Kirjoittaja Aihe: Tänään 4  (Luettu 50892 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Atanasia

• ystäväkansaa
Vs: Tänään 4
« Vastaus #135 : 24.05.10 - klo:20:19 »
Lainaus
'purkamattomien' kassien yli, imurikin keskellä olkkaria, ei näy yksinään liiikkuvan

:icon_lol: hyvä hippiäinen, sulla on mun luonto!
Herra armahda.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #136 : 24.05.10 - klo:20:23 »
Niin näköjään... :003:, nimittäin minäkin siivosin. Mutta olenkin joidenkin arvelujen mukaan nainen; ei auta, vaikka kuinka puhuisi ruokottomia. :003:

No, nyt on tyytyväinen mieli ja puhdas koti lukuunottamatta kylppäriä jonka pesen huomenna - jos Jumala suo. Matot piti raahata ulos kahdessa erässä koska niitä on sen verran paljon ja varon vähäsen tuota keinolonkkaa. Sillä ei saa nostella mahdottomia. Täällä on ollut melkeinhelle ja hikistä hommaahan tuo oli.

Tällä viikolla aion pestä ikkunat! :002:

Olenhan sitä minäkin joidenkin arvailujen mukaan mies, vaikka olen puhunutkin miehestäni. Mutta siivoamaan jouduin minäkin, kun lopultakin tajusin, että talossa on yksi nurkka kuin kaatopaikka ja minä vain kävelen siitä ohi monta kertaa päivässä enkä tee asialle mitään. Nyt kuitenkin raivasin ja putsasin.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa hippiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #137 : 24.05.10 - klo:20:23 »
:icon_lol: hyvä hippiäinen, sulla on mun luonto!

Voiskohan olla?!? Yleensä en löydä vertaistukea tässä asiassa  :003:

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #138 : 24.05.10 - klo:20:51 »
Siivous on ihan mukavaa, jos on aikaa ja inspistä ja selkeetä tilaa. Tänään oli vuorossa Tiitiäisen huoneen ikkuna ja muutama pienempi ikkuna. Vaikeinta ikkunoiden pesussa on raivata tilaa ikkunan eteen, jotta sen voi aukaista.  :017:  Sopivasti sateessakin oli taukoja ikkunan pesua varten.
Sitten vielä autoin Tiitiäistä huoneen siivouksessa, kun astma ja huonepöly yrittää tukehduttaa Tiitiäistäni.  :icon_eek:

Parasta siivouksessa on raikas tuoksu ja puhdas jälki.   :023:
Pyryharakka

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #139 : 24.05.10 - klo:21:01 »
Enpäs kuollut tälläkään kerralla     :026:

Hyvä kun et kuollut.
Nyt saamme kaikki yhdessä käydä lukemaan Riitta Bonnyn kirjoitusta "Naisellinen kirkko" Kotimaan verkkopalvelussa.

Mt

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #140 : 25.05.10 - klo:09:09 »
Hyvä kun et kuollut.
Nyt saamme kaikki yhdessä käydä lukemaan Riitta Bonnyn kirjoitusta "Naisellinen kirkko" Kotimaan verkkopalvelussa.

Mt

Kävin lukemassa tuon jutun "Naisellinen kirkko" enkä voi yhtyä siihen. Ei niitä miehiä näkynyt kovin hirveästi kirkossa minunkaan lapsuudessani, joten ei tuo mieskato ole mikään uusi ilmiö. Ei meidänkään kirkossa ollut kuin meidän isä, muutama muu körttiukko ja kirkkokuoron miehet. Silloin jo oli paljon naisia, jotka eivät saaneet miestään koskaan kirkkoon.

Jotenkin naurettavaaa pähkäily, miten pitäisi muuttaa jumalanpalvelusta, että miehetkin saataisiin sinne.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #141 : 25.05.10 - klo:09:23 »
En ehtinyt lukea mutta tuosta Pirskan kommentista sisällön arvaa. '
Mieshän usein arkailee muutenkin julkistaa mitään henkilökohtaista - kuinka ei tässä  - josks sanotaan ettei puhu ei pussaa kuin päissään eikä sinne voi humálassa oikein mennä - anteeksi kaikki foorumin miehet, tämä on tarpeeton yleistys mutta sinnepäin. Jostakin syystä usko on sarjaa hyvin omaa ja henkilökohtaista, vaikka yhteistähän sen piti olla. Postmodernismin kukkein kukka tämä kaikki on mun ja minä olen yksityinen ja ajattelen yksityisesti yksityisiä ajatuksiani.

Mitä siitä muutkin miehet sanoo ja jos ne vaikka luulee uskovaiseksi - huh mikä sanakin minusta myös. Ei ole mieskulttuuria. Jotenkin käsitän. En kyllä keksi kuinka se muotoa vaihtamalla muuttuu jos asia ujostuttaa...
ja anteeksi nyt naispappeuden kaikki kannattajat ja anteeksi itsellenikin - kysyn,  ajoiko se loputkin ulos.

Ehkä ei mitään väliä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #142 : 25.05.10 - klo:09:26 »
Pakollinen kotipäivä - oireilu jatkuu. Vähän huolestuttaa. En tiedä milloin pääsee töihin - pääseekö ylipäänsä.

Noh. Annamme Isän käteen elämämme. Mitäs tässä sen kummempaa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #143 : 25.05.10 - klo:09:36 »
Miesten kirkkoharrastus yleistyy sitä mukaa kuin naisten työssäkäynti (= lue taloudellinen ja siis kaikenkattava itsenäisyys) lisääntyy. Dominoivuus parisuhteessa ei enää ole miehellä, vaan yhä useammin naisella, jolloin hakeutumisen tarve "tuonpuoleiseen" miesten kohdalla lisääntyy. Alisteisuus kotona lisää painetta päästä pois.
🇫🇮

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #144 : 25.05.10 - klo:09:49 »
Mutta kun sen olisi jo pitänyt tapahtua.

Luin jutun. Kyllä minuakin yökkii joskus tuo lempeily ja pehmoilu ja Isän kainalokuopassa sopertelu... lähdin tieheni yhdessä paikassa kun piti "sopertaa" synnintunnustus - eikä pidä, aikuinen katuu ja sanoo sen selkein sanoin vaikka kuin polvet tutisisivat - ja yhtäsamaa söpsöttelyä ja söpöilyä hellästä sylistä koko ajan - minä lähdin lähikapakkaan ja otin viinit, vaikka miten olen nainen, silkasta raivosta.  Se oli minun synnintunnustukseni ja jumalanpalvelukseni sillä kertaa. Ja toisellakin kun sattui sama pappi asialle. Sen jälkeen osasin kääntyä ovelta ja mennä kotiin ja avata radion, kun näin että jassoo --- tämä taas.

Mitä se on että me saamme kaikki yhdessä. Millähän perusteella ja mitä?. Ymmärränhän minä että evankeliumilla voitto saadaan, vaan jos ei lainkaan kerrota mistä,  niin ketä kiinnostaa.
Voitto hannuhanhista on jotain konkreettista ja selvää ja järkevää. Silti taatusti tavan mies uskoo ihan siinä kuin nainenkin - kysyy mistä me tulemme, miksi täällä olemme ja minne täältä menemme.

Poissa Yvonne May

• Kuulee veisuun Pirtistä
« Vastaus #145 : 25.05.10 - klo:10:02 »
Kun rupean muistelemaan, niin naisia on aina osallistunut hengellisiin ja hartaustilaisuuksiin enemmän kuin miehiä.  Kyllä hengellisyyttä on yleisesti pidetty naisten juttuna.  Miehet uskovat Jumalaan siinä kuin naisetkin, mutta eivät samalla lailla osallistu.  En tiedä pitävätkö miehet sen turhana vai ovatko vaan ujoja. 

Siitä on paljon puhuttu ja kirjoitettu, että kirkko naisistuu.  Onko niin, että teologiseen pyrkijöistä on nykyään kaksi kolmasosaa tyttöjä?  Jos niin on ja jatkuu, on luonnollista, että myös papistosta tulee naisvaltainen. 

Sitä en kuitenkaan allekirjoita, että naiset olisivat syy kirkon nykyiseen rappioon.  Niinkin olen kuullut sanottavan. 
Kiitos olkoon Jumalalle, Karitsalle, olen armoliitossa.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #146 : 25.05.10 - klo:10:04 »
Vie aikansa ja enemmänkin, jotta tuhatvuotiset käytännöt muuttuvat. Taitaa olla vain yksi tai kaksi kulttuuria, joissa naiset ovat dominoivia yhteiskunnan tasolla, päättäjiä. No nyt kun pyrimme tasa-arvoisuuteen, länsimainen kulttuuri tulee olemaan ensimmäinen lajissaan, lajissa jossa vuorovaikutteisuus kaikilla tasoilla toteutuu. Mutta sitä ennen syöksymme miehen turhautumisten myötä mm. tilanteeseen, jossa miehen viimeinen mahdollisuus on uskonto.
🇫🇮

Poissa Yvonne May

• Kuulee veisuun Pirtistä
« Vastaus #147 : 25.05.10 - klo:10:08 »
Miksi miehet turhautuvat, jos naiset pääsevät samalle tasolle ja esim. samoihin töihin ja virkoihin? 
Kiitos olkoon Jumalalle, Karitsalle, olen armoliitossa.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #148 : 25.05.10 - klo:10:17 »
Koska liikkeen jatkuvuuden lain mukaan kappaleen liike jatkuu niin kauan kuin kitka ei sitä pysäytä.
🇫🇮

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #149 : 25.05.10 - klo:11:18 »
Vie aikansa ja enemmänkin, jotta tuhatvuotiset käytännöt muuttuvat. Taitaa olla vain yksi tai kaksi kulttuuria, joissa naiset ovat dominoivia yhteiskunnan tasolla, päättäjiä. No nyt kun pyrimme tasa-arvoisuuteen, länsimainen kulttuuri tulee olemaan ensimmäinen lajissaan, lajissa jossa vuorovaikutteisuus kaikilla tasoilla toteutuu. Mutta sitä ennen syöksymme miehen turhautumisten myötä mm. tilanteeseen, jossa miehen viimeinen mahdollisuus on uskonto.

Voi kun niin käviskin. En tiedä miksi - on kai minusta vain miehen riistoa  viedä ja ryövätä kirkko ja etsintä ja usko heiltä.

Olkoon motiivi mikä hyvänsä. Tulisivat vaan...luulen kyllä että syy on se ujous ja leimautumisen pelko ja hämmennys. Että mitäs tämä ja kuinkas täällä ja voikos tästä peräti ehtoolliselle...mites tuo lankomies vieressä kokee jos minä... ja siinä ujostellaan sitten ja hävetään yhdessä. Ja kun minä en nyt oikeastaan ole mikään uskovainen ja eikös tämä ole niitten juttua...Tuntuu oudolta kun aikanaan seurisnuorissa oli todella yhtä paljon poikia kuin tyttöjä. Oli poikien juttu siinä kuin tyttöjen.