Kirjoittaja Aihe: Urputustopic 9  (Luettu 43377 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Progressor

• Päättää jatkaa matkaansa Sotkamoon
Vs: Urputustopic 9
« Vastaus #105 : 15.07.10 - klo:20:16 »
P. S. Papukaijamerkki sille, joka osaa selittää merkkijonon "PIP B:TIEDOSTO.WS A:TIEDOSTO.BAK" tuloksen ja käyttöympäristön.

Jouduin turvautumaan Googleen, koska vastaus liittyy aikaan, jolloin minä olin hädin tuskin syntynyt enkä vielä tiennyt tietokoneista mitään.

Syntaksi muistuttaa MS-DOS:n komentoa, mutta nyt onkin kyse sen esikuvasta eli CP/M:stä. Komennolla on tarkoitus kopioida tiedosto nimeltä TIEDOSTO.WS B-levyasemalta A-levyasemalle nimellä TIEDOSTO.BAK. WS-tiedostopääte viittaisi WordStar-tekstinkäsittelyohjelmaan.

Tuossa esimerkissä muuten näyttäisi olevan pieni virhe. CP/M:n PIP-komennon syntaksissa lähteen ja kohteen väliin pitäisi ymmärtääkseni tulla yhtäsuuruusmerkki. Siis: "PIP B:TIEDOSTO:WS=A:TIEDOSTO.BAK".

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #106 : 17.07.10 - klo:10:13 »
Nokia käski päivittää kännykän ohjelman. Tein ohjeiden mukaan ja lopputulos oli kännykän kuolema. Se ei enää käynnisty eli kauppaan takuulapun kanssa. Onneksi oli varakännykkä, joten sillä pärjätään nyt vähän aikaa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #107 : 17.07.10 - klo:10:23 »
Nokia käski päivittää kännykän ohjelman. Tein ohjeiden mukaan ja lopputulos oli kännykän kuolema. Se ei enää käynnisty eli kauppaan takuulapun kanssa. Onneksi oli varakännykkä, joten sillä pärjätään nyt vähän aikaa.
No johan oli taas älykästä. Miksi?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #108 : 17.07.10 - klo:11:45 »

Suurennuslasi mukaan, jotta voi lukea sen pienen präntin sieltä takuuehtojen alalaidasta.

Takuu ei koske tätä tuotetta, mikäli se päivitetään heinäkuun 16. päivänä vuonna 2010
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #109 : 17.07.10 - klo:11:55 »
No johan oli taas älykästä. Miksi?
Selvyyden vuoksi sanottakoon että kysymys suunnataan Nokiaa, ei Seppoa kohtaan, tämä miksi.

Siksikö että harvalla on suurennuslasia koko ajan käden ulottuvilla?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Sanneli

• ystäväkansaa
« Vastaus #110 : 18.07.10 - klo:12:02 »
Vähitellen rupiaa tuleva vuosi alkaen ens viikosta ahistamaan... Tuleekhan missään välissä semmosta hetkeä että tuntuis että jes, ei oo mitään tekemistä... Mutta kone on korjattu, saatan saada tän kesän jutut tehtyä tänä kesänä eli tässä kolmen viikon sisään... Sit Unkariin... No siellä ei kyllä tartte mistään koulujutuista ressata mutta kielen oppimisesta ja siitä ettei näe Juusoa muutamaan kuukauteen. Ja sit opinnäytetyötä tekemään. Huraa. :100:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #111 : 18.07.10 - klo:12:25 »
Vähitellen rupiaa tuleva vuosi alkaen ens viikosta ahistamaan... Tuleekhan missään välissä semmosta hetkeä että tuntuis että jes, ei oo mitään tekemistä... Mutta kone on korjattu, saatan saada tän kesän jutut tehtyä tänä kesänä eli tässä kolmen viikon sisään... Sit Unkariin... No siellä ei kyllä tartte mistään koulujutuista ressata mutta kielen oppimisesta ja siitä ettei näe Juusoa muutamaan kuukauteen. Ja sit opinnäytetyötä tekemään. Huraa. :100:

Opetteltko unkarin kieltä?

Opinnäytetyöstä tuli mieleen se Tiitiäisen vastaava, kun hänen koneessa oli se serkkupojan asentama Word, johon ei sitten saanutkaan jotain, oliko se sivunumerointia laitetuksi. Laita Sinä ihan virallinen tekstinkäsittelyohjelma jo kättelyssä, niin ei tule ainakaan semmoista ongelmaa. Eipä sillä, kyllähän niitä ongelmia silti tulee koko ajan uusia, kun rakkineista on kysymys.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #112 : 19.07.10 - klo:09:45 »

Opinnäytetyöstä tuli mieleen se Tiitiäisen vastaava, kun hänen koneessa oli se serkkupojan asentama Word, johon ei sitten saanutkaan jotain, oliko se sivunumerointia laitetuksi. Laita Sinä ihan virallinen tekstinkäsittelyohjelma jo kättelyssä, niin ei tule ainakaan semmoista ongelmaa. Eipä sillä, kyllähän niitä ongelmia silti tulee koko ajan uusia, kun rakkineista on kysymys.

Näin on näreet.   
Pyryharakka

Poissa Sanneli

• ystäväkansaa
« Vastaus #113 : 19.07.10 - klo:10:03 »

Kovasti yritän, osaan sanua ainaki että kissa on mikrossa  :icon_wink:

Meillä on onneks pitäny tehä opinnäytetyöohjeistuksella kaikki esseet jo alusta asti niin on kerinny oppia nää sivunumeroinnit ja marginaalien laitot ja viittaukset. Ois kamalaa joutua opettelemaan niitä tässä vaiheessa... Ainaki tiedän että mun wordilla saa kaikki jutut oikein laitettua  :)
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #114 : 19.07.10 - klo:20:39 »

Voi kurjuuttani, aina on joku paikka raadossani rempallaan. Kun punkinpuremasta pääsin ja helteestäkin olen puolipäisenä selvinnyt löin tänään hämärretyssä huoneessa hiippaillessani vasemman jalan varpaat tosi kipeästi portaikon kulmalistoihin. Kolmas ja neljäs varvas ovat violetin-mustia ja särky on kova. Vaikka olisi pieni murtuna nelosessa, mutta päivystykseen en mene.

Omatekoisen teippauksen jouduin poistamaan kun kipu vain yltyi. Moneen tuntiin en päässyt yhtään jalan päälle, kainalosauvoja ei ole, mutta jotenkuten keplottelin pari kertaa tänne yläkertaan netin ääreen helpotusta saamaan.

Huominen tuokoon omat murheensa, nyt on kuitenkin jo hiukan vähemmän kipua
yhden särkylääkkeen voimalla . :012:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #115 : 20.07.10 - klo:07:39 »
jatkuu vaiva varpaasta.....

Nyt se vasen nelonen on kuin tönkkösuolattu prinssinnakki. Turpea, jäykkä ja kipunoiva.
Edelleenkään en mene päivystykseen. Parantukoon itsekseen niinkuin vävyn murtunut kylkiluu. Ollaan nyt sisukasta suomalaista!

Tiikeribalsamista tuntuu olevan apua niin että päkiällä voi jo koskettaa lattiaan, mutta kenkää en saa vielä patiin päivään jalkaan.

Askareet jää hyppäämättä tänään, hyppyytän Mattia. Urputustahan siitä seuraa.

:093:

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #116 : 20.07.10 - klo:10:20 »
Kuule kummalle puolelle teippasit ja miten?  Olen murtanut varpaitani niin usein, että kyllä hyvin teipattu yleensä on hyvin autettu ja paranee nopeammin, sehän ei liiku, eikä murtumakohta häiriinny. Terveydenhoitajat osaavat, eikä hoitajille ole niin sairaan pitkää jonoakaan, kysy onko, osaako, nyt kuitenkin. Jos se pahastikin on tärskäytynyt muussiksi, niin ehkä kuvaus paljastaisi sen.  Vaikka eipä näitä juuri kuvailla.
Mieti nyt ainakin... ja Burana kuurina jeesaa sitä turvotustakin.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #117 : 20.07.10 - klo:10:22 »
Minä vihaan kotikummituksia jotka eivät jätä ihmistä rauhaan. Koko ajan jotakin pitäisi tässä tutkia ja selventää ja...ja...ja... minä ammun Bonhoefferin haamun, minä :068: :068: :068: :068: 

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #118 : 20.07.10 - klo:10:33 »
Hei lääkäri-hoitaja!

Teippasin koko varvasosaston yhteen nippuun hengittävällä haavateipillä. Tein kai liian tiukan paketin joten nelonen jäi puristukseen ja vihoitteli.

Apu on tullut tiikeribalsamista ja Paramaxista (eilen i tab.)

Pehmeissä aamutossuissa matkustan huomena mökille.

Nämä helteet ovat tehneet hyvää nivelrikkoisille sormilleni ja varpailleni. Ei kipuja vaikka en ole syönyt glugatsamiinia pariin viikkoon kun se loppui.

Kotikummitukset ovat tuttujaminullekin, monenlaisina pelkoina. Avoin juttelu Taivaan Isälle
vie ne vähä vähältä hornan tuuttiin, mistä lienevätkin tulleetkin.

Toisaalta kaikki äidinpuolen naiset ovat aina pelänneet kaikkea mahdollista.
Perittyä? Opittua? Geeneissä? Elämänmeno?

Päälisin puolin rohkeillakin voi olla monia arkoja paikkoja.

Poissa juhani

• ystäväkansaa
« Vastaus #119 : 20.07.10 - klo:15:06 »
Lutteeruksellakin oli viimeisiä kiusauksia...
wilhelmi niskasen jäljillä