ja uusii eli tallentaa vanhan päälle monta kertaa päivässä,. niin siitäkö tikku kärsii? Mikäli todella tallettaa ja uusii vaikka viidesti päivässä ja tämä on jatkuvaa?  Miten pitkään tikku kestää sellaista menoa? Pitäisikö hankkia jokin joka kestää paremmin kuin Prismasta haettu Kingston?

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #88 : 13.07.10 - klo:18:11 »
Olisiko niitä hyvä olla useampi? Siis, onko se varma varatallettaja?

Kyllä se minun ymmärtääkseni aika luotettava on. Se on periaatteessa varmempi tallennusväline kuin kiintolevy, koska siinä ei ole liikkuvia osia.

Muistitikku on luotettava, ellei satu sellainen kappale, joka hajoaa. Viime keväänä hajosi yksi 16 gigatavun tikku. Onneksi oli varmistukset. Muut ovat kestäneet. Nykyisin otan varmuuskopiot (tai siis tietokone ottaa) kerran tunnissa pienille ulkoisille kiintolevyille, ja sinne menevät myös muistitikun tiedot. Lisäksi meneillään olevien töiden tiedostot varmistuvat verkkoon automaattisesti. Jos kone ja varmistuslevy menevät rikki samanaikaisesti, meneillään olevat työt saa käyntiin varakoneella varsin nopeasti. Varakone on yleensä enintään 45 minuutin ajomatkan päässä. Keskeiset tiedostot on varmistettu useammalle kiintolevylle. Kannettavalla se on helppoa: joka työpisteessä (esim. yläkerta, alakerta, toimisto) oma varmistuslevynsä.

Mt
vahingoista viisastunut

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #89 : 13.07.10 - klo:19:03 »
Tänään taidetaan taas rikkoa kesän lämpöennätys. Nyt jo tuntuu siltä, että saunan löylyyn en taida kaivata, pelkkä suihku riittää.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.