Kirjoittaja Aihe: Hyvää huomenta 2  (Luettu 41414 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Salis

• ystäväkansaa
  • Körtti
Vs: Hyvää huomenta 2
« Vastaus #75 : 03.06.10 - klo:09:21 »
Heräsin jo 5.30  :icon_lol: kun olen matkaleskenä, niin en malttanut jäädä sänkyyn haaveilemaan. Joten nyt jo pyykkejä silitetty, kaupassa käyty ja nuorin saatettu eskariin sekä esikoinen komennettu sängystä ylös. Edessä siivousta ja leivontaa :eusa_clap: ennenkuin anoppi tulee puolilta päivin

Kuten suomalaisissa perheissä yleensä, niin anoppi suorittaa kriittisen kotitarkastuksen ja esittää huomautuksia kodin hygieniatilanteesta. Meidän perheessä anoppi (siis äitini) suoritti tarkastuksiaan ja ilmaisi paheksumisiaan, kunnes totesin, ettei meille ole tulemista, jos ei ole muuta asiaa kuin jatkuva nalkutus siitä, kuinka huonon vaimon olen valinnut. :icon_cool: Olen valinnut poikieni naisystäviin linjan, jonka mukaan toimin valitustoimistona, jos pojista on jotain huomautettavaa. Toimin siis poikieni anoppina.  :003:
Acta, non verba.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #76 : 04.06.10 - klo:05:06 »
 :026:

(aamujumppaa minä tässä vaan)
🇫🇮

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #77 : 04.06.10 - klo:05:19 »
:026:

(aamujumppaa minä tässä vaan)
MInähän sanoin. Nyt se on kaapannut Satmanin koneen.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #78 : 04.06.10 - klo:07:29 »
MInähän sanoin. Nyt se on kaapannut Satmanin koneen.

Tuo ei ollut aamutosi:

1) "Satman" kirjoitetaan pienellä paitsi lauseen alussa.
2) Minun konettani ei kaappaa muut kuin ääliöhakkerit.
🇫🇮

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #79 : 04.06.10 - klo:07:34 »
...ja sitäpaitsi:

3) Täällä ei "puhuta" eikä "sanota", täällä kirjoitetaan.
🇫🇮

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #80 : 04.06.10 - klo:08:27 »
No puhukaa sitten.
🇫🇮

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #81 : 04.06.10 - klo:09:49 »
Kotona opettivat, kun yrittivät kasvattaa, että ei saa pakottaa toisia leikkimään leikkejä jotka on vain itsestä kivoja. Niitä leikitään jotka on kaikista kivoja.
Ja koska meitä oli monta, niin kyllä sen sitä kautta käsittikin.
Eli unohdetaan tämä leikki. Mutta jos Bonhoefferiin törmäilette, niin siinä oli ihminen, joka itseeni teki kyllä - toivottavasti - lähtemättömän vaikutuksen. Ehkä ne nuoruusvuosien kirjat ei niinkään - mutta Vanklakirjeden aikuisen ja monta asiaa loppuun ajatelleen  vilpittömän kristityn tuumailut.

Siinä ratkeaa myös tämä vähän merkillinen  "pään tieto - sydämenusko"  - vastakkainasettelu. Ihan turhaa. Kyllä huippulahjakas ihminen voi olla kristitty - todella. Hän sai koko itsensä - koko olemuksensa - vaatimattomalla ja sympaattisella tavalla jätettyä Jumalan käteen, kn tie tummeni, ja uhriksi pyydettiin yhä enemmän. Hän antoi Jmalan käyttöön sen pään tietonsa, ihan arvelematta ja epäröimättä, ja vielä niin että ei tehnyt asiasta edes mitään numeroa --sillä hän kaipasi ja ikävöi Jumalaa pikku  pojasta...ehkä annettiin vahvat eväät ja monen kärsimyksen kautta nekin sille kärsimystaipaleelle, joka oli edessäpäin. Kaiken hänkin sai Jumalalta.

Ja se miten hän vankilassa jaksoi kääntää kokonaan ajatuksensa pois itsestään kohti niitä, jotka saavat jäädä elämään - niin syntyi "Etiikka" - perintö jälkeenjääville, mieheltä joka jo tietää että toivoa ei ole. Ei hän taida kotijumala olla. Jonkinlainen ihmettelyn aihe ennemminkin. Ja samastmiskohde siinä määrin kuin itse pystyy. Ainakin hän rohkaisee ja erityisesti, milloin oma elämä on no... sanotaan...epävarmaa.. Sillä hän oli koko olemukseltaan kristitty.  

Kannattaa keskellä maailman melskeitä lukea vaikka  "Vankilakrjeet" ja hänen runonsa, siellä kirjoitetut. Unohtaa ne nyyhkynovellit hirttolavan äärellä... katsoa kuinka mies eli. Kulttuuriteko olisi kääntää "Luominen ja lankeemus" suomeksi. Toivon että ellei itseltä synny, saa joku toinen sen tehtyä.

Tiedän...ei ollut Aku Räty eikä Ukko- Paavo - muttei näille kenties sittenkään niin  veras. Itselleni toistaiseksi kristitty joka on vaikttanut eniten...ja mielenkiintoista oli kuulla samaa tästä teologista väitelleen sanovan samaa. "Bonhoeffer vaikutti minuun - odottamattomalla tavalla".
« Viimeksi muokattu: 04.06.10 - klo:09:55 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa hippiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #82 : 06.06.10 - klo:07:18 »
Aurinkoista aamua  :)

Tuuli tyyntynyt ja käen kukunta kuuluu sisälle saakka. Näinkin käen illalla, wau, aika kovaa ja komeesti kukkui! Kun katselee ulos niin luulisi että on hyvinkin lämmintä mutta mittari taitaa näyttää just ja just kymmentä astetta.

Tein tulet kamiinaan ja mutustelen paahtista ja nautin tällä erää viimeisestä mökkiaamusta..
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

myyrä

• Vieras
« Vastaus #83 : 06.06.10 - klo:08:00 »
Huomenta!

Illalla +3 astetta ja ainakin yksi vesilammikko varjonpuolella jäässä!

Käki saattoi harkita etelään lähtöä.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #84 : 07.06.10 - klo:04:55 »
Kas, vieläkö täällä nukutaan?
Taisi tulla vähän lomaa foorumista, mutta onhan aina mukavaa tehdä ihmiset  onnellisiksi  :003:  :026:

Hei kullanmurut (ja Benkku - jottei hänen tarvitse suotta turhia kärsiä tai muuta sikamaista --   :003: :003:) kaikkien yläpuolelle asettunut näsäviisas tätisetä  lähtee muihin (kirjoitus)puuhiin. Sen kunniattomuudeksi  :003:
http://www.youtube.com/watch?v=MVDXm8wBnpo
« Viimeksi muokattu: 07.06.10 - klo:05:05 kirjoittanut Leena »

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #85 : 07.06.10 - klo:05:15 »
Kas, vieläkö täällä nukutaan?
... lähtee

Kohdataan taas.
🇫🇮

Poissa hippiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #86 : 08.06.10 - klo:06:17 »
Hyvää alkanutta päivää, sen iloine ja suruineen  :039:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #87 : 08.06.10 - klo:07:32 »
Aamun kirkas aurinkoinen taivahalla paistelee, iloisena lintu pieni taasen laulelee.
🇫🇮

myyrä

• Vieras
« Vastaus #88 : 08.06.10 - klo:09:01 »
Näin sinut eilen ensimmäisen kerran,
olit tullut noutamaan vanhoja vaatteita.
Tullessasi kysyit, oliko meillä keittiötä
-siellä olisi hyvä istua.
Kuinka nöyryys voi olla kirkasta.
  Meidät oli pantu tähän hetkeen
  parantumaan penseydestä,
  katsomaan sydänkesän vanamoja
  sammalmättäällä,
  auringon hohtavassa kilossa.

Leila Walle, Suven sineä, Kirjapaja 1990

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
🇫🇮