Kirjoittaja Aihe: Tänään osa 6  (Luettu 48099 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
Vs: Tänään osa 6
« Vastaus #45 : 05.07.10 - klo:09:41 »
No sitten. Unelmaa toteuttamaan.
Eikö ihminen saakin ostaa tulostimen, kun vanha tekee työlakon, eikö hän saa? Hänet on kasvatettu itaruuteen... tai että itselle ei saa ostaa mitään...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa marianne

• "Silmäisi eteen, Jeesus..."
« Vastaus #46 : 05.07.10 - klo:09:42 »
No sitten. Unelmaa toteuttamaan.
Eikö ihminen saakin ostaa tulostimen, kun vanha tekee työlakon, eikö hän saa? Hänet on kasvatettu itaruuteen... tai että itselle ei saa ostaa mitään...
Saapi saapi - ja melkeenpä sun pittääki!  :icon_cool:
"Älkää siis huolehtiko huomispäivästä, se pitää kyllä itsestään huolen. Kullekin päivälle riittävät sen omat murheet." (Matt. 6:34)

Poissa Progressor

• Päättää jatkaa matkaansa Sotkamoon
« Vastaus #47 : 05.07.10 - klo:09:42 »
Hei, hyvä kun olet siellä... jotain vinkkejä kotitulostimeksi jonka pitäisi jaksaa hermostumatta tulostaa 200 sivun aineistoja. Muulla ei ole niin väliä, skanneri tosin...

Mitähän ne kustantavat? i silti, minä en kestä enää tuotya kapistusta joka ei enää tulosta yhtäkään sivua.

Jos on tarkoitus tulostaa etupäässä tekstiä, niin kannattaa luultavasti hankkia lasertulostin. Löysin tuollaisen sivun, jossa luetellaan laserien ja mustesuihkujen hyviä ja huonoja puolia: http://www.musteet.fi/?s=mustesuihku-laser

Arvioisin, että hyvälaatuisten laserien hinnat lähtevät jostain 100 euron tienoilta ylöspäin. Skanneri nostaa hintaa jonkin verran. Tuo Samsung, joka itselläni on, maksaa noin 150 e. Se on siis monitoimilaite, jossa on mustavalkolasertulostin ja skanneri. Olen ollut siihen ihan tyytyväinen, tosin en ole koskaan tulostanut sillä noin suuria sivumääriä kuin mihin sinulla on tarve.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #48 : 05.07.10 - klo:09:59 »
Minul on tuossa virumassa Samsung lasertulostin joka ei tee muuta kuin tulostaa. Alkaa olla jo vanhakin kyllä, ja ollut kovassa käytössä. Nyt se siis ei enää jaksa vetää läpi yhtään paperia. Se alkoi temppuilla keväällä.  Joskus kyllä  keksin kuinka suuri tiedosto tulostetaan: Siltä otetaan papeeri POIS, jas sitä jäähdytetään, sitten se suljetaan ja annetaan paperi takaisin!  Mutta se vie ihmisen hermot.

En muista mitä se aikanaan maksoi. Mutta olen huomannut että se on oltava. Eli, minun on uhmattava kasvatustani, ostinhan minä tämän läppärinkin. Riittää kullekin päivälle omat murheensa, ja me teemme niistä  :026:

Eli laser on kyllä hyvä, siitä saa siistiä jälkeä, melkoinen rouskuttajahan tuo oli mitä ääneen tulee, muttei se ole vaarallista ellei tulostele öiseen aikaan.

Parasta olisi tosiaan saada tulostettua isoja aineistoja, eli voi olla että kotikoneissa on vähän hiljaista. Kun nyt... ei,  kyllä olisi riivatun hyvä jos se tulostaisi monta sataa sivua.  Muusta voi tinkiä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #49 : 05.07.10 - klo:10:11 »
Minul on tuossa virumassa Samsung lasertulostin joka ei tee muuta kuin tulostaa. Alkaa olla jo vanhakin kyllä, ja ollut kovassa käytössä. Nyt se siis ei enää jaksa vetää läpi yhtään paperia. Se alkoi temppuilla keväällä.  Joskus kyllä  keksin kuinka suuri tiedosto tulostetaan: Siltä otetaan papeeri POIS, jas sitä jäähdytetään, sitten se suljetaan ja annetaan paperi takaisin!  Mutta se vie ihmisen hermot.

En muista mitä se aikanaan maksoi. Mutta olen huomannut että se on oltava. Eli, minun on uhmattava kasvatustani, ostinhan minä tämän läppärinkin. Riittää kullekin päivälle omat murheensa, ja me teemme niistä  :026:

Eli laser on kyllä hyvä, siitä saa siistiä jälkeä, melkoinen rouskuttajahan tuo oli mitä ääneen tulee, muttei se ole vaarallista ellei tulostele öiseen aikaan.

Parasta olisi tosiaan saada tulostettua isoja aineistoja, eli voi olla että kotikoneissa on vähän hiljaista. Kun nyt... ei,  kyllä olisi riivatun hyvä jos se tulostaisi monta sataa sivua.  Muusta voi tinkiä.

Minulla on saman kokoinen HP ja erillisenä mustesuihku yleiskone skanneri/printteri. Olen ollut tyytyväinen. Minusta kuulostaa siltä kuin, paperin syötön vetopyörän kumit olisi loppu. Niitä ei kannata korjata, vaan vaihtaa uuteen. Koneesi on jo työnsä tehnyt.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #50 : 05.07.10 - klo:18:37 »
Minulla on saman kokoinen HP ja erillisenä mustesuihku yleiskone skanneri/printteri. Olen ollut tyytyväinen. Minusta kuulostaa siltä kuin, paperin syötön vetopyörän kumit olisi loppu. Niitä ei kannata korjata, vaan vaihtaa uuteen. Koneesi on jo työnsä tehnyt.

Kyllä näin on nähtävä. Vielä päätin nukkua yli yön ja kokeilla kerran, mutta ei se vedä paperia enää. Keviät mullat. Hyvin palveli aikansa. Täytyy löytää jokin paikka johon nämä ongelmajätteet saa toimittaa.  Laseriin taidan päätyä, vaikka patruunat ovat kallimpia, se jaksaa tulostaa enemmän. Oikeastaan oli ihanaa saada uudet kamppeet. Kyllä niiden vanhojen kanssa kärsivällisyys ehkä kasvoi, mutta se oli niin tympeää yrittää tehdä mitään kun mikään ei toimi. Ihanaa kun sain homman tehtyä. Tulostinta vaille, niin kyllä elämä suorastaan nauraa.

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #51 : 05.07.10 - klo:20:03 »
Tänään totesin, että aikakausi on vaihtunut.

Yksi suomalaisen herätysliiketutkimuksen kivijalkoja on Mathias Akianderin lähdekokoelma "Historiska upplysningar om religiösa rörelserna i Finland". Siinä on julkaistu monia herännäisyydenkin historian keskeisiä kirjallisia lähteitä. Kuvittelin, että tuo teossarja jää minulta tutkimatta, kun en ehdi kirjastoissa istumaan. Mutta niin vain sain sen hyllyyni monivuotisen jahtauksen jälkeen kahdella raha- ja vaihtokaupalla. Ja hyödyllinen hankinta se on ollutkin.

Tänään tutkin työni puolesta sähköisten kirjojen tarjontaa. Googlen kirjahaussa piti löytää suomenkielistä tavaraa. kokeilin huvikseni hakusanaa "Ruotsalainen".
Ja mikäs sieltä löytyikään ellei juuri Akiander!

Latasin aluksi ensimmäisenä eteen tulleen osan. Sivut olivat kuvia, mutta tekstintunnistus muutti tekstin vartissa hakukelpoiseksi 18,8 megatavun tiedostoksi.

Nyt minulla on Akianderin seitsemästä niteestä kuusi sähköisenä versiona. Muutaman vuoden kuluttua lukulaitteetkin ovat tasoltaan riittäviä - käyttökelpoisia ne taitavat olla jo nyt. Viimeistään nyt on aika ryhtyä pohtimaan kirjan olemusta ja sen esineellisyyden merkitystä. Ensimmäinen alustava käsittelykerta on huomenna saunan lauteilla, mikäli sauna on hyvin lämmitetty. Huonosti lämmitetyssä saunassa ei lennä ajatus, vaan vesihöyry.

Mt

« Viimeksi muokattu: 05.07.10 - klo:20:05 kirjoittanut mt »

Poissa mami

• armon kerjäläinen
« Vastaus #52 : 05.07.10 - klo:20:09 »
Tänään - saatiin pitää vieraana Riitta-mummia ja Mattia. Mökkimme ovat puolen tunnin päässä toisistaan. Körttifoorumilaisistakin puhuttiin. Olette alati mielessämme! :)
Lyö särö väärään varmuuteeni.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #53 : 05.07.10 - klo:20:11 »
Tänään - saatiin pitää vieraana Riitta-mummia ja Mattia. Mökkimme ovat puolen tunnin päässä toisistaan. Körttifoorumilaisistakin puhuttiin. Olette alati mielessämme! :)

Ei siitä niin kauhean kaukana ole meidänkään mökkimme, jonne odotan teitä seuroihin tämän kuun viimeisenä päivänä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #54 : 05.07.10 - klo:21:27 »
Onko Lahden ja Tampereen välissä joku mökkikeskittymä?

Poissa Progressor

• Päättää jatkaa matkaansa Sotkamoon
« Vastaus #55 : 05.07.10 - klo:21:29 »
Onko Lahden ja Tampereen välissä joku mökkikeskittymä?

On. Sen nimi on Päijänne.

Tai no, ei se kyllä ihan välissä ole, kun tarkemmin mietin. Mutta melkein.

Poissa juhani

• ystäväkansaa
« Vastaus #56 : 05.07.10 - klo:21:43 »
Akiander oli pietistien historiaa, mutta lievästi.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #57 : 05.07.10 - klo:23:09 »
Tänään oli mukava ajaa pitkästä aikaa pyörällä töihin.
Aamu oli vielä raikas (päivään verrattuna). Sain katsella tienpiennarten kukkavalikoiman kehittymistä.
Kotimatkalla taajaman nurmet oli valkoisenaan apiloista, joista lähti huumaava tuoksu. Taajaman ulkopuolella tuoksuivat auringon kypsyttämät ahomansikaat.  :icon_biggrin:
Pyryharakka

Poissa hippiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #58 : 06.07.10 - klo:00:00 »

Tänään olin ekaa kertaa vesijuoksemassa järvessä ja oli kivaa!! Vesi oli/on niiiiin lämmintä että. Tuli uituakin useempaan kertaan  :026:

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa marianne

• "Silmäisi eteen, Jeesus..."
« Vastaus #59 : 06.07.10 - klo:02:19 »
Väsyneenä hikoilen nihkeässä kelissä yövuorossa. Alkais kaffelle, kun ei ole kiirusta  :kahvi:
"Älkää siis huolehtiko huomispäivästä, se pitää kyllä itsestään huolen. Kullekin päivälle riittävät sen omat murheet." (Matt. 6:34)