Äänestys

Mikä vuodenaika on paras?

Talvi
2 (11.8%)
Kevät
3 (17.6%)
Kesä
2 (11.8%)
Syksy
6 (35.3%)
Kaikki yhtä hyviä
0 (0%)
Kulloinkin käsilläoleva
1 (5.9%)
En osaa sanoa
3 (17.6%)

Äänestäjiä yhteensä: 13

Kirjoittaja Aihe: Lempivuodenaikani  (Luettu 9639 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
Vs: Lempivuodenaikani
« Vastaus #15 : 29.05.10 - klo:20:13 »
Kevät.
Iän karttuessa ja monien asioiden  täyteyden jo elettyäni olen alkanut odottaa
uutta nuoruutta.
Toivottavasti saan syntyä uuteen elämään sitten kun se aika koittaa kevään lupaavana vihreytenä, uteliaana västäräkkinä , puron solinana, mullan tuoksuna.

Usko ja toivo keväisin ovat minulle käsinkosketeltava multa, siemen, sade ja kasvu.

Nuorena pidin kovasti syksyn viime väreistä ja ilman raikkaasta viilenemisestä.

Talven hiljaisuus puhuttelee, mutta lupaus on haudassa. Pääsiäisaamusta alkaa kevät.

Kesän lapsena minulla on sitä kakkua ollut yllinkyllin. Joten elämästä kyllänsä saaneena hän pitää nyt eniten keväästä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

• ystäväkansaa
« Vastaus #16 : 30.05.10 - klo:08:17 »
Kyllä Riitta-mummi on aivan oikeassa... t. yksi kesän lapsi
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #17 : 30.05.10 - klo:08:35 »
Olen syntynyt keväällä. Olen aamuvirkku. Alku ei ole minulle hankala. Se on iloa ja toivoa ja luottamusta ja odotusta sekä vain elämistä tässä ja nyt.

Päivä on vielä työtä, mutta jo iltapäivällä ja ensimmäisten syksyn merkkien tullessa väsymys alkaa painaa. Se iskee joskus niin totaalisesti, että olen todella vihainen Jumalalle ja tivaan, mitä pahaa olen tehnyt, että hän sallii tällaista. Olen raivoissani, etten jaksa iltaan asti.

Nyt olen kuitenkin alkanut pyytää taitoa hyväksyä heikkouteni ja muistaa, että kaikki on Luojalta saatua lahjaa.
Syksy on kyllä runsauden ja hedelmien korjuun aikaa. Se on tyytyväisyyden aikaa työn ja kasvun jälkeen.

Mutta talvi on unta ja olen huonouninen. Sen verran kuitenkin nukun, että saan kiittää unen tehneen tehtäväänsä, so. asioiden jäsentämistä mielessäni, jotta aamu ja kevät voivat taas tulla kaikessa ihmeellisyydessään, neitseellisyydessään, puhtaudessaan ja tuoreudessaan.
🇫🇮

Poissa Salis

• ystäväkansaa
  • Körtti
« Vastaus #18 : 31.05.10 - klo:13:08 »
Olen syntynyt keväällä. Olen aamuvirkku. Alku ei ole minulle hankala. Se on iloa ja toivoa ja luottamusta ja odotusta sekä vain elämistä tässä ja nyt.

Sama vika.

Lainaus
Mutta talvi on unta ja olen huonouninen. Sen verran kuitenkin nukun, että saan kiittää unen tehneen tehtäväänsä, so. asioiden jäsentämistä mielessäni, jotta aamu ja kevät voivat taas tulla kaikessa ihmeellisyydessään, neitseellisyydessään, puhtaudessaan ja tuoreudessaan.

Tässä kohtaa olen eri mieltä. Pidän talvesta. Nousen yhtä aikaisin kuin keväällä ja kesällä ja nukun hyvin. Tai siis nykyisin standardein nukun hyvin (riippuu sängystä).
Acta, non verba.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #19 : 31.05.10 - klo:13:22 »
eN TULLUT KIRJOITTAESsani ajatelleeksi standardin kannalta. Voi olla, että minäkin olen sitä lähellä.
🇫🇮

Poissa Salis

• ystäväkansaa
  • Körtti
« Vastaus #20 : 31.05.10 - klo:13:27 »
eN TULLUT KIRJOITTAESsani ajatelleeksi standardin kannalta. Voi olla, että minäkin olen sitä lähellä.

Hyvä niin. Olet nyt standardoitu.  :003:
Acta, non verba.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #21 : 02.06.10 - klo:06:49 »

Mutta talvi on unta ja olen huonouninen.

Kah, miksi et neulo sukkia? Se on ihanaa puuhaa pimeänä hiljaisena talviyönä kun ei saa unta. Tai jos tunnet vetoa klassiseen puukässään, näpertele linnunpönttöjä. On ihan univiisaustieteilijöiden virallinen neuvo.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Atanasia

• ystäväkansaa
« Vastaus #22 : 02.06.10 - klo:09:48 »
Kyllä se taitaa olla
aina kulloinkin käsillä oleva vuodenaika se paras... :icon_rolleyes:

talvella on mukavaa kun on - jos on - puhdasta lunta ja pakkasta
pitkät yöt - rauhan aikaa

keväällä kaikki on jotenkin uutta, maisema on paljas,
puiden oksat kuin piirustusviivat, lehdet ei peitä vielä mitään, maiseman värit harmoniset,
pelloilla kauniita ruskeita sävyjä ja muotoja, lokkien äänet

kesä on parhaimmillaan täyteläinen ja lämmin  - kesällä on irrallinen ja vapaa olo jo
siksi, ettei tarvi paljon vaatteita, voi olla ja lähteäkin kuin palmupuun alta
paljon valoa, kesäyöt ovat heijastuksia taivaasta

syksy on tuoksujen aikaa, syksyn pimeys on lämmintä, mietiskelyn parasta aikaa

:kahvi:
Herra armahda.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #23 : 02.06.10 - klo:10:08 »
Talven paras puoli selvisi tällä viikolla. Silloin on vähemmän verenhimoisia hyttysiä, joita on nyt sateiden jäljiltä todella runsaasti.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #24 : 02.06.10 - klo:10:52 »
Ne pienet lehdet keväällä puissa ja pensaissa! Uppiduu!
🇫🇮

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #25 : 02.06.10 - klo:13:19 »
Minne unohtui   :icon_xmasevil:  joulu?

Leheltä luin että se on yksi viidestä nykyään. Suosikkini :026:

:repee:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #26 : 02.06.10 - klo:13:34 »
Tosiaan. Joulu on paras. Joulupukki ja tontut. Nyt kun ajattelee. Kuusen tuoksu ja kynttilät! Lämmin hellä mieli on ihmisellä. Joululaulut Kauneimmat! Oi, tulispa taas syyspimeät, marrasmärät ja valkea Joulu. "Joulupuu on rakennettu..."
🇫🇮