Kirjoittaja Aihe: Onniteluketju numero yksi  (Luettu 29361 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Onniteluketju numero yksi
« Vastaus #60 : 25.07.10 - klo:10:01 »
Kiitoksia kaikille onnitteluista.
Jälleen.

Toivottavasti tässä ei ihan ylpistymään pääse, kun asuntokin lohkesi körttikseltä.
Onneksi Aholansaaren "armonjärjestys" laiturilta pirtin kautta saunaan opettaa nöyryyttä: painan pääni, tai se painuu matalissa oviaukoissa.

Stipendinä hyvästä suorituksestas pistouvaan löylyt stadilaisessa puulämmitteisessä yleisessä saunassa jonakin tiistaina tai perjantaina klo 14 alkaen.

Mt

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2578
Vs: Onniteluketju numero yksi
« Vastaus #61 : 25.07.10 - klo:10:46 »
   


            Onnea!

             Älköön teologian opinnot vietelkö lapsenuskosta ja heränneen kotiseudun perinteestä!

           

                                                           

                                                             

'         Riitta-mummin tuohon ylle laittamassa vaivihkaisessa pyynnössä on totuuden siemen:sanottiinhan ennen wanhaan joistakin papeista että he aloittivat hengessä ja lopettivat Helsingissä!


         Kun tältä foorumilta on saanut lukea "valaan merkkejä", niin aivan loogista jumaluusopillinen kuvio on.  Ikäänsä nähden kypsästi asioita pohtiva mvv ei - ainakaan toistaiseksi - taatusti ole teologisessa tiedekunnassa pahimmasta päästä. :kahvi:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Onniteluketju numero yksi
« Vastaus #62 : 26.07.10 - klo:21:31 »
'         Riitta-mummin tuohon ylle laittamassa vaivihkaisessa pyynnössä on totuuden siemen:sanottiinhan ennen wanhaan joistakin papeista että he aloittivat hengessä ja lopettivat Helsingissä!
Muistan tämän erinomaisesti. Meidän nuorisopastorimme, 21v, 22v ja 23v, olivat tätä välttääkseen varmuuden vuoksi päättäneetkin jättää kaiken mahdollisen teologian opiskelematta hokivat tätä ja neuvoivat samaa niille jotka sinne Helsinkiin lähtivät. Illat nämä perheelliset miehet viettivät ikätoverien (lue, seurakuntanuorten) seurassa, opettivat että oikeen uskiksen kuuluu kanssa todistaa ja jakaa trakuja, että Jeesus tulee ennen kuin me olemme ylioppilaita, mikäli on luottaminen tähänkin Kathryn Kuhlmanin profetiaan, että Jeesus avaa oven yliopistoon ja etsii poikaystävän. Että ajatteleminen on syntiä: Jos poika kosii niin se on Jumalan merkki, ja muistakaa sitten että tosirakkaus odottaa. Odottihan se - sen kolme viikkoa minkä kuulutusten hakeminen vie... sitten ei kun naimaan ja naittaman. Saatiin paljon kristillisiä avioeroja...

 ja Jeesus availi niitä tiedekuntienkin ovia vähän niin että nyt myöhemmin olen ajatellut: Kun aivot annettiin, olisikohan ihan Isä Taivaassa tarkoittanut ne käyttöön?  Niinnniin. Pääsin, mutta soveltuuko se ammatti minulle, minne tuolta nyt useimmiten päädytään?  No kun sitten sairastuin vakavasti, henkeäuhkaavasti,  niin Jumalahan se rankaisi väärästä tiedekunnasta!  Mitäs avasi oven! Dementiiaa?

Eli lue sinä valaanvatsamies vain kaikki, etsi tietoa ja hanki sitä, anna viisauden puhua, osaat kyllä erottaa, ja takuulla ymmärrät: Tiedekunta ei ole pappisseminaari, teologiatieteet ovat ateistisia tieteitä siinä kuin on kemia ja fysiikkakin --- älköön tätä ymmärrettäkö väärin!  Ei siellä ateismia opeteta, vaan jätetään selittämättä asioita Jumalalla --- on nimittäin yhtä ja toista, jonka "usko yksin ymmärtää".
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Onniteluketju numero yksi
« Vastaus #63 : 26.07.10 - klo:22:36 »
Miksi siis opiskella teologiaa?  No, vaikkapa siksi että sitten kun tulee se saarnavuoro, olisi muutakin "juteltavaa" kuin se miten taas on esiteltävissä satoa oman seurakunnan ihanalta ikonikurssilta jolla oli niin niin i-ha-naa! tai miten käy kun meidän perhe matkustaa mökille tai miten äidin pikku Liisityttteli aina iltaisin. Esimerkiksi tietäisi jotakin siitä, mitä alkukielisenä, siinä kulttuurissa, teksti on saattanut merkitä.  

Olin kahdeksantoista, kun ymmärsin saamani opetuksen perusteella:  Kristinuskolla ei ole minulle mitään, ei yhtään mitään annettavana. Ei siinä auttanut raamatunluvut, ei ripittäytymiset, ei isoskurssit. Kun Kathryn Kuhlman sanoo... ja profetiat viittaavat Koreaan...
Kuinka olisikaan käynyt ellei olisi tuotu tielle pappia joka oli ne läksynsäkin lukenut, ja jolla oli hienovarainen kyky selittää, että se mitä olin oppinut edusta nyt erityisemmin luterilaista tunnustusta, (ööö siis mitkä Tunnustuskirjat?) ja kristinuskoa se edustaa rimaa hipoen, kun nyt Jeesus sentään mainitaan.

Jos lääkäriksi pääsisi tuolla asenteella, "lopetti Helsingissä" - minkä? Jumalanko? Jestas, täälläkö se teloitettiinkin?  -  niin eipä olisi hätää ei huolta mistään vanhusten sairastavuudesta... tosin imeväiskuolleisuus olisi kyllä niitannut ne loputkin veronmaksajat.

En ole katkera, mutta kuitenkin...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa mami

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 458
Vs: Onniteluketju numero yksi
« Vastaus #64 : 31.07.10 - klo:23:35 »
En halua olla kiittämätön, joten tulin kiittämään kaikkia onnitteluista. Nyt olen tullut "naisen ikään" ym. vitsikkäitä juttuja olen saanut kuulla ja ihan selväpäisenä vieläkin tallaan, ainakin itse luulen niin.  :023:

Onnea Miehelle valaan vatsasta opiskelupaikasta! Ilmeisesti pääset poikani kanssa samoihin asumiskuvioihin, vaikka mun poika meneekin Aaltoon.
Lyö särö väärään varmuuteeni.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Onniteluketju numero yksi
« Vastaus #65 : 05.08.10 - klo:10:58 »
Paljon onnea Pena!  :023:
Pyryharakka

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Onniteluketju numero yksi
« Vastaus #66 : 05.08.10 - klo:11:25 »
Me kaikki tahdomme onnitella Penaa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22134
Vs: Onniteluketju numero yksi
« Vastaus #67 : 05.08.10 - klo:17:22 »
Kiitos, kiitos! Juhlistin syntymäpäivääni pyöräilemällä Haminaan katsomaan Tattoon paraatia. Ilmavoimatkin suorittivat ylilennon Hornetilla. Säkkipilliorkesterin Highland Cathedral oli liikuttavan kaunis ja turkkilaisen janitsaarisoittokunnan huopalakit rajuja ja hillittömiä.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Onniteluketju numero yksi
« Vastaus #68 : 05.08.10 - klo:22:42 »
Kiitos, kiitos! Juhlistin syntymäpäivääni pyöräilemällä Haminaan katsomaan Tattoon paraatia. Ilmavoimatkin suorittivat ylilennon Hornetilla. Säkkipilliorkesterin Highland Cathedral oli liikuttavan kaunis ja turkkilaisen janitsaarisoittokunnan huopalakit rajuja ja hillittömiä.

Onnea täältäkin. Mahtoi olla mahtavaa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33861
Vs: Onniteluketju numero yksi
« Vastaus #69 : 08.08.10 - klo:13:27 »
 

                Myöhästyneet, mutta sydämelliset onnentoivotukset!

                Riitta, Matti ja Basso


                                                             
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Onniteluketju numero yksi
« Vastaus #70 : 10.08.10 - klo:15:52 »
Huomenna nimipäivää viettävät Sanna, Susanna, Sanni ja Susanne.

Onnea Sannelille! 
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Onniteluketju numero yksi
« Vastaus #71 : 10.08.10 - klo:22:30 »
Sannelille onnea!
 
t: Tiitiäinen ja Pyryharakka
Pyryharakka

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33861
Vs: Onniteluketju numero yksi
« Vastaus #72 : 11.08.10 - klo:07:56 »
Sanna-morsiolle nimipäivä-Onnittelut ja jopapäiväistä armollista elämää!

                        t.Saloset Lahdesta


                                                                 
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Onniteluketju numero yksi
« Vastaus #73 : 11.08.10 - klo:08:39 »
Onnea Sannelille. Täältä puuttuu ne kukkahymiöt, kun en osannut imuroida, mutta sellainen on tässä. Keltaisin kukin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Onniteluketju numero yksi
« Vastaus #74 : 19.08.10 - klo:15:39 »
Tänään on torstai toivoa täynnä    Maunolle!  :109:
Pyryharakka