Minä olen törmännyt memeen tässä kontekstissa: A meme is a postulated unit of cultural ideas, symbols or practices, which can be transmitted from one mind to another through writing, speech, gestures, rituals or other imitable phenomena. Supporters of the concept regard memes as cultural analogues to genes, in that they self-replicate and respond to selective pressures.
Käsitteen kehittäjä on Richard Dawkins, joka on juuri se uskonnon vastustaja ja ateisti. Täysin pähkähullu ajatus, mutta mielenkiintoinen.
Eikö kyseessä ole ihan suomen kielessäkin tunnettu "meemi"?
Oli ateisti tai ei, niin "meemi" lienee aika yleisesti hyväksytty ajatus tieteessä ja tutkimuksessa. Mikä siinä on niin pähkähullua?
Itse asiassa "vaatemuodit" on Dawkingsin luokittelussa saaneet meemin aseman.
Eikös koko tämä keskustelu liity meemeihin, joita edustavat tässä tapauksessa körttivaatteet?
Mutta siis itse asiaan, tuo körttihattu vois olla mielenkiintoine. Mistä niitä saa?
Körttihattu ei muuten tuota esim. Googlessa yhtään osumaa. Ilmeisesti se ei ole siis kovin vakiintunut?
Mustia lierihattuja olen nähnyt vanhemmilla miehillä paljon Aholansaaressa ja Herättäjäjuhlilla.
Samanlaisia lierihattuja on myynnissä myös Rooman torilla, mutta ehken vähän kaukana hakea.

Mustia lierihattuja taitaa löytää Suomestakin kalliimmanpuoleisista miesten asusteita myyvistä liikkeistä.
Tosin hintaakin on sitten useampia kymmpejä (vrt. Rooman torilla päähineellä oli hintaa 10 euroa.)