Kirjoittaja Aihe: Urputustopic 9  (Luettu 43371 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
Vs: Urputustopic 9
« Vastaus #90 : 21.06.10 - klo:20:03 »
Sonera ja kaikki mitä ne Sonerassa ihmiselle tekee.
Minä en sano enempää.
Sonera ansaitsisi  :021: :019: :068: ja vähän vielä muuta jossakin lämpimässä paikassa. Totisesti.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #91 : 21.06.10 - klo:20:13 »
Sonera ja kaikki mitä ne Sonerassa ihmiselle tekee.
Minä en sano enempää.
Sonera ansaitsisi  :021: :019: :068: ja vähän vielä muuta jossakin lämpimässä paikassa. Totisesti.

Entisenä Soneran työntekijänä pyydän perusteluja.  Nämä ovat Soneran hautajaiskukkia siirtomaaisäntä Ruotsin hoivissa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #92 : 21.06.10 - klo:21:05 »
Entisenä Soneran työntekijänä pyydän perusteluja.  Nämä ovat Soneran hautajaiskukkia siirtomaaisäntä Ruotsin hoivissa.
Voi, sinä saat ne kyllä mutta minun täytyy nyt vähän koota itseäni ja istua sen asian raunioilla hy-vin-hil-jaa tai sanon jotakin sivistymätöntä,. sopimatonta ja sellaista että en sitä mielelläni enää huomenna ajattelisi.

Ja kah!  Miksikäs menit olemaan entinen työntekijä. Sieltä poistui varmaan myötäsi kaikki...kaikki...no kohta minä sanon sen kuitenkin ja...

Niin että minä en sano enempää siitä asiasta - minä opiskelen itsehillintää,  aina jaksottain.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa tosikkoko

• ystäväkansaa
« Vastaus #93 : 28.06.10 - klo:10:56 »
Voi, sinä saat ne kyllä mutta minun täytyy nyt vähän koota itseäni ja istua sen asian raunioilla hy-vin-hil-jaa tai sanon jotakin sivistymätöntä,. sopimatonta ja sellaista että en sitä mielelläni enää huomenna ajattelisi.

Ja kah!  Miksikäs menit olemaan entinen työntekijä. Sieltä poistui varmaan myötäsi kaikki...kaikki...no kohta minä sanon sen kuitenkin ja...

Niin että minä en sano enempää siitä asiasta - minä opiskelen itsehillintää,  aina jaksottain.
sanoisin että heikot perustelut eli otatko sanasi takaisin? (ei, en ole ollut koskaan Soneralla, edes kesätöissä)

Poissa tosikkoko

• ystäväkansaa
« Vastaus #94 : 28.06.10 - klo:11:06 »
ja päivän varsinainen urputus: nykyään "maallisilla" keskustelufoorumeilla tuntuu olevan tapana puukottaa kirkkoa ja uskovaisia aina kun se on mahdollistai.

esimerkki päivän Hesarista:
http://uutiset.msn.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Islannin+p%C3%A4%C3%A4ministeri+naimisiin+ensimm%C3%A4isten+homoparien+joukossa/1135258182177
(EI, en ota kantaa itse uutiseen)
mutta esim aika alussa oleva kommentoija Bravo yhdistää tuohon uutiseen jännästi muutakin.

Uskoisin, että jotkut kritisoivat ja mustamaalavat kirkkoa aina kun mahdollista, ja muutenkin. Tietenkin helpointa on vain jättää huomiotta moiset kommentit mutta joskus olen miettinyt että miten olisi hyvä vastata asiallisesti, että mahdolliset kommenttien lukijat huomaisivat että muitakin näkökantoja on. Onkos muilla kokemuksia? (ei tarvi kertoa muualla käyttämiänsä nimimerkkejä  :002: )

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #95 : 28.06.10 - klo:12:58 »
jesimerkki päivän Hesarista:
http://uutiset.msn.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Islannin+p%C3%A4%C3%A4ministeri+naimisiin+ensimm%C3%A4isten+homoparien+joukossa/1135258182177
(EI, en ota kantaa itse uutiseen)
mutta esim aika alussa oleva kommentoija Bravo yhdistää tuohon uutiseen jännästi muutakin.

Uskoisin, että jotkut kritisoivat ja mustamaalavat kirkkoa aina kun mahdollista, ja muutenkin. Tietenkin helpointa on vain jättää huomiotta moiset kommentit mutta joskus olen miettinyt että miten olisi hyvä vastata asiallisesti, että mahdolliset kommenttien lukijat huomaisivat että muitakin näkökantoja on. Onkos muilla kokemuksia? (ei tarvi kertoa muualla käyttämiänsä nimimerkkejä  :002: )

Sanomalehtien kommenttipalstat ovat yleensä tasoltaan sellaisia, että keskusteluun ei juuri kannata osallistua. Torikahvila on niihin verrattuna kuin Platonin akatemia. Olen kirjoittanut yhden kirjoituksen HS:n uutiskommentteihin. Korjasin siinä (lähteisiin viitaten) eräässä murskaavassa arvostelussa olleen asiavirheen.

Mt

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #96 : 02.07.10 - klo:09:08 »
sanoisin että heikot perustelut eli otatko sanasi takaisin? (ei, en ole ollut koskaan Soneralla, edes kesätöissä)

No minä hiklasin kun ne karhusivat viidettä kertaa semmoista laskua joka oli maksettu jo neljästi. Kuititkin oli, mutta kun inisin että kun tämä on maksettu niin ne sanoi että se ei näy heidän saatavissaan ja ellei rahaa tule katkeaa yhteys. Maksoin viivakoodinäytölllä pankin päätteellä, en kotoa.  En ymmärtänyt asiaa joten vaihdoin pois. Olen laiska suuttumaan...siis, tai, suutun ihme viiveellä, ja olen hidas leppymään...mutta maksoin ja maksoin aikansa, liika on liikaa.  

Minulla oli vastaava tapaus Elisan kanssa...sitä kesti vuoden...ehkä olen outo tyyppi kun en nopeammin reagoi, mutta olin kauhean kiireinen ja siirsin ja siirsin. Vuosilomalla otin asiakseni ja kas! He olivat jotenkin karhunneet KAHDESTA mukamas yhtä aikaa olemassaolevasta linjasta ja sainhan minä SITTEN sen toista tonnia takaisin...mutta oli kuulkaa työ ja tuska saada ne tarkistamaan se asia! Se tuli tarpeeseen, sain erinäiset vipit maksettua. Laskin kyllä koko ajan ja ihmettelin, miten maailmassa tämä voi olla näin kallista.

Vasta tämän suuttumuksen suututtuani kuulin että kyseinen sukulaisperhe oli polttanut hihat samasta syystä...niiltä saapui vain sellainen "sähköpostiosoitteemme on vaihtunut", johon en kiinnittänyt kamalasti huomiota, ajattelin että no, halvempi. Mutta sitten myöhemmin tämä tuli puheeksi. Yritin soittaa Soneralle ja ehdottaa että katsoisivat kuka ne rahat syö mutta eivät katso aiheelliseksi katsoa.

Nyt kun olen tyyntynyt voin selittää.

Nyt urputtaa jos en pääse Kiuruvedelle kuten vähän näyttää. En sano enempää siitä asiasta.
« Viimeksi muokattu: 02.07.10 - klo:09:10 kirjoittanut Leena »

myyrä

• Vieras
« Vastaus #97 : 05.07.10 - klo:22:11 »
En löydä pientä, vanhaa telttaani. :-\ Onkohan tosiaan niin, että se on jossain muutossa kadonnut? Täytynee huomenna kysellä kavereilta lainaksi.

Hieno suunnitelma lähteä tässä jokin iltayö huruuttelemaan Kiuruvedelle ei voi kaatua teltan puutteeseen. Ei ne mummot linjuriautossa pelota; enemmänkin aikainen ylösnousu la aamuna. Nimittäin en kuitenkaan saa nukuttua kuin vasta aamuyöstä ja bussissa en nuku kuitenkaan.

Muuten, Benkku, oot luvannu mulle kaks tuoppia. Jos tulen ja Sinä tulet, niin voisit tarjota. Vaikka foorumitapaamisen jälkeen. Kai siellä joku menomesta on? Viisveisaaja vois lähtee kuskiksi.  :icon_wink: Voitas soitella kuppilassa jukeboksia aamuyöhön. :)

Poissa marianne

• "Silmäisi eteen, Jeesus..."
« Vastaus #98 : 06.07.10 - klo:23:56 »
Olen ihan tajuttoman uupunut, väsynyt, sippi, poikki.. Tahtoo jo lomalle..!
"Älkää siis huolehtiko huomispäivästä, se pitää kyllä itsestään huolen. Kullekin päivälle riittävät sen omat murheet." (Matt. 6:34)

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #99 : 15.07.10 - klo:14:52 »
Windows 7 ei ole minulle kiltti, se koko ajan  :075: jotakin. Siinä XP:ssä pystyi´siirtämään kirjeitä tekstitiedostoiksi mutta miten maailman tähden tässä ei löydy kuinka ihminen sen tekee!  Täytyyhän tässä pakosta olla se linkki!

En juuri nyt sano enempää siitä asiasta, minäminä :068: :068: :068: jonkun kohta tai jotain.

Miksi minä olen tässä niin typeräntyperäntyperäntyper.....
Miksi Jumala luo viisaita ihmisiä ja tällaisia  täysiä blondeja. Minä menen ja potkaisen...

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #100 : 15.07.10 - klo:17:19 »
Siinä XP:ssä pystyi´siirtämään kirjeitä tekstitiedostoiksi mutta miten maailman tähden tässä ei löydy kuinka ihminen sen tekee!  Täytyyhän tässä pakosta olla se linkki!

En ole ihan varma, mitä tarkoitat kirjeellä, mutta jos se on sähköpostiviesti, niin voisi kokeilla paria asiaa:

Valitse viesti viestiluettelossa hiirellä ja napsauta sitten hiiren kakkospainiketta (sitä oikeanpuoleista). Silloin yleensä avautuu ns. paikallisvalikko, jossa saattaa olla vaihtoehtona esim. tallennus. Tallennusmahdollisuus löytynee myös valikosta, jonka nimi voi olla esim. Tiedosto. Ja kolmas tapa on valita se viesti hiirellä napsauttamalla, kopioida se joko a) näppäilemällä Ctrl+C tai b) valitsemalla Muokkaa valikosta kohta Kopioi. Ja sitten Leikepöydälle (näkymättömiin) kopioidun viestin voi liittää esim. tyhjään tekstinkäsittelyasiakirjaan näppäilemällä Ctrl+V.

Kyllä vanhaan hyvään aikaan oli helppoa, kun jokaisen asian voi tehdä vain yhdellä tavalla. Nyt niitä tapoja on vaikka millä mitalla, ja jos käyttöliittymä on suunniteltu huonosti (niin kuin ne yleensä ovat), tilanne on mahdoton.

Mt

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #101 : 15.07.10 - klo:17:59 »
---
Kyllä vanhaan hyvään aikaan oli helppoa, kun jokaisen asian voi tehdä vain yhdellä tavalla. Nyt niitä tapoja on vaikka millä mitalla, ja jos käyttöliittymä on suunniteltu huonosti (niin kuin ne yleensä ovat), tilanne on mahdoton.

Mt

Riippuu siitä, mitä vanhalla ajalla tarkoitetaan. Siihen aikaan, kun meillä ei vielä (onneksi) ollut tietokonetta, oli hirveän tärkeää, että kaikki kenoviivat sun muut olivat täsmälleen oikeassa järjestyksessä. Sitä aikaa en totta vieköön haluaisi takaisin.

Mutta totta on, että ohjelmia kehitetään koko ajan niin, että jos mieli käyttää konetta, niin täytyy jatuvasti opetella uusia juttuja sen kanssa. Täytyy myös ostaa uusia osia ja maksaa ylipäätään kaikista muutoksista.  >:(
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #102 : 15.07.10 - klo:19:02 »
Riippuu siitä, mitä vanhalla ajalla tarkoitetaan. Siihen aikaan, kun meillä ei vielä (onneksi) ollut tietokonetta, oli hirveän tärkeää, että kaikki kenoviivat sun muut olivat täsmälleen oikeassa järjestyksessä. Sitä aikaa en totta vieköön haluaisi takaisin.

Se oli sikäli helppoa aikaa, että monimutkaisiakin operaatoita voi ohjeistaa puhelimessa, koska opastettava ei voinut tehdä helposti tuhojaan. "Mitä siinä näytössä nyt näkyy? Ai c ja nuoli? No kirjoita nyt pip välilyönti b:tiedosto.ws välilyönti a:tiedosto.bak" jne.

Nyt sen sijaan puhelu menee usein näin:
"Ja sitten osoitat hiirellä... Ai se hävisi? Mikä hävisi? Siis teit mitä sillä hiirellä? Ai et tiedä? No mitä siinä näytössä näkyy? Semmonen kuva? Onko se koko näytön kokoinen? Mitä siellä näytön vasemmassa yläkulmassa on?"

Mt

P. S. Papukaijamerkki sille, joka osaa selittää merkkijonon "PIP B:TIEDOSTO.WS A:TIEDOSTO.BAK" tuloksen ja käyttöympäristön.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #103 : 15.07.10 - klo:19:12 »
Veikkaan että sepposille 10 pistettä ja papukaijamerkki edellisistä hieroglyfeistä.

Itse olen poistanut viruksia ja korjannut vaikka mitä windowsympäristössä niin, että sukulaispoika on neuvonut puhelimessa.

Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #104 : 15.07.10 - klo:20:14 »
En ole ihan varma, mitä tarkoitat kirjeellä, mutta jos se on sähköpostiviesti, niin voisi kokeilla paria asiaa:

Valitse viesti viestiluettelossa hiirellä ja napsauta sitten hiiren kakkospainiketta (sitä oikeanpuoleista). Silloin yleensä avautuu ns. paikallisvalikko, jossa saattaa olla vaihtoehtona esim. tallennus. Tallennusmahdollisuus löytynee myös valikosta, jonka nimi voi olla esim. Tiedosto. Ja kolmas tapa on valita se viesti hiirellä napsauttamalla, kopioida se joko a) näppäilemällä Ctrl+C tai b) valitsemalla Muokkaa valikosta kohta Kopioi. Ja sitten Leikepöydälle (näkymättömiin) kopioidun viestin voi liittää esim. tyhjään tekstinkäsittelyasiakirjaan näppäilemällä Ctrl+V.

Mt
Hei! Nyt se jostakin syystä antoi maalata ja siirtää siten tekstitiedostoksi mutta hävitti samalla täältä yhden viestin... ja kyllähän se kääntää muttei maalaa niitä... on ihme juttu. Huomenna kyl lepään tästä.